Marató del sol de Mitjanit. Tromsø ( Noruega)

Marató del sol de Mitjanit. Tromsø ( Noruega)

24 Gen 2025 15:06 - 24 Gen 2025 15:25 #1 per estanis13 (Associat/da)
Bones a tothom!

Inscrit el pròxim 21 de juny a aquesta marató. He sigut incapaç de trobar cap fil sobre ella ( només en Gorka comentant que volia córrer la mitja el 2022, però no sé si hi va acabar anant) com si de totes les altres que m’han interessat, no sé si l’ha corregut algun company o no, si és així estaré encantat de llegir-ne opinió/comentaris.

Enllaç

msm.no/

Tampoc he trobat massa informació per altres canals, son uns 6000 inscrits entre totes les curses de l’event. Diria, però no n’estic segur, que a la marató son uns 1500 ( curiosament he mirat el llistat d’inscrits i hi ha 32 pàgines de 50 corredors així que ja els sobrepassen)

Aparentment el recorregut em sembla bastant planer per ser on és, diu que son 240 metres positius, en 42,2 kms no sembla tant, evidentment no serà una cursa espectacular per anar a fer marca, principalment per la quantitat i tipus de corredors.

Personalment tinc molts motius per haver triat aquesta cursa, més aviat com veureu no en puc triar cap altra :laughing: principalment els següents:

- no estic preparat ara per fer cap marató abans, vinc d’on vinc, el 2024 he fet uns 12kms i poc de mitjana setmanal. El 2025 ha començat molt bé però no es poden demanar miracles. Després de l’estiu, voldria dir entrenar amb la calor i em fa mandra tot i que vaig provar el sorteig de Berlin sense èxit.

- em sembla un lloc meravellós, exòtic i en una data que encara el fa més especial, la sortida és a les 20:40 però aquell dia no es fa fosc allà.

- no hi havia pràcticament cap marató amb dorsals disponibles que m’interessés ( acollonant el tema)

- el més important ( o no). El dia de la cursa farà 1 any exacte de l’últim dia del tractament de quimioteràpia. M’emociono només de pensar ja no en córrer sinó tan sols poder inscriure’m en una marató. Un somni.

Part atlètica, doncs farem el que podrem, res d’excuses, la intenció és fer-ho el millor possible i entrenar tot el que pugui per aconseguir-ho. De moment el 2 de març a Granollers vull intentar baixar de 1:30 ( a dia d’avui encara no ho tinc) I la marató suposo que estarà entre 3:05-3:15 si entreno molt bé i milloro, però si tingués en algun moment la remota esperança de baixar de 3, s’anirà a totes ( estic molt molt lluny de fer-ho)

Si algú s’anima a venir que s’afanyi a inscriure’s, sinó aprofitaré el fil per anar posant entrenaments i coses, a veure si el foro es mou una mica.

Salut :cheer:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

24 Gen 2025 20:13 #2 per mickymache (Associat/da)
Quin bon aniversari el dia de la cursa, estanis13!!! :great: :clap: :clap: :clap:
I quin desafiament més maco i diferent, aquesta marató.

Recordava fa molts anys haver llegit la crònica de l'Arcadi42, si no l'has trobat al fòrum és que és molt antiga i es va perdre en la migració de la web.
A la web de l'Arcadi, però, la trobaràs.
Poso aquí l'enllaç, espero que no es molesti. Si hi hagués algun problema o incovenient ho trec immediatament, o algun administrador que sigui més ràpid.

Midnight Sun Tromsø, 22 de juny de 2013

Que vagi molt bé la preparació, el viatge, l'experiència i la cursa!!! :great:

5km - MMP: 20'00'' (1a volta La Maquinista 2008) - MMT:
10km - MMP: 40'20'' (Mercè 2009) - MMT: 48'00" Cursa de l'Orelleta (Castellnou de Seana)
Mitja - MMP: 1h34'04'' (Mediterrani 2009) - MMT: 2h00'10" Mitja de Balaguer

25 Gen 2025 09:34 - 25 Gen 2025 09:38 #3 per Danigoal (Associat/da)
Molta força :muscle: en aquest repte. M'encanta aquesta celebració d'aniversari

Sembla una marató molt especial. Si no vaig equivocat, vaig veure pel facebook un parell de correcats que la van fer l'any passat: el Boris (Brhyz) i l'Olga (OLympic GAmes) Edito: veig a les classificacions que el Boris va quedar el 11è amb 2h48' :scream:

És divertit que començant la marató a les 20:40, bàsicament l'objectiu és acabar abans de mitjanit (3h20) :laughing:
Espero que la preparació vagi superbé, aquí estarem per llegir-te si vols anar escrivint aquest 5 mesos que encara et queden

Oferta per a Associats: GoAl Arquitectura

3'21" CCT '13/CCT '15 - 5'51" Sagrada Familia '15 - 19'20" Can Mercader '15
39'48" Clot '13 - 1h28'06" Mediterrani '16 - 3h13'16" Dublin '16

25 Gen 2025 16:02 #4 per estanis13 (Associat/da)
Gràcies Mickymache pel link de l’Arcadi, ja hauria d’haver suposat que l’havia corregut :laughing: i gràcies pels ànims!

M’ha anat molt bé Danigoal el que m’has dit d’en Boris, ja li he buscat la marató per Strava, ja li comentaré, gràcies de nou!

Ja que hi som us poso una mica la situació actual.
Peso massa! Però tampoc és tot tan negatiu com sembla, sempre i quan pugui perdre pes tinc un as a la màniga :laughing: sempre he sigut una persona relativament pesada per córrer, faig 1,77cm i ara mateix peso uns 80kg, potser algo més ( no molt), en els meus millors moments atlètics vaig arribar a 70-71, però això no tornarà ( la gent em deia si estava malalt, pero no només això, soc així i també m’agrada menjar) 74-75 estaria bé i segons diuen ja seria un 7/8% de benefici.

He passat d’entrenar poc a dues setmanes de + de 60kms, de moment bé, no sé si és una tonteria però em vigilo bastant a través del garmin les pulsacions mínimes i la VFC, per veure què passa i decidir els entrenaments, si bé és veritat que la setmana passada em deia que el cos notava la càrrega, aquesta setmana molt bé, molt millor del que esperava.

La setmana passada:

- Dilluns progressiu de 16kms a 4:42, va ser clau perquè em va animar a inscriure’m a Granollers i a entrenar pel sub1:30 ( per situar-vos d’on venia que aquest entrenament em semblés espectacular).

- 10 kms sense qualificar amb companyia acabant fort

- dos dies de cinta per recuperar

- tirada llarga de 21,3kms a 4:55

Aquesta setmana
- 14 kms amb 2 2ks a 4:11 i 4:05 i un 1k a 3:47. El primer dia que tocava aquests ritmes en anys

- 10kms altre cop amb companyia, podríem dir progressius

- cinta molt suau
- fartleck de 5 repeticions de 3min fort 2 recuperació, progressivament de 4:03 a 3:52, recuperacions per sobre de 5’

- tirada de 19 kms a 4:52 amb cert desnivell.
- demà veurem si afegeixo algo molt suau o res.

Salut!

25 Gen 2025 17:58 - 25 Gen 2025 18:00 #5 per Vicenç (Associat/da)
Primer de tot felicitats per la teva superació estanis13.

L'any passat hi vaig participar, no es una Marató de grans pretensions, la recollida de dorsal es en un hotel on la fira es redueix a samarretes i dessuadores de la cursa i poca cosa mes, però això per a mi no es gens important.
La cursa, com a curiositat als kilòmetres estan marcats segons la distancia que falta per acabar, això vol dir que poc desprès de començar ja et trobes el 42 i anar restant, abans del segon kilòmetre passem un pont amb vistes frontals a la Catedral del Àrtic el recorregut no es pla, la cursa va majoritàriament per fora de Tromso, llavors anem per una carretera una mica ondulada en un recorregut d'anada i tornada, amb molt bones vistes, de manera que el km 31 tornem a travessar el pont per retornar a Tromso, fem una volta pel port i anem en direcció a l'aeroport, també anada i tornada i no del tot plana, mirant els parcials que coincideixen amb el record :whistle: , als kilòmetres mes lents van ser el 31 la pujada al pont de tornada es "durilla" i al 37 una pujada que potser al començament seria una anècdota.
La cursa va llocs prou amples, avituallaments suficients, mes animació de la previsible, a moltes cases aïllades, gent mirant la cursa animant, i moltes banderes de Noruega. El fet que no es faci fosc es curiós i al marge de la Marató permet fer excursions a les 10 del vespre fins las 2 o 3 de la matinada, llum mes que suficient:) .
Fan un munt de categories i l'entrega la fan a l'endemà a un auditori.

El dia d’ahir no ha tornat, el dia d’avui no crec que ho faci.

26 Gen 2025 17:17 #6 per fandes (Associat/da)
La veritat que desconeixia aquesta cursa. Però el que sí que admiro és la teva tenacitat estanis13! Et desitjo la millor de les preparacions possibles i que gaudeixes d'aquesta experiència, t'ho mereixes!

31 Gen 2025 17:57 #7 per Dennis Teuling (Associat/da)
M'encanta aquesta celebració Estanis13!!

Força curiós com diu el Danigoal intentar arribar abans de la mitjanit.
Evidentment, els teus entrenaments d'ara demostren que sub 3h10 fàcilment.

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

16 febrer 2025 15:47 #8 per estanis13 (Associat/da)
Moltes gràcies a tots pels missatges!

Gràcies Vicenç, al final entre uns i altres deunido la gent que ha sortit que l’ha fet. A veure què tal surt

Les tres darreres setmanes han anat bé, han aportat una bona millora, m’he mantingut entre 60 i 65km setmanals, si bé en algun moment he tingut sensacions regulars que han fet que la majoria dels kms hagin sigut “tranquils”, al final quan el cos m’ha donat el ok, he pogut fer un parell d’entrenaments, els dos amb uns 10km a 4:08 que em diuen que tinc el Sub1:30 d’aquí a un parell de setmanes a Granollers, veurem.
Ara baixaré una mica el volum de cara a la mitja i tota aquesta part m’haurà servit de base per les 16 setmanes que em quedaran per la marató. Espero si puc i tinc temps pujar el volum, però no soc de plans ni d’entrenadors i faig sempre el que vaig veient dia a dia intentant respectar algunes coses bàsiques i prou.

07 Abr 2025 19:44 #9 per estanis13 (Associat/da)
Bona tarda! Passen els dies molt ràpid i aviat farà dos mesos de l’última actualització.
Ara falten 11 setmanes per la marató, aviat arribaran les setmanes importants, de moment més que res em dedico a fer volum per varies raons, una perquè vinc de molt poca cosa i és la única manera de preparar-me pel que ve sense fatigat-me en excés i intentant evitar lesions. I la principal perquè ho disfruto. Ja he fet un parell de setmanes de 80kms i la mitjana deu estar pels 70 i algo.

Això em porta a posar de manifest, que tenint present que sempre m’he considerat relativament “dièsel”, ara encara ho soc molt més, suposo que és el que té l’edat també :laughing: :laughing: em sento capaç de fer molts kms al voltant de 5 i cada cop surten millor. Els rodatges de 15kms em surten a 130 pulsacions a 4:50/55 ara mateix i puc fer 25 kms amb sensació de poder fer molt més, però quan els ritmes s’acosten a 4 la cosa es complica bastant :grrr:

He fet dues mitges maratons, la de Granollers que era un petit objectiu, va sortir a 1:26:32. Molt satisfet i a sobre disfrutant de la cursa. Aquí vaig confirmar dues coses, que no tinc el sub3 però que ho intentarem :woohoo:
La segona ahir, a Banyoles, mig refredat amb tos i mocs, vaig sortir conservador ( encara hi volia sortir més), en setmana de 80kms i pensant en no destrossar-me en excés per seguir entrenant. Al final em va costar un pèl massa, però bé, 1:27:57 i avui he entrenat 15kms amb normalitat així que objectiu satisfet. També va ser una prova per fer de llebre d’aquí a 3 setmanes a Empúries.

Salut!

21 Abr 2025 20:06 - 21 Abr 2025 20:06 #10 per Hansi (Associat/da)
Estanis, trobo que vas molt bé, evolucionant des del darrer dia que ens vam veure (a Granollers). Estàs posant molt bona base amb kilòmetres a ritme còmode, això és el principal venint d'una aturada com la teva. Endavant, amic! :muscle: :kissheart:

11 Mai 2025 21:56 - 11 Mai 2025 21:59 #11 per estanis13 (Associat/da)
Gràcies Hansi :) :)

Torno a actualitzar un mes llarg després. Ja entrant en el moment àlgid, 6 setmanes per la marató. En linees generals estic content, principalment perquè puc seguir entrenant i disfrutant.

Desde l’última actualització les setmanes han sigut 85,5km-45,3km ( descàrrega i setmana Santa)- 81,8km-92,5km i 56,4km.
He fet una tirada de 27, una de 30 i una de 30,7. Amb un total de 9 vegades igualant o superant els 20kms

Com a dies importants, vaig fer de llebre a la mitja d’Empúries, amb 1:29:32 com a resultat. Bones sensacions.
I avui tenia el que més s’aproximava a la típica mitja test, la mitja de casa i a 6 setmanes de la marató. Al final ha sortit 1:25:32. Un minut millor que a Granollers, crec que si hagués gestionat millor podria haver baixat de 1:25, així com a Granollers vaig fer la pujada regulant i baixant bé, avui amb un perfil podríem dir que similar, he fet la primera meitat al mateix ritme que la segona, denota clarament excés de ritme al principi.

Estic al límit límit de les 3h, el meu historial és:

Mitja 1:26- marató 3:04
Mitja 1:23- marató 2,56
Mitja 1:21 marató 2:54

Val a dir que sempre he punxat uns minutets a la segona meitat de les maratons, si ho faig com sempre no ho aconseguiré, si ho faig millor, podria ser possible baixar de les 3 hores. ( referencies orientatives, tenia 9 anys menys i no havia tingut mai un càncer :laughing: )

Segurament en les meves circumstàncies no hauria de fixar-me tan un objectiu, però m’han parit així, disfruto amb això i no puc fer-hi res :laughing: :laughing:

Segueixo fent majoritàriament volum sense series ni ritmes massa exigents. Justament aquesta setmana he entrat per primera vegada a pistes, fent 3 mils a 3:37-3:38, però fins això podria dir que els kms per sota 4 havien sigut pràcticament nuls. A poc que pugui les proximes setmanes això ha de canviar.

Segueixo amb el handicap pes, no baixo, estic en 76-77 kg, si baixés 4 quilets segurament tot seria més fàcil :laughing:

Salut!

11 Mai 2025 22:12 #12 per Jorfer (Associat/da)
Estanis13 deu ni do la progressió que estàs fent en mitges.
Ja ens explicaràs però portes una preparació formidable.

12 Mai 2025 09:58 #13 per Mona (Associat/da)
Molt bé Estanis!
Continues fent uns temps espectaculars, després de 9 anys i d'haver superat el càncer! Molt bona progressió.
Totalment cert que no hauries de fixar-te en un objectiu de temps tan exigent i entrenar més gaudint el tornar a fer una Marató, però... així som! I suposo que és part de la màgia, aquest esperit competitiu per intentar ser millors i progressar. Ens encanta fer una bona marca en una Marató, tot i que ja sabem que la gràcia de la distància reina està en tota la preparació, els entrenaments...
Ànims amb la preparació, que la data es va acostant!

12 Mai 2025 22:59 #14 per Dennis Teuling (Associat/da)
O potser fins i tot no estaries tan motivat si no fos per aquest repte tan exigent!

Però estic molt confiat, doncs malgrat que ara has anat un minutet més lent en comparació, la progressió és bestial, i segurament encara milloraràs en aquestes últimes setmanes!!!

Realment al·lucino amb els teus ritmes i la progressió tan ràpida! (A tu no ho sembla tant :laughing: )

14 Mai 2025 18:47 #15 per Josep80 (Associat/da)
Hola, Estanis.
Al penjar la crònica de la meva marató a Copenhagen, he vist el fil del teu repte.
Abans de res, enhorabona pel teu repte, espectaculars les teves ganes, la teva motivació i la teva progressió.
Jo també tinc darrerament aquest problemet del pes, hauria d'estar als voltants dels 73, i em costa baixar dels 75, i és que un parell de quilets és noten...
També vaig ser a la mitja de Banyoles, hauríem pogut xerrar.
He corregut una marató de nit i algunes mitges al vespre. Et recomanaria, potser ja ho estàs fent, d'anar entrenant al vespre i d'anar adaptant els horaris dels principals àpats a l'horari de la marató.
No he corregut a Tromso però si a Oslo i a la resta de països escandinaus. Tingues previst que en els avituallaments potser donin cogombrets com a font d'energia.
Ànims!

Cat M65-69- (1º CURSA 2001)
total maratons: 54 (en 39 països)
maratons olímpiques: 22 de 23 (falta Beijing)
maratons majors: 6 de 6
maratons continents: 6 de 6 (renuncio Antàrtida)
Mitges a Estats USA: 28 estats de 50 (+DC)
Mitges Europa: 26 països
Mitges prov+territ. Canadà: 0 de 13

16 Mai 2025 11:05 #16 per Hansi (Associat/da)
Estàs evolucionant molt bé i trobo que has trobat un punt de paciència i alhora il·lusió que t'està beneficiant molt.
Cada cop em sembla més que els entrenaments que llegeixo són de l'Estanis de fa uns quants anys :hearteyes: :party:

18 Mai 2025 13:29 #17 per gorka (Associat/da)
Molt bon repte estanis13!
Pel que dius veig que mantenir el sub-3h és possible, encara que jo no m'hi obsessionaria. Ves a Tromso i gaudeix de la ciutat, la cursa i l'ambient.
Pel que heu publicat la primera mitja és una anada i tornada per la banda de Hungeren i la segona mitja el mateix cap a l'aeroport. Hauràs de passar doncs, un parell de vegades el pont del fiord quan encar tinguis les cames fresques. El que més em preocuparia a mi és l'horari de la cursa: els dies es fan llargs i arribem a la línia de sortida cansats. En certa manera em va passar fa un parell d'anys quan hi vaig anar a córrer la Polar Night Half Marathon. Tot i que nosaltres sortiem a les 15h, si no recordo malament. En aquell cas el rival a batre era el fred, en negatiu i de dues xifres... tu et trobaras tot un altre panorama. No descuidis la hidratació que a l'Àrtic el clima és molt sec.
Molta sort i endavant, valent!

MP
1000 m.l. (2): 3.53 (Barcelona 2018)
5 Km (4): 22.31 (El Masnou 2017)
10.000 m.l. (2): 39.59 (Barcelona 2009)
10 Km (107): 38.20 (Girona 2007)
Mitja Marató (92): 1.27.38 (Granollers 2007)
Marató (35): 3.18.27 (Sant Sebastià 2007)

22 Mai 2025 22:04 #18 per estanis13 (Associat/da)
Gràcies a tots pels missatges :heart: :heart: ja falta menys d’un mes! Poc menys :laughing:

Josep80 anaves de correcat a Banyoles? Vaig veure a en Vladi i a un altre que ara no recordo. No en vaig veure més. Gràcies pels consells, he llegit moltes de teves interessants cròniques, inclosa la complicada de Copenhagen ( curiosament de les poques que he fet). Sobre el cogombre em preocupa molt poc, no he menjat mai en cap avituallament en cursa ( al final tant com puc), per tan no menjaré cogombrets tampoc :laughing: tema pes ahir la bascula em va dir que per fi havia baixat un parell de kgs, però veurem.

El que em comenteu de l’horari de la cursa, ara m’està fent patir, pensava que m’afavoria, sempre m’ha agradat córrer Nassos precisament per l’horari, em trobava millor. Ara no corro mai als vespres i amb l’edat potser això dels ritmes van canviant. La veritat és que quan entreno a les tardes, em trobo pitjor, també és veritat que tarda ara per mi és 3/4 i clar, el dinar encara no ha baixat del tot. Però amb dos nens no puc córrer a les 7/8 del vespre.
La setmana que ve, faré l’última tirada llarga coincidint amb una gent que farà un entrenament de backyard per la zona i justament comencen a les 9 del vespre. Jo aniré amb ells però no pararé ( per qui no sàpiga què és un backyard, és donar una volta a un circuit de 6,7 kms per hora al ritme que vulguis i descansant fins a la següent sortida) , espero no fer un Dennis Teuling i passar-me de kms :evil: :laughing:

Per la resta tot genial, segueixo sumant kms amb relativa facilitat i amb moltes ganes, aquesta setmana ja arribaré als mítics, per mi, 100kms i si puc la següent també, a veure si tot segueix igual i sobretot disfrutant de cada dia!

22 Mai 2025 23:43 #19 per Dennis Teuling (Associat/da)
Jaja, doncs sense adonar-te et veig fent 24 hores pel teu Backyard

08 Jun 2025 18:45 - 08 Jun 2025 18:59 #20 per estanis13 (Associat/da)
Bona tarda! Avui dono per “finalitzada” la feina de cara a la marató.
L’última actualització va ser per la mitja de casa, el dia 11 de maig, desde llavors com és normal han sigut les setmanes de més càrrega. Els kms setmanals han sigut 92, 102, 97 i 76 fent que aquesta setmana ja hagi sigut de “baixada”, tot i que la baixada ha contingut dos entrenaments dels divertits :whip: segurament els millors que he fet.

Dimecres un 10.000 a pista en solitari en 39:06, sensació de poder fer més però tampoc gaire :laughing: tot i que ja sabem que en una cursa amb gent sempre es pot millorar una mica. Dec ser dels pocs corredors que fa un 10.000 a pistes dos setmanes abans de la marató, però és una tradició personal i com que ningú em posa els entrenaments, faig el que vull. Curiosament ha sortit 40 segons més ràpid que abans de la marató de Castelló ( 2:56) però segur que amb més nivell d’esforç, que no de pulsacions doncs amb l’edat m’han baixat. Amb placa de carbono

Avui 24kms amb valuosíssima ajuda d’uns companys d’aquí :heart: han sortit a 4:14 tenint en compte que els dos primers kms han sigut d’escalfament. Molt i molt bé, lògicament avui no hagués fet 18 kms més però m’ha deixat molt bones sensacions. Amb sabates normals sense placa

Recalco el calçat perquè estic bastant convençut del plus que donen, no ho puc quantificar però uns quants segons segur que milloren.

Amb tot això la veritat no puc estar més content, amb els mesos que he tingut, poca cosa més podria haver fet, ja és molt que el meu cos m’hagi deixat fer tot el que he fet i ni parlar-ne de pensar amb com estava ara fa un any, ni somiava estar com estic.
Per altra banda, estic bastant al límit, en quan a pulsacions en repòs, molt bé, la VFC ja una mica tocada però el pitjor és que em costa bastant descansar correctament, suposo que sintoma de estar una mica sobre entrenat, que val a dir és el que busquem, però ara la prioritat absoluta és descansar. 10 dies i marxo cap a Noruega, 13 dies cursa ( cau en dissabte)

Salut!

Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats