2024 Abbott World Marathon Majors Wanda Age Group World Championships – Sydney

2024 Abbott World Marathon Majors Wanda Age Group World Championships – Sydney

22 Abr 2024 13:07 #1 per kilometer (Associat/da)
15 de setembre de 2024 . Aquesta és la data. Tinc ganes d'explicar moltes coses, de preparar-me de nou...encara peró, no és el moment, tot i així, ja va quedant menys...aviat més informació...

10 km: 33:17       XXIena Cursa de Bombers 2019
Mitja Marató: 1h12:51   eDreams Mitja Marató de Barcelona 2019
Marató: 2h34:08   XXXVI - Zurich Maratón Sevilla 2020

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

27 Abr 2024 16:29 #2 per kilometer (Associat/da)
No es casualitat escriure avuí en aquest fil. Segons el pla que m’he traçat em queda oficialment 1 mes exacte pera començar la preparació específica per Sidney. I a més, tabéus puc avançar que avuí he pogut tancar tots els vols que necessitaven per Austràlia, per que no us puc enganyar, per a mi es la marató de Sidney, peró per la família es el gran viatge a Austràlia. La gran aventura està a punt de començar...

Tornem endarrera, 19/03/2023, acabava feliç, el dia del pare, amb els meus fills i al meva dona allà presents, la marató de Roma, en l’incomparable marc del Colosseo. Aquella que el destí en forma de lessió m’havia privat un any anterior. Uns mesos després, al setembre, em va arribar una grata notícia, amb el meu temps a Roma (2h38:58), em trobava directament classsificat peer a participar en el 2024 Abbott World Marathon Majors Wanda Age Group World Championships a Sidney (Australia) el 15/09/2024. Aquell moment va ser molt emocionant. No m’imaginava mai, i menys en els últims temps que podria estar en disposicó de córrer un mundial de marató, ni per edat.

En el meu cap, en la fulla de ruta, sempre hi figurava aquesta ciutat, però aquella notícia va precipitar els fets, seria el següent destí maratonià. Val a dir, que hi ha cosetes bones i d’altres no tant, peró en el comput global, ho tinc clar, s’ho val, i valdrà l’esforç i el sacrifici. Per començar direm que Sidney està en la última fase per ser considerada una nova Major, i depenent de l'èxit de la present edició, gairebé amb tota seguretat serà la setena, i si no passa res jo hi serè allà i si no passa res, no hi hauran molts al mon que puguin tenir les 7, ja que la organització ens ha garantit, l’Estel provisional, fins a que sigui oficial. A més:

- Els corredors del Campionat Mundial per grups d'edat seran convidats a un esdeveniment previ a la cursa el divendres 13 de setembre i una celebració posterior a la cursa el diumenge 15 de setembre.

- També tindràs un punt exclusiu de recollida de motxilles de carreres a l'Expo de l'esdeveniment, que inclourà un peto del darrere personalitzat addicional i una motxilla commemorativa gratuïta.

- El dia de la cursa, els corredors del campionat tindran corrals de sortida, una àrea específica de lliurament i recollida dʻequipatge, a més dʻuna zona de recuperació exclusiva al costat del bell port de Sidney.

- Cada finalista també rebrà una medalla del Campionat Mundial de Grups d'Edat juntament amb la medalla de la Marató de Sidney.

Tot això, fantàstic, peró nois, la inscripció me l’he hagut de pagar jo, i segurament, tots aquests beneficis que us comento ja venen inclosos en aquesta inscripció, doncs hi ha diferència notable amb amb el preu de la marató sense formar part del campionat mundial. Ara mateix la inscripció marxa per la seva segona tandada fins al 31 de juliol al preu, per no australians de 210 AUD (128 € al canvi). A mí em va costar 425 AUD (259 € al canvi). No sé si en altres edicions del Campionat Mundial, havia passat així, peró deunidó. Tot i així, la ilusió, la motivació i les ganes de fer les antipodes poden amb tot.

I esperem que així sigui per que des de principis d’any em ve perseguint i torturant una tendinosi + bursitis a l’Aquil·les dret, que em va fer parar i treballar dur per recuperar-me. Estem millor, peró no 100% bé i això em neguiteja, per que el dolor i el malestar, en meor mesura, peró allà es deixa sentir i no em deixa tranquil. Ho vaig comentar al fil kanyero, pero ho diré per aquí també. He fet i estic fent tot el que està en les meves mans per curar-me, però tampoc em puc creuar de braços i esperar a que no em faci res mal, per que a aquestes alçades de la vida, no em puc plantejar prepara una mrató des de 0, una base ha d’haver...He perdut pes, he fet molt core i treball específic, molta bici, introducció gradual dels entrenaments...i moltes altres petites coses, rematades ara unes infiltracions de PRP (Plasma Ric en Plaquetes), que van fent i espero que més, el seu efecte guaridor, amb el pas del temps. M’en vaig fer dos i quedaria una tercera que deixem per més endavant si precisa.

Tota aquesta problemàtica física, és la que m’ha tingut en “silenci”, peró treballant i treballant dur, per que tot i el dolor, les molèsties, el neguit i desassossec que m’ocasiona, una part de mi no podria ser feliç sense sortir a córrer...i així espero poder seguir. He estat en silenci, si, peró sempre conectat al fil taronja, no ho dubteu...i dir a més que aquest silenci tenia un so, el del meu esforç, i sacrifici, que ha d’anar a més, com també la tradició musical que acompanya els meus escrits maratonians. Un mes i comença l’aventura...

27 Abr 2024 23:20 #3 per Dennis Teuling (Associat/da)
kilo!

Costa pagar tant per a una marató, però no tant per a una marató i viatge a les antípodes (que ha ser car de collons).
Vull dir... agraeixeràs tots els serveis especials que et donen i que bé et mereixes per marca!!!

Espero que poc a poc puguis deixar enrere les molèsties més greus... I segur que seràs capaç!!!

Molts ànims!!

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

29 Abr 2024 11:18 #4 per Mona (Associat/da)
Què bé Kilo, un gran objectiu!
Espero que les molèsties de l'aquil·les marxin i puguis fer un gran entrenament com fas sempre per gaudir al màxim aquesta Marató!

10 Mai 2024 12:02 #5 per kilometer (Associat/da)
Gràcies nois, com sempre, pels ànims i per enviar-me boins dessitjos i bones vibracions. Mica en mica intentem anar acumulant bones sensacions i anar-me omplint de raons possitives. A hores d'ara tot està preparat per començar la preparació, així que en breu ens tocarà posar-nos i anar dia a dia, veient com ens desenvolupem, i com ens sentim. Val dir que tinc que anunciar-vos que si algú encara s'ho està pensant i vol venir, ja aneu tard :laughing: , bé sempre podeu fer el s 10 km, peró les 24.000 places per la marató s'han esgotat. Jo crec que la candidatura avançada per ser la nova Major i el fet de ser World Championship, han influit bastant. Fa pocs dies m'arribava el correu informant-me del "sold out", així que aixó comença a fer patxoca. Aviat, segurament, en tindré més de notícies i ja us aniré informant, per la resta, doncs com dèia, cal ajustar algunes cosetes més algunes sensacions més en les properes setmanes i en 17 dies, comencem....

22 Mai 2024 18:54 #6 per kilometer (Associat/da)
Bones, novament, s'apropa el dia i cada vegada més la marató i el viatge ocupen els meus pensaments i estructuren en el meu cap el que seran els propers dies, setmanes i mesos, mogudets com sempre que es prepara una marató a l'estiu, però amb més incertesa potser que mai, tot i que l'estiu passat, ens vam saber/ poder sobreposar als dubtes i problemes físics i arribar a la línia de meta a Atenes. Confio en que el favor guanyat de deus i deesses romans i grecs, l'any passat, continui sent-me favorable :whistle:

Aquesta serà una aventura tremenda, per a mi i per la família, estarem tres setmanes a Australia (Sydney, Ayers Rock, Melbourne, Cairns i un altre cop Sydney), moltes coses per veure per gaudir i haurem de fer mans i mànigues per acabar d'entrenar les darreres setmanes allà, peró estic amb ganes d'afrontar el repte. Ho tenim tot llest i preparata dia d'avuí, a falta de petits serrells, amb el que ara em podré concentrar en la preparació i fer el treball que em toca per arribar el millor possible.

Això és un Campionat del Mon, es Austràlia (a l'altre costat del mon), serà la setena Major. Vull sortir a fer-ho el millor possible (és el meu ADN, tant que és parla ara...Dilluns 27/05/24, és el dia fixat en el calendari, fa moltes moltes setmanes i crec que arribo a la sortida en condicions i amb tot preparat. Som'hi...:muscle:

26 Mai 2024 20:47 #7 per fandes (Associat/da)
Que bé llegir-te focus kilo... Endavant company!

27 Mai 2024 12:25 #8 per kilometer (Associat/da)
“…Today is the day, i ens deixarem la pell, Dj dale al play, ok, ok, ok..”

Fa dies que la tornada d’aquesta cançó resona al meu cap i és que avuí és el día. Avuí 27 de maig, és el primer día oficial de la preparación d ecara Sydney. El teníem marcat en Vermell des de fa molt de temps i hem arribat. Amb incertesa, amb dubtes, peró parafrassejant de nou la cançó, ens deixarem la pell un altre cop, intnetant preparar cos i ment de nou per aquesta fita tant especial. Així, aquest matí, el Dj (kilometer), li ha donat al play de la seva llista de powersongs i amb tot ok, hem fet el primer entrenament, concentrat 100% ja en la feina a fer. 1h a 4:22/km, per prop d’uns 14 km

Com he dit al GC, ja no es tracta de si em fa mal o no, si no de si fa més o menys mal. Haurem de seguir convivint amb aixó, peró per altre costat seguir treballant amb la convicció de que la il·lusió, la motivació, la determinación, tindràn més pes que els dubtes, la incertesa o les molèsties/ dolor.

La preparación ja la coneixem, i ja estic més que familiaritzada amb ella i com ho hem de treballar a l’estiu, i les idees les tenim clares. Mantindrem el treball de core i específic mínim tres cops per semana, afegint-hi el foam roller (que ens ha d’ajudar molt). Mantindrem regularitat amb el pes, amb un bon suport nutricional (que arriba l’estiu) i mantindrem les sesions de magnetoteràpia nocturna que des d’un temps aquí venim realitzant.

L’aventura australiana ja fa mols mesos que va començar, peró ara és quan oficialment, comencem a preparar la marató, el veritable origen de tot aixó. La il·lusió per ser en un campionat del mon a l’altre punta del planeta, i de poder aconseguir una nova estrella (encara que sigui provisional) a la nova i més que probable setena Major, és que més m’ha d’incentivar.

Ens anirem veient i seguint. El treball ha començat…

05 Jun 2024 16:41 #9 per kilometer (Associat/da)
Tenia ganes de passar dilluns pel foro, però per temes laborals (tenia una presentació i feina acumulada), em va resultar impossible i ho hem hagut de de posposar fins avuí. Però mira, així podem començar dient que Garmin ens ha enviat un mail dient:
“YA ESTÁ AQUÍ EL DÍA MUNDIAL DEL RUNNING
Atención a todos los corredores. Hoy es vuestro día, así que aprovechadlo al máximo. Salid a correr. Analizad vuestros progresos. Fijaos nuevos objetivos. Y dad gracias por haber podido practicar este deporte un año más.”

Així doncs, després de tot el que he comentat i he passat, començo dient, que estic agraït de poder seguir corrent i d’haver pogut començar aquesta preparació. Per què si nois, ja hem finiquitat la primera setmana i estem just a la meitat de la segona i tot sembla fluir bé. A veure, no es un camí de roses, però era més pessimista del que ara en aquests moments soc, tot i que tinc els peus bena terra. Cada dia engego el gamin, la música i em poso a entrenar. A la porta tinc un cartell que indica a tot dolor o molèstia que em vingui a visitar, que estem treballant, i que no seran atesos fins que acabi la sessió pertinent del dia. Així doncs, busquem les millors, sensacions, les millors prestacions i no vull valorar massa el tema dolor/ molèsties, per que ja tinc després tot el dia per fer-ho. I de moment, al dia següent, res m’ha impedit iniciar la següent sessió.

Aquestes primeres setmanes sempre són una mica d’aclimatació i de ficar-te en matèria però estem rodant als ritmes que toquen, i la qualitat està sortint bé. Fins ara un 8 x1000; R: 1:30 sobre 3:40, controlat de 8 km sub 4 o ahir mateix un 10 x 500 a 3:20/ km. Concentrat i decidit en el que sé que haig de fer, de moment no em queixo, per que els resultats estan sortint, i les sensacions en gran mesura acompanyen. Portem ja prop de 150 km, per que també hem sortit molt suauuu amb la dona aquest cap de setmana, i tampoc ens ha vingut malament.

A part del pla, el de sempre, tinc clar seguir treballant, core i zones sensibles 3 cops per setmana, incloent el descobriment del foam roller, que està venint-me molt bé per complementar el treball. Segueixo amb la magnetoteràpia per la nit, 4 hores, en els 2 aquil·les, i mantenint l’estabilitat al pes durant la setmana. Això m’està fent anar agafant confiança i començar ja a pensar com m’agrada en els petits detalls de la cursa, que despès poden marcar diferències. Com per exemple, m’he fet importar la beguda i els gels que s’utilitzaran a Sydney, i així poder-los provar en les properes setmanes.

Bé doncs que ho hem agafat amb ganes, incloent-hi la redacció, i us he deixat un bon parlament, per si us voleu entretenir...Acabarem amb ritme això si, perquè com diuen a les sessions de Flaix Running dels diumenges (8:00- 9:00h)...tú preocupa’t de respirar, que el ritme ja el possem nosaltres...

10 Jun 2024 13:16 #10 per kilometer (Associat/da)
Passen els dies com el que ni no vol la cosa i anem avançant. Ja ens hem plantat a la tercera setmana a la que hem donat inici avui mateix. Superem ja els 200 km acumulats (212,3 Km per ser exactes).

Ja parlava una mica de la segona setmana de preparació en l’anterior post, per que anava una mica endarrerit en la posada al dia. Però aquesta em poso ja en mode dilluns per comentar la jugada. La setmana l’hem tancada amb “només” 93 km, per que han tocat sèries curtes i per que no hi ha hagut “extres” amb la família. A part dels rodatges habituals, dimarts es va fer un 10 x 500; R; 1:00, i dijous un controlat de 10 km a 3:57, on encara ens va faltant una mica de regularitat. Tot i així anem complint els temps i de moment, en aquest sentit la preparació està immaculada. Molèsties aquí i allà, cos grinyolant algun moment, però el còmput global a nivell de sensacions es bo. To i que un voldria no tenir gens de molèsties i que tot anés com la seda, però no perdrem el temps en pensar en aquest aspecte. El que hi ha, és el que hi ha i el plantejament és anar dia a dia i anar fent. Diumenge per exemple, no sé si ja per la xafogor existent, no em vaig acabar de trobar fi del tot, de sentir-me còmode i vam haver de tirar d’ofici i de cap per mantenir ritme i constància, i aconseguir resultats tal i com ens ho havíem plantejat.

En altre ordre de coses, l’organització ja s’ha posat en contacte amb mi per informar-me de les activitats a dur a terme el divendres pre-marató i el diumenge a la finalització del mateix. Ja ús les explicaré, per que tenen pinta interessant. I és que com he valorat en altres moments, no sempre es pot ser partícip d’un campionat del mon, i vull intentar gaudir-ho, aprofitar-ho i patir-ho a parts iguals.

Tancada, la setmana 2, avui, com deia ja hem començat la setmana 3. No ha estat fàcil. És el que té aquesta època, on treballes a tope, i es succeeixen actes, festes... per tots llocs, i si al matí anava al concert dels meus fills, per la tarda anava al Sant Jordi, que sembla ja convertir-se en un punt de peregrinació en les últimes maratons a un nou concert, ple de moments pel record i temazos, amb un grup amb molta història darrera, com és Maná. En honor a ells, potser avuí...”estoy clavado, estoy herido, estoy ahogado...”, però tot i les poc més de 4 hores que he dormit i sabent que avui m’esperaven 13 hores fora de casa i doblar matí i tarda, treballant, m’he aixecat i he sortit a córrer, com tocava...

Continuem...