Un altre que debutava en aquesta mitja i el millor de tot el retrobament amb companys com el
Gorka, l'
Apintu, el
Sergi42195, l'
estanis o l'
amic (a l'escalfament).
25 anys fent curses (24/09/2000) i la primera mitja de la temporada, sempre tinc nervis, sobretot pel ritme adequat a portar. Tenia la sensació de que 1h35 era un pèl ambiciós i 1h40 ho tenia relativament fàcil a les cames, però... l'entrenament hauria estat el correcte? Era possible fer 1h37-1h38, però veient el perfil sé que hauria de sortir a ritme de 1h35 almenys fins al km10'6 on la cursa comença a pujar.
Surto control·lant la llebre de 4'30/km, sempre uns quants metres per devant. Molt aviat, em sorpren que trobo més o meny sol, sense grupet. I ja al primes pas pel polígon es nota el ventet (clarament de nord, una tramuntana fluixeta) que faria de les seves avui. El
km5 el paso en 21'51" amb la forta baixada inicial ja em guanyat 40" al previst. comença la part més bonica i penso que vaig sense forçar, però quan un corredor em pregunta si vaig a fer 1h40, noto que em costa parlar més del que imaginava, senyal per no pasar-me.
Continuo per sensacions sense obsessionar-me pel ritme, avui toca anar fortet però no a tope desde el principi. La baixada fins a Talltorta és el millor de la cursa, paissatge preciós, baixada bona i vent a l'esquena. En un punt del circuit veig com uns cavalls en un camp s'apropen el que poden i es posen en fila uns al costat dels altres, observant com passa la cursa. Purs espectador que només els faltava posar-se a aplaudir

Just abans d'arribar a Talltorta,
km10 en 43'50" i el grup de la llebre segueix una mica per devant, no la pillo i aprofito el gir i l'inici de la pujada per fer el càlcul: em treuen més de 35", impossible atrapar-la per protegir-me del vent. Només queda pendre'm-ho amb filosofia, seguir per sensacions d'anar fortet però sense ofegar-me o no arribaré amb forces. De seguida es nota que el vent (una mica lateral, una mica de cara) i la pujada, va frenant el ritme, més del que imaginava i en poc temps el marge per apropar-me a 1h35 s'esfuma. No passa res, que surti el que surti. Segon pas per la llarga recta del polígon,
km15 en 1h07'33". Just després trobo l'
estanis caminant i li pregunto si està bé i amb la seva resposta segueixo a ritme. Km15'7, arriba la pujada dura, el primer tram sembla una paret (el ritme se'n va a gairebé 7'/km durant aquells 500m) però a l'arribar a dalt, on m'espera la meva dona, noto que puc tornar a recuperar el ritme al pla. Del km16 al 17 en 5'33". Queden uns 5km en general còmodes (alguna lleu pujadeta)
Al km16'6 entrem a fer la volteta a l'estany, que es fa curta, uns 500m entre voler disfrutar i voler anar apretant el ritme, i vigilar a unes oques que se'ns creuent en fila i gairebé han de còrrer més que nosaltres per no ser atropellades pels humans

.
Als últims kms, les cames responen molt bé i els faig a ritmes propers a 4'30, a l'entrada cap a la meta, en baixada, veig que puc baixar de 1h37 i apreto el justet per entrar a
meta en 1h36'51".
Amb la sensació de que en una plana, avui equivaldria a 1h35. Em dono per molt satisfet.
I què dificil ha de ser fer de llebre aquí. Sembla una bogeria però la llebre de 1h35 ja feia bé de guanyar gairebé 2' al pas del km10
En quant a la duressa, treient la de
Lo Port (lineal en pujada tota l'estona), sense dubtes una mitja molt dureta, per mi, potser és mes dura la de
Tossa per ser més trenca-cames pujades i baixades (primera pujada del km7 al km9 dura).
Propera parada, la meva mitja

, la
mitja Dani Maresme o com es digui, que serà planeta però la butxaca s'ha quedat més tremolant que les cames després de la mitja de Puigcerdà.