28a Edizione Run Rome The Marathon (19/03/2023)

28a Edizione Run Rome The Marathon (19/03/2023)

02 Mar 2023 17:36 #41 per kilometer (Associat/da)
Bona tarda nois. Sembla que anem una mica més tard de l’habitual en la crònica setmanal, però he de dir en el meu favor que té una raó de ser. En la setmana actual de la preparació, la 14ena, i tal dia com avui fa un any, ens vam trencar, i a la postre, també es van trencar, les meves aspiracions i possibilitats de competir a Roma. Es cert que no és el mateix dia, per que la marató, aquest any cau el 19 de març i l’any passat va ser el 27 de març, però si que va ser el moment de la preparació en que ens vam lesionar. Aquesta setmana hem estat molt focalitzats en aquest entrenament, i tot i que ganes no ens faltaven d’escriure, al final vaig decidir que no ho faria fins que, per bé o malament, l’entrenament hagués passat. Per això estem escrivint ara. Però us deixaré amb el cliffhanger... per la setmana vinent. Toca parlar de la 13ena setmana...

Abans però, mil gràcies pel seguiment i per prendre-us la molèstia de llegir el fil, d’escriure i de dir la vostra. Rebo amb els braços oberts tos els comentaris que feu, consells, experiències, ja que em fan sentir menys sol, tot i els entrenaments en solitud, en la fredor de la nit...

Entrats en matèria, aquesta setmana 13, té una estructura similar a la anterior però amb 2 rodatges curts dilluns i divendres que ens van permetre recuperar de la mitja i preparar-nos pel cap de setmana amb una nova tiradeta. També és una setmana on el ritme base canvia i anem rodant un xic més ràpid, que l’anterior. Gairebé al que seria ritme de tirada en les setmanes inicials. No ens ha faltat el treball amb el fisio, a casa amb els exercicis i el treball de core...però aquesta setmana ens ha transmès una mica més de confiança, de seguretat, i ha reforçat el treball de base, acumulant un bon grapat de km (gairebé 102 km ). Dijous, com la setmana anterior, vam fer unes sèries, més que res de manteniment, però que ajuden a veure’t en mode més ràpid. No volia abusar de forçar, necessitava seguir copsant sensacions. 3 x 2000, R: 1:30 (ritmes de 3:30 – 3:30 – 3:26). Molt content la veritat. I així, ficats de nou en dinàmica i passant dies ràpidament, vam acabar la setmana divendres. Descans dissabte i de nou en marxa diumenge 26, amb la tirada de 2h15 a la CDLA...

I que voleu que us digui, doncs una mica de tot. D’entrada començant molt bé senyors, pas pel km 10 a 3:50 de mitjana. No vaig veure un 4 fins al km 15 i 16, i per que em van coincidir amb la pujadeta a la passarel·la de fusta, el gir de 180º al final de la mateixa i l’avituallament que vaig fer amb el gel que duia a sobre. Tenint en compte aquests km i algun mes que ja surt per sobre de 4, encara mantenim un parcial de 7 km a 3:59/ Km de mitjana. Però a partir d’aquí, tot i sentir-se cansat, no és possible una baixada tan brusca del rendiment, perquè ni jo ho percebo així, ni els resultats s’hi corresponen. Ja no tornaré a estar per sota de 4 i hauran km a 4:20, 4:18, tot un sense sentit que no sé explicar per que, que em fa acabar els 12 últims km a una mitjana de 4:11/ km. No m’ho crec, no m’ho crec...i ho tinc que dir. Mitjana final 4:01/ km per gairebé 34 km. Jo no sé el que passa allà, però abans o després des de fa uns anys sento gran discordança entre el ritme que crec que porto i el que reflexa el garmin...peró com que ja “m’estic acostumant”, desconnecto i em centro en fer el temps que volia fer. A més era important veure la resposta del cos, les cames, l’Aquil·les, etc...amb això, que era el més important, és amb el que ens quedem. Tornarem la setmana vinent...

Bé nois, us deixo de moment, ja ensumo la sorra del Colisseu, això està molt a prop ja....

10 km: 33:17       XXIena Cursa de Bombers 2019
Mitja Marató: 1h12:51   eDreams Mitja Marató de Barcelona 2019
Marató: 2h34:08   XXXVI - Zurich Maratón Sevilla 2020

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

02 Mar 2023 18:14 #42 per Dennis Teuling (Associat/da)
Me n'alegro kiko de les sensacions!!

Has comprovat la tornada amb Google maps per veure si quadra??

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

04 Mar 2023 17:28 #43 per Jorfer (Associat/da)
Vinga Kilo que les bones sensacions tornen i ja estem de baixada.

06 Mar 2023 13:25 #44 per kilometer (Associat/da)
Comencem la setmana ben d’hora novament, com al principi d’una preparació que ja comença a tocar la part final. Estem ara mateix a 13 dies de la marató.

I ja que recuperem la rutina de comentar la setmana, un cop finalitzada, recuperem també altres rutines, i parlem de números. Completades 14 setmanes (ja hem iniciada la 15ena i penúltima), i superats els 1400 km de preparació. Sincerament, crec que vam aconseguir redreçar el rumb i la sensació ara mateix és que les peces s’estan encaixant per acabar d’arribar ben ensamblats a Roma...

Aquesta setmana 14, fent un anàleg amb el ciclisme, jo sempre la plantejo al meu cap com l’etapa reina de la preparació. Superar-la amb bona nota sempre dona un plus de subidon de cara a la marató. La setmana començava, dilluns passat, després d’haver fet la tirada diumenge. Després de la qual, vaig passar un diumenge una mica incòmode amb molèsties diverses. I tot i que vam haver d’estar concentrats i centrats en la feina a fer, es va complir amb el treball, 1h15 a 4:14/ km. Dimarts 28 de febrer tancàvem el mes amb un molt con controlat de 8km. La idea inicial era estar per sota de 3:40 de mitjana, però vam entrar tant endollats que al final ens va sortir a 3:36/ km. Molt content la veritat, tenint en compte que veníem de la tirada 48 hores abans. Després vaig tornar de nou a la fisio per seguir tractant-me dels meus mals, tot i que cada cop més de manera preventiva pel que ha de venir. Dimecres 1 de març, tocava seguir. Nou rodatge, en aquest cas, 1h, més còmode, a 4:11/ km.

I arribem a cop de gambada al dijous 2, del dia del 12 x 1000, R: 1:00, encara amb el record ben fresc al cap de la lesió de l’any passat. La veritat és que no li volia donar voltes però flotava en l’ambient. L’objectiu era fer-les a 3:25/ km, però nois van sortir a 3:20/ km de mitjana. Es cert que a la part final ja pesava una mica, però que no vam defallir, i si controlar per evitar sustos. Així va anar la cosa: 3:20 – 3:20 – 3:20 – 3:19 – 3:17 – 3:20 – 3:21 – 3:19 – 3:18 – 3:23 – 3:22 – 3:19. Sumant-ho tot, segons el garmin, doncs 12 km en 39:58. Aporto aquesta dada, per que de cara a Sevilla, al 2020 (la meva última marató), vaig desar escrita la ressenya de que havia acabat molt content i segurament havia fet el millor entrenament (12 x 1000) de sempre, i el total va ser de 39:53. Es a dir, amb tot el que hem passat, només 5 segons pitjor que el que vaig considerar un gran entrenament, sinó el millor. Ho haig de dir, molt, molt content:muscle: :party: , vaig acabar aquell dia, tot i que amb una mica de sobrecàrrega a l’isquio esquerra (res d’importància).

Divendrés, sense sol·lució de continuïtat, nou rodatge, molt similar a dimecres, per tancar 6 dies ben intensos, amb rodatges vius i qualitat important, cada 48 hores. Dissabte 4 tocava descans, tot i que el treball de core i d’Aquil·les, estiraments, etc...no va faltar...I ens quedava diumenge, nova tirada, la última, per tancar la dura però molt productiva també, setmana. I com sempre la tirada, mereixeria capítol apart. Ja he parlat suficient sobre els meus dubtes en la relació ritme/ esforç/ resultat. Així que no incidirem novament al tema. Jo tenia el pensament de complir les 2h que tocaven i ja està, però vaig haver d’enfocar-ho d’altre manera, quan la meva dona em va dir que em volia acompanyar, en bicicleta:hearteyes: . Ella, que es poc amant l’esport, tot i que en practica per mantenir la seva salut (of course), a contracor, això si. Que no havia tocat la bici des d’abans de la pandèmia...Valorava enormement el detall, peró vaig estar una mica neguitós i inquiet, 2h...uff, i si les coses no van bé....:coldsweat: Vam anar una mica més tard de l’habitual en mi. Començàrem ales 8.00h, i vaig sortir amb ganes i concentrat i ella una mica per lliure. Als pocs km ja es va adaptar a les circumstàncies i em va ajudar molt, donant-me companyia i conversa...i avituallament cada 5 km..:hearteyes: .Jo anava sumant bons km per sota de 4 km, de manera folgada molts, però si em trobava trànsit o bicis o gent passejant que em frenava un poc no em desconcentrava. Alguns sortien per sobre de 4, però ho veia dintre de la normalitat donades les circumstàncies. Amés jo anava més pendent de la meva dona, que ella de mi (deixant-me tiradet en les zones de vent...). La última mitja hora, anava sentint-me bé i amb ganes d’accelerar, però venint d’on veníem, vaig voler ser prudent i no forçar en excés, no fos que passés alguna cosa. Tot i així, finalment mitjana per sota de 4, i més de 30 km (i molt content:party: ) a la butxaca, per una setmana, on finalment vam superar els 111 km, la que més...Inclús les sensacions posteriors han estat millors que les de la setmana anterior. :muscle:

Seguint amb l’analogia ciclista, estem a la setmana 15, de mitja muntanya, però amb cotes a destacar dimarts i dijous, però axó ja va de baixada. Es hora de ser durs, rematar el treball i pensar en volar ara, un altre cop !!!

06 Mar 2023 20:55 #45 per Jorfer (Associat/da)
Espectaculars numeros Kilo.
Et veig molt bé física i de moral.
A tope!!!
Faràs una gran marató, estic convençut.

06 Mar 2023 21:37 #46 per Dennis Teuling (Associat/da)
Buff, quins números!!
Gairebé no pot anar malament. Me n'alegro de les bones sensacions... I no falten motius

12 Mar 2023 22:56 #47 per fandes (Associat/da)
Ganes de llegir el teu èxit en una setmana! Endavant Kilo :)

13 Mar 2023 13:02 #48 per kilometer (Associat/da)
Uff nois, moltes gràcies. Gairebé no m’acabo de creure que estem a la última setmana ja. I al final de la mateixa, Roma. Hi haurà glòria, com els gladiadors que obtenien la llibertat després d’aferrissades lluites ¿. Doncs ja ho veurem. Almenys, excepte catàstrofe, de moment ja sabem que serem a la línia de sortida. Serà com sempre la cursa qui et posi en el teu lloc. Però aquesta batalla està encara per realitzar, anem a revisar aquesta última setmana.

Com comentava anteriorment, aquesta setmana 15, no era tant intensa com l’anterior, però compte, que tenia les seves cosetes. De fet la hem acabat amb gairebé 105 km, superant ja els 1.500 km en la preparació. Dilluns 6 començàvem amb rodatge dels habituals, 1h a 4:13/ km. Cames una mica ramplones després de la tirada de diumenge. Dimarts, les sèries final countdown, com m’agrada anomenar-les (4000 – 3000 – 2000 – 1000; R: 1:00). Val a dir que el GPS, tenia ganes de juguesca aquell dia ( ja sabeu, això de passar d’un 1km a altre amb una diferència de 10- 15”), però al final ho vam aconseguir ficar en les marges que jo volia; 3:32/ km – 3:31/ km – 3:30/ km i finalment 3:26. Dimecres 1h15, també a 4:13/ km. I ja ens plantàvem a dijous 9, a 10 dies d ela cita amb un controlat, que tradicionalment m’ha sortit bé i amb el que sempre fantasejo amb els km finals de la marató. Eren 10 km, en els que buscava sub 3:35/ km de mitjana, però nois, no va anar del tot bé, ja que ens vam quedar a 3:42/ km. Tot i el que diu Shakira, no em vaig mortificar massa. Les sensacions no van ser pas dolentes i tot i que segur que hagués estat millor arribar una mica més fresc i descansat, també val a dir que el brusc canvi meteorològic també va tenir la seva importància segurament. I no ens oblidem del meu cavall de batalla (ditxós GPS). Quan un està acostumat a córrer tant per un lloc que coneix cada centímetre del recorregut, sap perfectament quan algo no quadra i passar de 3:3x a 3:4x a mig controlat no tenia cap sentit.

Com dèia, no li vaig donar major importància. Vam tancar un nou cicle de 6 dies el divendres, altre cop amb 1h15 a 4:11/ km i bones sensacions sense majors inconvenients. Dissabte, com ve sent habitual, descans atlètic, tot i que això si, treball intens de core, aquil·les, isquios, etc...i una caminada per Badalona en un ambient gairebé estiuenc (mare meva, si fa dos dies que nevava...). I així va arribar diumenge, moment de tancar la setmana i anant-nos acomiadant de la CDLA i de les tiradetes. La propera a Roma, i ja no serà entrenament. Vaig pujar amb la mateixa predisposició de sempre, però per Júpiter, per fi els déus, a tingut a bé donar-me el seu favor. Va sortir per fi l’entrenament que tocava, 1h15 a 3:54/ km. Sensació d’anar bé, de ser constants, de km ben marcats. Ostres ha costat, però al última ha estat la bona de veritat. Només en la pujadeta a la passarel·la em vaig passar de 4, i per que no vaig voler forçar. La idea era ser eficients i sumar bons km a bon ritme, sense forçar i així van començar a caure un darrera l’altre fins als 19 km i pico...Vaig acabar molt però que molt content i amb ganes de arribi diumenge:muscle: . Espero poder deixar una última nota al fil abans de marxar, tot i que el meu cap ja el tinc allà. Comença el compte enrere...

13 Mar 2023 16:49 #49 per RUNandWINE (Associat/da)
Impressionant!
Durant la meva preparació de la marató de Barcelona he anat llegint la teva de Roma i l’he trobat un exemple de treball, disciplina, constància, sacrifici…i podria seguir.

Espero que la marató sigui justa i recullis el que has sembrat.

Salut!

14 Mar 2023 19:37 #50 per Jorfer (Associat/da)
Kilo et desitjo la millor de les sorts.
Com has viscut el camí i la il·lusió que tens t'ajudaran a fer una gran marató.
Ja ens explicaràs a la crònica una bona descripció doncs la tinc pendent.

14 Mar 2023 22:38 #51 per Dennis Teuling (Associat/da)
Doncs sí kilo, moltíssima sort aquesta setmana de tapering (oi?) i sobretot el diumenge, el teu gran dia.

Després de 3 anys ja toca tornar a fer una marató sencera!!

Molta alegria llegir que just-in-time has retrobat les bones sensacions.

Ja trobo a faltar les cròniques setmanals!!
Jo sóc un desastre amb els meus entrenaments, però cada setmana després de llegir la teva crònica jo em faig un plantejament nou per prendre-m'ho igual de "en serio" como tu, per intentar fer jo també una marató ben treballada.
(Tot i que l'endemà ja perdo les esperances de que realment sigui així, sempre queda una mica i moltes miques... mai se sap!)

Un aplaudiment enorme per tots els 1600 kms de molta qualitat, i esperant que la marató sigui justa amb tu!!

16 Mar 2023 11:04 #52 per Danigoal (Associat/da)
Que vagi molt bé i puguis tenir un gran dia,kilo! :great:

Oferta per a Associats: GoAl Arquitectura

3'21" CCT '13/CCT '15 - 5'51" Sagrada Familia '15 - 19'20" Can Mercader '15
39'48" Clot '13 - 1h28'06" Mediterrani '16 - 3h13'16" Dublin '16

17 Mar 2023 10:47 #53 per kilometer (Associat/da)
Moltes gràcies, Danigoal, Dennis Teuling, Jorfer, RUNandWINE , de tot cor:hearteyes: , les vostres paraules són un gran estímul per a mi. Gràcies de veritat.

17 Mar 2023 10:55 - 17 Mar 2023 10:55 #54 per kilometer (Associat/da)
1.120 dies, una mica més de 3 anys. Aquest és el temps que haurà transcorregut entre el final de la marató de Sevilla de 2020 (la meva última cita amb la distància de Filípides) i la sortida del marató de Roma 2023. Ha plogut molt (o no segons la meteorologia) i han passat moltes coses. Les circumstàncies ens han abocat a aquest punt i tant debò, esperem que l’espera hagi merescut la pena.

Poc després de Sevilla, el COVID ens va tancar les portes a tots. Quan ja començàvem a reaccionar, va arribar un dels moments més difícils. Mai oblidaré com el 14/02/2021, un terrible dolor lumbo-gluti esquerra em va amargar la existència. Tant que vaig passar setmanes de coixera i dolor, pensant no ja que no podria tornar a córrer, sinó quina qualitat de vida podria tenir. No podia ni anar a buscar la pilota que em llençaven els meus fills. Van passar mesos, fins que vaig començar a córrer amb normalitat, en gran part gràcies al centre de fisio on em visito des de llavors. Afortunadament les proves no van revelar mai cap lesió, però que mal que ho vaig passar. Van arribar curses com Bombers, la Vicentina, la Jean Bouin...Mica en mica em sentia de nou atleta, i de nou amb confiança amb el meu cos, moment en el que prenc la decisió de tornar a preparar una marató. És el moment em dic i així ens vam inscriure a Roma 2022.

Peró tot va saltar pels aires a poc més de 2 setmanes de la cursa. Els problemes es van acumular, l’isquio, febre...ho vaig intentar amb tot el meu cor, però al final, amb tota la ràbia del mon, vaig haver de declinar sortir a córrer. No tenia gens de ganes de viatjar a Roma, gens, però teníem el viatge i la meva dona volia anar, així que em vaig fer “de tripes corazón” i allà vam anar. Passar per la EXPO ja va ser dur, però es que tot estava impregnat de marató, o ens creuàvem amb la cursa, o amb els corredors o després a l’avió. Una barreja entre ràbia i resignació. Hores després de tornar em posaria a treballar amb la idea ferma que havia cultivat al cap durant el cap de setmana, al 2023 tornaria de nou i aquest cop per córrer i prendre’m la “vendetta”.

De seguida ja havia reservat habitació de nou a Roma, per exemple. Vaig inscriure’m el primer dia d’obertura d’inscripcions i vaig plastificar el meu dorsal i me’l vaig posar al despatx a casa, ben visible, per a recordar-me cada dia el que havia succeït i que m servís de motivació per aquest any. Tot i algun que altre problema físic, el 28 de novembre començàvem de nou el camí de la preparació. Tot anava més o menys segons el previst, però la disconformitat amb els resultats a la Carretera de les Aigües i altres circumstàncies personals (família, dies festius, treball..), va dur-me a fer tirades a prop de casa setmanes de manera consecutiva. Molts km sobre asfalt, el que jo crec, va causar una tendinopatia a l’aquil·les dret. Ho vaig veure molt fotut novament. Peró gràcies als consells, al treball dels fisios i al treball que hi ha hagut darrera, vam poder redreçar la situació i arribar al dia d’avuí, al final de la preparació amb la motivació, les ganes i les esperances a tope. Cert és, que això és una marató i després pot passar de tot en cursa, per que sempre hi poden haver intangibles. Peró em sento feliç de poder ser-hi a la sortida, de que darrera hi ha hagut un molt bon treball, que reforça aquesta felicitat, i que sent 19 de març, dia del pare, que millor que tenir als teus fills (i la meva dona off course) junt a tú, per sentir encara més aquesta felicitat. Em sento en pau amb mi mateix per afrontar el repte de diumenge, però això si, aquest any no he vingut de passeig. És hora de tornar a donar cera/ pulir cera...

357 dies després de que el dorsal 3.679 hagués de rendir-se abans de temps, torna el dorsal 63, si el número 63, amb energies renovades i amb ganes, amb moltes ganes....de que arribi diumenge.

Adjunts:

17 Mar 2023 19:25 #55 per Dennis Teuling (Associat/da)
Al estar nosaltres capficats amb la "nostra" marató de Barcelona, no et podrem fer cap seguiment...però

Molta Sort... Força KILO!!

17 Mar 2023 20:37 #56 per MIGUEL SBD (Associat/da)
Kilo
Et segueixo per el Garmin com tu a mi he vist tot el teu entrenament diariament et sortira una molt bona marató crak molta sort :muscle: :point_up: :great:

Cada km serà per tu. 3a sempre amb nosaltres

2h56'58'' marato Barcelona 2010
1h22'24'' mitja  Barcelona 2007
37'17''   10km   Pineda 2007
19'08''  5km La Nostra (Sabadell) 2014
05'27''   milla de Sant Viçens de...

17 Mar 2023 23:57 - 17 Mar 2023 23:58 #57 per mario.cat (Associat/da)
Vinga Kilo que ho tens a tocar. Ja veuràs com tot l'esforç d'aquests darrers mesos donarán el seu fruit el diumenge.
A gaudir la Senyora Romana !!! :muscle: :muscle:

18 Mar 2023 14:51 #58 per aurelian (Associat/da)
Molta sort kilometer.

10000: 38:43 - Sant Antoni 02.2016
Mitja: 1:23:49 - Oxford Half Marathon, 10.2018
Marató: 2:56:26 - Maratona di Pisa, 12.2018

strava

19 Mar 2023 11:49 - 19 Mar 2023 11:50 #59 per Danigoal (Associat/da)
El Kilo ha fet una marató brutal, 2h43' super regular. Enhorabona per tornar a ser "finisher" maratonià :party: :party: :party: :clap: :clap: :clap:

www.endu.net/en/events/run-rome-the-mara...esults/2023/74787/63

Alguns parcials lien una mica (els primers 5km en 23'? No pot ser) quan despres per exemple diu que ha fet del km35 al km40 en 18'53. Molts parcials de 5km just per sota dels 19'

Oferta per a Associats: GoAl Arquitectura

3'21" CCT '13/CCT '15 - 5'51" Sagrada Familia '15 - 19'20" Can Mercader '15
39'48" Clot '13 - 1h28'06" Mediterrani '16 - 3h13'16" Dublin '16

19 Mar 2023 18:39 #60 per Dennis Teuling (Associat/da)
Sembla ser una errada o els 5' de retard de la sortida, però ara ja posa la marca més creïble:

2h38:57 !! :party: :party: :party:

I millor encara.. Posició OVERALL, pos. 45 :top: :top:

Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats