28a Edizione Run Rome The Marathon (19/03/2023)

28a Edizione Run Rome The Marathon (19/03/2023)

19 Mar 2023 19:20 #61 per Jorfer (Associat/da)
Espectacular Kilo i les llebres correcats romanes crec que també l'han fet superbé tant el Marc com el Sergio.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

20 Mar 2023 12:59 - 20 Mar 2023 13:04 #62 per Danigoal (Associat/da)

Dennis Teuling va escriure: Sembla ser una errada o els 5' de retard de la sortida, però ara ja posa la marca més creïble:

2h38:57 !! :party: :party: :party:

I millor encara.. Posició OVERALL, pos. 45 :top: :top:

Això ja té molt més sentit! Impresionant 1h19'24 + 1h19'33. Sense paraules :top:
I crec que 5è de la seva categoria, oju!

Oferta per a Associats: GoAl Arquitectura

3'21" CCT '13/CCT '15 - 5'51" Sagrada Familia '15 - 19'20" Can Mercader '15
39'48" Clot '13 - 1h28'06" Mediterrani '16 - 3h13'16" Dublin '16

22 Mar 2023 19:06 #63 per kilometer (Associat/da)
“Roma un corsa eterna”

Diuen de Roma, que és la ciutat eterna, per que la seva història resisteix el pas dels segles mantenint-se perenne en el mon urbà d’avui en dia. Diuen també que és la ciutat de l’amor, que és Roma escrit al revés. I potser és així, per que el meu amor per Roma es remunta a molts anys enrere, el que fa que per a mi aquesta “corsa” romangui eterna en els meus records. :heart:

Veureu, tot i ser home de ciències, des de petit sempre m’encantava la història i sobretot la clàssica, amb Grècia i Roma entre les meves favorites. Potser vaig tenir uns professors d’història que m’ho van posar fàcil per a que aquelles històries, mitologia, batalles, etc… de l’època antiga, fossin sempre de gran interès per a mi i em fascinessin. Quantes pelis, sèries, documentals hauré vist...Va ser l’any 2009, per Sant Valentí, quan amb la meva dona, vam viatjar per primera vegada a Roma. Vam aprofitar molt bé aquells dies per fer turisme i visitar tants i tants llocs, no m’allargaré...però també vaig trobar-me amb molta gent corrent, entrenant...i és que s’apropava la marató de Roma. Sabent ja a més, que era una de les importants d’Europa, em vaig dir que algun dia hi tornaria per córrer...i així va ser...14 anys després... i amb les Major a la butxaca.

Sabeu la història de l’any passat ,i com havia anat la preparació, així que ja és hora de parlar la marató. Després de l’infortuni de l’any anterior, tenia clar com hauria d’anar tot. Cap de setmana a Roma, arribar dissabte d’hora, marató diumenge, i tornar a casa per la tarda. I per suposat, la meva dona i els meus fills, al meu costat, en un especial dia del pare. Fins aquí el guió havia estat seguit al peu de la lletra. Vam arribar ben d’hora com deia, i vaig marxar a buscar les coses a la EXPO, al Palazzo de Congressi, una mica allunyat del centre. Una EXPO, gran, ben muntada, on el primer és rebre el dorsal, com a mi m’agrada, i després ja, si vols t’entretens una mica i mires estants, material etc...Un dels patrocinadors principals és Joma, i m’encanta que aquesta marca personalitzi sabatilles per esdeveniments. A mi em van encantar les de l’any passat i les vaig comprar amb un bon descompte. Las d’aquest any no em convencien tant. Ja us dic que les de l’any passat les he tingut guardades fins al viatge d’aquest any i m’han acompanyat tot el viatge amb una única excepció, la marató que estava destinat a “The Gladiators”, les meves Alphafly, que també portaven un any esperant a l’armari.

Un cop complertat els tràmits, EXPO i apartament, i tot i que el millor era descansar, em feia il·lusió ensenyar una petita porció de Roma als meus fills. Com no vam entrar (Full experience) al Colosseo. Calia entrar, absorbir la mística dels gladiadors, trepitjar la sorra,...sense dubte, i tot i ser la tercera vegada que entrava, va ser un xute d’energia. Després caminant per la Via dei Foro Imperiali, començant a pensar en la sortida de demà, veient com es preparava tot vam anar a la Fontana di Trevi a llençar les pertinents monedes i a demanar els nostres desitjos. A la tornada desfent el camí, fent-se de nit, escoltant de fons les proves de so amb “Nessum Dorma”. Les bateries estaven a tope. Ganes de cursa que ni us puc explicar...

Per fi arribava el dia de la marató :muscle: . Aquest any era a les 8:00 h, per que hi havia derbi romà (Lazio – Roma) a les 18:00 de la tarda i el km 26 – 27, passava per la zona de l’estadi Olímpic. Tocava matinar, però són les meves hores, estic acostumat, i estic a 500 mts del punt d’entrada. Vaig amb temps tot perfecte. Pitral TOP, estic al davant de tot, escalfant amb l’elit i veient com es va preparant tot. Comença a tocar la banda de música, desfilada de tropes romanes, i com ve sent tradicional, es canta l´himne italià amb la veu del tenor Carlo Assogna (res a envejar a NYC). Posteriorment comenten que es compleixen cento anni dell’Aeronautica Militare i es dona la sortida en cadira de rodes. El bo de Carlo ha pujat al podi i entona el Nessum Dorma de Pavarotti, mentre 9 caces sobrevolen el cel dibuixant amb fums de colors la bandera italiana. Espectacular, la veritat, espectacular :great: . Es perceptible que està molt cuidada la posta en escena; les ganes són màximes.

El Dennis Teuling em va preguntar temps enrere per la tàctica. Ho tenia clar. Marcatge a l’home al Giorgio Calcaterra, un ultra fondista romà, tres vegades campió del mon de 100 km i que l’any passat, als seus 51 anys feia 2h38. Era la roda a seguir, ho tenia clar. Ja estava al seu costat a la sortida i quan es va donar el tret de sortida vaig anar a per ell descaradament. Va sortir fort i em vaig espantar per que passàvem el primer km en 3:26/ km. No volia tenir problemes suposo per que després es va asserenar en el ritme i anava molt constant entorna 3:45 km, i jo enganxat allà. Els primer 5 km són un puja baixa, i el Giorgio es frena en les pujadetes per apretar en les baixades. A mi m’agrada més ser estable però no vull perdre la roda. Jo anava molt centrat, però amb calma Roma és un espectacle, hem deixat enrere el Circus Maximus. Primer parcial de 5 km en 18:33 (3:42/ km). A partir d’aquí baixem una mica i s’estabilitza el terreny, el següent parcial de 5 km es fa més suau i còmode a 3:48/ km en 19:01. Passem pels 10 km en 37:33. La Piràmide, les Termes de Caracalla i la Basílica de San Paolo, han estat testimonis.

Segueixo molt concentrat en la feina a fer, però el meu cap ja no deixa de pensar en el km 14, únic punt on veuré la família al costat de la Bocca della Verità. I així és els ànims m’arriben al cor:hearteyes: . Els guardo bé. D’aquí, fins a meta. Pas pel km 15, parcial en 18:51 (3:46/ km). Primer gel de Maurten coll avall. La marató juga molt amb el curs del riu Tíber, vas per una vora, vas per l’altra i per moments s’endinsa a una part de la ciutat, i ara tocava un punt molt especial, l’arribada a la Basílica de Sant Pere. Impressiona arribar-hi de cara, es veu majestuosa. Quan arribes a la plaça abandones el Vaticà per un costat deixant enrere també el Castell de Sant’Angelo. Aquest és un tros llarg de pavès i ve a reafirmar-me, que és dur per les cames i que has d’anar mirant bé on poses els peus, perquè pots tenir problemes. A la sortida gairebé no li dones importància, però amb el pas dels km, cada tram, es fa sentir més. Pas per la mitja en 1h19:24 (3:45/ km), aquest últim parcial s’ha fet en 23:01 a 3:46/ km. Tot molt estable. Vinga seguim, anem bé. Val a dir que a aquestes alçades som un grupet d’uns 10 corredors que es va mantenint bastant estable. Arribem al km 25, en 14:42 (3:45/ km). Seguim mantenint la mitjana i ens plantem a una zona molt esportiva, el Foro Italico. Allà hi ha l’estadi Olímpic i les pistes de terra batuda del Master 1000 de Roma. Però tinc el cap més endavant el km 29. El que han corregut m’han parlat i al plànol et marca que és la “quota massima”. Deixem enrere el Ponte Milvio i arribem a aquest punt clau. Doncs mireu, si, hi ha pujada, però m’havia preparat tant mentalment, que després no em va resultar tan dura. Inclús vam atrapar més corredors i al final vaig agafar una mica d’inèrcia en la baixada cap a l’Auditorium Parco della Musica. Km 30, en 19:01 (3:48 km). Segon gel de Maurten avall.

A part de la marató com a tal, hi ha també una per relleus i cada punt de canvi de relleu, és una zona improvisada d’ànims, que ara venen molt bé. Tampoc ho he comentat però els avituallaments són freqüents, cada 2,5 km gairebé, per moments, amb aigua, sals i també molts d’esponges. Tot i que el dia ens ha afavorit amb un cel enteranyinat i 10 graus a la sortida, no deixo d’aprofitar-les. Durant molts km ens hem anat rellevant al cap davant del grup, però la cosa comença a posar-se tensa, de nou al costat del Tíber. Pas pel km 35 en 18:46 (3:45/ km). Pensava que la part final seria més agraïda, però tornem a tenir km irregulars, petits desnivells, passos subterranis, ponts i més trams adoquinats. Aquí ja cadascú fa la guerra pel seu compte. En Giorgio s’escapa uns metres i encara puc reaccionar forçant, però en la part adoquinada poc a poc es va marxant. Se sent que estem arribant al final. Piazza de Popolo, Piazza Spagna..., cada cop hi ha més gent, més ànims. Ho estic donant tot i avanço, però es difícil aconseguir un ritme més alt. Km 40, 18:53 (3:46/ km). Ja ho tenim a tocar. He vist el vídeo de l’últim km un munt de vegades, el conec molt bé. Ja estem a la Piazza Navona. Al final de la plaça, gir a l’esquerra i sortim d’allà entrant en el km 41. Vaig amb tot el que puc però assaborint aquests últims metres. Tinc els ulls clavats ja en el km 42 i més enllà a la meta, però giro el cap en escoltar els crits de la meva dona i els meus fills :kissheart: :kissheart: . Els he vist, però vull acabar ja i si, meta. Som maratonià de nou, i el Colosseo al fons n’ha esta testimoni. 2h38:58 Braços al cel, petó al terra. Estic feliç, cansat, agraït...el camí de tornada pel Foro Imperiali em resulta curt i agraït, xocant mans, agraint als voluntaris recollint la medalla...Segona mitja 10” més lenta que la primera, només. Vam passar en el lloc 60 pel km 5 i vam acabar en el 45, el que em demostra que va ser una cursa molt estable, però no només meva sinó en general en aquesta part capdavantera, on en una marató que no és fàcil, hi va haver un bon grapat de corredors lluitant per baixar de 2h40.

1er espanyol i 5è SM45, no està malament no ?. El retrobament amb la família va ser molt bonic i un gran epíleg, que van tancar amb un regal per la meva dona, que tenia que veure amb Roma, pel seu aniversari: unes entrades per veure Eros Ramazzotti en proper 2 d’abril. Així que ara, després de tot, ja puc dir: “Vini, Vidi, Run & ....Vinci.

10 km: 33:17       XXIena Cursa de Bombers 2019
Mitja Marató: 1h12:51   eDreams Mitja Marató de Barcelona 2019
Marató: 2h34:08   XXXVI - Zurich Maratón Sevilla 2020
Adjunts:

22 Mar 2023 22:25 #64 per Dennis Teuling (Associat/da)
Què grande!! :top: :top: :top: :top: :party: :party: :party:

Impressionant els parcials de 18:33 - 19:01 - 18:51 - 18:51 - 18:50 - 19:01 - 18:46 - 18:53..
Tret del primer parcial (degut al primer km)... tots dins d'una franja de 15"/5k... ni que fos totalment pla.

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

23 Mar 2023 15:57 #65 per Tiny (Associat/da)
Brutal la teva marató kilometer!!!

Resumint: Brutal preparació, brutal marató i brutal crònica!

Em quedo amb la teva regularitat i amb el detall final amb la teva dona: Chapeau!

10 km. Sant Antoni 2011  42'37"
Mitja marató. BCN 2015  1h 34' 27"
Marató. Munic2015  3h.27'26"

23 Mar 2023 16:31 #66 per RUNandWINE (Associat/da)
Felicitats!
Quina regularitat en els parcials i quina preparació 👏👏
Pels mindundis com jo ets una inspiració 🙌🙌

24 Mar 2023 18:45 #67 per Jorfer (Associat/da)
Kilometer, gallina de pell al llegir la teva crònica d'una marató preciosa en una ciutat meravellosa.
M'entren ganes d'anar l'any properperò esperaré a jubilar-me per a gaudir de la ciutat uns dies més.

Enorme la teva regularitat i preciosa la foto de l'arribada que remata l'èpica de la prova.

Ets un referent per a la meticulositat que portes fins al més mínim detall, tot controlat i un cap superamueblat per a gestionar la distància mítica.

Un plaer llegir-te i a pensar en la/les següents que segur que ja tens alguna al cap.

Una abraçada, maratonià!!

27 Mar 2023 10:22 - 27 Mar 2023 10:45 #68 per kilometer (Associat/da)
Moltes gràcies a tots per les vostres paraules, de tot cor. :kissheart:

Danigoal, gràcies pel seguiment i les primeres notícies. A aquesta marató has de venir alguna vegada en la teva carrera. No t'oblidis :stucktongue

Dennis Teuling, doncs ja veus, les cames responent bé, el cap ben concentrat en la feina a fer i sembla fàcil, peró es ben cert que Roma no es una catifa no. Estic molt content amb el resultat final, que encara a hores d'ara continuo assaborint :party:

Tiny, gràcies també. Que menys que tenir un detallet amb la dona, a prop del seu aniversari. És el meu amor, el que ha d'aguantar tota la prepració, els preparatius, la cursa, etc...Sense la família, crec que em costaria molt més afrontar aquests reptes, són la meva energia.

RUNandWINE, uff quines paraules. Moltes gràcies. Si les meves "historietes" resulten inspiradores, m'alegro molt, per que jo només vull explicar com visc una marató i que agradi a la gent és tant inesperat com recomfortable. Moltes gràcies de veritat.

Jorfer, mestre, les teves paraules em van emocionar. Em vas demanar una crònica detallada i vaig pensar en tú a l'hora de fer-la. Espero haver-te ficat el cuquet de Roma, que s'ho val i molt, i com al Dani li he dit, l'has de fer, no ho dubtis, algún cop...Ah, i si, ja estic barruntant al meu cap la propera aventura, el proper projecte, de momnet lligant caps, idees, línies preliminars, peró es possible que aviat en sabeu el destí...

Mentre, us deixo el LIVE de la cursa, per si voleu veure com va anar el dia, la sortida, com es veu...Si us fixeu a prop de la sortida, minut 14:30...potseu veieu una cara coneguda...:stucktongue

www.youtube.com/live/g_ZwKVuC9QQ?feature=share

27 Mar 2023 13:48 #69 per supercesc (Associat/da)
Hola Kilo

He seguit a distància la teva Marató a Roma.
Ha sigut molt emotiu recordar tot de coses que has explicat que vaig viure jo l'any passat.
M'ha portat molt bons records, i sens dubte, m'han tornat les ganes de repetir l'experiència de córrer una Marató a l'estranger.

Pel que fa a la teva cursa, i els teus temps, estic absolutament garrativat de la teva fortalesa i de la teva marca. Sincerament són uns ritmes i uns temps de pas impossibles d' assolir per mi.
Així doncs, que total admiració, i felicitats per la teva aventura que has pogut acabar després d'un any de paciència.

Us deixo una foto de l'any passat a Roma

42:07 - Les Franqueses 2014 / 1:30:27 Mitja Bcn 2017
3:36:41- Marató Roma 2022 / 12:06:38 IM Vitòria 2017
Adjunts:

27 Mar 2023 19:36 #70 per Josep80 (Associat/da)
enhorabona, Kilometer
gran cursa, amb una gran motivació, i un fantàstic final.:great: :clap: :thumbup:

Cat M65-69- (1º CURSA 2001)
total maratons: 53 (en 38 països)
maratons olímpiques: 22 de 23 (falta Beijing)
maratons majors: 6 de 6
maratons continents: 6 de 6 (renuncio Antàrtida)
Mitges a Estats USA: 24 estats de 50 (+DC)
Mitges Europa: 26 països
Mitges prov+territ. Canadà: 0 de 13

27 Mar 2023 20:07 #71 per MIGUEL SBD (Associat/da)
Kilometer

Només dirte brutal moltes felicitats crak :great: :great: :great: :great: :party: :party: :party:

Cada km serà per tu. 3a sempre amb nosaltres

2h56'58'' marato Barcelona 2010
1h22'24'' mitja  Barcelona 2007
37'17''   10km   Pineda 2007
19'08''  5km La Nostra (Sabadell) 2014
05'27''   milla de Sant Viçens de...

28 Mar 2023 20:19 #72 per Danigoal (Associat/da)

kilometer va escriure: Moltes gràcies a tots per les vostres paraules, de tot cor. :kissheart:

Danigoal, gràcies pel seguiment i les primeres notícies. A aquesta marató has de venir alguna vegada en la teva carrera. No t'oblidis :stucktongue

Mentre, us deixo el LIVE de la cursa, per si voleu veure com va anar el dia, la sortida, com es veu...Si us fixeu a prop de la sortida, minut 14:30...potseu veieu una cara coneguda...:stucktongue

www.youtube.com/live/g_ZwKVuC9QQ?feature=share

Quina llàstima, per poc no et veiem arribant a meta. Els dos últims abans de l'entrega de premis arriben just en sub2h38'

Roma la tinc present però em fa respecte el tema de que hi hagi tants trams adoquinat, però qui sap.
Vaig conèixer la ciutat al novembre del 2018, tres dies molts especials amb la que ara és la meva dona i tinc un molt bon record i potser en un futur m'agradaria tornar a "passejar" per aquells carrers ;)

Oferta per a Associats: GoAl Arquitectura

3'21" CCT '13/CCT '15 - 5'51" Sagrada Familia '15 - 19'20" Can Mercader '15
39'48" Clot '13 - 1h28'06" Mediterrani '16 - 3h13'16" Dublin '16

01 Abr 2023 13:17 #73 per kilometer (Associat/da)
supercesc, celebro haver-te portat bons records. Piazza Navona, uns metres més i ja podies veure el km 41...moments importants :great:

Josep80, MIGUEL SBD, molestes gràcies nois :stucktongue

Danigoal, m'agra veure que encara queden romàtics...i que no soc l'únic :stucktongue . Ja saps que si vas llençar una moneda a la Fontana di Trevi, tornaràs...només és qüestió de temps :thumbup:

Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats