gorka

gorka

09 Gen 2008 17:04 #81 per Debutante (Associat/da)
Enhorabuena Gorka!!

Buen resumen que me he leido entero. Supongo que como mis crónicas también suelen ser largas no me da miedo enfrentarme a ellas. :he: :he: He encontrado un muy buen resumen de un gran atleta y una buena persona.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

11 Gen 2008 07:44 #82 per gorka (Associat/da)
debutante
És que tu ets un autèntic artista polifacètic. Molta sort al show d' aquesta nit!
Com diuen els actors: molta merda!  8)

MP
1000 m.l. (2): 3.53 (Barcelona 2018)
5 Km (5): 22.31 (El Masnou 2017)
10.000 m.l. (2): 39.59 (Barcelona 2009)
10 Km (109): 38.20 (Girona 2007)
Mitja Marató (96): 1.27.38 (Granollers 2007)
Marató (37): 3.18.27 (Sant Sebastià 2007)

23 Abr 2008 07:30 #83 per Rivendel (Visitant)
Gorka!

Moooltes felicitats

Que passis un molt bon dia de sant jordi!

Vivir en la Tierra es caro pero  incluye un viaje gratis alrededor del sol cada año.

La lente de primer orden

24 Abr 2008 09:42 #84 per gorka (Associat/da)
Gràcies! rivendel

Fa dies que em volta pel cap poser unes quantes reflexions a aquest fil, però no acabo de trobar el moment.

MP

30 Abr 2008 10:50 #85 per (Visitant)
Huola Gorka!!

Només passava per aquí per saludar-te!! Bons entrenaments i bones curses!!

Un petó!!

30 Abr 2008 12:15 #86 per gorka (Associat/da)
laura

:love: :love:  :mad:

MP

03 Jun 2008 18:01 - 03 Jun 2008 20:48 #87 per gorka (Associat/da)
Avui he anat a rodar 70' molt suavets pel Parc de Can Dragó. Ha estat l' últim entrenament d' aquesta temporada.

Vaig començar a meitat de juliol amb les piles supercarregades. Calia entrenar de valent per afrontar la Marató de la Jungfrau. Al novembre, mig lesionat, vaig aconseguir rebaixar la marca de Marató a Sant Sebastià. El seguent objectiu era rebaixar la de mitja. El dia previst (Barcelona) res no va sortir bé i ja no vaig tenir ocasió de tornar-ho a provar. Els últims mesos, des de març fins ara, he anat entrenant sense objectiu concret. Els que habitualment em posava per final de temporada anaven saltant de l' agenda per raons diverses. Així m' he passat les últimes setmanes corrent per la muntanya, fent un parell de curses de muntanya (Bombers de Vic i 3 Comarques) on m' ho he passat de conya i aplicant la dita de "qui dia passa any empeny".

Ara toca descansar i a partir de meitat de juny tornar a preparar un gran repte personal: baixar de 3h15' a Berlín. Després hi haurà temps per fer alguna cursa de muntanya a la tardor, mitges, deu-mils, una Marató a la primavera i plantejar-se objectius personals de nivell pel juny-juliol del 2009. Ja veieu que tinc ganes de tornar a fotre-li canya... però de moment a descansar.

MP

03 Jun 2008 18:09 #88 per Donosti Marathoner (Visitant)

Hola Gorka!

Aquest any hem coincidit en varies fites!

Aprofito per saludar-te i desitjar-te un bon descans  :great:

03 Jun 2008 20:04 #89 per XaviPapell (Associat/da)
Gorka company, es que has deixat de tenir ganes algun cop  :grrrrrr: :mdr:

09 Gen 2009 20:08 - 09 Gen 2009 20:14 #90 per gorka (Associat/da)
Des del juny que no escrivia res al meu fil personal. Bé, almenys no hi he posat males notícies.  :he:

Ha acabat el 2008 i com he fet en anys anteriors faig balanç d' un any en que no he aconseguit cap registre rellevant. Tampoc he fet cap cosa extraordinària, senzillament córrer...

Si us interessa us ho llegiu.

Mitja Marató de Sitges
Una clàssica del meu calendari particular que m’ havia perdut el 2007. Vaig corrent tota l’ estona a ritme per sota de 1h29’ però em sorprenen alguns canvis de recorregut al tram final que alenteixen el ritme. Bon registre final.

Mitja Marató Ciutat de Barcelona
El meu objectiu de l’ hivern es resumeix en una paraula: fracàs! Sense forces a partir del quilòmetre 11 no tinc més remei que assumir una patacada. Malgrat que la marca pot semblar bona, havia entrenat per què fos millor.

Marató de Barcelona
Sense haver-la preparat i amb problemes musculars abans de començar, la millor notícia va ser fer els meus millors 39 Km en competició. Van sobrar els tres finals.

Mitja Marató de Montornès-Montmeló-La Roca
Segueix la debacle de la segona meitat de la temporada 2007-2008. Aquest cop no em vaig sentir cómode en cap moment, en un circuit que em va semblar molt més complicat del que m’ havien explicat.

Cursa dels 10 de La Llagosta (10 Km)
Únics 10 Km de la primavera. Bones sensacions encara que corrent de més a menys.

Cursa de  muntanya Bombers de Vic (15,8 Km, +390m / -390m)
Retrobament de la muntanya fácil en una cursa nova on m’ ho passo molt bé i coincideixo amb vells coneguts dels Raids.

Cursa de muntanya 3 comarques (Alpens, 25,2 Km, +1.000m / -1.000m)
Tancament de temporada i –descartada a contracor la Cursa de l’ Alba- principal cursa de muntanya de l’ any. Als trams de pujada es noten més ganes de gaudir que de córrer en i a la baixada final la falta de quilòmetres. Pitjor resultat que a l’ edició anterior.

Cursa popular de Santa Cristina d’ Aro (7,5 Km)
L’ afronto amb energies renovades i el cap posat al primer gran objectiu de la tardor. Puc mantenir un ritme fort i constant durant tota la competició, cosa que m’ omple de satisfacció i em dona moral.

Berlin-Marathon
Problemes musculars massa aviat, al quilòmetre 23-24. Malgrat tot aguanto com puc, doncs la ciutat, l’ esdeveniment, la companyia i l’ afecció s’ ho mereixen. Milloro la marca de Barcelona però no assoleixo cap dels objectius… a banda del d’ obtenir la medalla amb la Porta de Brandeburg.

10 Km del Mediterrani (Castelldefels)
Dia bo per córrer i circuit ràpid, però un error organitzatiu ens envia a tots a la platja. En el meu cas es trenca el ritme i qualsevol esperança de fer menys de 40’ en els primers 10 Km de la temporada 2008-2009.

Mitja Marató de L’ Espirall (Vilafranca del Penedès)
Matinal amb forta pluja i vent a l’ estimat paissatge de l’ Alt Penedès. No és, però, impediment perquè em surti una bona cursa amb registre per sota dels 90’.

Campionat d’ atletisme de fons del Ripollès (Mitja Marató, Ripoll)
Dia fred i assoleiat, ideal per a córrer. Malgrat tot estic una mica bloquejat de cames des del principi i només puc fer un temps molt semblant al de quinze dies endarrera.

Cursa popular de Sant Andreu (Barcelona, 4,9 Km)
Una cursa que cada any m’ agrada més, potser perquè li tinc presa la mida, potser perquè la corren la Susanna i l’ Alba. Rebaixo en 25” la marca de l’ edició anterior, que si tenim en compte el vent fort i la distància no està gens malament.

Cursa dels Nassos (Barcelona, 10 Km)
Després d’ haver hagut de cancel.lar per causes diverses dues curses durant el mes de desembre em presentava a la Sant Silvestre amb ganes de fer-la sonada… i la vaig fer sonada: sense poder dur el ritme més enllà del 6è quilòmtre tancava el 2008 sense fer un sub-40.

MP

06 Jul 2009 14:51 #91 per gorka (Associat/da)
Feia dies que no escrivia res per aquí. Com alguns sabreu la primavera a banda de la Marató de Barcelona em va portar un seguit de lesions a la cama dreta que van fer perillar el meu gran objectiu de la temporada de muntanya: la Marató de Zermatt. Al final la pel.lícula ha acabat bé. Al fil del GPT&F començo a penjar a partir d' avui la crònica de la Marató. Si us interessa podeu linkar aquí:
www.corredors.cat/index.php?option=com_j...c=6150.msg317669#new

MP

10 Jul 2009 10:06 #92 per gorka (Associat/da)
Segona Marató de Muntanya de la meva dilatada carrera esportiva, estil alpí que en dic jo (és a dir quasi tot pujant).
Aquí teniu tota la crònica:

Marató de Zermatt: 42.195m (+1944m | -444m)

Prolegòmens
Zermatt és lluny de tot arreu. Es tracta d' un poble bucòlic als peus del Matterhorn (o Cervino en italià) al que no es pot arribar en vehicles de motor d' explosió (encara que es veu que els helicopters dels "pijus" no tenen la categoria de vehicles d' explosió ). Lluny de tot arreu vol dir a 2h45' en cotxe+tren (3h30' en tren) dels aeroports de Ginebra o Zuric. El viatge des de Barcelona, en el nostre cas avió+cotxe+tren, es fa llarg. Afortunadament l' he fet amb la bona companyia del Manel, veterà de moltes curses de muntanya i amb qui ja vaig fer fa dos anys la Marató de la Jungfrau.

A primera hora de la tarda de divendres arribem a St. Niklaus, on jo he de recollir el pitrall i el Manel inscriure' s (no ho havia fet perquè 15 dies enrera havia patit una lesió muscular i no tenia molt clar si correria). Tot funciona molt eficientment, com no podria ser d' una altra manera a Suïssa. Amb la inscripció et donen la bossa pels efectes personals el dia de la cursa i un bon per agafar tots els trens de la vall des de divendres a diumenge.

Deixem St. Niklaus i tirem vall amunt fins a Täsch on s' ha de deixar el cotxe i agafar el tren que et porta fins a Zermatt, punt neuràlgic de la Marató. Ens instal.lem i donem un tomb (mai havia vist un poble amb més rellotgeries que habitants...  ni rellotges tan cars!) i busquem un restaurant (italià evidentment ) on sopar. La gastronomia alpina per l' endemà! Havent sopat ens acostem a la carpa de la Marató on hi ha un divertit duel de bandes musicals entre les dues que han vingut de Luzerna per animar la cursa l' endemà.

La Marató comença al poble de St. Niklaus des d' on puja per un circuit barreja d' asfalt, pista i corriol fins al Zermatt on hi ha la Mitja Marató. Un cop allí comença el festival muntanya amunt. A banda de la Marató es fa una Marató per relleus (equips de 2, la majoria mixtes ) en que cadascú fa mitja Marató: un de St. Niklaus a Zermatt i l' altre de Zermatt a Riffelberg, on és l' arribada.

Dissabte caldrà llevar-se d' hora per agafar el tren de baixada cap a la sortida on arribarem 1h15' abans del tret de sortida, un pèl massa aviat pel meu gust , però no hi ha alternativa. Ens n' anem a dormir d' horeta amb les coses ben preparades.

A quarts de 7 de dissabte ens llevem amb el temps just per esmorzar i anar cap a l' estació. Els informes metereològics ens donen la mala notícia del dia: a les 7h hi ha 15º a 3000m!

A St. Niklaus ens trobem un miler llarg de corredors (una quarta part dones i de molt bon nivell, com veurem al llarg de la cursa). Primer es dona la sortida a l' èlit, 10' més tard a la cursa per relleus i a les 9h37' a la Marató popular.

De St. Niklaus a Zermatt (20.5 Km +582m | -53m)

Tenint en compte l' entrenament bastant justet que portava era conscient que a la cursa trobaria a faltar quilòmetres a les cames, de manera que faig un plantejament molt poc competitiu: arribar a mitja cursa al voltant de les 2h i a partir d' aquí fer tan depressa com pugui una excursió de 21 Km.

Quan donen la nostra sortida arrenquem a córrer carretera avall per uns metres i de seguida la cosa comença a tirar cap amunt. Mantenim un ritme al voltant de 5.45, tot i que és difícil ser constant ja que hem sortit des del darrera, hi ha força gent i el circuit no és gaire ample. Al cap de pocs quilòmetres em separo del Manel, que decideix anar més lentament, doncs el bessó li molesta bastant. Penso que segurament abandonarà a la Mitja Marató, tal i com teniem més o menys parlat. En aquest tram fins a Herbringen baixem 10m i en pujem 160m, tots sobre asfalt. Passo el control (5.8 Km) en 33.00.

Els següents quilòmetres segueixen pujant per pistes i corriols al costat del riu amb un pendent mitjà del 3%, molt cómode però sempre amunt. Entre això i que la cursa ja s' ha estirat una mica segueixo guanyant ritme, de manera que passo per Randa (10.9 Km) en 1.02.40 . En aquest tram hem pujat 168m més.

Des d' aquí fins a Täsch  ve un fals pla, tot per asfalt amb un tunel força llarg i agobiant inclós (almenys a dintre no toca el sol). Com podeu veure, de moment, poca muntanya. A Täsch (14.8 Km) després de pujar 46m més passo en 1.23.47.

Per arribar a Zermatt la cosa s' anima una mica més. Els quilòmetres que porten cap a la Mitja Marató ja són quasi tots per pista i corriol, amb alguns trams d' una mica més de pendent en que no puc córrer per la cua de corredors. Aquí començo a notar la temperatura i la humitat que són inesperadament altes. Tenint en compte el ritme que porto, estic força més suat del que seria normal. He estat molt metòdic en els avituallaments i m' he aturat a tots per hidratar-me bé: aigua i isotònica (tot en got, com és habitual a Europa central). Quan arribem a l' avituallament de Zermatt (20.5 Km) hem pujat 208m més i n' hem baixat 53m. Aquí acaba la primera part de la cursa, encara que per la Mitja Marató (a la plaça de l' estació) encara queden uns metres. Passo la Mitja en 2.04.20 . Un quart d' hora més tard passarà el meu company i abandonarà la cursa.

De Zermatt a Riffelberg (21.7 Km, +1362m | -384m)

Passada la Mitja Marató s' enfila el carrer principal del poble de Zermatt, asfaltat. És un tram una mica estrany doncs, encara que al punt de la mitja hi havia banda de música i força públic, pel carrer es passa pel centre de la calçada (ben vallada) davant de la indiferència dels passejants, majoritàriament japonesos més pendents de les rellotgeries. Després se surt pels volts del poble, en uns quilòmetres puja-baixa que recorden un cross i es retorna per anar a buscar la pista (asfaltada els primers metres) que puja cap a Sunnega. El saldo altimètric és nul: pujem 120m i en baixem 120m. A la sortida de Zermatt (24.8 Km) marco 2.23.51.

En aquest punt podem considerar que comença la cursa de debó. No es pot dir que els quasi 25 Km que han passat fins ara hagin sigut una passejada, però la tralla es reparteix a partir d' aquest punt. Els quatre quilòmetres que porten fins al seguent avituallament pujen una mitjana del 10%. Bona part de la pujada la faig ja caminant, a bon ritme i passant corredors, però caminant. Pràcticament només em passen alguns dels participants de la cursa de relleus, amb molt pocs quilòmetres a les cames. Arribo al control del Km.28.8, després de pujar 396m, per sobre de les 3 hores: 3.01.41.

A partir d' aquí encara que segueix la pujada, ja pica menys (7%). Malgrat tot el meu ritme de cursa no millora. Cal tenir en compte que ja som per damunt dels 2000m d' altitud i no aquesta primavera he pogut fer ni un sol quilòmetre de rodatge en alçada. La llarga pujada (en total uns 8Km) acaba a Sunnega, afegint 262m més de desnivell positiu, on paso el Km.32.5 en 3.39.19.

Sunnega (m' agrada la musicalitat d' aquest nom  ) dona un respir. Durant 2 Km tindrem un descens del -7% que no puc aprofitar. Les meves cames acusen molt la manca de quilòmetres i a aquestes alçades ja tendeixen a enrampar-se i col.lapsar-se. Durant la baixada m' h

MP

10 Jul 2009 10:23 #93 per ecopac (Associat/da)
Felicitats Jordi per la cursa i perquè al final , malgrat les lesions, les molèsties i la manca d'entrenaments  te n'has pogut sortir prou bé a Zermat.

I a més a més gaudint !!  :great:

Quina enveja que fa llegir la teva crònica.

19.20 - 40.08 - 1.29.18 - 3.21.16

10 Jul 2009 23:05 #94 per Serju16 (Visitant)
Moltes felicitats Gorka  :party: :party:

Sergi  :great:

10 Km       44'57'' Cursa dels Nassos 2008       Triatlo Sprint 1h17'05'' Barcelona 2010
1/2 Marato  1h38'28'' Gava 2009                     Triatlo olimpic 2h42'16'' Gava 2010
Marato      3h45'21''...

11 Jul 2009 10:20 #95 per XaviPapell (Associat/da)
Eiiiiiiiiiiiii!!!! Jordi he gaudit com un camell i quin bon temps que has fet. Veig que estas recuperat de lesió, molt be noi, ara a descansar
Jo vaig estar 10 dies de vacances un estiu a Zermatt fa anys i es impressionant, crec recordar a al Cervino (tb se li diu Cervinia) un canto es Itàlia i l'altre Suïssa, a Zermatt encara hi han pel carrer moltes cagarades dels cavalls ??  :mdr:
Ahhh!!!! t'has menjat una sopa Goulash ??. Has anat al museu de muntanya del poble ?? es impressionant veure el utensilis que feien servir en aquella època i llegir l'historia del primers que varen arribar a dalt del Cervino
Ja penjaràs fotos
Una abraçada.

11 Jul 2009 11:02 #96 per tonivet (Visitant)
gorka moltes felicitats, estas fet un màquina. Pensa que companys com en squash, calvino.pf, luispf i jo mateix vàrem anar a la cursa de la Talaia que te 21 km i 500m de deswnivell positiu aprox i ningú va fer millor temps que tu a la mitja marató.
Sort que no estaves fí del tot! :great:

29 Jul 2009 09:49 #97 per gorka (Associat/da)
ecopac, serju16, XaviPapell, tonivet1

Gràcies per les felicitacions. Al final, sempre el millor són els bons records que t' emportes cap a casa.

A Zermatt no hi havia cagarades de cavalls pels carrers, els han substituit per cotxes elèctrics. Em va frapar molt el cementiri del Matterhorn/Cervino on estan enterrats molts dels que no van poder baixar. És un lloc molt especial. El Goulash no venia gens de gust. Feia força calor.

MP

29 Jul 2009 11:13 #98 per Upe (Visitant)
Felicitats, Gorka, una bonica crònica i una millor experiència! Estàs fort, eh? :smile:

29 Jul 2009 12:10 #99 per Rivendel (Visitant)
Felicitats Gorka, quina ilusió poder fer una marató a un lloc tan idilica  ,  veu que estàs fort  com una roca

Vivir en la Tierra es caro pero  incluye un viaje gratis alrededor del sol cada año.

La lente de primer orden

29 Jul 2009 19:54 #100 per XaviPapell (Associat/da)
Gorka la sopa goulash al vespre que fa fresqueta  :whip:  :mdr: que no te enteras muchacho

Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats