XX edició de la Mitja Marató del Mediterrani RACC

XX edició de la Mitja Marató del Mediterrani RACC

27 Abr 2025 19:29 #41 per gorka (Associat/da)
El que diu en Vladi ho hem comentat alguns al acabar la cursa: avui hem corregut doblement penalitzats. D'una banda la humitat que s'ha notat molt (segons l'EMA de Viladecans rondava el 65%-70%) però crec que arran de mar era fins i tot més alta i d'altra banda la majoria hem descansat molt poc aquesta nit per culpa de l'espectacle futbolístic d'ahir. O sigui que tranquilament jo em resto 4' a la meva marca (no als registres però si a l'hora de fer la valoració).

Un altre tema que ens ha afectat, almenys als que anavem als vagons de cua ha estat la manca d'aigua als dos darrers avituallaments. Jo no he tingut aigua des del quilòmetre 12-13 fins a l'arribada. Per mi és totalment inacceptable. Això forma part dels mínims que s'han de complir. No serveixen de res fideuades ni DJs si no hi ha aigua als avituallaments. :grrr:

Dit això, estic satisfet del meu rendiment que tot i pitjor que el de la Mitja de Balaguer considero equiparable donades les circumstàncies. Un plaer poder saludar una bona colla de CoRReCaTS

MP
1000 m.l. (2): 3.53 (Barcelona 2018)
5 Km (4): 22.31 (El Masnou 2017)
10.000 m.l. (2): 39.59 (Barcelona 2009)
10 Km (109): 38.20 (Girona 2007)
Mitja Marató (95): 1.27.38 (Granollers 2007)
Marató (36): 3.18.27 (Sant Sebastià 2007)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

27 Abr 2025 21:21 #42 per Juan (Associat/da)
Hoy muy contento de poder saludar a varios compañeros que como hace mucho que no he participado en cursas, hacía mucho que saludaba, de mi cursa estoy muy contento, mejor tiempo del que pensaba.
Hasta la próxima.

Hazlo o no lo hagas
Pero no lo intentes

27 Abr 2025 23:06 #43 per Jorfer (Associat/da)
Doncs avui he fet la mitja de casa de rebot doncs per temes familiars no he pogut fer avui la marató de Madrid.
Avui me l'ha he plantejat com una cursa progressiva, tal com he avisat els meus estimats Panchos de Castefa (Rugbyman i XarlieOne) i he anat augmentant el ritme i progressant sense parar per a fer un temps final de 1:38:22. La calor l'he patit però m'imagino que el fet de córrer pel teu poble et dóna un plus extra de motivació i de força que et fa anar més ràpid.

En quan a l'avituallament jo no he tingut cap problema i hem tingut dues zones la de la Plaça de les Palmeres i el cantó de sortida i d'entrada dins del Canal. Potser s'ha fet curt i m'ha sorprés la quantitat de gent que ha finalitat la mitja: 1146 que per a ser finals d'abril no està gens malament.

Felicitar en Marc78 i Chute pels seus setè i catorzè lloc de la general.

Vladi i Gorka enhorabona per les vostres curses.

28 Abr 2025 11:47 #44 per Chute (Associat/da)
Les setmanes de competició m’agrada que no hi hagin contratemps, però dimecres vaig començar a sentir un fort dolor a la zona lumbar que em va fer patir per no poder competir diumenge. Per sort, l’amic Barceruel em va donar una pauta d’exercicis per poder estar a punt per la cursa i no va fallar. Allà estava diumenge al Canal olímpic, on es respirava un bon ambient correcat. L’objectiu era millorar la marca de la temporada, concretament l’1h.24’ que havia fet a Granollers.

Després d’uns minuts de tensió al calaix es dona la sortida després de suportar una bona estona de reggaeton a un volum força elevat. Als primers quilòmetres de tanteig em sento bé. Hi ha una llebre de 1h24’ però prefereixo anar per endavant i moure’m per grups més petits. No he arribat al km.2 i algú es tira un pet, i per lleis de la física que desconec, el pet no es queda a on se l’han tirat, sinó que en aquests moments viatja dins del grup per sota de 4’/km. M’obro una mica cap a l’esquera per poder agafar aire net, i ja veig al fons la única dificultat orogràfica del circuit, el pont sobre l’autovia de Castelldefels, pel qual passem quatre vegades, dues vegades per volta.

I la primera sorpresa me la trobo quan abans del km.3 tenim un avituallament. Agafo aigua doncs intueixo que no en tindrem fins molt més endavant. Al passeig marítim es corre be direcció sud doncs tens una suau brisa a favor, però al girar direcció nord em penalitza uns 5” per km. Tot i això estic corrent molt més ràpid del que tenia previst. Quan entrem pels carrers interiors de Castelldefels cal vigilar els bonys a l’asfalt provocats per les arrels dels grans arbres. Torno a pujar el pont, i ja encaro el final de la primera volta. Paso el km.10 en 38’20”, però de cop em veig sol. Tots els que corrien al meu voltant eren corredors del deu mil. En fi, comença la lluita en solitari, i la temperatura comença a augmentar, estem sobre els 18 graus que sense ser una calor extrema, ja es massa calor per fer una mitja. Al següent avituallament em tiro aigua per sobre per refrescar-me. Estic perdent una mica de ritme però intento no deixar-me anar i seguir lluitant.

El corredor davant meu em porta tants metres que ja no el veig, i al girar pels carrers interiors estic a punt de pedre’m a un carrer on s’havia de girar i jo seguia recte, sort que un guàrdia urbà m’alerta a l’últim instant. Estic encarant la tornada a la zona del canal, i ja començo a doblar atletes del deu mil. Arriba el desviament cap al canal, però no veig per on s’ha de passar. Afortunadament, un espectador m’indica que haig de pujar a la vorera i entrar al carril bici. Després m’entero que el que anava líder de la mitja ha seguit recte en aquest mateix punt i ha perdut la cursa.

Entro al canal, només son dos quilòmetres però es fan eterns. Intento mirar al terra o a coses que estiguin a prop, doncs si mires al fons, tot sembla molt lluny i sembla que no et moguis del lloc. Finalment completo la mitja en 1h.21’, magnífic resultat. Em sento molt feliç i alhora molt cansat. Amb aquesta, tanco la temporada de mitges.

Les valoracions de la cursa són positives, tot i que potser les dates de finals d’abril per fer una mitja marató el risc de calorada és alt. Abans que es disputava a l’octubre la temperatura era més fresca. I en quant a l’avituallament, la clau me l’ha donat l’amic Agustín: Estan col·locats on logísticament li va be a la organització, no on li anirien be als corredors, i alguns avituallaments arriben molt aviat i altres massa tard.

M'ha encantat poder saludar a molts correcats que feia temps que no veia i d'altres que he conegut avui. Fins la propera.

28 Abr 2025 12:31 #45 per TtX (Associat/da)
Després de 2 mesos per oblidar per problemes familiars, arribava a aquesta Mitja amb poc entreno. De fet veient la calorada k feia i amb pocs kilòmetres a les cames l’objectiu era acabar la Mitja 110 i gràcies. Va costar desde el principi i només el cap m’ha portat fins la meta perquè les cames i la panxa no acompanyaven. Vaig veure diverses ambulàncies treballant. Em va agradar coincidir amb força de vosaltres però sobretot tornar a veure el Juan k feia molt de temps k no el veia en una cursa

29 Abr 2025 08:40 #46 per RugbyMan (Associat/da)
Bon dia

Un altre que corria a casa. En el meu cas m'ho havia pres com un entreno amb pitral per estimar ritmes que podria portar d’aquí a 2 setmanes a la prova que estic preparant. La meva intenció era anar amb el Xarlieone1 a volts de 5' a la primera volta i després ell decidia si seguir a aquell ritme o apretar. AL inici com be diu en Jorfer escalfem i sortim plegats però ell marxa ja abans del km1. Per contra se'ns afegeixen en ManelCarbonell i en Reiser. Ja cap al 2/3 parlem q fa molta calor i q patirem però seguim amb el planning pactat. A mes abans del km3 ja veiem un parell de caigudes per que la gent no sap córrer i es creua sense avisar. Encara queda molta "teràpia" per fer.

Fem la primera volta segons ritme pactat (5'04 de mitja) i al 11 en Xarlieone1 em diu q va tocat del estómac i que tiri. Així q començo una petita progressió però la sensació de calor no em deixa anar molt mes ràpid. Però veig q no nomes m'afecta a mi per que no paro de "recollir cadàvers" i fins i tot algun pitral del 10kms

AL final la volta al canal com sempre eterna i entrada a meta una mica pitjor de lo q tenia en ment. !:46:10 i tenia en met fer 1:45:00h. Ho donem per bo i ja em dona por lo q em puc trobar a la 1/2 del Half de Salou d’aquí a 2 setmanes on començaré a córrer mes o menys a l'hora que arribava ahir a meta. Q no em passi res.

Lo millot tornar a veure cares i gent que feia molt de temps que no veia. Històrics com en Juan, Chute, Hansi, Gorka, Sergi42195, Vladi, Eusebio...i d'altres de nova generació q no coneixia.

Espero tornar a veure a molts d'ells a StQuirze que allà en Debu sempre passa llista

5000: 19'01" (Relleu 24h de Can Dragò 2014)
10km: 41'31" Bombers 2018 41'09" El Vendrell 2019
Behobia: 1:31:43 (2012)
21km: 1:31:05h (El Prat 219) 1:27:59 (Sitges 2020)
30km: 2:27:57h (Maratest 2013)
Maratò: 03:36:49h (BCN 2013) 03:20:07 (BCN 2018)

29 Abr 2025 12:19 #47 per Hansi (Associat/da)
Vaig participar en el deu mil perquè porto pocs km a les cames després d'una aturada per una bronquitis, però vaig estar molt content de poder xerrar amb bastants de vosaltres, companys en moltes curses des de fa molts anys, i també companys amb qui ens anem coneixent més recentment. Les converses abans i després de la cursa van ser per mi el millor. El meu rendiment atlètic va estar una mica per sobre del que esperava, però realment la marca era el menys important per mi, tenia moltes ganes de tornar a estar en l'ambient d'una cursa, que per mi és com una festa :hearteyes:
Vaig notar que feia molta calor, quan corríem al sol es notava molt la seva escalfor, i vaig pensar que es faria molt dura la segona volta pels participants a la mitja, així que teniu raó que era un dia per fer valoracions del rendiment amb indulgència. Coincideixo amb el Chute que valdria la pena posar-la de nou en dates menys càlides, i amb el Gorka que és inadmissible que falti aigua als avituallaments. Aquest últim aspecte sí que hauria de resoldre's, sí o sí, en futures edicions.
En conclusió, un matí agradable amb correcats i fent la cursa. :cheer: :cheer: :party: :party: :party:

29 Abr 2025 17:27 #48 per Dennis Teuling (Associat/da)
Grans cròniques nois, gràcies per compartir!

Especialment el Chute que està hiper motivat aquests últims 2 mesos... I quin temps per un noi de l'any 1972 :S
Enorme!

Rugbyman, bon entreno per la Half d'aquí 2 setmanes! Aquest cop sí!

jorfer, malgrat la preocupació familiar has fet una molt bona cursa!!

hansi, txt, juan... felicitats a tots!!!

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

29 Abr 2025 19:15 #49 per Vladi (Associat/da)
Penjo l'enllaç amb les fotos que va fer el company Carlescat

photos.google.com/share/AF1QipPgSN8hoLuN...NGRGWFFVckNSenljd0FR

Salut :great: :great: :great:

30 Abr 2025 06:29 - 30 Abr 2025 07:13 #50 per Chute (Associat/da)
Més fotos. Us deixo l'enllaç de les fotos d'en JJVico
fotosjjvicoatletismo.com/2025/04/sin-cat...ani-racc-27-04-2025/

I més fotos de la organització. Album de Ziao Jiang
photos.google.com/share/AF1QipNtNyjNkSx6...dmQtX2tZY2Y0QmExS2R3

Ja podeu estar una estona entretinguts.

12 Mai 2025 10:53 #51 per Sergi42195 (Associat/da)
Buenas,

Jo també vaig estar present a Gavà, i feia temps que havia passat abans de tornar-me a possar un pitrall. Potser massa, però com he tingut diverses molèsties, no entrenva gens, per tant, tampoc podia fer una cursa.

Em va encantar saludar a molts correcats, especialment la conversa amb Agustín, i Chute, passant una prèvia molt agradable amb cafè.

Després a la mitja, em vaig trobar decent, però al km 14, com podia girar per tornar pujar pont i anar a meta, així ho vaig fer. Massa sol, calor, haver dormit poc després d'un partit boig, i no tenia ganes de patir més. Així i tot em va sortir al Garmin 16 km a 5'12'' de ritme, que segur que no hagués estat així si haguès fet tota la distància prevista.

Salut i ens veiem aviat de taronja

13 Mai 2025 19:39 #52 per Chute (Associat/da)
Doncs sí Sergi42195, fantàstica la tertúlia pre-cursa explicant batalles del passat. Em sap greu que no poguessis completar la mitja, però sí que és cert que les condicions climàtiques per una mitja sense ser extremes, sí que van ser dures.

Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats