Marató d'Empúries 19/04/2026

Marató d'Empúries 19/04/2026

19 Abr 2026 20:22 #21 per Vicenç (Associat/da)
Un any mes a dos quarts de nou era a la sortida de la Marató d'Empúries, la climatologia ha marcat diferents edicions i aquest any ha tocat calor amb molt poc vent, en el tram en direcció a Sant Pere Pescador era curiós sua la cansalada i a l'horitzó el Canigó ben nevat, lògicament al avançar el dia feia mes calor i feia difícil complir objectius, en el meu cas volia fer 4h 15' i ho he clavat :sunglasses: , un petit detall 4h 15' ha coincidit amb el meu pas pel km 41, al final 4h23'07" que dono per bons, he arribat prou sencer, lloc 96 de 116, crec que a Boston que també era avui eren uns quant mes :whistle: .
Tot ha anat be, excepte el detall que aquest any no ens han deixat aparcar dins del recinte de les ruïnes, no ha estat un problema, el millor la trobada ahir al recollir dorsal amb correcats i avui també abans de començar.
Llarga vida a la Marató d'Empúries.

Vicenç

El dia d’ahir no ha tornat, el dia d’avui no crec que ho faci.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

19 Abr 2026 22:04 #22 per estanis13 (Associat/da)
El missatge d’en Vicenç ( Boston és demà) m’ha creat curiositat i he anat a buscar números.

116 han acabat la marató, només 11 dones!

598 la mitja marató

640 els 10k

La veritat és que em sembla molt poca gent a l’única ( crec) marató de Catalunya a banda de Barcelona. La moda del córrer, tendeix a la concentració ( massificació).

Per mi la veritat, una bona marató, agradable, senzilla i fàcil en el sentit pràctic del terme. Potser no és una cursa per agafar un avió i creuar mig Europa, o una cursa que et vulguis preparar durant 4 mesos, massa riscos climatològics i cursa solitària, però a canvi, ofereix un recorregut molt bonic, entretingut i que ofereix la possibilitat de disfrutar de 42,2 kms i prou, sense extres ni “postureo”

He tingut la sort de fer-la com a llebre, acompanyat fins al 39 i sol fins al final… és el que hi ha, he animat tot el que he pogut a tota la gent que m’he creuat, al final sembla que vas coneixent a tothom. Tan de bo pugui repetir l’any vinent.

19 Abr 2026 22:42 #23 per Vicenç (Associat/da)
Tens raó estanis13, a Boston demà es la marató, avui han fet 10k, per acabar de posar números al cap de setmana d'Empúries, ahir dissabte van fer un 5k amb 228 arribats.

Vicenç

El dia d’ahir no ha tornat, el dia d’avui no crec que ho faci.

19 Abr 2026 23:31 - 19 Abr 2026 23:32 #24 per Dennis Teuling (Associat/da)
Bones!!

Vicenç, dius que has arribat el 96 de 116, però diria que han sortit 150... es aquí dir... 96 de 150!!
34 no han pogut arribar a dins del temps límit o han plegat (quants no hem pensat en plegar avui :lol: :lol: )

Gran llebre el Estanis, i sobrat, malgrat la calor insoportable.

Finalment al sortir m'he acordat dels ous de colors :? de l'Estanis i he trobat 2 caixes sobrants. Li he oferit 1 al Vicenç però no volia acceptar-los.

Moltes gràcies Estanis :party:

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

20 Abr 2026 13:42 - 22 Abr 2026 11:25 #25 per Jorfer (Associat/da)
Doncs un més que va estar ahir a Empúries en el meu cas fent de llebre de 3h45' tal com havia fet al 2018 amb la companyia del ManoloM.

És una marató amb encant on la climatologia és una loteria i, ahir, ens va tocar calor i humitat. La segona volta passant pel mig del poble i al costat de la platja entraven ganes de seure a una terrassa i fer el vermouth o donar-se un banyet, però calia complir.

Per la meva banda he portat un grupet de set pràcticament fins el 25 moment en que hem començat a perdre unitats i, al 32 ja només m'he quedat amb un noi que ha tirat cap endavant (ha fet 3h42). A partir d'aquell moment marató solitària sota un sol de justícia. La calor ha fet de les seves doncs hem vist en dos llocs quatre ambulàncies i un helicòpter medicalitzat (espero que tothom estigui bé), fet que al mirar el pulsòmetre i veure que anava a 182 ppm m'he dit, no té cap sentit que continuiïs forçant la màquina i, al anar sol, m'he dit ves més suau i salva el sub 3h47 i així ho he fet amb un temps final de 3h46'38" (62 de 116 i cinquè de la categoria).

Un plaer ajudar amb la logística a totes les persones que van fer de llebres i gaudir dels meravellosos paisatges de l'Empordà.

Estanis13 gràcies pel detall.

20 Abr 2026 18:25 #26 per Mona (Associat/da)
Una Marató molt especial, com dieu, no és una Major, però té l’encant de ser a casa, amb paisatge espectacular i unes llebres de luxe!

He fet la Mitja diferents vegades, i m’encanta! però mai la Marató… crec que em toca posar-la al calendari del 2027…

Certament és una cursa de temps extrems, normalment patim pel vent, aquest cop ha estat la calor… espero que tothom que va sortir en ambulància o helicòpter s’hagi recuperat.

Enhorabona Vicenç, clavar-la al km41 no és fàcil! :joy: I tenint en compte la calorassa i tots els retirats, només acabar-la ja és un èxit rotund!

Estanis, súpercorredor i súperllebre! Enhorabona per la feina, el corredor que has acompanyat fins al 39 deu estar ben content!

Jorfer, una altra súperllebre! Vistes les circumstàncies de la cursa, haver entrat 1’ més tard del què tocava també em sembla un èxit, més tenint en compte que t’havies quedat sol. M’alegro molt que afluixessis i que no haguessis de fer servir l’ambulància!

Dennis, ens ensenyaràs la truita que faràs amb els ous de colors?! 😜

21 Abr 2026 19:02 #27 per Dennis Teuling (Associat/da)
Doncs sí, diria que amb el Vicenç vam ser els únics Correcats de taronja que vam participar a Empúries.
(També hi eren la Mamen i el Carlos Gámez).

La tarda del dissabte havia anat a recollir la bossa, i la veritat que abans la fira de la marató era una festa amb anxoves, cervesa, vi etc..
Ara era només una sala petita per recollir el dorsal i un 'stand' venent gels que no em calien.

Després de dinar amb la família vam anar al recinte d'Empúries per veure si hi havien Correcats, i només vaig poder veure al Jauteras que estava patint de debò amb les altes temperatures, fent la cursa de 5K.

L'endemà, diumenge, em llevo com cada any a les 06:30, una bona dutxa, i a les 07:40 ja tinc el cotxe aparcat en Mercadona i busquem el grup de llebres. Anem amb tanta parsimònia, que ens adonem que no hi ha temps de fer la foto amb les llebres i els romans, i que hem de fer-la en la gespa i de seguida fent l'escalfament dels 1200m cap al km 41.

Arribem amb pocs minuts de marge a la sortida, però com sempre surtim 10 minuts tard. No Stress!
L'únic problema és que a aquesta hora ja estem suant... sense haver començat encara... serà divertit avui.

Finalment sobre les 08:40 surtim i aquest cop la meva intenció és fer una marca de aprox. 3h20. De qualsevol manera, seguir la llebre Joan33 fins al km 15 i després intentar mantenir el ritme.

El primer km és com sempre complicat, per un carrer molt estret, i més d'un grupet de 4 noies anant a 7'/km ocupant tota l'amplada fa que és difícil avançar. Cal mantenir el cap fred, i el seneca i jo anem fent per arribar en el km 1 per fi a la llebre que la clava en 4'44". Perfecte Joan!!

Els propers kms anem fent, no notem la pujada de l'1 al 3, i amb un ritme constant ens desplacem cap al nord, amb el majestuós Canigó nevat al fons per alegrar la vista. Sobre el km 6 trobo que el ritme és massa alt per a mi, i baixo un engranatge i veig que el Joan porta gairebé 30 persones darrera. Quina barqueta. Jo vaig darrera, però controlant, i tot i que la distància es fa cada cop més gran fins a uns 80 mtr en el km 10, no tinc intenció de fer cap canvi de ritme i vaig al meu aire sense pensar massa, però en el km 13 de sobte veig que ja he arribat al grup!!

Ara sí em quedo com un furúncul al seu costat i així van passant els kms fins al km 14,8 on jo haig de seguir cap al Port de l'Escala, i ell gira cap enrere. Em desitja sort, i ens acomiadem.

Miro enrere i veig que de tot el grup només hi ha un noi que em segueix, però a potser 100m. I davant meu també estan a més de 100m.. comença EMPÚRIES :party: :sunglasses: :party:

Seguim fins al final del port on fem el gir i puc veure que tinc a un grupet de 3 nois a 50 mtr i darrera el noi de negre i la Mamen un parell de minuts més tard. Em trobo molt bé, els kms a 4'44" van caient fàcil, i agafo el grupet en el km 20 i sense adonar-me els deixo enrere per ja no veure a ningú davant meu.

Passem per la zona de la platja, el carrer de la gran pujada (aquesta volta encara no tant), i un cop arriba tornem a donar la volta per la zona de les ruines d'Empúries. Es aquí que em passa a mil per hora una ambulància, i just després també l'helicòpter que aterra tot just quan passo per davant. Quina por!!

Seguim. Km 24, vaig bé. Km 27, vaig bé, tots els kms aprox. 4'40-4'45, però noto que cada cop tinc més set. Massa!
Agafo l'ampolla al km 28, en el gir del punt més al nord, i ja de seguida sé que hauria d'haver agafat 2, doncs fins al km 34 no tornarem a tenir més aigua.
Fins al km 30 encara puc mantenir el ritme, però de sobte estic totalment sense forces.
De fet, no estic ni cansat, però tan buit de cap que fins i tot penso en estirar-me a terra i deixar-ho estar.
No, hem de seguir.. pero el cos ha dit prou. Si abans els kms anaven fàcils a 4'45", ara estic anant a 5'40-5'55" i no aguanto.
Començo a caminar i de sobte sento una veu de dalt dient: Ànims Dennis, vas molt bé.
No, no era Déu, era el gran Blogmaldito fent fotos des de una muntanyeta. Enorme el David.

Bé.. un calvari fins al km 34 on per fi podia agafar l'ampolla d'aigua.
En el km 36 em passa el grup sub 3h30 de 4 persones i en la pujada del km 38 em passa la Mamen.
Un altre avituallament en el km 38 i de sobte em trobo molt millor, i fins i tot puc fer els últims 4 kms a 5'15" aprox.

Finalment 3h30:55 i molt content d'haver acabat una nova marató d'Empúries. La 8a.
Lluny de les 18 de Vicenç, però no són poques.

Fins la propera!!

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

22 Abr 2026 11:24 #28 per Jorfer (Associat/da)
Dennis, bonica crònica d'aquesta marató que enamora per la seva familiaritat i bon tracte.

Jo a partir de la mitja en tots els avituallaments vaig agafar dues ampolles i amb una em dutxava i l'altre anava bevent a estonetes i, encara així, molta calor.

Per la meva part no m'importaria repetir l'any proper però no sé si de llebre o al meu ritme.

23 Abr 2026 12:16 #29 per Josep80 (Associat/da)
Enhorabona, Vicenç i Dennis.
Força mèrit córrer la distància màgica amb calor, i de forma solitària.
Afortunadament a Belgrad, a la mateixa hora, estàvem corrent amb millors condicions.
Enhorabona també a l'equip de llebres. Com sempre, les millors llebres que conec. D'això m'han vaig poder adonar, una vegada més, aquest diumenge a Belgrad, amb unes llebres que van deixar molt que desitjar.

Cat M65-69- (1a marató 2004)
total maratons: 57 (en 42 països)
maratons olímpiques: 23 de 23 (repte acabat)
maratons majors: 7 de 7
maratons continents: 6 de 6 (renuncio Antàrtida)
Mitges a Estats USA: 28 estats de 50 (+DC)
Mitges Europa: 27 països
Mitges prov+territ. Canadà: 0 de 13

24 Abr 2026 20:30 #30 per Hansi (Associat/da)
Companys, he llegit les vostres cròniques i he començat a suar i m'han pujat les pulsacions. Teniu un mèrit enorme per haver completat la marató com ho vau fer :muscle: :muscle:
Tinc pendent fer la marató d'Empúries, espero que algun dia podré.

25 Abr 2026 11:27 #31 per Jorfer (Associat/da)
T'agradarà Hansi.

26 Abr 2026 18:55 #32 per Danigoal (Associat/da)
Enhorabona a totes les llebres i participants. Quin mèrit
Com en Hansi una d'aquelles que em ronda pel cap de fer alguna vegada a la vida, i potser com a llebre qui sap, però em fa molt de respecte.

Oferta per a Associats: GoAl Arquitectura

3'21" CCT '13/CCT '15 - 5'51" Sagrada Familia '15 - 19'20" Can Mercader '15
39'48" Clot '13 - 1h28'06" Mediterrani '16 - 3h13'16" Dublin '16

26 Abr 2026 19:17 #33 per Jorfer (Associat/da)
Danigoal doncs el 3h45' o les 4 h ho faries sense problemes.

27 Abr 2026 19:55 #34 per fandes (Associat/da)
Vam al·lucinar amb vosaltres aquell cap de setmana! Enguany vaig centrar-me sobretot en el 10k que corria la Ther i he de dir que és una cursa ben xula també! Potser li falta aquesta part bonica de camps que té la mitja i sobretot la marató, però almenys podem fer companyia en les proves de més solera "grega" de Catalunya.

Felicitats llebres i finishers!

Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats