Marató Vies Verdes Girona-Platja d'Aro (13/3/22)

Marató Vies Verdes Girona-Platja d'Aro (13/3/22)

17 febrer 2022 10:26 - 19 febrer 2022 10:09 #1 per Llullo (Visitant)
Bon dia,

Estic valorant córrer la marató vies verdes de Girona a Platja d'Aro.

Tanmateix tinc alguns dubte sobre el tipus de superfície i el recorregut. Agrairia molt si algú em volgués donar la seva opinió.

El 80% de la prova és sobre terra. Intueixo que sobre aquesta superfície hi ha més amortiguació i menys impuls. En aquest aspecte, és possible que hagi de preveure un ritme més lent que en una marató sobre asfalt? La musculatura pateix més, o menys que en una prova sobre asfalt?

D'altra banda, la superfície es regular tot i ser terra? Per mi és un tema bastant important, perquè tinc el turmell dret molt delicat.

Gràcies

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 febrer 2022 10:59 #2 per Sergi42195 (Associat/da)
Hola Llullo,

Jo estic inscrit a la de 30 qm. No vaig gaire, per no dir gens preparat, però la vaig fer abans COVID19, i em va agradar força. Per això, repeteixo.

Duia sabatilles normals d'asfalt, no fa falta que siguin de muntanya.

El recorregut, és ample i no hi ha trialeres. Fàcil de seguir, malgrat alguns moments vas sol. Tipus Ctra Aigües de BCN.

Conforme t'apropes a l'arribada, trobes més asfalt.

No fa falta que duguis avituallament amb motxilla, doncs els trobes al llarg del recorregut.

Imagino que els primers quilòmetres de la marató, malgrat no els he fet mai, deuen ser de lo més bonic del recorregut.

Fins aviat,

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 febrer 2022 22:51 #3 per xevifisio (Associat/da)
Bona nit,
Llullo, jo he corregut un munt de vegades per aquesta via verda i et diria que el terreny no t'influirà. La superficie és regular i la musculatura et patirà menys que sobre asfalt.
Sergi42195 Per mi no és especialment maca, tot i que sí és molt diferent a corre una marató per ciutat. Els primers 3 km(aprox) son per dins la ciutat de Girona, a partir d'allà és força semblant al que ja has corregut tu.
Salut i riures!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

18 febrer 2022 08:36 #4 per RugbyMan (Associat/da)
Bon dia

Aprofito el fil obert per comentar que des de l'organització ens han demanat col·laborar amb ells amb el servei de llebres. Aquest any hi hauran llebres de Corredors.Cat a la Marató de les Vies Verdes :party: :party: :party: :party:

Si alguna persona es interessada en donar un cop de mà a qualsevol distància (10, Mitja, 30kms o Marató) que contacti amb algun dels membres de la comissió de llebres (Jorfer, Josep58, Fandes)

Mersi per adavançat.

5000: 19'01" (Relleu 24h de Can Dragò 2014)
10km: 41'31" Bombers 2018 41'09" El Vendrell 2019
Behobia: 1:31:43 (2012)
21km: 1:31:05h (El Prat 219) 1:27:59 (Sitges 2020)
30km: 2:27:57h (Maratest 2013)
Maratò: 03:36:49h (BCN 2013) 03:20:07 (BCN 2018)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

18 febrer 2022 13:40 #5 per Llullo (Visitant)
Moltes gràcies per les respostes.

Si la tirada llarga d'aquest cap de setmana funciona, espero ser-hi el dia 13.

Lamentablement no puc oferir-me a fer de llebre, no tinc de moment la capacitat necessària. Val a dir que a la Mitja Marató de Terrassa vaig fer els 6 darrers km amb la llebre d'1h50, i haig de dir que li estic molt agraït per la feina. Em sembla que és un dels vostres companys.

Salutacions,
Lluís

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

19 febrer 2022 10:39 #6 per Barceruel (Associat/da)
Aquí un altre que hi serà a les Vies Verdes de Girona. Ja la vaig fer l'any 2015, quan acabava a Sant Feliu de Guixols. En principi, seré una de les llebres de la Marató, però espero que ho confirmin els companys de la comissió.

La Judith correrà la seva primera mitja després del confinament, i crec que dels darrers 4 anys.

És una zona habitual d'entrenament nostra, perquè cada estiu pasem uns dies a Platja d'Aro, i a més hem fet la Trailwalker varies vegades corrent, com a equip de suport i fent reconeixement en bicicleta, pel que coneixem el recorregut "al dedillo". Sense cap dubte, es pot córrer amb sabatilles d'asfalt. Jo segurament ho faré amb les Merrell Trail Glove, que tot i que es diue "trail" son d'un tall tant minimalista que les faig servir a vegades inclús per competir en distàncies curtes. Del recorregut, com a maco, crec que el tram des de Cassà (sortida dels 30km) fins a la Font Picant (una mica abans d'arribar a Santa Cristina) és lo més maco. Fins a Llagostera és força equilibrada en quant a pujada-baixada, però des d'allà fins a Santa Cristina es nota molt el desnivell negatiu. Si s'arriba amb força, es pot córrer molt en aquell tram. Esperem que quadrin la distància, que sempre ha estat un hàndicap d'aquesta cursa.

2h59'43" (Donosti 2016) - 1h22'31" (Prat 2014) - 37'00" (Prat 2013)

FB: Víctor Millán || TW i IG: @barceruel

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

19 febrer 2022 21:01 #7 per XaviCht (Associat/da)
Jo la faig. No estic al 100%, sinó m'oferiria a fer de llebre de 4h. Ara no tinc cap garantia d'aguantar el ritme....

Llullo va escriure: Val a dir que a la Mitja Marató de Terrassa vaig fer els 6 darrers km amb la llebre d'1h50, i haig de dir que li estic molt agraït per la feina. Em sembla que és un dels vostres companys


Sí, el Manolo era la llebre d'1h 50 a Terrassa, a mi també em va ajudar molt anar amb ell. Jo era l'altre que anava amb samarreta correcat

23' 12" - 5 km La Sansi Viladecans 2016
43' 59" - 10 km Cursa dels Nassos 2019
1h 37' 32" - Mitja de Barcelona 2020
3h 49' 29" - Marató de Venècia 2018

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

20 febrer 2022 10:58 #8 per Josep58 (Associat/da)

XaviCht va escriure: Jo la faig. No estic al 100%, sinó m'oferiria a fer de llebre de 4h. Ara no tinc cap garantia d'aguantar el ritme....

Llullo va escriure: Val a dir que a la Mitja Marató de Terrassa vaig fer els 6 darrers km amb la llebre d'1h50, i haig de dir que li estic molt agraït per la feina. Em sembla que és un dels vostres companys


Sí, el Manolo era la llebre d'1h 50 a Terrassa, a mi també em va ajudar molt anar amb ell. Jo era l'altre que anava amb samarreta correcat


Hola Xavi,

Si en els propers dies veus que podries ens ho fas saber perquè anem curts de llebres per aquesta prova

La recuperació es possible, amb sort, paciència i temps

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

21 febrer 2022 14:47 #9 per Llullo (Visitant)
Moltes gràcies per la informació.

Després de la tirada llarga d'aquest cap de setmana penso que em podré estrenar en la distància, a veure si em puc acostar a les 4 hores, encara que sigui per sobre.

El proper cap de setmana tinc previst córrer uns 21k a ritme de marató i penso que seria ideal fer-ho pel recorregut, però no conec la zona. Series tant amable de dir-me algun punt que sigui bo per deixar-hi el cotxe i fer una mica d'entrenament pel recorregut de la cursa?

Gràcies
Lluís

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

21 febrer 2022 14:48 #10 per Llullo (Visitant)
Sí, em sembla que et vaig veure.
Si vas amb la idea de fer 4 hores potser ens veurem també a la cursa.

Sort
Lluís

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

21 febrer 2022 16:05 #11 per XaviCht (Associat/da)

Llullo va escriure: Sí, em sembla que et vaig veure.
Si vas amb la idea de fer 4 hores potser ens veurem també a la cursa.


Vaig amb tota, tota, tota, la idea de fer 4h, si vols fer 4h vine amb mi, té pinta que seré fàcil de localitzar :whistle:

Per entrenar per la zona, pots anar quasi on vulguis. A qualsevol dels pobles per on passa el recorregut et serà fàcil. Si vols fer uns quants kms més aviat planers, pots començar a Llagostera, anant cap a Cassà, fins on vulguis, per exemple. No tindràs problema per aparcar a cap poble. Si vols començar a Girona, aparca prop de la sortida en direcció Llagostera. Hi ha un aparcament tocant al riu, ja fora del centre. Si vols fer la part del desnivell, pots començar on vulguis a la zona de Castell d'Aro o Santa Cristina, o a Platja d'Aro (tot i que des de Platja d'Aro no estarà indicat perquè estàs fora de la via verda, que el més a prop de Platja d'Aro que arriba és aquí goo.gl/maps/CtDGaCZPzzj4cEN18 ). Dic començar aquí per a fer el desnivell primer de pujada, fins a Llagostera, i després de baixada, però tu mateix. Hi ha busos que van pràcticament paral·lels a la via verda, si mires horaris fins i tot podríes anar corrent un bon tram, i tornar en bus (però jo els conec des de Sant Feliu de Guíxols, no des de Platja d'Aro, mira bé el recorregut).

23' 12" - 5 km La Sansi Viladecans 2016
43' 59" - 10 km Cursa dels Nassos 2019
1h 37' 32" - Mitja de Barcelona 2020
3h 49' 29" - Marató de Venècia 2018

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

23 febrer 2022 12:57 #12 per Llullo (Visitant)

XaviCht va escriure:

Llullo va escriure: Sí, em sembla que et vaig veure.
Si vas amb la idea de fer 4 hores potser ens veurem també a la cursa.


Vaig amb tota, tota, tota, la idea de fer 4h, si vols fer 4h vine amb mi, té pinta que seré fàcil de localitzar :whistle:

Per entrenar per la zona, pots anar quasi on vulguis. A qualsevol dels pobles per on passa el recorregut et serà fàcil. Si vols fer uns quants kms més aviat planers, pots començar a Llagostera, anant cap a Cassà, fins on vulguis, per exemple. No tindràs problema per aparcar a cap poble. Si vols començar a Girona, aparca prop de la sortida en direcció Llagostera. Hi ha un aparcament tocant al riu, ja fora del centre. Si vols fer la part del desnivell, pots començar on vulguis a la zona de Castell d'Aro o Santa Cristina, o a Platja d'Aro (tot i que des de Platja d'Aro no estarà indicat perquè estàs fora de la via verda, que el més a prop de Platja d'Aro que arriba és aquí goo.gl/maps/CtDGaCZPzzj4cEN18 ). Dic començar aquí per a fer el desnivell primer de pujada, fins a Llagostera, i després de baixada, però tu mateix. Hi ha busos que van pràcticament paral·lels a la via verda, si mires horaris fins i tot podríes anar corrent un bon tram, i tornar en bus (però jo els conec des de Sant Feliu de Guíxols, no des de Platja d'Aro, mira bé el recorregut).


Molt bé, suposo que ens veurem a la sortida. Durant la carrera no ho sé, li tinc molt respecte a la distància i crec que seré bastant conservador. Dissabte passat vaig fer 35k a 5:42 i bastant bé, però encara falten 7k i sóc conscient que no seran un passeig.

Em sembla que aquest dissabte optaré per anar a Llagostera i fer el tram de pujada, que penso que m'anirà bé per planificar el ritme de carrera.

Salut
Lluís

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

23 febrer 2022 13:58 #13 per XaviCht (Associat/da)
Si has fet 35k ja has fet massa. Els últims 10 o 12 km no s'entrenen, es fan per primer cop el dia de la cursa. Tothom (pel què he llegit, per la meva experiència a la primera marató, per les preguntes de la companya a la que vaig ajudar a debutar el 2019...), tothom pensa que 12 km són molts i si no els has fet mai, el dia de la cursa no podràs.... i tothom (que ha entrenat bé, que no té lesions o coses fora del normal), repeteixo, tothom, fa els darrers km que no havia fet mai abans, i els aguanta. Tingues fe :D

Planificar el ritme de carrera: si vols anar amb mi, estarà bé que ho facis, per més seguretat, però pots seguir-me a mi i faré tot el possible per a que entrem amb 3h 59 minuts 59 segons ;)

Si vas a reconèixer els voltants de Llagostera, o bé baixes cap a Girona i llavors de tornada veus com és el desnivell, o bé baixes cap a Santa Cristina, mirant com és la baixada i veient on hi ha alguna rampeta, i després tornes de pujada (però ja serà una pujada que no farem a la cursa, quan tornis)

23' 12" - 5 km La Sansi Viladecans 2016
43' 59" - 10 km Cursa dels Nassos 2019
1h 37' 32" - Mitja de Barcelona 2020
3h 49' 29" - Marató de Venècia 2018

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

25 febrer 2022 12:03 #14 per ironxevi226 (Associat/da)
Un altre que també correrà la Marató Vies Verdes, per 7a vegada. I és que tenir la sortida a 300m de casa és tot un luxe!!! En un parell d'ocasions la sortida va estar situada sota el balcó de casa, abans de canviar-se en punt d'inici.
L'al·licient del recorregut és fugir en molts trams de l'asfalt i córrer tranquilament sobre al terra compacte. Tots sabem que no és una marató senzilla com pot semblar a priori. Girona està una mica per sobre el nivell del mar, i Platja d'Aro a nivell 0, però fins la sortida de Cassa de la Selva, tot i que de forma moderada, la tendència és en pujada (excepte la baixada abans de Cassà de la Selva). Els que la heu fet ja ho sabeu, i els que hem entrenat per aquesta via verda sabem que de tornada cap a Girona, en sentit invers a la Marató, es nota el terrreny favorable.
El tram més pesat? segurament el pas pel Parc dels Estanys a Platja d'Aro, una anada per dintre i tornada (per fora la valla), on per un costat es sol trobat un "micoclima" de xafagor provocat per l'aigua de la zona, i per altra part escoltem la megafónia de l'arribada... a la que encara ens queda un parell de km per arribar-hi, doncs primer hem d'arribar al passeig del mar.
Però en definitiva, una marató agradable de fer, amb la recompensa final de veure el mar, i el dinar que fem amb la colla.
Ens veiem el dia 13

www.ironxevi.blogspot.com/   142 Maratons 142 Mitges 145 Triatlons  1252 curses

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

28 febrer 2022 14:43 #15 per quicu111 (Visitant)
a que tiempo van las liebres yo me apunto ala 4 horas

jo corro per passar-m'ho be, quant corre me cansi tornaré al meu origen!! la btt que es la meva passió. Pero de moment esta aparcat

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

28 febrer 2022 14:47 #16 per XaviCht (Associat/da)
Hola
De 4h hi ha llebre, la idea és que surti un ritme mig de 5'41" per km, però ajustat el millor que es pugui al desnivell.

Això ja és la setmana que ve! :)

23' 12" - 5 km La Sansi Viladecans 2016
43' 59" - 10 km Cursa dels Nassos 2019
1h 37' 32" - Mitja de Barcelona 2020
3h 49' 29" - Marató de Venècia 2018

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

10 Mar 2022 17:40 #17 per Llullo (Visitant)
Tot a punt per diumenge?
Sembla que plourà... a mi m'agrada corre sota la pluja, però no sé si pot ser negatiu en una cursa tant llarga.

Espero saludar-vos a Girona als que hi participeu.

Salut!
Lluís

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

11 Mar 2022 14:04 #18 per quicu111 (Visitant)
que hacemos una foto antes de la salida????????

jo corro per passar-m'ho be, quant corre me cansi tornaré al meu origen!! la btt que es la meva passió. Pero de moment esta aparcat

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

12 Mar 2022 11:10 #19 per XaviCht (Associat/da)
Bé, quasi ho tenim aquí, ja!
Els que fem la marató ens podem fer la foto fàcilment, doncs tots els que recordo que hem dit que la fem (excepte el barceruel) anem a per les 4h. Si veniu amb la llebre de 4h, que sóc jo, ja estarem junts abans de la sortida, i a la que el barceruel pugui, ens fem la foto tots.
Potser en podem fer una altra abans de pujar als autocars, però veig més difícil trobar-nos llavors...

Ens veiem demà

23' 12" - 5 km La Sansi Viladecans 2016
43' 59" - 10 km Cursa dels Nassos 2019
1h 37' 32" - Mitja de Barcelona 2020
3h 49' 29" - Marató de Venècia 2018

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

12 Mar 2022 11:14 - 12 Mar 2022 11:56 #20 per Josep58 (Associat/da)
Molta força i molta sort a tots demà :muscle: :muscle: :thumbup: :thumbup:

Esperem que la meteorologia us doni una treva i pugueu fer molts kms. amb les millors condicions possible.

La recuperació es possible, amb sort, paciència i temps

Please Entra or Crear compte to join the conversation.