Què opineu del nou format de curses previstes per la tardor?

Què opineu del nou format de curses previstes per la tardor?

09 Jun 2020 12:39 #1 per meep (Associat/da)
Bon dia!
Aquests dies s'està parlant molt del nou format de curses que s'està preparant per poder celebrar curses populars garantint la seguretat dels participants. Què n'opineu?

Us deixo uns quants articles i entrevistes on el mateix Andreu Ballbé, de ChampionChip explica en què consisteix el sistema de sortides, la corona exterior de de seguretat,...

Entrevista a Kaltura

Article a Runnersworld

Article a L'Esportiu de Catalunya

Article a El Periodico

Envieu, comentaris, preguntes o propostes!!
Hi participareu?

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

09 Jun 2020 13:10 #2 per RugbyMan (Associat/da)
Hola Jordi

has obert la capsa de pandora. Ara hi faré un cop d'ull peró lo que he llegit/ecoltat fins ara no em motiva gaire.

Pot ser participo en una per veure desde dintre com funciona, peró no crec que faci gaires. Prefereixo el sistema tradicional tot i que crec que trigarem un temps en tornar-hi.

5000: 19'01" (Relleu 24h de Can Dragò 2014)
10km: 41'31" Bombers 2018 41'09" El Vendrell 2019
Behobia: 1:31:43 (2012)
21km: 1:31:05h (El Prat 219) 1:27:59 (Sitges 2020)
30km: 2:27:57h (Maratest 2013)
Maratò: 03:36:49h (BCN 2013) 03:20:07 (BCN 2018)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

09 Jun 2020 14:31 - 09 Jun 2020 14:33 #3 per andreugg (Associat/da)
Com diuen en "Tirada Larga" "Vamos abrir un melón" y "hablar sin tener ni idea".

Estic content de veure tantes ganes de buscar opcions/solucions de cara aquesta "nova normalitat" però no entenc alguns arguments, ja que més que curses en molts casos son opcions a pagar per un format més virtual que competitiu.
- No puc anar amb els amics ja que anem en tandes separades.
- El rellotge agafaria el paper del teu company? No m'agrada!
- Escalfament? A pastar
- El format hem recorda a la cronoescalada del campanar del meu poble, "Per megàfon crides les parelles, ara surt el Joan i el Josep, sempre una mica de retard ja que no som robots i sortim", aquest format per 100 persones encara.
- El paper de les llebres desapareix, ja que no podem anar junts, per altres serà una opció de fer una cursa solitària.
- Serveis d'abans i després de cursa limitats o inexistents, des d'una bona botifarrada fins la xerrada post cursa.
Tot això en el format curses crono, les ciber curses, pagar per anar sol, la veritat es que tampoc ho veig, un cop fa gràcia però desprès ja estàs fins els ..., sembla una recaptació de dades personals per fer la publicitat ja que la cursa queda limitada, semàfors, gent i que no pots mantenir el ritme.
L'opció que més m'agrada dintre de totes son les curses per recorregut. Deixes un recorregut i tothom que fa la cursa X ha de fer aquell recorregut i prens referencies d'aquell mateix camí no pas 10K de cada veí. (Exemple www.valldenuria.cat/estiu/activitats/repte-virtual-cami-vell/ ) Tots igual. Tens un mes o el temps que faci falta.
Això si cap de les opcions la veig valida per ser cronometratge oficial.

Però ves, això és una opinió a data d'avui. Qui sap en dos dies.

PD Si curses petites no les veig encara menys una marató en aquestes condicions, cert que en alguns casos seria recuperar la marató de Barcelona de fa anys on 3000 atletes aprox. corrien sols pel maresme direcció Barcelona però si una cosa ha fet sumar aquest esport és el calor del públic.

Apa opinió donada ja podeu criticar que segur que estic equivocat.

10k - Cursa Moritz Sant Antoni (2024) 00:47:18
21k - La Mitja (2024) - 1:43:46
42k - Marató Barcelona (2024) 3:51:20

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

09 Jun 2020 15:32 #4 per Jordi (Associat/da)

RugbyMan va escriure: has obert la capsa de pandora. Ara hi faré un cop d'ull peró lo que he llegit/ecoltat fins ara no em motiva gaire.

+1

Jo només l'hi trobo sentit en muntanya i de manera limitada, a l'asfalt vull notar "l'escalfor" i els ritmes de creuer semblants; potser si fos dels que arriben primers no em faria res, però...


Salut!
Jordi

* MMP *
3h24 37 Marató - 1h31 07 Mitja - 41:55 10km - 19:49 5km - 5:48 Milla - 3:19,50 1000m - 1:07,23 400m - 14,43 100m || 2h28 53 30km - 1h06 17 15km - 46:55 ECI
* Addicte a l'endorfina des del 18/08/2011 *
JRDi69 en STRAVA
Masses Límits

123

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

09 Jun 2020 16:15 #5 per andreugg (Associat/da)
Bon resum Jordi :)
PD Per trons els que tinc ara sobre de casa al costat de Collserola jaja!

JRDi69 va escriure:

RugbyMan va escriure: has obert la capsa de pandora. Ara hi faré un cop d'ull peró lo que he llegit/ecoltat fins ara no em motiva gaire.

+1

Jo només l'hi trobo sentit en muntanya i de manera limitada, a l'asfalt vull notar "l'escalfor" i els ritmes de creuer semblants; potser si fos dels que arriben primers no em faria res, però...


Salut!
Jordi


10k - Cursa Moritz Sant Antoni (2024) 00:47:18
21k - La Mitja (2024) - 1:43:46
42k - Marató Barcelona (2024) 3:51:20

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

09 Jun 2020 17:23 #6 per tonivet (Associat/da)
+1, pel format asfalt no m'atrau gens, Quedo amb uns amics en un circuit sense semafors ni cotxes i no hi veig diferencia. Pel format muntanya no ho veig malament; no hi haurien taps pero requereix una cursa molt ben senyalitzada

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

09 Jun 2020 19:40 #7 per jaumep (Associat/da)
Bona tarda,

No m'agrada competir. No m'ha agradat ni quan era un crio (mai he fet esports d'equip). De fet, una de les coses mes positives per mi de córrer es que no necessito a ningú. No em mal interpreteu, no soc un asocial, sinó no seria de Corredors, i m'encanta poder compartir hores de km i vida amb el meu col·lega Carlos. Però si no es el cas, doncs gaudeixo igual.

Però, de tant en tant trobo alguna cursa que em remou. Pot ser per quilometratge, per desnivell, pel paisatge, pels organitzadors, o com excusa per altres aficions (enoturisme). I llavors si.
M'encanta la cerimònia d'inscripció, la recollida del dorsal, les xarrades prèvies al vestuari...però sobre tot, el que mes m'agrada d'una cursa es trobar-me envoltat de gent que, al igual que jo, ha dedicat i sacrificat hores amb l'objectiu d'estar aquí i ara.
M'encanta sentir-me part d'un tot. Abraçar-me i desitjar sort a gent que no conec, l'explosió de satisfacció de la sortida, el xute de dopamines, endorfines i totes les "ines" que vulgueu.
Sentir-me heroi per una estona mentre la gent acomiada a tot aquell riu de bojos mentre s'endinsen en un bosc o una muntanya, poder ajudar algun company amb problemes, saludar i agrair la feina de voluntaris que et reben amb un somriure en llocs insospitats (com collons han pogut arribar aquí amb tot això), mullar-me de cap a peus, cremar-me pel sol, sentir-me exhaust i quinze minuts després eufòric...collons, sentir-me VIU!!!. I si per fi pots arribar a meta, gaudir, ni que sigui per un moment, de l'eternitat. Tinc gravat a foc al meu cervell molts moment que m'acompanyaran fins que la palmi. Si a tot això li sumem un bon àpat recuperador, doncs ja ho tindríem.
Que voleu que us digui, tot el que no sigui això, per mi no te sentit i puc esperar. De moment, seguiré entrenant. Sol o acompanyat.

Salut i quilometres companys!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

09 Jun 2020 20:52 #8 per MIGUEL SBD (Associat/da)
La meva opinió aquest projecte del Andreu no deixar de ser una contrarelotge està bé en aquest sentit peró jo sóc d'un d'altre parer a mi m'agradar córrer en cursa on esta tot el caliu esta a prop de la gent saludar etc... a lo millor sóc molt clasic peró per fer aixó em quedo entrenant i no pago per esta limitat m'espero i ja correré quant és pogui deprés i ha un altre cosa els que fem de guies com ho fem amb els nostres atletes i l'arrivada seria un caos i també la descriminació d'acota una cursa a 5000 persones quant l'any passat va tindre més gent unes 12000 persones en fí jo faré Mola o córrer per el riu o el bosc i si haig de córrer en el 2021 alguna cursa m'espero és la meva opinió

Cada km serà per tu. 3a sempre amb nosaltres

2h56'58'' marato Barcelona 2010
1h22'24'' mitja  Barcelona 2007
37'17''   10km   Pineda 2007
19'08''  5km La Nostra (Sabadell) 2014
05'27''   milla de Sant Viçens de...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

09 Jun 2020 21:18 #9 per Josep58 (Associat/da)
Bones ¡¡¡

En la línia del que s'ha parlat de l'atractiu de poder "compartir abans- durant i després" una cursa

Atenent la situació actual i la voluntat de que es puguin tornar a fer curses, es obvi que cal presentar plans que s'ajustin a unes mínimes condicions sanitàries actuals però el cert es que cada dia que passa arriben noves informacions i no totes amb la mateixa direcció i com diu el mateix Andreu, si es pot omplir el Camp Nou, ja podrem fer curses amb el model tradicional ?

Avui es parla que a les últimes 6 darreres jornades de la Lliga de Futbol ja es podria anar als estadis ocupant un 30% de l'aforament, quan això setmanes enrere era del tot impensable, fins i tot per l'inici de la nova temporada i per tant d'aquí al setembre això pot canviar i molt.

Es molt lloable la voluntat de l'Ajuntament de Barcelona de voler fer la cursa de la Mercè i els plans presentats per l'Andreu també, però personalment jo que faig molts entrenaments sol, en aquells que els podia fer acompanyat la recompensa era molt gran, igual com passava quan anava a les curses i podia "compartir-les" amb amics i companys i no sé si si les actuals propostes, sembla més una prova individual contrarellotge, no li treu aquest atractiu de "l'acompanyament" a que feia referència.

Bé jo tinc l'esperança que d'aquí en endavant les coses millorin molt i encara que amb alguns canvis, però no tant traumàtics, es puguin tornar a fer curses però si malauradament no fos així les propostes actuals per curses, si parlem de gran format, les veig personalment poc atractives, tot i que això no vol dir que en descartes totalment de participar-hi.

La recuperació es possible, amb sort, paciència i temps

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

09 Jun 2020 21:47 #10 per joseluisblanco (Associat/da)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

11 Jun 2020 09:27 #11 per jauteras (Associat/da)
Doncs jo penso que donades les circunstancies no hem desagrada aquest format. Miro lo positiu, poder correr amb molt poca densitat de corredors comparat amb una cursa de la Merce tradicionall. Poder fer el recorregut sense sumar mts de més, cosa normal amb tanta gent, ja que no pots agafar les curves pel cami mes curt, no hem sembla tant malament. De fet, i aixo es personal, acostumo a correr per sensacions, i aixo fa que dificilment corri tota la cursa acompanyat dels mateixos corredors. En definitiva, que per mi aquest format no hem desagrada, tot i que m'estimaria mes tornar al estat tradicional, cosa que voldria dir que tot torna a la normalitat.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

11 Jun 2020 11:49 #12 per gorka (Associat/da)
No m'agraden gens les solucions que es proposen. Totes elles desvirtuen el que és una cursa. Com en moltes coses que hem vist els darrers mesos, no hi trobo gaire sentit a tot plegat.

Penso que pel que fa a les curses de ruta n'hi hauria prou amb augmentar el nombre de calaixos de sortida per permetre sortides esglaonades en grups més petits. No seré jo qui posi la dimensió als grups, perquè cada cursa és un mon.
Per exemple, a Barcelona, amb una cursa com Bombers, amb una sortida ampla, potser s'haurien de fer calaixos de 500 persones (50mx10m=500 m2, és 1 pax/m2, la meitat de densitat que es permet actualment al transport ferroviari, per comparar).

Per evitar haver d'esperar massa estona a la sortida i avortar la tendència natural que tenim a apropar-nos molt els uns als altres, un canvi que no he llegit enlloc podria ser implementar sistemes de sortida com el que s'aplica a la París-Versalles: FIFO (First Input, First Output). És a dir una cua ordenada i es va omplint un calaix de sortida amb grups de N corredors i es donen sortides esglaonades cada x temps. Si vols sortir dels primers et lleves ben d'hora! En aquest cas només caldria reservar la primera sortida per aquells que poguessin acreditar registres per estar en el Top-10 o Top-20 de la cursa, posem per cas.

En resum, entenc que organitzadors i proveidors vulguin trobar solucions que els permetin treballar en la bogeria paranòica legal que s'està imposant, però crec que les solucions són molt més fàcils i tenen més a veure amb el sentit comú de tots plegats que en la obsessió legislativa d'alguns. Al final quan ens presentem a la línia de sortida d'una cursa ho fem plenament conscients d'on anem i si no ens ve de gust o no ens agrada, sempre ens queda la opció de quedar-nos a casa o bé anar a entrenar en solitari o en petits grups.


MP
1000 m.l. (1): 3.53 (Barcelona 2018)
5 Km (3): 22.31 (El Masnou 2017)
10.000 m.l. (2): 39.59 (Barcelona 2009)
10 Km (102): 38.20 (Girona 2007)
Mitja Marató (88): 1.27.38 (Granollers 2007)
Marató (34): 3.18.27 (Sant Sebastià 2007)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

11 Jun 2020 13:10 #13 per jauteras (Associat/da)
Molt ben explicat, Gorka, jo també crec qué el que tu proposes es millor i més raonable i amb molt sentit comu. Jo es el que preferiría, pero no sé si ens deixaran

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

11 Jun 2020 18:02 - 12 Jun 2020 10:51 #14 per gorka (Associat/da)
andreugg, jaumep, Josep58, MIGUEL SBD
Molta raó en tot el que dieu. L'essència de la cursa és que som uns quants (pocs o molts) que volem córrer junts i compartir la competició. Competició que per a molts és contra un mateix, per a uns quants contra quatre amics i coneguts mentre que per uns pocs és per guanyar.


MP
1000 m.l. (1): 3.53 (Barcelona 2018)
5 Km (3): 22.31 (El Masnou 2017)
10.000 m.l. (2): 39.59 (Barcelona 2009)
10 Km (102): 38.20 (Girona 2007)
Mitja Marató (88): 1.27.38 (Granollers 2007)
Marató (34): 3.18.27 (Sant Sebastià 2007)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

11 Jun 2020 18:12 #15 per Ramon_B (Associat/da)
Doncs jo en línia amb el que heu dit. En faré alguna per experimentar la novetat però no es el que m'agrada per molts motius i m'esperaré si cal al 2021 o fins quan puguem córrer com abans.

689 Curses , 280 deumils / 42 Mitges / 3 Maratons
rbeltra.blogspot.com

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

12 Jun 2020 17:47 - 12 Jun 2020 17:49 #16 per Dennis Teuling (Associat/da)
Més o menys d'acord amb tots, però sobre tot amb el pensament darrera de l'escrit de gorka.
Si podem anar en transport públic amb molta més densitat (i gent més vulnerable), i d'aquí poc potser a omplir estadis i centres comercials... sembla mentida que ara per córrer hem de fer aquestes restriccions només per temes legals.

Però potser és un primer pas necessari per arribar a la normalitat (no dic "nova normalitat").
Fent-ho en aquest format tan poc interessant ens donarà la confiança de que realment es pugui fer curses sense tanta por.

Fa 7 setmanes deixaven sortir als nens: crits de "quina vergonya... ens mereixem l'extinció"
Fa 6 setmanes deixaven sortir als corredors: crits de "quina vergonya... ens mereixem l'extinció"
Fa 4 setmanes deixaven obrir les terrasses: crits de "quina vergonya... ens mereixem l'extinció"
Però no ha vingut la segona onada, ni res... encara no ens hem extingits...

Tant de bo passa el mateix amb les curses, i podem fer-les amb sentit comú. Amb prudència, però sense pors.

Som-hi, que ja falta menys!
Tampoc entenc perquè hem de fer curses de 5.000 corredors.
Podem fer curses de max.1000 corredores amb el caliu de les curses de barri de tota la vida.

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

13 Jun 2020 04:41 #17 per xandri (Visitant)
El format proposat només és viable per curses amb pocs participants. 3600 sortides per hora (60 minut) implica allargar 1 hora l'esdeveniment. Una Cursa dels Nassos, Mercè, Bombers, Jean Bouin, etc. amb 10.000 participants significaria allargar el temps de la cursa 3 hores, per un total de 5 hores entre obertura i tancament de meta. Suposo que ningú pensa que cap ajuntament o organització estarà disposat a assumir aquests costos (voluntaris, policia, sanitaris, neteja, talls de circulació, etc.)* cada 2-3 setmanes per un 10k.

Trigarem a tornar a veure curses massives de 10.000-20.000 participants; aquest any segur que no, i dubto molt que al 2021 tornem a veure aquests xifres. Crec que, d'una banda, s'establiran límits d'inscripcions i, d'altra banda, hi haurà curses que simplement no es faran perquè les organitzacions renunciaran a fer-les (e.g. Marató de Collserola).

*Menció a part el cost polític i mediàtic pels governs locals. Tot i comportar aglomeracions similars o menors, la ciutadania percebrà de manera molt més agreujant una cursa on els corredors "escampen el virus" que no pas un partit del Barça.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

13 Jun 2020 19:56 #18 per Josep58 (Associat/da)

meep va escriure: Bon dia!
Aquests dies s'està parlant molt del nou format de curses que s'està preparant per poder celebrar curses populars garantint la seguretat dels participants. Què n'opineu?

Envieu, comentaris, preguntes o propostes!!
Hi participareu?


Meep, trobo a falta els teus comentaris sobre els actuals models proposta dels que s'està parlant ;)

La recuperació es possible, amb sort, paciència i temps

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

13 Jun 2020 20:10 #19 per Jorfer (Associat/da)
Particularment prefereixo esperar més temps que córrer esglaonadament però si em poso a la pell dels organitzadors i de les empreses paral·leles que viuen del córrer és normal que intentin buscar alternatives (qualsevol ho faria, i és més que legítim).

El problema trobo és l'organització de les sortides i les arribades i evitar les aglomeracions en les cues d'espera mentre no et toca sortir a la teva hora.

Jo per natura sóc positiu i tinc esperances que aviat podem córrer amb la normalitat clàssica i es trobi solució mèdica pel coronavirus.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

13 Jun 2020 23:22 #20 per Dennis Teuling (Associat/da)

xandri va escriure: *Menció a part el cost polític i mediàtic pels governs locals. Tot i comportar aglomeracions similars o menors, la ciutadania percebrà de manera molt més agreujant una cursa on els corredors "escampen el virus" que no pas un partit del Barça.


Molt bona observació xandri...

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.