- Missatges: 18727
Please Entra or Crear compte to join the conversation.
Autor del tema
mario.cat va escriure:
Jorfer va escriure:
Per a la Cursa de 10 quines espardenyes recomaneu? D'asfalt? De trail?
Jorfer, com saps, i si no t'ho dic ara, jo cada any faig un reconeixement de la cursa de 10 k's abans de que sortiu tots per comprovar que el circuit està en condicions correctes per tots vosaltres i si fa falta remarcar algún punt conflictiu. Jo recomano portar sabatillas de tacs ja que encara que hi ha molta pista, hi han alguns trams de corriol que pots tenir alguna relliscada inesperada. Per tants, sabatilles de trail.
Si algú no fa la cursa i s'anima, després faig d'obridor de la marxa pels voltants de Vacarisses. L'any passat va ser la primera edició i de veritat que va estar molt xula amb un avituallament de campionat (canapés, pinxos, birres, vi i mes coses que ja no recordo). I després l'avituallament final a La Fàbrica. Esperem que aquest any també sigui tan bo com l'any passat. Korfbaler, esmerat !!!!![]()
![]()
Piri, que aquell dia faig 20 k's i no puntuo a la lliga Correcat !!!!! ahí lo dejo !!!! 😜
Autor del tema
Chute va escriure: Quan em vaig inscriure als 10 de la Campana, vaig pensar que un asfaltero com jo s’havia de preparar una mica abans de fer una cursa de muntanya. Vaig buscar quines muntanyes hi havia a L’Hospitalet per entrenar i lamentablement no n’hi havia cap, i de corriols tampoc. L’únic lloc de terra que pots trobar és el riu Llobregat que és totalment pla i pista ben ample, amb lo qual no em servia. Vaig parlar amb un amic que tinc a Parcs i Jardins, i em va dir que podia anar a córrer a uns parterres amb força desnivell que hi ha al costat del cementiri. Que potser acabava mort, però que pitjor estaven els de l’altre banda del mur. Tampoc em va acabar de convèncer aquesta opció. Fins que un dia passejant pel barri vaig descobrir que feien obres a un carrer en pujada a prop de casa. Doncs res, vaig anar alguns dies per allà a trepitjar terra i respirar pols com un autèntic muntanyero.
El gran dia va arribar, potser una mica curt de preparació, però clar, és fàcil dir-ho ara a toro passat. El que més mola de les curses correcats és la quantitat de coneguts que trobes. Després de molta estona de xerrades i fotos, tocava anar cap a la sortida. Haig de dir que la sortida amb el so de les campanes m’agrada molt. Odio les sortides amb pistoles, petards i canons. I més encara les sortides amb confeti. Un cop em vaig empassar un i vaig estar estossegant fins al km.2.
La sortida va ser impressionant, una baixada fulgurant, a ritmes vertiginosos, i tot i això veia al fons el Fandes com l’anava perdent de vista. Però a casa del pobre les alegries duren poc. Al km.1 l’asfalt es va acabar, i entrem en una zona de pedres mal posades, per fer caure a la gent, i al primer corriol m’equivoco de camí. Sort que darrera meu venia el Barceruel i em va cridar: Ei Chute per aquí, segueix les tires de plàstic. Mare meva, jo pensava que aquelles tires eren de prohibit el pas, o restes d’adorns nadalencs. En fi, un briefing sobre la marxa.
Al principi el perfil es de baixada i em passen uns quants que no tenen por d’estimbar-se a qualsevol lloc. Dintre de les meves limitacions vaig corrent més pensant en no caure que en anar ràpid. Penso en allò que diuen molts montanyeros: No has de mirar on trepitges, si no on trepitjaràs. Ho intento i ensopego amb la primera pedra que trobo. Em continua passant algun corredor, fins que arribem a l’avituallament del km.5. Allà em trobo tots els que m’han avançat a la baixada amorrats a la taula bevent, menjant plàtans, etc. A veure si m’he apuntat a la ultra trail de Vacarisses i no m’he enterat. Jo segueixo sense parar, així doncs recupero unes deu posicions d’una tacada.
A partir d’aquí el terreny es complica. Comença a ser cada cop més estret i a picar cap amunt. Els matolls comencen a fer-me rascades als turmells. Vaig darrera d’un tio i de cop em diu que si el vull passar. Doncs clar que et vull passar, a tú i als vint que hi ha davant teu, quina pregunta. Li dic que no vull que em deixi passar, només faltaria, que em deixessin guanyar, encara em queda ètica esportiva. Finalment en un lloc una mica més ample el passo però em menjo un arbust. Em pregunta que si estic be. Li dic que sí, que quan surto de la ciutat m’agrada integrar-me amb la natura. I mentre m’allunyo em diu que ara ve lo pitjor, collons quins ànims. Allò continua pujant fins que arriba un moment que haig de caminar. Una altra màxima dels muntanyeros em ve al cap: Si tens dubtes entre córrer o caminar, camina. Doncs res, no tinc cap dubte, allò és una paret impossible per córrer. En aquests trams és on es veu clarament que el disseny del recorregut ha sigut pensat per la ment diabòlica d’en Korfbaler.
De cop em trobo amb un sèrie d’esglaons que no se com s’han de pujar. No n’hi ha cap ascensor ni res. Estiro la cama tot el que puc que quasi em provoco una distensió muscular i finalment aconsegueixo pujar i seguir endavant. Poc després em trobo amb un cartell del Julio Iglesias que diu que he pujat arrossegant-me i ho saps. Només em faltava ara aquest imbecil. Doncs tu tens unes cançons de merda i ho saps.
Afortunadament els quilòmetres van passant i veig que estic arribant al final de la pujada, que és cap al km.8. Allà està el Piri i em diu que tinc el Barceruel a minut i mig. Collons, que queden dos quilòmetres, no voldràs que retalli 45” per km. Segueixo endavant i em trobo una baixada d’un percentatge impossible. Miro si hi ha alguna corda, perquè això és quasi una via ferrata, però veig que no, m’hauré de jugar el físic, baixo com puc, i quan arribo a baix veig que m’espera un altre baixada encara pitjor. Aquella baixada a la Molina la consideren pista negra. Em poso de costat i baixo derrapant tipus snowboard. No se com però estic a baix sa i estalvi.
Torno a córrer i avanço a dos atletes lesionats, em sento afortunat. Entro al darrer quilòmetre i em trobo amb el Korfbaler, i em diu: Home Chute no t’has caigut. Deu meu, no serà perquè no ho has intentat, doncs el recorregut està ple de trampes. Per fi torno a trepitjar asfalt, sento ja el xivarri de l’arribada, queda la pujada final, apreto el ritme, i xoco la ma al Debutante, que serà el seu darrer cop com a speaker. Acabo molt cansat. Però ara ve el millor, avituallament final: entrepà, beguda, fruita, gelat: un luxe. Vaig caminant cap al cotxe, magullat, ferit, mig coix, i penso en el final de la Chaqueta metalica, quan els soldats tornen del Vietnam i un d’ells diu: Aquest mon és una puta merda, sí, però estic viu i no tinc por.
Crònica dedicada al Mario.cat, gràcies per tots el teus consells.