Mitja marató de Barcelona 15/02/2026

Mitja marató de Barcelona 15/02/2026

08 Oct 2025 10:07 #1 per Chute (Associat/da)
Segons els corredors, el recorregut de la Mitja és un dels més complets del panorama internacional.

Un circuit íntegrament urbà que transcorre pel cor i costa d'una ciutat cosmopolita, oberta, mediterrània i activa. El llegat cultural i gastronòmic que caracteritza la ciutat amb un públic entregat, t'obligarà a aixecar el cap si no et vols perdre ni un detall d'una de les ciutats més especials del món, Barcelona.

Web de la cursa: www.mitjamarato.barcelona/

Sortida
La sortida es donarà a les 08.30 hores i la carrera finalitzarà a les 12.15 hores, sent el temps màxim oficial per a finalitzar la carrera 2h45:00 des que surti l'últim participant per la línia de sortida. En cap cas pot excedir-se aquest lapse temporal, quedant fora de carrera i de les classificacions oficials els participants que no compleixin amb aquest límit.

Inscripcions
ESGOTADES

Canvi Titular
El participant que així ho desitgi podrà fer un canvi de nom o titular del dorsal/xip a través de la nostra plataforma d'inscripcions en l'apartat de Gestiona la teva Entrada:
Si no correràs, pots cedir el teu dorsal i plaça en la carrera a un altre corredor. El nou corredor haurà de complir amb tot el que s'estableix en el present reglament, en acceptar el dorsal estarà acceptant el contingut del mateix en la seva integritat. Hauràs d'entrar en Gestiona la teva Entrada, Canvi de Titular, i indicar les dades de la persona a la qual li cedeixes la teva inscripció. El nou participant realitzarà un e-mail amb les indicacions per a inscriure's. Una vegada hagi realitzat/pagat la seva inscripció, tu rebràs la devolució del preu abonat en la teva inscripció menys 14’95€ menys la gestió del canvi de titular. La teva devolució s'aprovarà si el nou corredor executa la seva inscripció.
A partir del 12 de gener no es faran canvis de titular.

Lliurament de dorsals
Els dorsals i xips es lliuraran exclusivament en persona en la *Expo *Sports, divendres i dissabte previs a la carrera.
No es lliuraran dorsals el dia de la carrera.
El corredor podrà autoritzar un tercer a recollir el dorsal i borsa del corredor. Haurà de portar el teu justificant amb el número de dorsal i el teu DNI (serveix digital)
No es lliuraran dorsals a aquells que no compleixin amb els requisits marcats per l'Organització.
Després de retirar el dorsal en el lloc indicat per l'organització, es recollirà la samarreta per estricte ordre d'arribada, fins a finalitzar l'existència de la talla. L'organització no pot garantir la talla pel fet que la comanda i la fabricació de samarretes es realitza amb anterioritat al tancament d'inscripcions.
El fet de no retirar el dorsal i la borsa del corredor en els termes establerts significa la renúncia d'aquests.

Llebres en cursa
27 llebres que t'ajudaran a aconseguir el teu objectiu amb 9 ritmes diferents:
1h 20', 1h 25', 1h 30', 1h 35', 1h 40', 1h 45', 1h 50', 1h 55' i 2h.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

06 Nov 2025 16:49 #2 per 75Pep10 (Associat/da)
Hola,

Estic apuntat a la mitja, però no hi podré participar.

Si algú hi vol participar, podem fer un canvi de nom.

Podeu contactar-me per correu electrònic.

Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

Gràcies.

05 febrer 2026 16:06 #3 per Chute (Associat/da)
Sembla que després d’un any han decidit anular la marca que va suposar el record mundial a l’edició de l’any passat. Curiós que hagin trigat un any sencer en prendre aquesta decisió: Notícia

Per un al altre banda sembla que des de la organització estant fent lo possible perquè finalment la marca no quedi anul·lada: Notícia

06 febrer 2026 09:05 #4 per RugbyMan (Associat/da)

Chute va escriure: Sembla que després d’un any han decidit anular la marca que va suposar el record mundial a l’edició de l’any passat. Curiós que hagin trigat un any sencer en prendre aquesta decisió: Notícia

Per un al altre banda sembla que des de la organització estant fent lo possible perquè finalment la marca no quedi anul·lada: Notícia

Aqui també s'ha ficat la "ma d'en Florentino"? :laughing: :laughing: :laughing: :laughing:

Vaig veure la noticia ahir i també vaig flipar una mica la veritat....sobre tot pel temps que ha passat des de la marca i lo que han trigat en confirmar la cancel·lació del reconeixement

5000: 19'01" (Relleu 24h de Can Dragò 2014)
10km: 41'31" Bombers 2018 41'09" El Vendrell 2019
Behobia: 1:31:43 (2012)
21km: 1:31:05h (El Prat 219) 1:27:59 (Sitges 2020)
30km: 2:27:57h (Maratest 2013)
Maratò: 03:36:49h (BCN 2013) 03:20:07 (BCN 2018)

06 febrer 2026 11:01 #5 per aurelian (Associat/da)
World Athletics nunca ratificó el récord de Kiplimo, así que no se trata de una cancelación. Simplemente el día 2 anunciaron la ratificación de unos récords del 2025 y el de la Mitja de Barcelona no estaba.

10000: 38:43 - Sant Antoni 02.2016
Mitja: 1:23:49 - Oxford Half Marathon, 10.2018
Marató: 2:56:26 - Maratona di Pisa, 12.2018

strava

06 febrer 2026 11:09 #6 per Chute (Associat/da)
La organització s’excusa de que al reglament no hi ha cap punt que parli de la distància mínima del cotxe al primer atleta. I els que ens movem pel fòrum tampoc sabem si hi ha molta avantatge d’anar darrera del cotxe. Que et pot tapar una mica el vent, però també et pot molestar si no regula bé la velocitat. En fi, la polèmica està servida.

06 febrer 2026 15:54 #7 per fandes (Associat/da)
Chute encara que no tan estudiat com al ciclisme, l'efecte del drafting en les curses a peu i la seva millora en el rendiment és ben conegut en l'àmbit acadèmic. Potser aquest és l'estudi més famós al respecte. Sembla que hi ha un buit legal al reglament sobre les condicions que es consideren avantatjoses , però és veritat que molts quan seguíem "flipant" en directe per la tele el record de Kiplimo de l'any passat vam pensar:

- Quina consistència d'un corredor per realitzar 18 dels 21km en solitari a aquell ritme.
- Que el vehicle de cap de cursa estava en un plànol molt més proper a l'habitual a les curses.

Al final, sigui reconegut com WR o no, la Mitja ja tenia la marca que buscava per treure'n pit, mentre que l'ugandès sembla el més perjudicat a dia d'avui.

07 febrer 2026 21:02 #8 per T0T0 (Visitant)
🏃‍♂️ VENC DORSAL per a la Mitja Marato de Barcelona (15/02/26)
Malauradament no hi podré anar per motius personals.
📍 Preu: 50€ [Preu que vaig pagar] (no vull fer negoci).
🔄 Possibilitat de canvi de nom oficial si la cursa ho permet.
Interessats, envieu-me un privat! 📩

Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

Moltes gràcies.

10 febrer 2026 11:14 #9 per Chute (Associat/da)
Adjunts:

12 febrer 2026 08:41 #10 per fandes (Associat/da)
Si tot va bé, passarem a saludar aquest diumenge sense grans pretensions :), aviam si vec unes quantes cares correcats!

17 febrer 2026 09:59 #11 per Chute (Associat/da)
Feia anys que no participava a la mitja de Barcelona, alguns anys perquè estava lesionat, altres perquè tancaven inscripcions molt d’hora. Així doncs, aquest cop vaig decidir inscriure’m l’estiu passat i que fos el que deu vulgui.

Divendres vaig passar per la fira del corredor i ja em vaig donar compte de les dimensions actuals de la cursa. Potser el darrer cop que havia corregut la feien uns deu mil corredors, i aquest anys trenta sis mil. La fira era un autèntic formigueig de corredors amunt i avall, i amb la presencia de molts estrangers. La bossa del corredors em va semblar una mica pobre, una samarreta molt xula i para de contar.

Arribo el dia de la cursa ben d’hora, encara era de nit, i vaig situant on està la sortida, arribada i els diferents guardarobes. Deixo la bossa quaranta cinc minuts abans i me’n vaig a escalfar pel parc de la Ciutadella. Accedeixo al calaix quinze minuts abans, que està bastant més ple del que podia imaginar. Allà xafat com una sardina passo el temps xerrant amb el Mxirau i escoltant el grup de musica que toca cançons de rock. :sunglasses:

Tinc un objectiu clar, baixar de 1h20’ que no ho aconsegueixo des de 2018 i a les darreres mitges de Sitges i Terrassa m’he quedat molt a prop. La sortida és una mica caòtica, moltes empentes, molts nervis, i amb un sol en contra que dificulta la visió. Al primer quilòmetre has d’anar amb molt de compte doncs hi ha molts atletes maniobrant en totes direccions i pots veure’t involucrat en alguna caiguda sinó estàs atent. Passo al grup de llebre de 1h20’, doncs prefereixo anar per davant, que no pas dintre d’un grup tant nombrós. Als primers quilòmetres la densitat de corredors es brutal, però per sort transites per àmplies avingudes, i poc a poc es va estirant una mica.

El primer avituallament arriba, els gots de plàstics son més difícils d’agafar que les ampolletes i sempre beus menys líquid, doncs amb facilitat cau al terra. Per sort, la temperatura és fresca i no serà necessària tanta hidratació. La cursa es va estabilitzant, al passar per la zona de l’Arc de Triomf, és una bogeria l’animació que hi ha. Més endavant, cap al km.8 veig al Davit Blogmaldito :woohoo: que no para de fer fotos i animar. Passo el km.10 en 36’55” molt més ràpid del que podia pensar. De fet un dels objectius de la temporada era baixar de 37’ en deu mil, i ho acabo d’aconseguir en un temps de pas. Poc més endavant arribo a l’avituallament correcat, veig al Grampy i visualitzo el got que té a la ma, però justament l’agafa l’atleta que va davant meu :whip: . Per sort, els avituallaments són molt llargs i em dona temps per agafar un altre lloc.

Entro a la zona de la diagonal, potser la zona que se’m fa més pesada. Quan puges veus la gent que va per davant teu, desitjaries estar ja a l’altre cantó. Per sort no puges fins a la plaça de les Glòries com a la marató, així que no es fa tant llarg aquest bucle de la diagonal. Al arribar a la zona del litoral temo una mica el vent, però per sort bufa molt fluix. Encaro als darrers quilòmetres amb mal de cames però sense baixar el ritme. La recta final és molt emocionant, creuo la línia d’arribada, em poso les mans al cap i miro al cel. Se m’apropa un voluntari i em pregunta que si estic bé. Li dic que feia temps que no estava tant bé.

A partir d’aquí un recorregut interminable per recollir l’avituallament i arribar fins al guardaroba. Concretament el meu, que era el que estava just al costat de la sortida era una autèntica ratonera :grrr: , doncs havies de creuar pel mig dels calaixos dels atletes que encara no havien començat la cursa. Un aspecte a millorar.

En conclusió bona cursa per fer si estàs en un bon moment de forma, doncs té el millor circuit, però si el que vols és un entreno en cursa o recuperar bones sensacions, millor buscar altres opcions, doncs té els inconvenients de preu i massificació.

17 febrer 2026 21:00 #12 per Dennis Teuling (Associat/da)
Què gran ets Chute!!

T'has oblidat de posar el temps final.. suposo per prudència.
Però ja pots dir-ho ben alt:
1h17:35

I no només has fet els primers 10k en 36:55...
Els següents els has fet en 36:48!!

Increïble, realment Increïble

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

18 febrer 2026 10:20 #13 per Chute (Associat/da)
Gràcies Dennis. La veritat es que en aquell moment em sentia més feliç per les sensacions i l'experiència viscuda que per la marca en sí.

Per últim vull comentar que em resulta molt estrany una cursa on els primers surten a les 8h.30' i els últims a les 10h20'. Ja sé que és perquè tothom pugui córrer amb certa comoditat, però no pots trovar-te abans amb els companys que no són del teu calaix perquè venen a una altra hora, i després tres quarts del mateix. Això fa que tot i ser la mitja més multitudinària de Catalunya, en molt moments et sent sol.

18 febrer 2026 16:10 #14 per aurelian (Associat/da)
Enhorabuena Chute, muy buen resultado y buena progresión, con ganas de ver cuál es la próxima y dónde está el tope.

Solo quiero mencionar la falta de comunicación en cuanto al campo élite que es lo que me interesaba como espectador.
No se quien se encarga pero me esperaba ver una lista con quien va a venir al menos una semana antes, conferencias de prensa, algo en los redes, quién son los corredores que vienen… que historias cuentan los ganadores, cero expectativas.
En beteve, los pobres no saben cómo rellenar una transmisión de un par de horas - con toda su buena voluntad, si te tomas un chupito cada vez que dicen “récord” llegas en emergencias.

10000: 38:43 - Sant Antoni 02.2016
Mitja: 1:23:49 - Oxford Half Marathon, 10.2018
Marató: 2:56:26 - Maratona di Pisa, 12.2018

strava

18 febrer 2026 18:14 #15 per Vladi (Associat/da)
Moltes felicitats, Chute :clap: :clap: :clap: Molt bona marca :muscle: :muscle: :muscle:

I moltes gràcies per la crònica i compartir les vivències i opinions amb tots nosaltres. A veure si alguns més s'animen a fer-ho.

Molta salut :muscle: :muscle: :muscle:

19 febrer 2026 10:20 #16 per Mona (Associat/da)
Enhorabona Chute!!! Estàs fet un crack, no només pel temps, que és brutal, però també per la descripció de la cursa. Jo no l'he poguda fer aquest any, però llegir-te ha estat com fer-la!

No vaig veure la retransmissió de Betevé, però intentaré trobar-la a la carta, m'encanta la idea de prendre un xupito cada cop que diuen "record" :joy: m'apunto de no fer-ho per no acabar malament!

És cert que a mi tampoc m'agrada gaire aquestes curses amb horaris tan diferents de sortida, fa que no puguis coincidir amb altres corredors o que sigui difícil trobar-se. Tot i que, cada cop més, les curses a Barcelona estan en aquesta línia...

20 febrer 2026 10:31 - 20 febrer 2026 10:37 #17 per Chute (Associat/da)
Gràcies Vladi, doncs sí em sorpren que a la cursa més multitudinària de Barcelona no hi hagin més cròniques. :dry:

Gràcies Mona, en aquesta cursa tindries difícil organitzar la foto correcat :( . Des de la primera sortida a les 8h30' fins a la darrera a les 10h.20', són quasi dues hores de diferència.

Gràcies Aurelian:thumbup: , els inscrits a la cursa vam rebre un mail amb els principals atletes a la cursa, però és cert que no s'ha fet gaire difusió. T'ajunto les fotos:

Adjunts:

21 febrer 2026 11:19 #18 per Vicenç (Associat/da)
També vaig participar en aquesta edició i reconec que llegeixo les cròniques i no escric gairebé gens :whip: , divendres vaig anar a recollir al dorsal i primera sorpresa, m'havien posat al darrer calaix sortida 10h20', recordar que al fer la inscripció preguntaven temps previst sense demanar cap justificant de marca, menys feina i perill de barrejar ritmes molt diferents al mateix calaix, doncs com a mínim que respectessin la previsió, a favor seu cal dir que al anar a incidències no van posar cap pega i em van donar la polsera que vaig voler, en aquest cas sortida 9h20'.
El dia de la cursa arribo aviat, en el meu cas guardabosses al costat de l'estació del nord sense cues, vaig cap al calaix i endavant, atapeïts però sense problemes al passar per l'estació de França ens espongem i ja vaig poder anar al meu ritme tota la cursa, deu n'hi do l'animació i una alegria l'avituallament correcat, el tros pitjor la Diagonal, tot i que es mes curta que a la Marató, la vaig trobar pesada imagino que en algun recó del cervell penso en la Marató del mes vinent.....
Al final salutació amb el gran Alberto just abans de creuar la meta i anar cap a l'avituallament on, sorpresa, no hi havia cues, recupero bossa i cap a casa, per cert vaig trigar quatre minuts mes que a Granollers :wonder: , demà a Santa Coloma espero millorar :party:

Vicenç

El dia d’ahir no ha tornat, el dia d’avui no crec que ho faci.

22 Mar 2026 17:11 - 22 Mar 2026 17:17 #19 per rularo86 (Associat/da)
Bones,
Encara que amb una mica de retard, comento la meva participació en aquesta mitja marató i així en Chute no es podrà queixar de poques cròniques :whip: .

Era la meva primera participació en aquesta prova i, també m'estrenava en la forma de participar-hi.
Fins ara, la meva participació en curses es limitava a fer de voluntari, córrer sense cap limitació, o fer de llebre.

En aquesta ocasió m'estrenava en la tasca de fer de guia de discapacitat visual. Mai havia fet aquesta tasca, ni tan sols en entrenaments, però considerava que el perfil de la prova i la distància de la mateixa podien ser adequats per mi.

La meva parella era l'ilustre JB_dVM72. El pla era situar-se al final del primer calaix per així tenir uns primers kms sense gaire trànsit facilitant tant la meva tasca com la seguretat d'en Jaume. Dit i fet, quedem a la sortida del metro d'Arc de Triomf, ens dirigim a la carpa de l'ONCE per deixar les coses i, cap a la sortida. De cara a millorar la nostra identificació per atletes que ens atrapessin, participavem amb samarretes amb les paraules cec i guia tant en castellà com en anglès. Donat que anirem agafats d'una corda, hauré de mirar de sincronitzar el movivent del meu braç dret amb l'esquerre d'en JB_dVM72.

Donen la sortida i comencem a còrrer. Tal i com esperavem, la majoria de participants surten ben ràpids. Ara, a mesura que anem fent kms, comencem a coincidir amb altres guies i els anem saludant. A l'alçada del primer avituallament, un participant intenta passar per mig, però treient això anem fent mentre parlem de curses. Haig d'anar pendent de possibles obstacles, com ela reductors de velocitat o els sensors de pas. El públic ens anima a tots dos, igual que alguns participants. B) Atenent a les indicacions rebudes, vaig adaptant el ritme i així van passant els kms.

Al final, creuem làrc d'arribada només havent patit un petit ensurt a l'alçada del km 20 degut a una petita ensopegada amb els sensors del punt de pas. La idea era fer només els primers 10 kms peró acabem completant la distància sencera.B) Fins i tot, en un punt del circuit veig com molts atletes escurcen utilitzant la vorera i, com no podia ser menys, jo no caic en la temptació.:whistle:

Un cop recollida la medalla i avituallament, toca anar altre cop cap a la carpa, peró aquest cop amb molt de compte donat que hi ha molts participants a la zona. Recollim la motxilla i acompanyo en JB_dVM72 i un altre company, Enrique, cap a l'estació.

La experiència la trobo molt positiva, i veig com encara que es parla molt de l'accessibilitat, encara falta una mica més de concienciació. La nota mes positiva be dels voluntaris, els quals ens obren unes tanques de cara a poder retallar uns metres per tornar a l'estació.

1000: 0:03'21" (1000 socials - 18/06/2022).
5000: 0:19'59" (XXIII Cursa de Poble-sec - 17/07/2022).
10000: 0:41'17'' (Córrer per córrer - 13/11/2022).
21097: 1:32'08" (XXXV Mitja Marató del Vendrell - 30/10/2022).
42195: 3:42'51" (Marató Barcelona - 07/11/2021).
Adjunts:

22 Mar 2026 20:07 #20 per Dennis Teuling (Associat/da)
Molt bona feina Rularo86!

Una experiència més.

Gràcies per la crònica!

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats