Mitja Marató Barcelona (19/02/2023)

Mitja Marató Barcelona (19/02/2023)

21 febrer 2023 09:21 #21 per Jorfer (Associat/da)
Espectacular progressió Marc31. Tu continua gaudint que continuaràs millorant. M'alegro molt.

Sandmannn m'alegro saber que continues donant guerra. Castelló t'espera.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

21 febrer 2023 10:00 #22 per Sergi42195 (Associat/da)

Marc31 va escriure: Hola! Abans de la crònica, primer m’agradaria mencionar i felicitar alguns dels correcats que van córrer aquest passat diumenge la Mitja de Barcelona.

- XarlieOne, que després de fer Murcia, vas completar una mitja molt digna i sense patir.
- Jorfer, que si tot va bé, crec que assoliràs un sub3h20 a Barcelona. Estàs en un bon moment i es nota. També agraeixo enormement les teves paraules.
- Joan3, que com bé diu, ha fet MMP casi amb 50 anys. Ets tot un referent.
- Barceruel, exactament igual, quedant molt aprop de la teva MMP. Quan em vas passar abans de girar a Diagonal, ja vaig veure que anaves molt còmode.
- Ramonnou, qui estic segur que arriba a Tokyo en un gran moment de forma.
- Nachosboys, que sense fer soroll, va acabar fent un gran crono.
- JoanAlcudia, moltes felicitats per tornar a fer un sub1h30 després de tant de temps.
- Sergi42195, tot i no coneixe’t personalment, me n’alegro de que hagis aconseguit el teu objectiu.
- Per descomptat, els companys axe75 i fandes han fet la seva feina de llebres de forma impecable.

Doncs bé, pel que fa a la meva mitja, el meu objectiu era seguir precisament en Fandes i lluitar pel sub1h25. El dijous parlo amb ell i li comento i m’anima a intentar-ho.

Un cop situat al calaix, veig que és gairebé impossible localitzar-lo degut a la gran afluència de corredors i corredores, de mode que decideixo sortir pel meu compte i intentar córrer segons el pla establert. Els primers metres es fan realment complicats, molta gent i poc espai per córrer còmodament. Tot i així, no em preocupo massa, ja que en Jorfer em comenta abans de començar que m’esperi a Gran Via per agafar el ritme de creuer. No obstant, abans d’arribar a Gran Via, supero el primer gran obstacle de la cursa sense pedre massa segons, el que va del km 2 al 4, passant per Paral•lel i Entença. Un cop a Gran Via, efectivament trobo el meu ritme i tinc espai per fer la meva. Sorprenentment, començo a fer kms a ritme de 3:55 i sembla que les cames ho assimilen bé. I així fins la catifa del km 10, que passo amb un temps de 40:06 (el meu millor parcial de 10km en una mitja marató). Però precisament a partir d’aquest punt (i fins l’avituallament de Diagonal passat el km 15), els metres se’m comencen a fer llargs, amb els dos kms més lents de tota la segona meitat (4:03 i 4:04). Se’m fa especialment llarg el tram de baixada de Rambla de Prim (on en Barceruel m’anima dient que anem molt bé per assolir el sub1h25) i la primera part de Diagonal. No obstant, en el moment de fer el gir de 180 graus i dirigir-nos cap al Litoral, observo que porto bastants metres d’avantatge a les llebres de 1h25 i aquest fet em dona un impuls molt gran per encarar el que queda de prova. Tot i que els últims kms s’han fet llargs, en cap moment noto fatiga a les cames i aprofito l’avituallament per prendre mig gel a glopets molt petits. D’aquesta manera, deixo enrere la Diagonal i esperonat pel fet de trobar-me al tram final de la cursa, decideixo ser valent i apretar una mica, fent el meu millor km de la cursa (3:46 al km 17). Així doncs, puc mantenir un ritme inferior de 4:00 al km fins al final, passant la pujada del km 18 amb molta força i arribant a Marina per primer cop sense estar demanant l’hora. Finalment, és el moment de girar a Pujades i veient l’arc d’arribada de lluny, encara em veig amb forces de fer un últim esforç i acabar els últims 200-300 metres a un ritme de 3:40. Paro el rellotge i veig que marca 1:24:29 (el temps real va ser 7 segons més ràpid) i el primer que faig es anar a donar les gràcies a Barceruel pels seus ànims. Estic eufòric i molt satisfet per la cursa feta. Mai m’hauria imaginat poder fer una mitja a un ritme de 4:00 al km, impensable ara fa 6 anys quan vaig decidir començar a fer curses i no només sortir a córrer de tant en tant.

I a partir d’ara no tinc grans objectius, aquest any he decidit no córrer la Marató de Barcelona, però sí que tinc ganes de seguir gaudint de les curses i de moment ens veurem a la Mitja del Mediterrani, on intentaré repetir el que vaig viure aquest diumenge.

Una abraçada a tots! Salut i kms


Marc31, felicitats per el teu registre i ritmes. Aquestes sensacions que descrius, són genials. Acabant amb força, no sempre és així. Bé, la majoria de vegades sempre ens queda ... Per tant, a gaudir del moment.

Fins aviat,

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

21 febrer 2023 11:52 #23 per RugbyMan (Associat/da)
Bon dia companys,

Un altre que va estar passejant pels carrers de BCN peró no vaig trobar molts pastenagues a la cursa o no els vaig identificar per no portar la samarreta.:oops: Em quedo amb els ànims de la Leti al km 18 que era per allà animant. I retrobar-me'n al meu "niñato" (David) tot i q aquest any no corria i estava animant a la gent.

De la meva cursa, res a dir. Després de 2 mesos parat per molesties al genoll i abandonar a Sitges per un refredat que no em deixava respirar, no tenia gaires objectius que no fos acabar i a ser possible sense molesties. Els 2 objectiu complerts, així q content. Bé i també fotre un "achasu" al Marcus abans de meta que em va pasar per la dreta i sense saludar al Arc del Triomf :whip: :whip:

Moltes felicitats a tots els que vàreu correr ja que tot i no ser una mitja barata, es un circuit q si estàs finet pots fer un molt bon temps. A mes ens va sortir un dia idoni per córrer ja que va fer fresqueta i l'aire va respectar a la façana Litoral.

Propera parada? Doncs estis apuntat a la Marató...pero ja veurem

5000: 19'01" (Relleu 24h de Can Dragò 2014)
10km: 41'31" Bombers 2018 41'09" El Vendrell 2019
Behobia: 1:31:43 (2012)
21km: 1:31:05h (El Prat 219) 1:27:59 (Sitges 2020)
30km: 2:27:57h (Maratest 2013)
Maratò: 03:36:49h (BCN 2013) 03:20:07 (BCN 2018)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

21 febrer 2023 12:13 #24 per Jorfer (Associat/da)
Pimpi et vull veure a la marató, així que ànims.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

21 febrer 2023 23:29 #25 per Dennis Teuling (Associat/da)
Moltes gràcies per les cròniques Jorfer, Sergi21097, Marc31, Rugby...

Marc31, brutal la teva millora!! I no m'estranya gens, que ja a Sant Antoni et vaig veure molt ràpid i molt fi.
Joan3, sembla mentida que amb 50 anys encara pots amb els joves com el coet yeray.
Molt bones marques també NachosBoys, Joan sub 1h30, Jorfer...

No m'havia apuntat perquè 36€ em semblava un "robo", però al final per no anar a córrer el dissabte vaig a dinar amb la family i vaig gastar 4 cops més :whip: :whip: i sense haver gaudit d'aquesta fantàstica mitja.

Bé, enhorabona!!

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

22 febrer 2023 08:35 #26 per jramon (Associat/da)
Hola companys,

La meva intenció era compartir una cursa amb el meu germà. Per coordinar-me amb ell no vaig poder ser a la foto i ho sento.

Ell es me rapid i jo no estic entrenant massa. A la de Sitges havia fet 1:48 i a Granollers 1:49. Pensava acompanyar-lo en les dos primers kilòmetres i deixar-lo en el Paral·lel.

A la sortida vaig parlar un moment amb el Hansi, que retrocedia a un calaix per radera doncs deia que no estava gaire en forma.

Els dos primers kilómetres anava còmode a 4:30 amb el Xavier (el meu germà). En el segon kilómetre ens agafa el Jorfer. Inicialment pensava que anava sol pero just darrera venia la barqueta sencera. Vaig animar al meu germà que anes amb ells, pero no coneix a ningú i va preferir anar sol quan es va despenjar de mi al paral·lel.

La pujada al paral·lel va ser mes ràpida del que pensava. A 4:50. Curiosament es el ritme que vaig aconseguir tota la cursa, encara que a vegades tenia la sensació d'afluixar perquè em pujaven les pulsacions. Al final un inesperat 1:43.

Felicitats a tots

1.000 m: 3:24,9 (Gava 2011)
Milla (1.609 m): 00:05:58 (Milla Canal Olímpic 2010)
10Km:  00:41:12 (San Silvestre Vallecana 2011) ; 00:44:29,3 (Vilafranca 2022)
Mitja Marató:  01:29:34 (Mediterrani 2011); 01:38:25 (Sant Cugat 2019)
Marató:  03:22:09 (Empuries 2010); 03:32:03 (Barcelona 2019)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

22 febrer 2023 10:39 - 22 febrer 2023 10:42 #27 per Enricfb (Associat/da)
PRIMERA EXPERÈNCIA !!!

Hola, després del que he viscut per primera cop una mitja marató de Barcelona i la meva primera cursa de 21,097 km,
per logística personal no vaig poder arribar a la foto oficial, l'objectiu que en vaig marcar va ser el que vaig fer, que era acabar-la i gaudir de la cursa no em vaig marcar cap temps en contrec.
Vaig sortir de l'ultim calaix i quasi dels últims participants de la cursa vaig gaudir molt de la cursa dels voluntar@s en definitiva de tota la gent que va ajudar a fer que tot es fes, de l'organització de com estava tot tan ben muntat, quan no estàs acostumat a fer aquestes curses amb tanta gent aleshores impressiona molt.
Vaig aprendre diverses coses que és de portar un "necesser " amb tovalloles WC, perquè els lavabos estaven bastant bruts i tenim culpa la gent que els utilitzem.
Venia de fer uns entrenaments que com a molt havia fet 14 km com a molt llarg i amb zona 2, que per mi això és pas de tortuga.
M'agradaria agrair sobretot a la gent de Barcelona i sobretot l'ultim km que els que ja havien acabat la cursa es van animar molt quant quedava molt poc per arribar a la meta.
Espero veure'ns en altre cursa i segui fent el que més ens agrada que sigui CÓRRER.
Adjunts:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

12 Mar 2023 23:11 #28 per fandes (Associat/da)
Sembla que malgrat que no va tenir massa moviment a la prèvia... Sí que moltes i molts participants del fòrum vau prendre part en aquesta clàssica del calendari. Felicitats per les vostres curses i gràcies a tots els i les pastanagues que estàveu animant!

Molt content de veure tantes cares conegudes (amb el Marc i el Rafa que també feien de llebres vam aconseguir arribar a la foto correcat) i a alguns com deia el Sergi ja ens havíem trobat al metro. Enguany, a priori no havia de córrer, però a darrera hora va tocar suplir una llebre de 1h25 lesionada (ràpida recuperació company!). Així que encantat d'intentar ajudar a molta gent com en edicions prèvies.

Els primers kms van ser un caos... Crec que tampoc ens vam acabar de col·locar en el millor lloc, però per sort el saber fer dels dos companys de llebratge va fer que cuidèssim prou a la grupeta amb el transcurs dels kms. Així que un alt percentatge dels corredors que volia acabar en menys de 85 minuts la mitja ja ens havia deixat enrera en els darrers kms del litoral i els pocs que quedaven es van unir en la recta de la Ciutadella.

Molta sort a tots aquells que encareu la seva germana gran aquesta setmana!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.