44a Cursa de la Mercè 18/09/22

44a Cursa de la Mercè 18/09/22

29 Jul 2022 14:19 #1 per joseluisblanco (Associat/da)
S'obren les inscripcions de la Cursa de la Mercè

El 18 de setembre, en el marc de les Festes de la Mercè, els carrers de Barcelona tornaran a omplir-se de corredors i corredores preparades per celebrar, mitjançant l'esport, la festa major de la ciutat comtal. Les inscripcions per participar-hi ja estan obertes.

Amb el recorregut habitual de 10 quilòmetres, la carrera començarà a les 8.30 hores a l'Avinguda de la Reina Maria Cristina i explorarà el centre de la ciutat endinsant-se per indrets tan emblemàtics com l'Avinguda Paral·lel, el Passeig de Sant Joan o la Plaça Universitat.

Aquesta vegada, però, la popular Cursa de la Mercè estarà acompanyada de la Cursa Inclusiva 2K MERCÈ 22, una versió adaptada de 2 quilòmetres amb l'objectiu de què totes aquelles persones amb discapacitat o mobilitat reduïda puguin gaudir també de la Mercè més esportiva.

Les inscripcions ja s'han obert, fins a l'esgotament de les 8.000 places que contempla l'edició d'enguany, amb un preu simbòlic de 5 euros (no inclou el xip).

Com cada any, per tal de mantenir la vessant solidària de la Cursa de la Mercè s'ha escollit una institució que rebrà la recaptació de les inscripcions. Aquesta vegada anirà integrament destinada a la Fundació Catalana d'ELA Miquel Valls.

Què és l'ELA?

L'Esclerosi Lateral Amiotròfica (ELA), també coneguda com a malaltia de Lou Gehring, és una malaltia neurodegenerativa que afecta les cèl·lules encarregades de transmetre l'ordre del moviment voluntari del cervell als músculs. Actualment, és una malaltia en procés d'investigació, de causa desconeguda i que no té cura, però sí tractament per reduir i pal·liar els seus efectes.

Nascuda l'any 2005 a Calella, la Fundació Catalana d'ELA Miquel Valls és l'única entitat sense ànim de lucre a tota Catalunya que treballa per millorar la qualitat de vida de les persones afectades d'ELA i altres malalties de motoneurona. A més, ofereix suport a les famílies, acompanyament i promou la investigació de la mateixa.
Adjunts:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

13 Ago 2022 10:05 #2 per NACHOSBOYS (Associat/da)
Inscrit. Anirem a sumar #KMSxELA

5km: 0:20:12 (Pallejà 2018)
10 km: 0:41:56 (Can Mercader 2016)
   Mitja: 1:34:36 (Sitges 2020)
Marató: 3.46:16 (Castelló 2015)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

07 Set 2022 15:06 #3 per rularo86 (Associat/da)
Bona tarda,

No he trobat informació relacionada amb llebres. N'hi haurà, oi? En cas afirmatiu, quin ritme portaràn?

Salutacions,
Rubén

1000: 0:03'21" (1000 socials - 18/06/2022).
5000: 0:19'59" (XXIII Cursa de Poble-sec - 17/07/2022).
10000: 0:41'17'' (Córrer per córrer - 13/11/2022).
21097: 1:32'08" (XXXV Mitja Marató del Vendrell - 30/10/2022).
42195: 3:42'51" (Marató Barcelona - 07/11/2021).

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 Set 2022 11:04 #4 per fandes (Associat/da)
Ei rularo86! Sé que sí que hi ha llebres, però s'encarreguen la gent de TMB. Entenc que junt amb la Sansi hauran previst els ritmes que antigament complíem la gent de l'associació.

Potser en Jose Luis ens pot ajudar ;)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

14 Set 2022 11:48 #5 per Natxo (Associat/da)
A la pàgina oficial posa 'Inscripcions Obertes' però a la de XipGroc sembla que ja estan tancades

Algú sap si definitivament es van tancar?

Natxo
Sant Quirze del Vallès

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

14 Set 2022 22:27 #6 per tonivet (Associat/da)
Hola, regalo inscripció a la cursa però no és poden fer canvis de nom.
Interessats envieu privat

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 Set 2022 13:03 #7 per Jorfer (Associat/da)
Molta sort a tothom a la Cursa de la Mercè.
Segur que es veuran moltes samarretes de KmxEla i correcats en aquesta cursa tradicional barcelonina.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 Set 2022 14:09 #8 per TtX (Associat/da)

Jorfer va escriure: Molta sort a tothom a la Cursa de la Mercè.
Segur que es veuran moltes samarretes de KmxEla i correcats en aquesta cursa tradicional barcelonina.


Adjunts:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

18 Set 2022 23:05 #9 per rularo86 (Associat/da)
Bones,

Un any més he tornat a prendre part en aquesta cursa. Aquesta era la primera cursa de 10k que feia després de les vacances i per tant dubtava quin ritme prendre d'inici. Els precedents d'aquest any eren força bons, aquest any havia fet les meves 3 millors marques en 10k (41'16" a El Corte Inglés, 42'15" a Delta Prat i 42'12" a Cursa Ciutat de Badalona).

Veient les llebres, la de 42' hauria de ser la mes adient, però decideixo ficar-me a mig camí de les dues. En començar, sembla que tinc gent una mica mes lenta al davant fins arribar a Calàbria (diria que abans els calaixos no tenien tant marge de temps, el meu era de 40'-45'), però les sensacions son bones i vaig veient la llebre de 40', que poc a poc es va distanciant. Camí del km 5 saludo en David, que, m'anima al temps que continua fent fotos i trepitjo la catifa del km 5 en 20'31". Un cop arribats a aquest punt, toca fer la segona part del recorregut, la qual sóc conscient que sortirà mes lenta. Aprofito l'avituallament i vaig fent camí a plaça Catalunya, punt on començo a fer projeccions de temps final (el rellotge em marcava uns 150m de mes i per tant en arribar als cartells dels kms, mirava el temps que portava).

Veig que es factible baixar de 42', però sorprenentment, a Sepúlveda m'avancen les llebres de 42' i se m'escapen. Continuo agafant referències als punts kilomètrics i em trobo amb la darrera dificultat de la jornada, el famós Paral·lel, on em centro en anar veient Plaça Espanya cada cop mes propera. En arribar-hi i anar a encarar recta de meta, continuo veient factible el sub 42 i miro d'incrementar el ritme per acabar fent un sprint i aturar el temps en 41'54". Per tant, la primera meitat la he fet en 20'31" i la segona en 21'23", gairebé un minut mes. Igualment es la meva segona millor marca en un 10k i, si obviem la de El Corte Inglés (per desnivell), el meu millor 10k.

Per curiositat, he mirat els temps reals fets per les llebres de 42' que m'han avançat (dorsals 162 i 4817) i veig que han passat per el km 5 en 20'38" i 20'48" i arribat en 41'12" i 41'22".

En canvi, les llebres de 40' (dorsals 148 i 175) han passat per el km 5 en 19'54" i han arribat en 39'47".

Diria que les de 42' haurien d'haver anat una mica mes lentes, el pas per el km 5 el veig be, guanyar segons donat que a la segona meitat es poden gestionar tenint en compte que es mes desfavorable, però l'han fet encara mes ràpid que la primera, baixant dels 42' per 48" i 38".

Ara, acabar la cursa al peu de les fonts i, en pujar al MNAC, veure tanta gent, no te preu. La sortida de Sol o els autobusos clàssics també han estat força be.

Espero les vostres cróniques, que he vist molta gent a la foto avui.
Fins aviat,

Rubén

1000: 0:03'21" (1000 socials - 18/06/2022).
5000: 0:19'59" (XXIII Cursa de Poble-sec - 17/07/2022).
10000: 0:41'17'' (Córrer per córrer - 13/11/2022).
21097: 1:32'08" (XXXV Mitja Marató del Vendrell - 30/10/2022).
42195: 3:42'51" (Marató Barcelona - 07/11/2021).

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

19 Set 2022 10:36 #10 per Tiny (Associat/da)
Hola! Primera cursa que corría en força temps. Em vaig animar veient que era pel ELA i també per veure el meu estat de forma de cara a la temporada.
Molt content de saludar força companys que feia temps que no coincidíem! :great:

En quan a la cursa tenía l'objectiu de baixar de 50 minuts però ...

Sortida força neta i em situo darrera de la llebre de 48'. M'avança en Dani i de seguida comença a allunyar-se al igual que la llebre de 48'. Vaig al meu aire i ja al km 3 veig que per sobre de 5'/qm..:whip:
El km 5 el paso en 25'06" i ja veig que no aconseguiré el sub 50 (algún día tenía que passar :whistle: )
Finalment arribo en 50'56" ... igualment satisfet i pensant en entrenar una mica més....

La cursa ben organitzada i agrair als voluntaris, animadors i fotografs la seva dedicació. Només una crítica : arribant abaix, cal tenir que pujar les escales per rebre l'avituallament? No es podría fer com a la marató?

Fins la propera ...que encara no sé quina serà:joy:

10 km. Sant Antoni 2011  42'37"
Mitja marató. BCN 2015  1h 34' 27"
Marató. Munic2015  3h.27'26"

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

19 Set 2022 14:02 #11 per mas (Associat/da)
Hola a totes i a tots,

Crec que fins i tot ja deu fer anys que no escric as fòrum. No només perquè no hi he escrit, sinó perquè també ja fa cosa de 4 o 5 anys que em vaig anar apartant des món de ses curses, desgraciadament. Moltes circumstàncies personals i de salut, a més d'altres factors que ens hem vist obligades a viure totes i tots (i.e., com ara sa pandèmia), han provocat això.

Res, més enllà d'això, em va molta il·lusió "tornar"; tornar a córrer i tornar a escriure en aquest fòrum. Tornar a trobar-me amb companyes i companys correcat en una cursa. Va ser molt especial per mi tornar a córrer ahir 10 quilòmetres a sa Cursa de la Mercè i saludar companys com en Ramon Beltrà i en Ramon Bernaus. Tot i que no em tocaria ser a Barcelona ara mateix – perquè vaig marxar a viure a Estats Units –, una part bona dins les circumstàncies que m'han fet tornar temporalment és retrobar-me amb sa comunitat pastanaga.

No val a dir que, segurament, estic en es pitjor estat de forma física que m'he trobat mai (i.e., en relació a les possibilitats de córrer una cursa i fer una distància més o menys llarga; de 10 km en endavant), però vaig gaudir. No tinc ni menys el temps oficial, perquè donant per fet que el dorsal ja portaria el xip (coses d'haver deixat de participar en curses durant un temps tan perllongat), me'l vaig deixar a Eivissa. Per sort, vaig poder cronometrar es meu temps real a sa cursa amb es Garmin, que va ser de 1h 02' 51". Sens dubte, molt lluny del que algun dia vaig arribar a ser. Però bé, qui sap, potser és sa primera d'un retorn que val més que sigui tard que mai.

Una abraçada molt forta a totes i a tots… i, com sempre, salut i quilòmetres!

10K - Cros Popular de Sants 2016 - 47:37
10K - 24h d'Ultrafons en Pista de Corredors.cat 2016 - 45:06
20K - 52 Behobia-San Sebastián 2016 - 1:45:05
21K - Mitja Marató de Formentera 2015 - 1:43:34
42K - Marató de Barcelona 2017 - 4:10:28

11 M - 42 MM

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

19 Set 2022 18:17 #12 per Dennis Teuling (Associat/da)
Bentornat mas!!!

Enhorabona a tots els correcats que heu acabat la cursa.

Tiny, segur que tornaràs a ser sub 50'!

rularo86, no sé si ha sigut el cas, però a vegades a les curses de Barcelona tenen el mal costum de voler acabar en (p.e.) 42', però en TEMPS OFICIAL. He corregut una marató amb llebres sub 3h15 (un bon amic meu), però a mitja cursa va canviar el ritme per guanyar 2 minuts i mig per arribar a 3h15 des de l'inici de la cursa.. (fent 1h37:30 + 1h35). Ho trobo absurd, doncs cap corredor pot correr així... però podria ser un motiu.. :wonder:

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

20 Set 2022 17:26 #13 per Jorfer (Associat/da)
Mas quina alegria llegir-te de nou. Amb constància tornaràs. Ànims.

Tiny a la tardor i amb millors temperatures el sub 50 caurà pel seu propi pes.

Rularo86 bona feina d'investigació amb les llebres. Bona cursa.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

21 Set 2022 16:44 #14 per Ramon_B (Associat/da)
14ª participació la Cursa de la Mercè, una clàssica de Barcelona. Gran retrobament de companys i amics donat suport a la lluita conta l'ELA :heart: .
Dia magnífic per córrer després de les calorades d'estiu. He pogut fer-la tota a bon ritme tot i que a la part final pujant el Paral·lel he hagut d'afluixar un pel. Temps 1h00'46'' (parcials 29'35'' / 31'11'') que representa 1'19'' millor que l'any passat 😉
Una alegria tornant a veure l'Eduard Mas després de tant temps. Molts ànims i endavant !!

Molt bona organització a càrrec de la Sansi i moltes gràcies als fotògrafs Dabit , Pako Beer i Organització

Ens veiem diumenge a la Bimbo Energy Race a Badalona

691 Curses , 281 deumils / 42 Mitges / 3 Maratons
rbeltra.blogspot.com

Please Entra or Crear compte to join the conversation.