FAXON LAW NEW NAVEN HALF MARATHON-7/setembre/2026-New Haven (Connecticut)
Connecticut és un dels sis estats nort-americans que formen l'anomenada 'Nova Anglaterra', a la costa est dels Estats Units. La seva capital és Hardfort, i potser la seva ciutat més emblemàtica és New Haven, ja que és aquesta bonica ciutat la que acull la Universitat de Yale, la tercera universitat més antiga dels Estats Units, i autèntic orgull local i de tot el país. I és a Yale on he corregut aquesta mitja marató per l'estat de Connecticut.
49ena edició d'una cursa que es celebra cada primer dilluns del mes de setembre, dia de la festa del treball a Estats Units i Canadà, i patrocinada pel grup Faxox Law, un buffet d'advocats especialitzats en casos on hi ha víctimes amb seqüeles físiques.
Fantàstic dia per a córrer, 18°C i 75% d'humitat, lleugera brisa. Vam aparcar en l'esplanada del pàrquing del Ikea, a uns 20 minuts caminant del centre, ja que en el centre era impossible. Del pàrquing a la zona de sortida vaig aprofitar per córrer 3 quilòmetres previs. Com ja havíem recollit el dorsal I samarreta el dia anterior, no vaig haver de fer cues pre-cursa per fer-ho. Punt de sortida i arribada en la New Haven Green, una magnífica plaça rectangular, envoltada d'atractius edificis i esglésies, arbrada i 'catifada' de gespa, I autèntic punt neuràlgic de la ciutat.
Primer es va fer una cursa per a la mainada, quasi 300 criatures.
L'hora de sortida de la Mitja Marató era les 8:30, però entre parlaments d'uns I altres, i cant de l'himne a cappella, l'hora real que vam començar a córrer va ser les 8:40. Cursa conjunta amb participants d'una cursa de 20k (campionat nacional de curses de 20k). En total, unes 2000 persones. Més tard es va donar la sortida d'una cursa de 5k, quasi 3000 participants.
Carrers amples, sense cap problema per portar el teu ritme. Sense calaixos (cadascú es posava on volia), I sense llebres. Els punts quilomètrics (o en milles), no estaven indicats, llevat en el pas per les 5 milles I 8 milles. Bon asfalt en alguns trams, i no tan bo en altres. Molt pocs revolts, carrers molt llargs. Només un parell de pendents destacables, en total 97 m de "elevation gain" segons Strava.
Fins a tres grups musicals en directe en tot el recorregut. Força arbrada en els carrers, I el Sol no va molestar. Avituallaments sovints, amb aigua i isotònics, I gels en el km 15. També mànegues d'aigua en alguns punts. Déu n'hi do l'animació, especialment en els punts de concentració de gent, i a la sortida i arribada.
Força ambient estudiantil, universitari, tant en participants com entre el públic en general. Es notava que estàvem a Yale. Cursa molt agradable, i en un entorn de cases victorianes que recordaven força a Anglaterra. Els/les participants de la cursa de 20k ens van acompanyar als de la Mitja fins el km 19, més o menys. Aleshores, en una cruïlla, van girar a l'esquerra, cap a meta, i nosaltres vam girar a la dreta per fer un anada i tornada d'un tram d'uns 500 metres, I així acabar sumant els 1100 metres addicionals als de la cursa de 20k.
Pel que fa a la meva cursa, em vaig trobar força còmode, portant un ritme bastant constant. Finalment posició 699/1438 en la general, i posició 6/15 en la categoria M65-69.
Guanyadors en cat homes en 1:09:22, i en categoria dones 1:13:10, ambdós ianquis.
Entre els/les 'finishers' en la mitja, 58% homes i 42% dones.
En definitiva, 29 estats ja assolits en el repte, sumant aquest de Connecticut, i esperant poder sumar el 30è aquest proper dissabte, a Vermont.