28a Edizione Run Rome The Marathon (19/03/2023)

28a Edizione Run Rome The Marathon (19/03/2023)

11 Gen 2023 19:31 #21 per kilometer (Associat/da)
Gràcies Jorfer, "tocayo" de marató, encara que tu et quedis a BCN :stucktongue

Dennis Teuling, moltes gràcies. La veritat és que és la meva manera de concebre aquest reptes, sino no seria jo mateix. Tema rellotge, si, penso que ho vaig sol·lucionar. Haurem de fer alguna sesió més a la CDLA per acabar de contrastar-ho, peró crec que si. Li tenia un carinyo enorme al meu 920XT, peró estic molt content amb el 945, que ja vaig començar a utilizar abans de lessionar-me camí de Roma. De fet mira et faré una comparativa. En el Garmin connect tinc posat que el recorregut canvii de color segons el ritme (més ràpid, color més viu, més fred, color més calent. Passat un temps em vaig adonar que amb el 920 xt, no hi havia massa canvi de coloració, i home, un pot ser regular, peró no per tant. En canvi mira la diferencia amb el 945, apreciant-se les zones on vas més ràpid i en les que no. Jo no sé ben bé quin era el problema peró está calr que no recepcionava bé la senyal i el ritme i el recorregut (per moments es resentia). Les fotos corresponen a l'entrenament d'avuí, i exactament el mateix just fa un any, i amb el mateix ritme mitjà final: 4:15/ km.


10 km: 33:17       XXIena Cursa de Bombers 2019
Mitja Marató: 1h12:51   eDreams Mitja Marató de Barcelona 2019
Marató: 2h34:08   XXXVI - Zurich Maratón Sevilla 2020
Adjunts:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

18 Gen 2023 19:38 #22 per kilometer (Associat/da)
Siamo 10.000, aspettiamo anche te!

Aquest va ser el missatge que vaig rebre fa poc al correu. La veritat és que fa goig i encoratja a seguir treballant per la fita. Demà quedaran dos mesos exactes i que millor dia doncs per passar revista. Ho voldria a ver fet abans però he anat just de temps, així que ja anem avançats en la setmana 8, però avui repassarem la setena, i alguna cosa més a destacar…

La setena setmana va ser una bona setmana amb més de 100 km novament, amb bons rodatges entre setmana i dos dies de qualitat ben bons. Dimarts dia 10, tocava el 4000 – 4000 – 2000 amb 1:30 de recuperació, i que tot i que va ser una mica intens el van saber resoldre bé a ritmes de 3:32, 3:31 i finalment 3:26. Dijous 12, nou controlat, de 10 km i bé, finalment va quedar en 3:46 de mitjana, que em va deixar força satisfet. Tenint en compte que aquesta setmana, els ritmes dels rodatges base, eren i seran partir d’ara, una mica més ràpids. Divendres tancàvem un nou split de 6 dies amb el bon regust de boca d’un bon treball. Dissabte tocava descans...

I diumenge repetíem entrenament 1h30 a la Crta de Les Aigües, i...una altra petita decepció :cry: . Mireu, jo sempre havia gaudit allà. Les tirades, devorar km, em sentia bé i sentia que l’esforç en mereixia la pena. Em reforçava el treball fet durant la setmana. Però porto uns anys que no sé explicar que és el que succeeix. No passa sempre, però cada vegada em passa més sovint. Abans he posat els ritmes, per que us feu a la idea de com anem entre setmana i que no pot ser que pugem a Vallvidrera i nois, es que em sento incapaç de rodar sub 4, inexplicable. I no és una qüestió mental. Diumenge sortia decidit i els 3 primers km semblaven reflexar-ho 3:58 -3:46 -3:54...i aquí es va acabar :cry: . 20 km més, seguits sense fer cap sub 4, per acabar amb una mitjana de 4:07/ km. Encara pitjor que la setmana anterior. I es que no soc capaç d’explicar per que no surten els números aquí. Aixó si, arriba un punt que ja passo del crono i em centro en fer el temps establert, peró el meu cap recorda com fèiem km aquí i tot i que no sé que passa, no puc deixar d'empènyer. No puc dir que sigui un problema mental o de cames, soc el mateix que entre setmana. Fixeu-vos que en la primera tirada del pla, el dia 25 de desembre, després de la Nit de Nadal, que va ser de 2h, i em vaig veure en la necessitat de fer-la a casa, em va sortir a 4:04 (volia fer-la sub 4:10) i controlant bastant bé la situació. I a la setmana següent, dia 1 de gener, literalment hores després de Nassos, i de la festa (encara que poca cosa) de Cap d’any, repetim escenari, però en aquest cas amb 85’, al ritme que he volgut fer aquests dos últims diumenges, 4, o lleugerament sub 4. Va sortir a 3:58/ km, controlant bé, i amb només 4 km per sobre de 4. Les comparacions són odioses, però aquesta és la realitat.

Així que aquest diumenge, he decidit quedar-me a casa. Serà dur, per que son 2h15 en un circuit d’uns 4 km, que calculo que s’haurà de repetir entre 8-9 vegades, però tinc que veure coses distintes per recuperar imputs positius al meu cap amb els diumenges i les tirades. Veurem que succeeix...i ja us explicaré per que aquesta setmana 8, tindrà també una mica de miga...que explicar....

Més que mai hem de confiar en que serem forts física i mentalment per a poder arribar a la meta, encara que el menú hagi de ser a base de sang, suor i llàgrimes...

10 km: 33:17       XXIena Cursa de Bombers 2019
Mitja Marató: 1h12:51   eDreams Mitja Marató de Barcelona 2019
Marató: 2h34:08   XXXVI - Zurich Maratón Sevilla 2020

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

19 Gen 2023 15:54 #23 per fandes (Associat/da)
Molta força Kilo! Sortirà ;)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

22 Gen 2023 08:36 #24 per Dennis Teuling (Associat/da)
Vinga Kilo!!

Segur que tornaràs a les sensacions d'abans!!

Esperant les bones noves

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

22 Gen 2023 18:15 #25 per Jorfer (Associat/da)
Bravo Kilo.
Espectaculars els teus entrenos i la motivació que trasmets.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

23 Gen 2023 18:07 #26 per kilometer (Associat/da)
Moltes gràcies nois pels ànims i els comentaris, em fan sentir menys sol, més proper, i per ende, una mica millor a l’hora d’afrontar cada entrenament :heart:

Moment especial aquest, com en cada preparació , i és que ja podem dir que hem superat el 50% de la preparació o millor dit, ja tenim al sac més del 50% del treball, tant en nombre d’entrenaments, com en km (dels que ja en portem gairebé 828 km). 8 setmanes de bon treball, que ara s’han de seguir de 8 més, una mica millor :muscle: . Aquesta és la filosofia. La 9ena ja la tenim iniciada, però tornem enrere. Que ha passat durant aquesta setmana 8 ?

Començàvem la setmana, amb el rodatge de dilluns, de cames present, però de ment dispersa. Li donava voltes encara als últims i cada cop més freqüents esdeveniments a la CDLA, i sobretot pensava, en que diumenge, més que , no es pogués repetir, calia deixar enrere alguns dubtes i sentir-nos bé i amb força per les coses que estan per venir. Dimarts tocaven sèries, un entrenament duret i llarguet, amb un 5 x 2000; R: 1:30. No ens enganyarem, pel que sigui no vaig estar fi, però el GPS, tampoc va ajudar. Un es coneix el lloc de sèries com si fos el saló de casa seva, i quan veu que una sèrie acaba en un punt i la següent més lluny i així successivament, ja veu que les coses no estan funcionant correctament . Va ser un altre dia tirar de cap i d’amor propi per dur-ho fins al final. A més, el vent, molt punyetero durant el dia, bufava amb ganes, i més al final de cada mil. Tot i així al final ens vam sobreposar una mica, remuntant. Resultats ritme: 3:33 – 3:34 – 3:40 – 3:36 – 3:35:coldsweat:

Dimecres nou rodatge, sense més i dijous, un altre dels dies importants de la setmana, dia 19 de gener, per que això significa que ja queda només un parell de mesos per Roma (1 per la mitja BCN). I com a dia especial al calendari, va tenir un entrenament especial un controlat de 12 km a 3:45/ km que em va deixar un molt bon regust de boca. Després sessió de fisio, amb bona descarregada de cames, i que tot i el km, no vam estar tant malament. Inclús el fisio deia que les veia molt bé. Divendres nou rodatge, i dissabte, descans i a recuperar una mica.

I així vam arribar a diumenge. Tenia clar que no pujaria a Vallvidrera, per que no volia tenir que estar lluitant contra les sensacions dels últims temps, i més per espai de 135’. Ho havia preparat amb cura (fisio dijous, descans dissabte, sabatilles noves a estrenar en la tirada) i volia/ necessitava acabar amb resultats i sensacions satisfactòries. El termòmetre va caure en picat a i a -4º, vam sortir a les 6:48 a complir l’objectiu. Circuit d’uns 4 km, a repetir 8 vegades i una miqueta més. Té les seves cosetes, no és que sigui planet, i algunes corbes tampoc és que siguin ideals. Però compleix amb el necessari per a fer la tirada que tenia que fer. I així ens hi vam posar. Des d’un principi les coses van anar sortint i mica en mica es vanar complint l’objectiu. Al final 34,09 km a 3:58/ km de mitjana. Res a veure amb el de fa una setmana. Ara si, tancava la vuitena setmana, feliç i satisfet amb el treball fet, amb gairebé 114 km.

Pel meu caràcter i pel meu tarannà, més que segurament, tornaré a pujar a la CDLA a veure com van les coses allà i si veig que no van, tornaré a repetir estratègia, encara que la policia, no ens ho posi fàcil, ja ja ja. Si, heu llegit bé. Diumenge vaig tenir un petit problema amb la policia local. Crec que ja portava 24 – 25 km, quan per casualitat un cotxe de policia que patrullava per la zona em va veure fer una rotonda per la calçada i no per la vorera, i com si fos un delinqüent, em van engegar les llums i la sirena i es van posar a circular paral·lelament a mi, mentre anava pel carril bici, per dir-me quelcom. Jo que estava molt capficat amb lo meu, els hi vaig cridar: “Bueno ya està no ?, solo he hecho la rotonda por la carretera”. Ostres que no hi ha coses a fer, pensava, a neu a tancar botellons i deixeu de patrullar un diumenge per un barri residencial i molestant a algú que està fent esport. Crec que el missatge va ser clar, per que es van marxar...

Doncs nois, aquesta temporada és el tercer incident amb la policia local...no sé que els hi passa a aquesta gent últimament. Esperem que continuïn sent anècdotes a explicar...
En fi, que això continua, i nosaltres hem de continuar. L’ambient està fred, però fred, com no estava feia temps, però el cor ben calent i les ganes a tope. Benvingudes seran per que les necessitarem per sobreviure sa i estalvi del que està per venir...

10 km: 33:17       XXIena Cursa de Bombers 2019
Mitja Marató: 1h12:51   eDreams Mitja Marató de Barcelona 2019
Marató: 2h34:08   XXXVI - Zurich Maratón Sevilla 2020

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

01 febrer 2023 17:20 #27 per kilometer (Associat/da)
Ja tornem a ser aquí. Una mica tard aixó sí, perque ja fa uns dies que vam finiquitar el mes de gener i la setmana 9, endinsant-nos en al setmana 10 i a poc menys ja de 45 dies per la fita. I si hagués escrit la crònica setmanal dissabte passat, segur que l’hauria fet amb un grau major d’alegria i optimisme que ara, on certa molèstia a l’aquiles dret em té certament preocupat. Mai havia tingut molèsties a aquesta zona i em preocupa que es compliqui, vagi a més o em torni de nou a trencar, com l’any passat, a pocs dies de la marató. Aixó però ja us ho explicaré amb més deteniment la propera setmana.

A dia d’avuí complim, al setmana 9, i 3 dies ja de la setmana 10, acumulant ja 965 km, 471,28 km dels quals va ser fets aquest mes de gener. I com va anar la setmana 9, doncs va ser una setmana treballada, però ben feta. Després de la tirada diumenge anterior i el rodatge dilluns, dimarts tocava l’esperat entrenament 50, el 12 x 1000; R: 1:00. Un entrenament llarg en el que en la zona central vam tenir una mica de crisi, juntament amb una mica de juguesca del GPS. Peró la mitjana (3:27/ km) i les sensacions finals van ser prou bones. (3:24 – 3:26 – 3:27 – 3:30 - 3:30 – 3:31 -3:28 – 3:25 – 3:27 – 3:31 – 3:26 – 3:23). Gairebé sense solució de continuïtat, rodatge dimecres i dijous controlat de 10 km, treballat també a 3:44/ km. Potser no tan fi com altres dies però vam saber treballar-nos ho. Divendres fèiem un nou rodatge d’1 horeta.

Dissabte 28 hagués tocat descans, però per compromisos professionals diumenge no podria córrer i em vaig veure en la necessitat de fer la tiradeta, en aquest cas de 1h30 dissabte. Vaig repetir de nou a casa com la setmana anterior i ostres, vaig acabar molt satisfet. Des d’un principi, molt endollat, molt centrat i bastant regular en el ritme, al final van caure gairebé 24 k a 3:48/ km de ritme, fet que se’ns va resistir amargament l’any passat. Com dic, vaig acabar molt content la setmana, per sobre dels 100 km novament però amb aquestes molèsties que a dia d’avuí em continuen incordiant.

En 15 dies, i a 3 només de la mitja de Barcelona, tinc cita amb el meu fisio de confiança i si hem de tractar només aquesta zona, ens centrarem en ella. Jo per la meva part intento fer algunes coses per pal·liar les molèsties. Cada nit estic fent 1h de magnetoteràpìa, que per altres molèsties per cert m’ha vingut molt bé, de tant en tant algun AINE, crioteràpia, i anar rotant les sabatilles cada dia. De moment ho tinc controlat, però no és plat de bon gust estar corrent amb una molèstia/ dolor tota l’estona.

Ho escoltat moltes vegades de boca de molta gent, i ara amb música també...”no pain, no gain”, toca lluitar, amb seny, amb cap, però intentant complir i creuant els dits. Espero seguir al peu del canó la setmana vinent...


10 km: 33:17       XXIena Cursa de Bombers 2019
Mitja Marató: 1h12:51   eDreams Mitja Marató de Barcelona 2019
Marató: 2h34:08   XXXVI - Zurich Maratón Sevilla 2020

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

02 febrer 2023 19:52 #28 per Jorfer (Associat/da)
Madre mía que constancia y que cantidad de kms.
Vas a más de 100 por semana. Y a que ritmazos!!!
Admiración total.
Llevas una preparación impecable.
Buenas sensaciones, buenos resultados.
Vamoos!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

02 febrer 2023 23:35 #29 per Dennis Teuling (Associat/da)
Doncs, sí! Cada setmana em quedo bocabadat amb aquesta constància i aquests ritmes!!

Espero que aquestes molèsties no vagin a més... segur que no!
I que no tinguis més visites policials... que déu n'hi do! Els criminals de debò no els toquen, però un pobre atleta... vaja :grrr:

A propòsit, ja saps quina marca vols fer?
O és massa d'hora?

Bé, molt força, i seguir informant-nos, que a nosaltres, els mandrosos, sempre ens dóna gust veure com entrena i pensa un atleta de debò!!

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 febrer 2023 18:25 #30 per kilometer (Associat/da)
Bona tarda nois, un altre cop vaig amb una mica de retard en la crònica setmanal...i es que sincerament no tenia moltes ganes d’escriure. A dia d’avui estem una mica tocades física i emocionalment i amb un futur novament incert i ple de núvols...:coldsweat:

Abans de començar voli agrair-vos jorfer, Dennis Teuling, les vostres paraules i suport, que potser és el que m’ha portat a escriure avui novament.

Tornem on ho vam deixar. Setmana 10: complertada, més de 1000 km ja a les cames. Bones sensacions, bones cames, entrenaments com els teníem planificats...però...

Dilluns 30 tocava augmentar una mica el rodatge habitual fins als 70’. Va venir bé el descans del diumenge, però ja notava que tenia unes molèsties a l’Aquil·les dret que frissava per que fossin passatgeres. A partir del km 8-10 ja les notava més però res que em fes deturar. Dimarts tocava el germà petit del dimarts anterior, 12 x 500, R: 1:00. Cada arrencada era molesta però ho vam tirar endavant amb bones cames i qualitat. Mitjana de 3:10/ km. Dimecres vaig rodar a 4:16/ km durant 75’. Em vaig sentir còmode, àgil, amb bones cames, però continuava barallant-me amb les molèsties a l’Aquil·les dret. Sense pensar massa dijous, controlat de 12km a 3:43/ km. I divendres vaig finalitzar amb la clàssica 1h dels divendres. Dissabte vaig descansar i diumenge de nou 90’, repetint l’èxit de la setmana anterior a 3:49/ km, i un altre cop sobradament per sobre dels 100 km.

Mirant els números, deuria ser feliç i estar content, però era dur haver d’aguantar cada dia les molèsties creixents durant l’entrenament i que després durant el dia m’estigués molestant molt més. Cada cop estava més incòmode i adolorit. Quan ja vaig començar a veure inflamació i edema, em vaig ensorrar una mica. Seguint així acabaria malament. Es dur veure’t bé...però saber que no pots continuar al nivell mostrat per que la cosa es pot complicar i/o cronificar. Jo estava molt content fa uns dies, a més va ser l’aniversari del meu fill (9 ja, quin homenot), però això ha esta com un nou clatellot.

Aquest dilluns encara sortia al ritme estipulat, però ahir, dimarts tocava un 3 x 4000, R: 1:30, i finalment vaig baixar els braços. En 10 dies i escaig la mitja de BCN, que tanta il·lusió em feia. Ara la veig ben difícil...

I on estem ara, doncs després de la jornada de reflexió ahir i de documentar-me molt i parlar amb l’amic rnou, intentarem mantenir el rumb i que el vaixell no se’ns vagi a la deriva. No estic ni segur de que sigui el camí, però no vull rendir-me i ja està, i més per segon any consecutiu. Si alguna cosa m’ha quedat clara, es que he de treballar específicament el tendó, que ja ho estic fent, i abaixar la càrrega sobre el mateix, amb el que he decidit prescindir de ritmes, i sumar km molt molt suaus, avui per exemple a 5:35/ km, i a més amb les sabatilles més noves que tinc, amb menys de 100 km. 80’ hem estat avui donant voltes al carrer, a casa a 127 ppm, relaxat físicament i procurant no forçar massa. La setmana vinent passarem pel fisio i li demanaré de nou una mica de màgia. I a seguir dia a dia, que més puc fer...

Com ja us he mostrat moltes vegades, la música, la meva companya en les negres i fredes nits dels meus entrenaments, és la meva companya fidel, i sempre intento reflexar el meu estat d’ànim i optimisme amb ella en els posts. Aquest dies a més del que us he explicat, ha esta l’aniversari del meu fill, el 2/02, si, com Shakira i Piqué, i el seu desig era que em quedés a casa amb ell, i mira, es va complir, a costa de posar-se malalt. Vaig demanar festa i no hi vaig dubtar, vam passar moltes hores junts en un llarg cap de setmana, i quan va voler veure una peli, li vaig proposar Black Phanter (2018), per allò de que s’estava parlant últimament de la segona part, Wakanda Forever (2022). Ens va donar temps a veure la primera i també la segona. Em va sobtar que l’actor Chadwick Boseman (el rei T’Challa), no sortís a la segona part fins que vaig saber que havia mort al 2020 per complicacions d’un càncer colorectal amb el que es barallava des de feia anys i que va mantenir en secret fins a la seva mort, sense faltar als seus compromisos i per això em va resultar inspirador pensar en ell en la meva última tirada. Rihanna canta la BSO al final de la peli, una lletra i música una mica trista, com el meu estat d’ànim, i es que jo també espero no estar cremant-me en un somni sense esperança...


10 km: 33:17       XXIena Cursa de Bombers 2019
Mitja Marató: 1h12:51   eDreams Mitja Marató de Barcelona 2019
Marató: 2h34:08   XXXVI - Zurich Maratón Sevilla 2020

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 febrer 2023 21:26 - 08 febrer 2023 21:27 #31 per Dennis Teuling (Associat/da)
Ostres kilo,

Doncs tant el Jorfer com jo vam tenir problemes greus amb el tendó d'Aquil·les l'any passat (potser 2) i els dos vam estar molt ben atesos pel presi Barceruel i la teràpia amb INDIBA.

Segurament ja ho saps millor que nosaltres, però per si de cas t'ho comento!


Ara amb les vambes amb placa de carboni hauria de ser menys lesiu :pray: :pray:

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

11 febrer 2023 15:44 - 11 febrer 2023 15:46 #32 per Jorfer (Associat/da)
Corroboro al cent per cent les paraules de Dennis.
Les mans del Victor t'ajudaran sens dubte.
Rnou també ha sortit del pou, parla amb ell a veure que t'aconsella.
Ànims!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

20 febrer 2023 17:17 #33 per kilometer (Associat/da)
Fa dies que em sento en la necessitat de asseure’m de nou davant del teclat i escriure unes notes de com estan les coses. Han gairebé 2 setmanes, i si, se m’ha fet llarg, així que anem a veure que ha passat durant aquests dies...

El primer de tot agrair novament al company rnou, que em va compartir una sèrie de tips i experiències personals amb l’aquil·les, que segur ens ha d’aportar benefici. A l’igual que els amics Jorfer i Dennis, que crec que porten com dos anys animant-me i donant-me consells des de l’experiència per a poder estar a Roma. Esperem que aquest any sigui la de debò.

Ens situem on ho vam deixar dies enrere. Veniem arrossegant unes molèsties creixents a l’aquil·les dret de la setmana anterior i que mica en mica eren cada cop més molestes, fins que després d’entrenar, encara amb normalitat en quant a números, vaig meditar la decisió d’haver de parar tot i que el meu cap no volia, però havia d’impossar el seny o la cosa acabaria molt malament. Vaig passar el matí decebut i entristit per no sortir a entrenar. Tocava com us deia un 3 x 4000, però m’hi vaig veure amb cor.

Al dia següent i després de meditar-ho, vaig iniciar unes línies de treball que em permitíssim arribar a la desitjada cita. Per un costat baixaríem càrregues de treball. Menys km, dies alterns amb descans, ritmes molt més baixos i amb sabatilles bastant noves. Per altre aplicar fred en crema, o en gel 2-3 cops per dia, sessions d’1h de magnetoteràpia per les nits i fer cada dia exercicis específics.

Els dies passaven tant lents com el ritme que duia a les cames. Els dies que sortia encara podia gaudir una mica, els dies que no, eren tristor. Ja dijous dia 9, em vaig desesperar i vaig intentar avançar la data amb el fisio, però només va podia ser 2 dies abans (millor això que res vaig pensar). Finalment la setmana es va acabar dissabte amb uns 58 km en 4 dies a ritmes paupèrrims, gairebé d’escalfament suau, i a més se’ns presentava un nou problema sobreafegit. No ens estava anat gens bé rodar tant lent. La biomecànica no es la mateixa i el fregament de les sabatilles era major en la part del taló amb el que reapreixien les temudes roçadures (més pròpies de l’estiu), i començava a ser torturadora la molèstia que m’infringia, tant, que començava a no pensar ja en l’aquil·les.

No estàvem anant bé. Era el moment de fer quelcom més ?. I la mitja de BCN la setmana següent ?...impossible, i quedarà un mes per la marató..que fem ?. Moltes preguntes ballaven al meu cap al ritme de “Faded”...Jo també em preguntava “where are you now ?”...



Continuarà...

Proper capítol...en breu...

...en els propers dies...

10 km: 33:17       XXIena Cursa de Bombers 2019
Mitja Marató: 1h12:51   eDreams Mitja Marató de Barcelona 2019
Marató: 2h34:08   XXXVI - Zurich Maratón Sevilla 2020

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

20 febrer 2023 19:11 #34 per Jorfer (Associat/da)
Kilo no et desanimis i canvia el xip si no es pot arribar a la marca sommiada busca altres alicients com fer una marató turísitca i preciosa com és Roma.
Però el 19/03 estaràs a la sortida com jo estaré a la sortida de la meva estimada marató de Bcn on no buscaré MMP però si gaudir amb un punt èpic per a continuar ballant amb la senyora.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

22 febrer 2023 17:37 #35 per kilometer (Associat/da)
Diumenge 12 de febrer. El meu fill ha celebrat el seu aniversari aquesta setmana, amb els seus amics a casa, fent una festa pijama. Impossible sortir a córrer. El que em dona molt temps per pensar. Hem acabat la setmana 11, amb 4 dies d’entrenament i uns 58 km. Hem deixat de fer prop de 50 km. Amb l’excepció de dilluns 6, la resta ha estat a ritme molt suau, i deixant de banda tota qualitat, ni sèries (3 x 4000), ni controlat (tocaven 10 km) ni els 90’ de la tirada de diumenge. No sé si he millorat massa i a més aquest ritme tant lent i cansino m’ha fet aparèixer irritació a la zona del taló del peu. Podem retornar de nou al pla ?, estarem bé per fer-ho ?. Diumenge em passo el dia sospesant els pros i els contres. També tinc clar, que segueixi la direcció que segueixi he de treballar de manera més convençuda en la RHB del tendó.

Passen les hores i arriba dilluns. S’ha acabat el temps. Escalfem. Negra nit, garmin conectat, GPS en marxa, pulsòmetre connectat. Ha arribat el moment de decidir... i em decideixo per tornar a pujar al tren de la preparació. Surto a estrenar la setmana 12 al ritme establert per aquell dia. Intento ser eficient, córrer sense por, però tot i així és normal estar, potser massa atent inclús, a les senyals del cos, que per altre costat no són tan dolentes. Ves per on, potser les coses si que han millorat amb aquests dies...:thumbup: Al final 1h15 en 4:23/ km. Hem passat dilluns bastant bé. Arribem a dimarts, i es nota la confiança guanyada ahir, amb 1h10 a 4:16 /km, aquest ja dintre del que tocava. Fem una sessió de core i anem a treballar amb el fisio. Dimecres, repetim el dilluns, i encara millor,1h15 a 4:13/ km (ritme ja de la propera setmana).

I així, sense adonar-nos gairebé ens plantem a dijous. Assumeixo que és el moment de nou de fer sèries, després de gairebé 2 setmanes sense qualitat. No és res gran, un 5 x 1000; R: 1:00, però toca exposar-se i saber com ens trobem. No vull forçar molt, però tampoc passejar-me, necessito copsar sensacions. La idea és anar sobre 3:30. Al final: 3:24 – 3:23 – 3:21 – 3:26 -3:23. I acabem molt content:v: . Visita de nou al fisio. Ens queda demà, però he pres la decisió de fer la mitja de BCN:stucktongue . I tornem a passar el dia de divendres bé. 1h a 4:13/ km. No m’ho acabava de creure, havia fet 5 dies seguits, als ritmes estipulats i amb mínims problemes. Fins feia unes hores no havia decidit anar a la mitja, i la setmana anterior no hi comptava.

Respecte a la mitja, hi ha hagut llums i ombres, però sobretot llum, d’esperança :muscle: . Era inevitable pensar que tot el viscut els dies previs, les setmanes prèvies, em podria passar factura. A més dissabte no vas ser un dia de gran descans amb rues de carnaval, sopar tard, dormir poc.... Arribàvem a la mitja mal condimentat, no era l’escenari ideal, però havíem d’afrontar aquest examen, si o si. No m’estendré massa. Al final 1h16:06. Vaig anar perdent pistonada amb el pas dels km, però vaig tenir cos i ment per competir. No em vaig trobar pas malament, i el cos va respondre prou bé per com vam arribar. Les molèsties van estar controlades i tot i que molestava per aquí i per allà, vam resistir la prova. El meu cap volia estar amb el Joan3, amb el Yeray,(molt grans :clap: :clap: :clap: ) però no era dia per això. No obstant a part de passar la prova físicament, el temps final de cara a la marató, és una bona referència. Això ho tenia clar.

Doncs així va acabar la 12ena setmana, i pujat de nou, per ple dret en el tren cap a la marató. Venen els dies importants i esperem respondre bé i que el cos estigui bé. Per si un cas, no m’he relaxat aquest dies. A part de la tralla amb el fisio, cada dia he fent un munt d’exercicis específics per l’aquil·les, estiraments, les sessions de core, o la de 1h de magnetoteràpia per les nits, per no dir l’aplicació de l’escuma freda de “Crackdol”, 2-3 cops al dia sobre la zona. M’encanta el nom per que sembla voler dir, per tractar el dolor dels cracks...je je je (una mica d’humor i optimisme novament, bona senyal :joy: ).

A part de les sensacions, físicament la millora ha estat increïble en molt poc temps, ja no hi apareix inflamació, ni edema, ni crepitació del tendó, quan corro gairebé no es nota res i només noto una miqueta l’estirament màxim. Com he dit molt millor, però no em relaxaré, s’apropen les últimes tirades i haurem de veure la resposta de tot plegat. Tornaré a la CDLA, surti o no el temps, el ritme, pel bé dels meus tendons.

L’eye of kilometer, torna a tenir mirada felina....


10 km: 33:17       XXIena Cursa de Bombers 2019
Mitja Marató: 1h12:51   eDreams Mitja Marató de Barcelona 2019
Marató: 2h34:08   XXXVI - Zurich Maratón Sevilla 2020

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

22 febrer 2023 18:10 #36 per Dennis Teuling (Associat/da)
Bones notícies kilo!!! Ens en alegrem!!

A vegades el descans és el millor entrenament. Has vist l'efecte d'un 'tapering'... ben fet.

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

23 febrer 2023 14:17 #37 per mario.cat (Associat/da)
Vinga Kilo, que en no res ja tens la Senyora romana als teus peus.

Sense voler comparar-me amb tu ja que tu jugues a una altre lliga, jo et puc dir que en el pla de preparació entre Valencia i Sevilla, vaig incloure dies de descans i ho he notat en el resultat final. Com diu el mestre Dennis, un bon descans també es un gran entrenament !!!

Ara a vigilar, seguir entrenant i a fer-ho amb cap mes que amb el cor.

Ánims, que ho petarás a la bonica Roma !!!!! :muscle: :muscle: :muscle:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

23 febrer 2023 17:03 #38 per Jorfer (Associat/da)
Totalment d'acord amb les observacions del Dennis i el Mario, el descans és un gran entrenament i ajuda a assimilar els entrenos anteriors.

Entrenar sempre al límit no és bo. Jo ho estic comprovant darrerament que rendeixo bé quan m'ho proposo sense fer entrenaments al límit, però clar una cosa és amb 40 i altre amb 58 anys.

Força Kilo

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

24 febrer 2023 14:09 #39 per kilometer (Associat/da)
Gràcies nois. Un ja comença a ser veterà peró sempre estic disposat a escoltar els consells que venen d'una major experiència que la meva. Us ho agraeixo molt. Us dono totalment la raó en relació al tema del descans. Soc el primer en intentar descansar més, peró després les circumstàncies de vida de cadascú manen i disposen el que pots fer o deixar de fer. Jo de cara a una marató no em sento o no m'he sentit que estigui treballant a tope. Sempre comento que els entrenaments de manera individual no fan por pero quan vas sumant un darrera l'altre, aixó ja és altre história. Per altre costat per mi, és mol,t necessari poder tenir continuitat, inclús a nivell mental, per que és el que després t'aporta fortalessa en els moments difícils de la cursa, així que espero, en aquestes últimes setmanes, tenir continuitat i anar treient-ho endevant sense problemes físics i omplir a tope el pot de la confiança, per que aixó ja està molt a prop, i per mostra, les últimes notícies:









I per últim, si algú té interés, l'aPP de la marató:

apps.apple.com/it/app/run-rome-the-marat...aign=Maratona%202021

play.google.com/store/apps/details?id=ev...=Maratona+2021&pli=1

10 km: 33:17       XXIena Cursa de Bombers 2019
Mitja Marató: 1h12:51   eDreams Mitja Marató de Barcelona 2019
Marató: 2h34:08   XXXVI - Zurich Maratón Sevilla 2020
Adjunts:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

25 febrer 2023 10:16 #40 per Danigoal (Associat/da)
M'agrada la medalla i m'encanta la samarreta! Podria ser una del As Roma jejejej

Molta força per aquestes últimes setmanes :muscle: i sobretot a gaudir-ho

Oferta per a Associats: GoAl Arquitectura

3'21" CCT '13/CCT '15 - 5'51" Sagrada Familia '15 - 19'20" Can Mercader '15
39'48" Clot '13 - 1h28'06" Mediterrani '16 - 3h13'16" Dublin '16

Please Entra or Crear compte to join the conversation.