Un dels motius que em va portar a Sydney, va ser el AGWC (Age Group World Championships). Participar en un Campionat del Mon, ha estat tot una experiència

. Vaig gaudir de cada acte i de tota la prèvia abans de la marató, i del post. Divendres 13, vaig a anar a la Expo a l’ICC. Tot super organitzat i una gran fira, com no podia ser menys. Poca paperassa, que s’agraeix, i com a curiositat, dos dorsals, com els professionals, un pel pit i altre per l’esquena. Aquella mateixa tarda vam tenir (els participants del AGWC), una recepció en vaixell, que ens va portar de creuer per la bahia de Sydney. Canapés, copes, parlaments...una grata experiència. Dissabte 14, foto de grup a l’escales de l’Opera House. Diumenge, hi hauria festa a la tarda nit i premiacions als guanyadors de les categories (on per cert hi van haver guanyadors/es en categoria +80 anys. Senzillament impressionant). Guardaré un enorme record de tota aquesta experiència. Però, centrem-nos en la cursa...
3.00 am del 15/09/24. Toca diana. Tot organitzat al bany de l’hotel. Em vesteixo, esmorço i a les 4:00 am, ja surto, de camí a buscar el metro. Iniciem la veritable aventura...Earbuds en marxa i música a les meves orelles:
“...como una potra salvaje, que en el oleaje no pierde el sentido (fer una bona marató), no quiero riendas ni herrajes (prioritzar sensacions sobretot al principi, més que ritme), y en los homenajes me pongo un vestido (samareta correcat). Ya tengo seis tatuajes (6 Majors) debajo del traje por siete motivos (7ena Major en curs...) soy una potra salvaje que va de viaje a lo desconocido (la marató amb més dubtes...)...” . Pel camí a peu, ja vaig veient gent encaminant-se. El metro, apoteòsic a aquelles hores. Sobre les 4:30, ja erem a la zona de warm up, al North Sydney Oval. Tenia 45’ per deixar la bossa, previ pas pel bany, un tema sempre complicat, i aquí no va ser menys, tenint en compte que només disposàvem dels de les pròpies instal·lacions. No es podia perdre el temps. Ho vaig poder fer tot, però no vaig poder ni escalfar, fora del temblequeig i el castanyeig de les dents del fred que tenia. Cridats a files...de seguida estava a Miller St a punt per la sortida. Al so de
“You're simply the best” 
interpretat per un solista amb una guitarra, vaig poder estirar i escalfar una miqueta. Tot llest per començar. Eren les 6:00 am, les 22:00 h de la nit, 8 hores menys a casa...
Sortida molt sòbria, neta, en baixada. Tot i anar controlant, passem el primer km a 3:30. D seguida ja ens veiem pujant el
Harbour Bridge, en una pujada sostinguda, però no excessivament dura. Vaig centrat en les sensacions, que són bones i en mirar cap endavant, en fer la meva cursa. Tot i fer vent en aquella zona, és perfectament assumible. Penseu que des d’allà ja podria veure la zona de meta amb girar el cap a l’esquerra, però resulta cruel, no vull ni pensar-ho. Els primers km son vertiginosos. Molta baixada i gairebé sense adonar-nos ja estem al
km 5, amb un gran parcial de
18:32 (3:42/ km). Les notícies sobre els aquil·les, són bones, estan en zona de control i ja estan prou escalfats. És una zona distreta per la City, vaig veient la gent, parlo amb un noi del País Basc, però sobretot continuo fent feina a bon ritme i sensacions. Pas pel
km 10 en 19:00 a 3:48/ km. Un pas pel km 10 força il·lusionant (37:32). Com també m’aixeca l’ànim, saber que m’apropo al meu hotel. Zona coneguda dels entrenaments, em posiciono bé i puc veure i rebre ànims de la meva dona

, davant just de l’hotel. Deuen ser com les 6:45 am, aproximadament. Li dono molt valor, tot i que els meus fills, pobrets, s’han quedat dormint a l’habitació

. La veritat és que no ho vaig pensar durant la cursa, però potser l’hora de sortida va condicionar que hi pogués haver més públic, ja que això en comparació amb altres Majors, no hi havia color, hi havia menys, en general. Amb el “subidon” anímic, vaig pal·liar millor el pas pel km 15, que estava gairebé al costat del km 41, que pertorbador...I es que es una marató molt d’anada i tornada en diferents zones i això mentalment pot costar de pal·liar...Pas pel
km 15 en 19:11 a 3:50/ km. Es nota que hi ha més pujades en aquesta zona, que es deixen notar entre el km 13 i el 17. Ja camí del 20 passem per la zona amb més animació durant el recorregut, a
Oxford st, zona del Pride de la comunitat LGBT.
Estem a una zona més elevada de la ciutat i amb menys gratacels i més parcs i zones verdes. Aixó conjuntat amb el vent, comença a fer-se notar. El vent no es constant per sort, però quant ve la ratxeta de vent, ostres, pica que deunidó. A vegades ens afavorirà i d’altres ens vindrà de cara. Començaran molts bucles d’anada i tornada i girs de 180º. N’hi hauran fins a 4 en aquest període. El primer, el trobem a Dacey Ave, entre la verdor del camp de golf de Moore Park per buscar els
20 km. Parcial cobert en
19:41, a 3:56/ km. Immediatament el meu cap es focalitza en el pas per la Half, una mica més endavant. Pas per la
mitja en
1h20:36, a 3:49/ km de mitjana. Havia arribat a pensar que baixava d’1h20, i fèia ja números pensant si podríem amb les 2h40...Ja al km 20 entrem a un bucle de 5 km, anada i tornada on et vas creuant amb els que venen darrera. Aquest bucle no se’ns dona del tot malament i el cobrim en
19:28 a 3:53/ km. Ja estem al
km 25.
Físicament i a nivell cardio em trobo bé, però començo a percebre les cames carregades, adolorides a nivell de quàdriceps, i es potser a partir d’ara que els canvis de desnivell, comencen a fer mal . Entrem una zona amb uns quants canvis de direcció, girs de 180º i una volta entorn al Centenial Park, que es fa pesada. No hi ha pujades fortes, però si fals pla i zones una mica peraltades que incomoden el córrer. Potser jo tampoc vaig tant còmode, els quàdriceps fan mal...No veig perill, però sóc conscient de que he perdut pistonada, i toca saber patir, i estem preparats. El pas pel
km 30 arriba ja per sobre de 4, a
4:01/km en 20:07. I aquí com que no tenia suficient...repeteixo avituallament com al km 15, però amb problemes. Càpsula de sals i gel maurten. Però la càpsula, amb tant viatge aquí i allà s’ha trencat una mica, i en ficar-la a la boca es com si m’hagués posat quelcom semblant a pebre, pica i és molest. Agafo el gel i faig una glopada per intentar pal·liar això però em passo una mica i gairebé vomito

. Per sort, va ser un instant, tot va tornar rapidíssim al seu lloc i el cos ho va assolir bé. Continuem vorejant aquest parc, en una zona que es fa pesadeta i a sobre el vent colpeja de tant en tant. Anades i tornades, altre gir de 180º, però em centro en mantenir el meu ritme, tot i les molèsties. No estem pas tant malament, però, no puc donar més. M’entreté veure les instal·lacions esportives com l’
Allianz Stadium o el Sydney Cricket Ground. Per fi sortim d’aquesta zona trenca ritmes. Em mantingut el ritme. Pas pel
km 35 en
20:23 a 4:05/ km. Seguim endavant i tornem a
Oxfort st i a passar per la zona del Pride, gairebé 20 km després. A aquestes alçades, això ja és una lluita contra tu mateix, però soc optimista i començo a pesar si podrem o no baixar de 2h45. Vinga, que et queda un 3 x 2000 i poc més, que ja està, penso. M’alleugereix també, pensar que ja estic arribant als
Jardins Botànics, sobre el km 38, per que és una zona que tinc més que repassada en els diferents entrenaments fets a Sydney. És el meu territori i no és tant que podré aprofitar que conec el terreny (potser una mica), sinó que em donarà tranquil·litat. És com córrer a casa ja per mi.
Catedral de Saint Mary i comencem aquesta part final. Quan la torni a veure, com li vaig dir al meu fill, sabré que estem a la recta final a poc més d‘1 km. Entrem als
Jardins Botànics i el meu cap recorda els dies que vam entrenar per allà. És com familiar i em serveix per esperonar-me i tirar endavant. Però en el costat negatiu, cada cop que el perfil baixa, els quàdriceps pateixen

. Vaig millor en pla i en pujadeta. Acabant el bucle, de tornada pas pel
km 40 en 20:25 a 4:05/ km. Ens hem mantingut. Una mica més d’esforç, i entre
Saint Mary i Hyde Park, gir a la dreta i agafem
Macquaire Street...el carrer que ens portarà directament a meta, davant l’atenta mira en aquell gir de la
Sydney Tower Eye. Havia imaginat aquella baixada cap a meta els dies previs. Vaig empassar-me el dolor com podia i vaig treure el que podia/ em quedava. Passava el km 41 i sense deixar d’empènyer ja somreia. Una mica més endavant, la família:heart:

, ara al complet, m’esperona en aquells últims metres. S’acaba la baixada i l’
Opera House, majestuós ens espera a meta. Un fort crit de
“vamoosss” per la meva part, un
“and representing Spain, José Luis Cabrera” de l’speaker i creuem la línia d’arribada amb els braços en alt en una combinació de molta alegria, emoció i ràbia pel que havia passat durant la preparació...Amb tot aquests
2km i escaig els cobrim a
3:52/ km en 8:30. Amb una
segona mitja en
1h24:48 a 4:00/ km per un resultat final de
2h45:14
, que és només 1:06 més lent que Atenes 10 mesos enrere, una marató que tenia 383 m de desnivell positiu, pels 317 m de Sydney. Així que si, volia més si, però valorant la marató com sempre faig en la seva justa mesura, estic molt content, molt satisfet i molt feliç amb el resultat final. A 400 mt, de la línia d’arribada, Abbott ens ha muntat una zona de recuperació exclusiva als participants del AGWC, amb menjar, beguda, música en directe, carpes per canviar-nos, medalla commemorativa. Dona ganes de quedar-se estirat a un buff d’aquells mirant la bahia, però m’espera la família, i un cop canviat, marxo al seu retrobament, per tancar aquesta bonica història.
Ha esta un dur camí, amb més problemes que mai, amb més dificultats que mai i amb molts dubtes, però sempre he cregut en el treball que feia , en la constància i en el dia a dia, i això ens ha donat el fruit. He gaudit molt del viatge en aquesta part final, i amb la cirereta de la marató, he quedat gratament satisfet. Ara toca seguir gaudint del resultat i recuperant-se, poc a poc anirem tornant, per que encara i mentre el cos ho permeti, tenim al cap altres somnis a complir. Europa, Àsia, Nord-Amèrica i Oceania, ja han estat conquerits....Sud-Amèrica i Àfrica, ens estan esperant...