27a Mitja Marató de Puigcerdà (05/10/2025 - 10:30)

27a Mitja Marató de Puigcerdà (05/10/2025 - 10:30)

29 Set 2025 19:58 #21 per Jorfer (Associat/da)
A veure si podeu fer una foto bone maca dels correcats abans de la sortida.
Molta sort i desitjo que tingueu una bona climatologia.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

29 Set 2025 20:19 #22 per XaviCht (Associat/da)
Em tornarà a saber greu :( perdre-me-la, si es fa mitja hora abans: torno a fer entrenament amb dorsal de 21k amb 7 previs. Suposo que m'enganxaré a la llebre de 2h, com l'any passat. Si em veig amb forces, intentaré anar una mica més ràpid, per tenir encara més marge que la llebre a la rampota del km 16, i podre-la fer amb mooolta calma.

23' 12" - 5 km La Sansi Viladecans 2016
43' 59" - 10 km Cursa dels Nassos 2019
1h 37' 32" - Mitja de Barcelona 2020
3h 49' 29" - Marató de Venècia 2018

06 Oct 2025 08:45 - 06 Oct 2025 20:52 #23 per Sergi42195 (Associat/da)
Buenassss,

Com a resum, molt semblant a edició 2023 i 2024. Aquest any, ha estat el tercer que hi vaig, i no sé el motiu cert. Bé, sí, el paisatge que tens del Pirineu, és el millor que pots veure en una cursa d'asfalt. També pq és una mitja de pocs participants, cosa que facilita tot cara al participant com servei guarda-bosses, dutxes, recollida pitrall, etc ...

El recorregut de la mitja s'inicia per un primers metres per voltants pavelló de Puigcerdà, on hi ha la piscina coberta, pista de gel, de tennis, etc ... i de seguida baixada amb forta pendent per anar a buscar la Carretera Nacional, que té molt mèrit de tallar per un total de 350 participants aproximadament. Després de passar per el Polígon industrial, part més lletja sens dubte, creuem un vell pont, i anem per la Carretera Vella que porta cap a la Seu fins a Bolvir aproximadament. Molt entrentinguda i bonica. No és en cap moment plana, sinó amb suaus pujades i baixades molt controlables.

Posteriorment passada Ermita Remei, tornem a creuar N-260, i veus la cua de cotxes al haver la carretera tallada ... a continuació arriben uns kilòmetres fàcils per ja completar el 10 km cap a Sant Climent de Talltorta. Passat aquest punt, hi ha un gir a mà esquerra per retornar cap a Puigcerdà, i no dirigir-nos a Escadarcs, on aquí comença a variar l’assumpte i et comença a canviar la cara si no has sabut regular les forces els primers 10 km. Es en molt lleugera pujadeta, però constant. Son uns 4 km que et maten de veritat. No per el pendent, si no per el constant perfil amb tenendència a pujar. Arribem Parc de Bombers de Puigcerdà, creuem la Nacional anant a buscar un altre vegada el Polígon per portar al punt més diferent. Del km 15 al 16, a l'Avinguda dels Pirineus per enllaçar amb carrer Pas de la Casa i acabar amb Rona dels Torreons. Molt dur sincerament. Primera part caminant, i després es pot intentar pujar al trot. Corrents? Per el meu nivell, impossible. Després ja accedeixes al llac de Puigcerdà, molt bonic fer la volta, i després resten uns 4 km per completar recorregut per la població que evidentment res de plans, amb suaus pujades i baixades, i al km 19,5 sols resta fer el troc de camí que porta cap esglèsia de Rigolisa, i retornar cap al pavelló inicial on ha començat tot..

Bona animació, un avituallament complert i servei de dutxes al pavelló. :)

Posició 236 de 363 arribats. fent 1:58:04 real i millorant una posició la classificació respecte edició 2024 però fent un pitjor registre de 2:02:00.

Encantat de saludar al Manel (Apintu), Jordi (Gorka), al Rafel (Amic), Jordi Mas i Mari Luz, i al duet XaviCht, i al seu fill Marc, que puja molt fort. I com no a la gran Núria.

Fins aviat i content de seguir corrents

06 Oct 2025 09:17 #24 per XaviCht (Associat/da)
El Sergi42195 ho ha explicat tot tan bé que poca cosa queda a dir :lol:

En el cas del Marc i meu, vam començar a córrer 43 min abans, per fer 7.5 kms de més. Arribada a la sortida, unes voltetes per la zona per no parar, i a pels 21.1k.
Res a afegir al complet resum, en el nostre cas vam estar acompanyats de l'Apintu, amb el que ens vam anar passant durant tota la cursa, i vam comentar la jugada en algun moment.
Vam completar els quasi 29 km a 5'39" (la mitja 1h 59' 03), que per com m'estàven anant les coses fa unes setmanes, i tenint en compte els més de 200 m de desnivell, ens van deixar molt contents! Contents per mi, perquè al Marc li van sobrar forçes com per seguir moooolta estona més (i més ràpid) :)

Un plaer saludar els correcats que vam veure!
Xavi

06 Oct 2025 11:46 #25 per Jorfer (Associat/da)
A veure si l'any proper m'animo i torno a participar.
Té pinta de molt bona organització i ambient.

M'alegra llegir que l'heu gaudit.

06 Oct 2025 12:37 #26 per XaviCht (Associat/da)
Una cosa estranya és que no hi havia llebre de 2h... tenien llebre de 6' i de 5'30, però no de 5'40. Jo que pensava tenir-la com a referència... en fi, estic força acostumat a fet aquest ritme, o sigui que no em va perjudicar. Però em va estranyar

Xavi

06 Oct 2025 15:28 - 06 Oct 2025 15:31 #27 per estanis13 (Associat/da)
Bona tarda! Un altre que va ser ahir a Puigcerdà, ja han explicat el recorregut molt bé, molt millor del que jo hagués fet.
A mi les coses no em van sortir bé, crec que estic en forma, venia de fer bons entrenaments i diria que estava o estic per fer al voltant de 1:23 en una bona mitja, no en aquesta segurament. Pels friquis de les dades ( jo ho sóc) vaig dormir malament, molt malament i de bon mati al mirar el rellotge em va dir que les pulsacions mínimes van ser de 46 i 50 de mitjana i una VFC de 40. Normalment estic a 38-40 i la VFC de 80/90. O sigui que alguna cosa va passar. Total que vaig sortir a intentar anar a 4’ i només acabar la baixada ja vaig veure que no tenia força, el típic dia que et sembla que sempre fa pujada i el vent et ve de cara, vaig anar aguantant fins al 10 i ja volia parar i més pensant en el que venia, però mai havia parat en cursa, anava tirant però amb mentalitat fora de cursa fins al 13 ( 13 kms a 4:01 amb només 146 ppm però és que no podia pujar-les) que vaig parar a caminar per esperar un amic que em va atrapar cap al 16 i vam acabar junts, almenys vaig tenir la motivació d’ajudar-lo i animar-lo. Al final crec que vam entrar a 1:42 o així, crec que vaig fer bé perquè el patiment era innecessari i ara venen setmanes de molt volum de cara a les 6 hores de les 24 hores d’ultrafons. Així que bon entrenament i endavant. Felicitats als que us va anar bé, una molt bona mitja, molt ben organitzada, molts regalets i fins i tot trinxat i pizza ( bona) a meta. Tenen raó que és la més dura de Catalunya

06 Oct 2025 15:45 - 06 Oct 2025 16:16 #28 per Seneca (Associat/da)
2025 10 05 XXVIIa mitja marató de Puigcerdà @mitjapuigcerda la meva 65ena.
Quan les coses no van bé sempre poden empitjorar.
Una setmana abans una bicicleta em va prendre pel davant. Un dia abans, ja em començava a rajar el nas, paracetamols, ... I al km 7 en vaig fotre de cap, les mans i els genolls pelats.
Al 2n avituallament, km 10,8 la llebre de 1h45 anava 3' per sota del previst.
A partir d'aquí, que la carretera inicia la pujada, van començar els fantasmes, un calvari de cames i de cap. En 4 km ja havia perdut aquests 3 minuts d'avantatge. Quedava tot el més fort de la pujada, caminant, i els 5 km restants, caminar-córrer, per perdre, encara, quasi 6 minuts més.
En comparació a la mitja de fa 3 anys he perdut quasi 7', 1:43:56 i ara 1:50:42. Dins el meu rànquing el 58è temps de 65.
Un plaer haver pogut saludar alguns Correcats; veure'n alguns altres de lluny, ... Felicitats als qui vàreu aconseguir els vostres reptes. Coincideixo amb tu, estanis13 , en que és molt dura, però discrepo en que la més dura és la mitja de Tortosa a Lo Port.
Bé, haver aconseguit acabar i dir que la 65a mitja ja és al sac i, en 3 setmanes, una més i esperem que sigui millor que aquesta.
Adjunts:

06 Oct 2025 18:38 #29 per gorka (Associat/da)
El recorregut de la Mitja de Puigcerdà m'ha semblat senzillament espectacular. En sergi42195 l'ha explicat detalladament. Em sembla que ningú ha esmentat que entre Mitja, 10Km i 5Km érem més de 800 participants, per tant estem parlant d'una cursa de referència al Pirineu, amb molta participació nord-catalana especialment vistosa en la canalla als 5Km.
Encara que he fet una marca patètica les smeves sensacions és que no esstem tan malament, que poc a poc vaig progressant. Tinc cinc registres de Mitja Marató pitjors que les 2.13.32 de diumenge i és que he arribat a caure molt avall.
Un plaer saludar-vos a tots i disculpes per no haver-me quedat a xerrar al final de la cursa. Se'm feia tard i havia de deixar l'habitació de l'hotel!

MP
1000 m.l. (2): 3.53 (Barcelona 2018)
5 Km (4): 22.31 (El Masnou 2017)
10.000 m.l. (2): 39.59 (Barcelona 2009)
10 Km (109): 38.20 (Girona 2007)
Mitja Marató (95): 1.27.38 (Granollers 2007)
Marató (36): 3.18.27 (Sant Sebastià 2007)

07 Oct 2025 16:25 #30 per Jorfer (Associat/da)
Bones cròniques companys.
Està clar que cal guardar forces pel darrer terç. Crec que són més de 250 metres de desnivell.
La més dura de Catalunya, tal com ha dit en Sèneca, és la mitja del Llop on es puja al Caro. En el meu cas és la pitjor marca que tinc però també la que en té més desnivell, parlem d'asfalt.

A recuperar-se i a pensar en properes mitges.

07 Oct 2025 18:32 - 08 Oct 2025 19:53 #31 per Danigoal (Associat/da)
Un altre que debutava en aquesta mitja i el millor de tot el retrobament amb companys com el Gorka, l'Apintu, el Sergi42195, l'estanis o l'amic (a l'escalfament).

25 anys fent curses (24/09/2000) i la primera mitja de la temporada, sempre tinc nervis, sobretot pel ritme adequat a portar. Tenia la sensació de que 1h35 era un pèl ambiciós i 1h40 ho tenia relativament fàcil a les cames, però... l'entrenament hauria estat el correcte? Era possible fer 1h37-1h38, però veient el perfil sé que hauria de sortir a ritme de 1h35 almenys fins al km10'6 on la cursa comença a pujar.

Surto control·lant la llebre de 4'30/km, sempre uns quants metres per devant. Molt aviat, em sorpren que trobo més o meny sol, sense grupet. I ja al primes pas pel polígon es nota el ventet (clarament de nord, una tramuntana fluixeta) que faria de les seves avui. El km5 el paso en 21'51" amb la forta baixada inicial ja em guanyat 40" al previst. comença la part més bonica i penso que vaig sense forçar, però quan un corredor em pregunta si vaig a fer 1h40, noto que em costa parlar més del que imaginava, senyal per no pasar-me.
Continuo per sensacions sense obsessionar-me pel ritme, avui toca anar fortet però no a tope desde el principi. La baixada fins a Talltorta és el millor de la cursa, paissatge preciós, baixada bona i vent a l'esquena. En un punt del circuit veig com uns cavalls en un camp s'apropen el que poden i es posen en fila uns al costat dels altres, observant com passa la cursa. Purs espectador que només els faltava posar-se a aplaudir :laughing:
Just abans d'arribar a Talltorta, km10 en 43'50" i el grup de la llebre segueix una mica per devant, no la pillo i aprofito el gir i l'inici de la pujada per fer el càlcul: em treuen més de 35", impossible atrapar-la per protegir-me del vent. Només queda pendre'm-ho amb filosofia, seguir per sensacions d'anar fortet però sense ofegar-me o no arribaré amb forces. De seguida es nota que el vent (una mica lateral, una mica de cara) i la pujada, va frenant el ritme, més del que imaginava i en poc temps el marge per apropar-me a 1h35 s'esfuma. No passa res, que surti el que surti. Segon pas per la llarga recta del polígon, km15 en 1h07'33". Just després trobo l'estanis caminant i li pregunto si està bé i amb la seva resposta segueixo a ritme. Km15'7, arriba la pujada dura, el primer tram sembla una paret (el ritme se'n va a gairebé 7'/km durant aquells 500m) però a l'arribar a dalt, on m'espera la meva dona, noto que puc tornar a recuperar el ritme al pla. Del km16 al 17 en 5'33". Queden uns 5km en general còmodes (alguna lleu pujadeta)
Al km16'6 entrem a fer la volteta a l'estany, que es fa curta, uns 500m entre voler disfrutar i voler anar apretant el ritme, i vigilar a unes oques que se'ns creuent en fila i gairebé han de còrrer més que nosaltres per no ser atropellades pels humans :stucktongue .
Als últims kms, les cames responen molt bé i els faig a ritmes propers a 4'30, a l'entrada cap a la meta, en baixada, veig que puc baixar de 1h37 i apreto el justet per entrar a meta en 1h36'51".

Amb la sensació de que en una plana, avui equivaldria a 1h35. Em dono per molt satisfet.
I què dificil ha de ser fer de llebre aquí. Sembla una bogeria però la llebre de 1h35 ja feia bé de guanyar gairebé 2' al pas del km10 :blink:

En quant a la duressa, treient la de Lo Port (lineal en pujada tota l'estona), sense dubtes una mitja molt dureta, per mi, potser és mes dura la de Tossa per ser més trenca-cames pujades i baixades (primera pujada del km7 al km9 dura).

Propera parada, la meva mitja :P , la mitja Dani Maresme o com es digui, que serà planeta però la butxaca s'ha quedat més tremolant que les cames després de la mitja de Puigcerdà. :whip:

Oferta per a Associats: GoAl Arquitectura

3'21" CCT '13/CCT '15 - 5'51" Sagrada Familia '15 - 19'20" Can Mercader '15
39'48" Clot '13 - 1h28'06" Mediterrani '16 - 3h13'16" Dublin '16

07 Oct 2025 20:03 #32 per Dennis Teuling (Associat/da)
Jajaja, molt bones cròniques tots :raised: :raised: :raised:

Moltes gràcies!

Dani, aquest temps val molt menys que 1h35, ehh, sens dubte

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

08 Oct 2025 12:48 #33 per Jorfer (Associat/da)
Estic d'acord amb el Dennis, Dani aquest temps equival a una plana 1h33 o menys.

09 Oct 2025 09:32 #34 per fandes (Associat/da)
És clar que és una mitja marató que no admet concessions. I si com expliqueu veniu d'una mala ratxa o passeu una mala nit, colpeja amb força. No patiu, que a la propera us treieu l'espineta Seneca i Estanis.

Per sort, com també comenteu és una mitja preciosa. I si encertes et poden sortir curses boníssimes, com per sort comenteu la resta de companys. Felicitats! Quins bons records de la volteta per la Cerdanya.

Aviam si el 2026 hi podem tornar a pujar i repetir tan bona expedició correcat!

Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats