40th Athens Marathon. The authentic. (12/11/2023)

40th Athens Marathon. The authentic. (12/11/2023)

13 Abr 2023 19:40 #1 per kilometer (Associat/da)
Ὄμνυμι Ἀπόλλωνα ἰητρὸν, καὶ Ἀσκληπιὸν, καὶ Ὑγείαν, καὶ Πανάκειαν, καὶ θεοὺς πάντας τε καὶ πάσας, ἵστορας ποιεύμενος, ἐπιτελέα ποιήσειν κατὰ δύναμιν καὶ κρίσιν ἐμὴν ὅρκον τόνδε καὶ ξυγγραφὴν τήνδε.
Ἡγήσασθαι μὲν τὸν διδάξαντά με τὴν τέχνην ταύτην ἴσα γενέτῃσιν ἐμοῖσι, καὶ βίου κοινώσασθαι, καὶ χρεῶν χρηίζοντι μετάδοσιν ποιήσασθαι, καὶ γένος τὸ ἐξ ωὐτέου ἀδελφοῖς ἴσον ἐπικρινέειν ἄῤῥεσι, καὶ διδάξειν τὴν τέχνην ταύτην, ἢν χρηίζωσι μανθάνειν, ἄνευ μισθοῦ καὶ ξυγγραφῆς, παραγγελίης τε καὶ ἀκροήσιος καὶ τῆς λοιπῆς ἁπάσης μαθήσιος μετάδοσιν ποιήσασθαι υἱοῖσί τε ἐμοῖσι, καὶ τοῖσι τοῦ ἐμὲ διδάξαντος, καὶ μαθηταῖσι συγγεγραμμένοισί τε καὶ ὡρκισμένοις νόμῳ ἰητρικῷ, ἄλλῳ δὲ οὐδενί.
Διαιτήμασί τε χρήσομαι ἐπ' ὠφελείῃ καμνόντων κατὰ δύναμιν καὶ κρίσιν ἐμὴν, ἐπὶ δηλήσει δὲ καὶ ἀδικίῃ εἴρξειν.
Οὐ δώσω δὲ οὐδὲ φάρμακον οὐδενὶ αἰτηθεὶς θανάσιμον, οὐδὲ ὑφηγήσομαι ξυμβουλίην τοιήνδε. Ὁμοίως δὲ οὐδὲ γυναικὶ πεσσὸν φθόριον δώσω. Ἁγνῶς δὲ καὶ ὁσίως διατηρήσω βίον τὸν ἐμὸν καὶ τέχνην τὴν ἐμήν.
Οὐ τεμέω δὲ οὐδὲ μὴν λιθιῶντας, ἐκχωρήσω δὲ ἐργάτῃσιν ἀνδράσι πρήξιος τῆσδε.
Ἐς οἰκίας δὲ ὁκόσας ἂν ἐσίω, ἐσελεύσομαι ἐπ' ὠφελείῃ καμνόντων, ἐκτὸς ἐὼν πάσης ἀδικίης ἑκουσίης καὶ φθορίης, τῆς τε ἄλλης καὶ ἀφροδισίων ἔργων ἐπί τε γυναικείων σωμάτων καὶ ἀνδρῴων, ἐλευθέρων τε καὶ δούλων.
Ἃ δ' ἂν ἐν θεραπείῃ ἢ ἴδω, ἢ ἀκούσω, ἢ καὶ ἄνευ θεραπηίης κατὰ βίον ἀνθρώπων, ἃ μὴ χρή ποτε ἐκλαλέεσθαι ἔξω, σιγήσομαι, ἄῤῥητα ἡγεύμενος εἶναι τὰ τοιαῦτα.
Ὅρκον μὲν οὖν μοι τόνδε ἐπιτελέα ποιέοντι, καὶ μὴ ξυγχέοντι, εἴη ἐπαύρασθαι καὶ βίου καὶ τέχνης δοξαζομένῳ παρὰ πᾶσιν ἀνθρώποις ἐς τὸν αἰεὶ χρόνον. Παραβαίνοντι δὲ καὶ ἐπιορκοῦντι, τἀναντία τουτέων.

Juro per Apol·lo mèdic, per Asclepi, Higía i Panacea, per tots els déus i totes les deesses, prenent-los com a testimonis, complir fidelment, segons el meu lleial saber i entendre, aquest jurament i compromís:...

Així resa el jurament hipocràtic, que realitzem els metges en acabar la carrera universitària quan ens llicenciem. En grec, teniu el jurament complert. Jo us faig esment de les primeres línies del mateix...

Com veieu la medicina i la Grècia antiga han quedat permanentment lligats per aquest fet. I és que si Roma era una passió, la seva história, el seu passat...Grècia no es queda endarrera. És altra part de la história antiga clàssica que tant m’ha atret sempre, i que a més, esta intimament lligada a la meva professió i a aquest esport que tant ens agrada practicar.

Quan encara ressonen al meu cap, les gambades sobre les llambordes romanes, quan encara perdura fresc i viu el record de la marató de Roma :hearteyes: , ha arribat el moment de citar-nos de nou amb la história, amb el mite. Aquest novembre, ens espera la marató d’Atenes...

Ja ho vaig dir, quan em van fer “L’entrevista a Corredors.cat” allà pels volts de 2014, fa 9 anys, al poc de néixer el meu fill Enzo. La meva il·lusió era córrer les Majors i poder córrer Atenes, per la história que la contempla. Doncs ha arribat aquest moment nois, per que ja tinc confirmació de la inscripció, que no ha trigat massa més de 24 hores en ser oficial (mail de confirmació rebut) :clap: . M’ha sorprés per que ja avisen de que triguen entre 7-10 dies lectius en donar l’OK, però mira, han estat ràpids en el meu cas.

Els que hem coneixeu, ja sabeu que portem algunes maratons i que mai em llenço a la piscina, sense haver fet el meu pertinent treball de camp previ. Així que si, ja m’he posat al dia llegint acuradament, la história del Curat tot just l’edició passada al 2022, i de la gran expedició correcat al 2017 amb la Mona, JRamon, Gorka...i he pres bona nota dels seus comentaris respecte al recorregut i altres aspectes. He visualitzat la marató de l’any passat, on el segon va pagar car l’esforç a la part dura, i quan semblava que ho tenia tot per guanyar, va dilapidar gairebé tres minuts de marge amb el segon que va regular millor i el va passar sense oposició als km finals...

Ja tinc molts aspectes avançats, ja que anirem tota la família i han molts llocs per visitar i no només a Atenes, doncs m’agradaria poder visitar Olimpia, Delfos i Meteora...
Ens espera una preparació dura, amb tot l’estiu, les vacances, les desplaçaments, el calor, l’oci...peró intentarem treballar de la millor manera possible i anar complint amb les setmanes de treball, en un símil del que segurament serà la marató. Potser la marató més marató de totes, i ho dic per que el perfil, les circumstàncies de cursa, etc...inviten a pensar en que serà una carrera de supervivència, de saber regular i de tirar molt de cap, més que pensar en marques o ritmes constants com a les maratons planes. No obstant, ja barrunto al meu cap, algunes idees i estratègies de cursa...

Atenes també em fa il·lusió per ser el bressol dels Jocs Olímpics (per això vull visitar Olimpia per exemple) i es que no puc amagar que em faria il·lusió ser a la marató popular de Paris 2024 i m’agradaria que hi hagués justícia poètica en aquest fet, així que espero poder congratular-me amb els deus de l’Olimp...

Nois, no em vull extendre més. Molt de treball per endavant novament, i no serà fàcil. Pocs dies després de fer els 46 (19/07/77), serà el moment d’iniciar el treball específic (24/07/2023). Ens tornarem a trobar per aquí...Aixó si, abans de marxar, acabarem amb altre jurament, l’Olímpic, que per si no ho sabíeu, puny en alt, es llegeix en grec i en anglés abans de la sortida...

“En nom de tots els competidors, prometo que participarem en aquests Jocs Olímpics, complint i respectant els seus reglaments, comprometent-nos a un esport sense dopatge i sense drogues, amb veritable esperit esportiu, per la glòria de l'esport i l'honor dels nostres equips”,
recitat per primer cop als Jocs Olímpics d’Amberes al 1920.

Us vull deixar també uns links, de la marató, de la inscripció (obertes des del 10 d’abril), i de la música que sonava en el moment de la sortida l’edició passada.
www.athensauthenticmarathon.gr/site/index.php/en/
www.athensauthenticmarathon.gr/site/inde...ual-registrations-en

Atenes, cap allà que anem...

10 km: 33:17       XXIena Cursa de Bombers 2019
Mitja Marató: 1h12:51   eDreams Mitja Marató de Barcelona 2019
Marató: 2h34:08   XXXVI - Zurich Maratón Sevilla 2020

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

13 Abr 2023 22:43 #2 per xevifisio (Associat/da)
Ostres, aquest fil m'interessa!
Fa temps que penso que m'agradaria molt fer aquesta marató, però no acabo de decidir-me. Algú sap si els dorsals s'esgoten gaire ràpid?

16 Abr 2023 17:35 #3 per Dennis Teuling (Associat/da)
Veurem com anirà l'autèntica!! Molt bon repte!

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

18 Abr 2023 17:54 #4 per Tiny (Associat/da)
Estarem atents a aquest fil!

Molta sort en la preparació kilometer

10 km. Sant Antoni 2011  42'37"
Mitja marató. BCN 2015  1h 34' 27"
Marató. Munic2015  3h.27'26"

17 Jul 2023 15:31 #5 per xevifisio (Associat/da)
Hola familia!
Després de 2 setmanes entrenant de manera una mica estructurada i veient que el cos sembla que respon be (portava molts mesos sense entrenar així) em poso de caps a intentar-ho.
De moment sense tenir clar l'objectiu del crono. La cursa és en lleugera ( o no tant lleugera) pujada durant força km, així que no se com ho he de fer per treballar aquest tema en els entrenaments, alguna suggerencia?
Qualsevol idea serà benvinguda!
Salut i riures!!!

18 Jul 2023 07:57 #6 per Mona (Associat/da)
Una gran elecció de Marató!!! A mi em va encantar, cert que el circuit és tot en pujada, seguint la carretera que va des de Marató fins a Atenes, però hi havia moltíssima animació al llarg de tot el recorregut, i acabes entrant a l'estadi Panatenaiko, que és espectacular!
Jo recordo haver fet els entrenaments normals, simplement a les tirades intentar fer desnivell i no anar per circuit pla.
Ja anirem veient com us va!

18 Jul 2023 09:00 #7 per jramon (Associat/da)
Estic segur que t'agradarà molt kilometer. Per mi es una de les que mes recordo, encara que la vaig patir. Pero va ser un patiment controlat i que em va regalar unes bones sensacions en acabar. Ja explicaràs com va tot. Imagino que ja estas inscrit i, junt amb el pla d'entrenament et vas preparant un pla de visites.

Ànims!

1.000 m: 3:24,9 (Gava 2011)
Milla (1.609 m): 00:05:58 (Milla Canal Olímpic 2010)
10Km:  00:41:12 (San Silvestre Vallecana 2011) ; 00:44:29,3 (Vilafranca 2022)
Mitja Marató:  01:29:34 (Mediterrani 2011); 01:38:25 (Sant Cugat 2019)
Marató:  03:22:09 (Empuries 2010); 03:32:03 (Barcelona 2019)

21 Jul 2023 17:51 #8 per Jorfer (Associat/da)
Un bon repte Kilometer.
Molta sort a la preparació.
De Roma a Atenes, estàs fet un clàssic. :thumbup: :clap:

23 Jul 2023 17:17 #9 per Dennis Teuling (Associat/da)
xevifisio, bon repte tu també!!

Espero que puguis tenir continuitat en els entrenaments i fer una bona marató.

Aquí us llegim Kiko & Xevi

04 Ago 2023 12:01 #10 per kilometer (Associat/da)
Kaliméra nois, kaliméra. Fa molts dies que no em passava per aquí i ja tocava, la veritat. Primer de tot, saludar al company de batalla xevifisio. Noi, ens espera un estiu dur, tot i que caldria dir que ja ens està tocant de valent, la duresa d’entrenar una marató a l’estiu. Molts ànims de part meva i res, poc a poc, dia a dia i anar fent...

Mona, jramon...lectura de capçalera la vostra edició. Me la vaig llegir fil per randa i vaig prendre nota de totes les coses que apuntàveu, en especial, les condicions del circuit, de les que ja em vaig fent a la idea, de que convertiran la marató en supervivència i en saber gestionar molt bé tot, per arribar en condicions a l’estadi Panatinaikon.

I com no, saludar als incombustibles Jorfer i Dennis Teuling, que sempre estan donant-nos ànims i esperonant-nos. Espero estar a l’alçada novament, en aquest any de molta mitologia, i história clàssica, passant de Roma a Atenes...
I gairebé maig de remuntar aquí, a la marató de Roma per donar punt de sortida al que us vull explicar. Després d’acabar molt satisfet a Roma, poc a poc i sense pressa vaig anar recobrant el pols de l’entrenament. Rodant sense presses cada cop a més, al més ja vaig començar de nou a fer treball de qualitat com sèries. Així, el dia 25 d’abril, quan estava a punt d’acabar un 3 x 2000, als últims 300 m, vaig notar una sensació de desgarrament al maluc esquerra en la part anterior. Després d’acabar la molèstia era notable en toca la zona i en caminar o pujar escales, però deixava fer.

Els últims tres mesos he estat batallant amb aquest tema. Vaig parar de córrer i treballar dur amb el fisio pensant en un problema del tensor de la fàscia lata, vaig fer bici. Vaig torna r córrer, però vaig anar a pitjor amb els dies i vaig haver de parar de nou. Tenia ganes de competir post-Roma, però vaig haver de declinar-ho tot, parar i reiniciar de nou. Molta bici, molt core...peró els dies passaven i 100% no ho acabava de superar. Finalment em vaig fer una ressonància i vaig trobar-me amb el problema. Per un costat, tot el que fa referència a maluc, articulació, labrum, os, nervi ciàtic...tot correcte, però per altre costat, tenim una tendinosi bilateral de la inserció del gluti mitjà i signes de rotura parcial de fibres anteriors del tendó del gluti mitjà esquerra.

Està clar que el dolor que jo vaig notar venia d’aquí...peró com estan les coses ara. Doncs a veure, sincerament, superat no està, ens hem adaptat i convivim, sense molestar-nos massa, però allà hi ha sempre un petit incordi. Per la meva part continuo treballant dur el tema core, redoblant esforços amb la zona afectada per no conferir debilitats a la zona. Cada dia, faig sessions de magnetoteràpia, sessions amb el fisio de manera més regular i així anem fent. 100% no puc estar tranquil, però a hores d’ara, al 99% si.
I és per això que tot i tenir aparcat el tema Atenes (que tenia pràcticament tancat) a l’abril, havia de prendre una decisió, i aquesta ha estat seguir endavant amb la preparació. Ho he estat rumiant molt, pros i contres, sensacions, escoltar el meu cos i al meu cap i ens hem provat pertinentment abans de començar clar, però sabia també que no obtindria una resposta cent per cent segura. Així que després del meu aniversari (19 de juliol), vaig decidir regalar-me Atenes. Si després les coses no van bé, sempre podré dir que ho he intentat...i i no em podré retraure res.

Posant-nos al dia, ara us haig de dir que diumenge, si no passa res, ja haurem finiquitat la segona setmana de la preparació, portant ja sumats 11 entrenaments i més de 170 km. Han caigut rodatges, controlats, sèries...i sense oblidar el que us he comentat anteriorment, em trobo amb ganes, amb il·lusió i amb bones sensacions en acabar i en iniciar l’entrenament al dia següent i amb això és amb el que estem treballant mentalment.

Venen ara unes setmanes de viatjes, vacances, canvis d’escenari, potser fins i tot una competició...dies on combinar-ho tot amb la preparació serà difícil, però ja ho vam fer amb les maratons de NYC, Berlín i Chicago, per que no ho podem fer ara de nou, encara que Chicago ja ens quedi 7 anys enrere...

…y si el miedo me gana este pulso
y si el miedo me invita a mi solo a jugar
y si el miedo me pide mi cuerpo yo doy la espalda y le digo:
no quiero jugar
no quiero jugar
ya no quiero jugar
no quiero jugar…

Méchri tin epómeni forá

10 km: 33:17       XXIena Cursa de Bombers 2019
Mitja Marató: 1h12:51   eDreams Mitja Marató de Barcelona 2019
Marató: 2h34:08   XXXVI - Zurich Maratón Sevilla 2020

04 Ago 2023 21:24 #11 per Dennis Teuling (Associat/da)
Bravo Kilo!!

Tu ets el que millor coneixes el teu cos, així que si has dit "endavant", és que hi ha bones probabilitats de que tot surti bé.

Els incombustibles i també els amagats et seguirem donant ànims i força per aconseguir el repte :muscle: :muscle:

05 Ago 2023 11:17 #12 per Jorfer (Associat/da)
Em tenies preocupat amb tant silenci, però ja veig que la crisi l’has superat i ja estàs mans a l’obra i això està genial, així que molta força i que les lesions et respectin i puguis completar el binomi de les maratons clàssiques.

Sort Kilo!!👏👏

Per cert, el teu germà fa uns entrenos brutals, no s’anima amb la marató?🤔

09 Ago 2023 11:59 #13 per xevifisio (Associat/da)
Hola Familia!
poc a poc van passant les setmanes i amb elles anem sumant kilometres, sembla que les cames segueixen responent prou be, així que la moral alta i a seguir. De moment he intentat posar lleugers desnivells a la majoria de rodatges que faig i la veritat és que se'm fa menys pesat del que em pensava.
kilometer, espero que les molesties del gluti segueixin mig amades i que acabin dasapareguent!
Salut i riures!!!

10 Ago 2023 10:46 #14 per Pep_e (Visitant)
Jo la vaig fer l'any passat.

Si tens qualsevol dubte ja saps on estem.

King of pain

14 Ago 2023 00:30 #15 per xevifisio (Associat/da)
Hola familia!
Ja tenim una altra setmana feta, 60km a les cames i molta calor tant de dia com de nit.
Hi ha hagut un parell de rodatges interessants i la cursa de Roda de Berà.
La propera setmana serà totalment anarquica ja que tocarà adaptar-la a les vacances voltant per Iberia.
Salut i riures!

16 Ago 2023 12:28 #16 per Jorfer (Associat/da)
Xevifisio estàs fent uns volums interessants que et portaran a una molt bona marató, ànims.

Kilo com va?

16 Ago 2023 15:14 #17 per jramon (Associat/da)
Aquest entrenaments estan a l'alçada de la marató de les maratons. Anim i seny

22 Ago 2023 08:13 #18 per xevifisio (Associat/da)
Hola familia!
Aquesta nit torno de viatge de vacances i demà volia inscriure'm i posar-me a organitzar el viatge, però ahir nit vaig veure que han esgotat dorsals.
Què hi farem!
Aquest matí he sortit a rodar enfadat, però ara al arribar he decidit que hi ha coses molt pitjors en aquesta vida.
Salut i riures!

22 Ago 2023 13:01 #19 per Jorfer (Associat/da)
Doncs a buscar alternatives aquí o fora.

23 Ago 2023 12:25 #20 per jramon (Associat/da)

xevifisio va escriure: Hola familia!
Aquesta nit torno de viatge de vacances i demà volia inscriure'm i posar-me a organitzar el viatge, però ahir nit vaig veure que han esgotat dorsals.
Què hi farem!
Aquest matí he sortit a rodar enfadat, però ara al arribar he decidit que hi ha coses molt pitjors en aquesta vida.
Salut i riures!

Pots fer altres competicions i l'any que ve apuntar-te només obrir inscripcions

Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats