(2025-02-22) XIII Mitja Marató Colomenca

(2025-02-22) XIII Mitja Marató Colomenca

17 febrer 2026 13:40 #61 per fandes (Associat/da)
squash a partir de les 7h30 també podràs recollir-ho al matí de diumenge ;). Els voluntaris/es sempre fan el millor possible, però us recomanem arribar amb temps i també anar amb antelació al guardarroba per evitar-vos presses i facilitar la logística.

Gràcies!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 febrer 2026 16:55 #62 per squash (Associat/da)
fandes, gràcies per la resposta.

És clar, no voluntaris, no party.

Fins ara.

Jordi

21 febrer 2026 07:09 #63 per Mona (Associat/da)
Jo seré una de les que haurà d’arribar ben d’hora demà per agafar el dorsal, avui m’és impossible! Certament, més val anar amb temps perquè som masses els que no aprofitem dissabte per anar amb calma.

Demà 10km i Mitja sortim a la mateixa hora, així que ideal per trobar-nos tots a les 8:30 sota l’arc de sortida per a fer la foto CoRReCaT! ;)

22 febrer 2026 19:47 #64 per Vicenç (Associat/da)
Aquest matí nova participació en aquesta Mitja, crec que deu ser de las curses amb mes percentatge de correcats, alguns feia temps que no coincidia, vaig recollir el dorsal dissabte sense cap cua i avui el gaurdabosses ha anat molt bé, avituallaments en botella :party: , i final amb entrepà molt bé, el dia ha estat bo per córrer, una mica fresc i no gaire aire, el recorregut ja el coneixia, així que l'he gestionat com he pogut, al final he trigat 1h 53' 44", que m'han deixat prou satisfet, l'any vinent caldrà tornar :sunglasses:

Vicenç

El dia d’ahir no ha tornat, el dia d’avui no crec que ho faci.

23 febrer 2026 07:34 #65 per XarlieOne1 (Associat/da)
Doncs tercera participació a la Gran Mitja Colomenca, que com sempre va estar genial, per recorregut, per entrepà, i per l´amor que hi possa l´UCLA en organitzar-la.
En el meu cas, em vaig apuntar per treure´m l´espineta de la retirada de la MM Sitges i una mica més torno a ensopegar amb la mateixa pedra, ja que durant la setmana vaig enganxar un refredat que va possar en dubte la meva participació.

Al final vaig poder anar i a primera hora ja estavem per les pistes d´atletisme amb en Jorfer preparant les llebres i mirant que tot estigués a punt. I amb l´estòmac una mica regirat vam fer l´escalfament sota un important fred...tot plegat em feia dubtar de l´estratègia a seguir, però finalment vaig sortir darrere la llebre de 1h40 (espero que no sigui res Sergi i et recuperis aviat) i conjuntament amb en Jorfer, Dennis, JjSabadell i els Sincamisetas.

Com ja sabeu, la mitja és un puja i baixa i no és el perfil millor per mi..però poc a poc vaig anar aguantant i vam arribar fins al gir del 15K amb la llebre, per tant, només quedava aguantar la part més fàcil per a fer una bona mitja....

Malauradament, les cames les vaig acabar de deixar al repechito del 18k, i tot i l´ajuda del Jorfer, em vaig deixar 30 segonets a l´arribada.

Tot i això, molt content d´estar al voltant de l´objetiu que m´havia marcat. Tornem a la cova de la jubilació atlètica.

Resumint, felicitar a l´organització, a les llebres, i que la Mitja colomenca segueixi per molts més anys.

23 febrer 2026 14:38 - 23 febrer 2026 14:40 #66 per fandes (Associat/da)
Hola hola!

Avui passo a parlar-vos de la meva experiència com a llebre... En uns dies us parlo com organitzador i voluntari :hearteyes:

Ahir tenia el privilegi i la responsabilitat de portar la banderola de 1h20 a la Mitja de "casa". Tenia l'avantatge que em conec el circuit com el palmell de la mà (el vam pensar, homologar, remarcar... dins de la nostra comissió de la cursa). Però el desconeixement de com respondria el cos d'entrenar molt menys del que necessitava durant la setmana, l'estrès previ, l'inexistència de cap activació el dia previ o res que se li assemblés, i el fet de ja està fent exercici físic (col·locant els cons i els kms de tota la ciutat de la cursa) a les 4h30 del matí.

Per sort, veure la colla :hearteyes: Correcat IMMENSA que hi havia ahir a l'Antonio Amorós, aixecava la moral i motivava a qualsevol! Tan de bo poder llegir moltes cròniques vostres aquí al fòrum. Després de la superfoto i revisar els darrers 1.097m, fem una volta a pista i un pas pel lavabo abans de la sortida on repasso mentalment el meu pla:

Objectiu 1h19m59s -> dividit en quatre parcials a revisar de 5k: 18m56-19m01s//18m55-19m00s//18m40s-18m45s i el km i escaig final 4m10s-4m15s.

Primer 5k, aire i circuit a favor, aire i circuit en contra; 18m57s :v:
Sortida puntual i ample en els primers 400m (que bonic fer-ho a una pista d'atletisme) encara que aviat s'estreta. Ja direu com ho viviu vosaltres! Nosaltres ens podem recol·locar bé, i ja al parc hi ha lloc de sobres per córrer. El primer km (3m49s) ofereix lloc per córrer, però fa eminentment vent en contra. A la cacaolat però, gir de 180º i moment d'aprofitar que cavalquem com Eolo sobre aquesta brisa suau. 2,5km (fins a la primera pujada d'entitat), planíssims i a favor, on agafem una mica de coixí (3m41s/km de mitja). Em va genial per dur la barqueta (molt més multitudinària del que creia) sense gastar cartutxos fins a l'inici de la rambla, amb moltes giravoltes i alguna pujada de passetes curtes (3m53s/km de mitja en aquest tram).

Segon 5k, una mica més lent de l'habitual no farà mal; 19m13s :raised:
Entrem en un tram que des del meu punt de vista et pot treure més que donar (especialment pels que fem la mitja) així no apreto gens fins arribar al km 7. Malgrat la llarga baixada per Rafael Casanova i carrer Major, torno a córrer per damunt de la mitja objectiu (2km a 3m53s/km). Cap problema, perquè a Francesc Macià ens posarem en mode creuer (fins l'arc de separació de curses a 3m48s/km) i tanquem el segon 5k i el primer 10k en 38m10s. Tinc la sensació que tenir energia a les cames ens ajudarà a aprofitar el perfil favorable després del gir i el vent. Espero no equivocar-me...

Tercer 5k, non ti preocupare, al darrer tram tu volare; 19m10s :pray:
Malgrat acumular un retard de 9s respecte el plar, decideixo mantenir la calma i no cremar naus. El grup segueix sent nombrós per anar a aquest ritme (hem entrat uns 8 plegats a la Roca i seguim compactes). De duresa ens queda l'11, amb la llarga pujada de la depuradora (3m59s/km). A partir d'aquí ja no hi ha excuses, no podem sumar més retard i arribem als horts del km 13 a bon ritme tot i el lleuger ascens i el vent (3m48s/km). Fins i tot aquesta darrera milla abans del gir, i comptant els corredors que ens precedeixen millorem una mica (3m47s/km) i passem el 15k en 57m20s, encara ens queda feina per fer! Per cert, moltes gràcies als voluntaris/es dels avituallaments, que ja som pel 3r i tots han estat magnífics!

És el moment de fer els ajustaments, què pot sortir malament? 18m17s :dash:
No sé si us ha passat a vosaltres, però ha sigut sentir el vent al clatell i saber que ja tornàvem a Santa Coloma... I les cames volien volar! Així que poso fre de mà, malgrat tot comencen a caure els kms més ràpids de la prova (3m39s/km) fins arribar al peu de la depuradora, al km17. Aquí, animo a la barqueta que segueix intacta (sols el Biel, un amic va fent la goma, però gràcies al Jona crec que arribarà). Ens queden dos pujades i ho tenim! Aquest perfil puja baixa es reflecteix en el ritme, que és ascendent km a 3m45s, que baixa amb ganes a 3m36s i que cal fer un darrer esforç, 3m41s. Estem on volíem ser, km 20 i 1h16m40s, 5 segons de marge per no adormir-nos, però tenir ganes de lluitar i ser tots 9 sub1h20 a la pista!

Quin regal, fer la volta triomfal; 4m13s :trophy:
Content, perquè ser que no he de maquillar res, que mantenint el ritme estarem en la forquilla de 15s que ens autoexigim les llebres per sota del temps previst. Animo als companys de barqueta, que poc a poc em deixen enrera. Em centro en l'Emma, que té el record de Catalunya F50 en 1h21m43s i avui el triturarà. Vinga campiona! Ja trepitgem tartà i quan passem la zona de sortida (a 227 metres de meta) el crono diu 1h19m00s. Això no s'escapa! Quina passada l'ha destrossat amb 1h19m52s! I la llebre, un segon per darrera eufòrica, quina sort viure un dia així!

Quin goig saludar a tots/es els que vau acabar abans de marxar a seguir feines de desmuntatge. Molts ànims als que per circumstàncies vàries no vau poder ser-hi o us vau retirar. Amb ganes de veure'ns aviat en noves curses!
Adjunts:

23 febrer 2026 17:48 - 23 febrer 2026 17:51 #67 per Vladi (Associat/da)
Hola, companys i companyes!

Un que va estar ahir a Santa Coloma :heart: . A mi sempre m'agrada tornar a Santa Coloma, per la cursa i perquè hi vaig passar 12 cursos treballant-hi a una escola i guardo molts bons records. De fet vaig aprofitar el bon matí que feia dissabte per recollir el dorsal i fer un tomb pels carrers del barri de Singuerlín, on està l'escola, i veure com ha canviat tot (metro, parc de Can Zam, pistes d'atletisme, ... tot molt millor).

Felicitar i agrair al Fandes i totes les persones de la UCA i als voluntaris tota la dedicació i esforç que posen any rere any perquè aquesta cursa surti tan bé. Jo destaco el fet de començar i acabar a la pista d'atletisme, ajuda a donar un ambient molt festiu. Molt bé tots els serveis, guarda-roba, recollida dorsal, entrepà i beguda, avituallament en ampolla, ... Un únic aspecte on crec que es pot millorar és el tema dels lavabos, són pocs per tants corredors i corredores (només vaig veure els que estan al costat de secretaria), es va fer una cua bastant important.

Aquest nou circuit dels 10k m'ha agradat molt perquè fas un bon tomb per Santa Coloma. Té les seves pujadetes, però, si vas fort, també es pot recuperar a les baixades. Entretingut!

Ahir arribo d'hora i, tot i el bon dia, fa un fred que pela, estar al costat del riu és el que té. Prenc un cafè i començo a escalfar per treure'm el fred i gairebé em perdo la foto de grup. Vaig arribar per fer l'última foto, ni temps tinc de treure'm el paravent, soc l'únic que no surto amb la samarreta pastanaga.

Jo vaig córrer la de 10k, ara no estic per fer una mitja, les deixo per a més endavant. Encara no estic recuperat del tot d'una grip que vaig passar fa unes tres setmanes. De fet, en els últims entrenaments no era capaç de fer més de 4-5 km seguits sense ofegar-me. Per tant, l'objectiu era poder acabar els 10k sense parar. I objectiu aconseguit :great: . No sé si va ser l'efecte cursa o si va ser Santaco o si va ser compartir una estona amb tants companys i companyes, però em vaig sentir força bé. Surto relaxat i sense forçar, agafo un ritme bastant constant de 5 min/km en pla i uns 5:20 en pujada i veig que els pulmons van aguantant. A les baixades les cames demanen més, però no he volgut apretar, volia acabar-la sense patir. Al final 51:30 (25:37 + 25:53) i supercontent, malgrat fer gairebé 4 minuts més que l'any passat. Així ja tinc nou objectiu, anar millorant a poc a poc.

També molt content perquè el meu fill gran va ser el segon de la cursa de 10k. :clap: :clap: :clap:

Molt content d'haver pogut saludar a tants companys i companyes. :party:

Molta salut :great: :great: :great:

23 febrer 2026 19:36 #68 per Jorfer (Associat/da)
Vicenç doncs si moltíssimes samarretes taronges i de la UCA. Unes grans curses fetes amb caliu que es nota en tot moment.

XarlieOne1 el maratonià jubilat, torna a posar-se un dorsal fent una mitja més que digne. Ben gestionada i treient-se la por del constipat setmanal.

Fandes, quin relat més maco de la teva gestió com llebre, en un recorregut que no és fàcil de gestionar. Es nota que coneixes el terreny com la palma de la teva mà. Gràcies per tot l'entusiasme i carinyo que posseu.

Vladi, estem en temps de grips i d'al:èrgies i aquestes no ens deixen en pau. Que li farem. Bon resultat de totes formes i quasi dobles els dos 5 kms.

Per la meva banda avui, després de preparar la logística de les llebres amb el XarlieOne1 i en Fandes, l'objectiu del dia era fer un rodatge en companyia en aquest cas, de l'amic XarlieOne1 i fer la cursa al voltant de 1h40 i l'hem aconseguit. Particularment, m'he trobat còmode però tinc que millorar els avituallaments doncs perdo molt de temps buscant les sals i gels al cinturó.

Gent de la UCA, endavant doncs sou molt bona gent.
L'any proper ens veurem si tot va bé.

24 febrer 2026 23:51 #69 per Dennis Teuling (Associat/da)
fandes, descripció molt bona i minuciosa de la cursa a alt ritme!!

Quin control de la cursa, tant a nivell organitzatiu com fent de llebre... I escrivint la crònica!!

Gràcies per tot!

Gràcies també per les cròniques vicenç, Xarlie, Vladi!

Jo per la meva part he tornat a fer una mitja amb dorsal després de 3 anys (descomptant 2 cops de llebre, 1 aquí), I m'ha agradat molt la cursa.
No havia fet res de velocitat enguany, i per tant volia sortir a 1h40 -assumible, i a més a més en la millor companyia amb el Jorfer, Xarlie, Sincamisetas, JJ, a poca distància de la llebre.

Després del km 7-8 vaig pujar una mica el ritme per tenir una mica més la sensació de competició, i finalment vaig acabar en 1h36:30. Gens destacable, però amb zero molèsties i ganes de més!!

Com heu dit tots, un recorregut prou dur, però molt divertit i agradable!

Després un entrepà amb botifarra sorprenentment calent i excepcionalment bo! Un punt important a favor.
I després la xerrada amb el companys amb un sol esplèndid. Què més podem demanar.

Potser l'única pega era la falta de contenidors de brossa en la zona de la botifarrada.. cosa fàcil de resoldre l'any vinent.

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

25 febrer 2026 09:11 #70 per gorka (Associat/da)
Contentíssim d'haver pogut acabar aquest diumenge la Mitja Colomenca al quart intent. Els tres anteriors havia tingut la cursa a l'agenda però l'havia canviat per la distància 10Km a última hora per diversos problemes físics. Després de fer la mitja, la butifarra entra molt millor!
Un luxe estar a la foto CoRReCaT, crec que deu ser una de les més nombroses de la temporada, la qual cosa dona fé dels vincles de la nostra Associació amb l'UCA però també de la qualitat de l'organització colomenca.
Felicitar a totes les llebres per la bona feina feta (en especial a fandes per portar la bandera més complicada amb èxit, per ser part de l'organització local i per super-crònica que ens ha regalat).
Jo vaig rebaixar algun segon respecte a Granollers, em va faltar una mica de gasolina el darrer quilòmetre, però vaig parar el cronòmetre on em toca i això és motiu per estar content. Em dona confiança de cara a la propera, una Marató amb jet-lag incorporat.

MP
1000 m.l. (2): 3.53 (Barcelona 2018)
5 Km (4): 22.31 (El Masnou 2017)
10.000 m.l. (2): 39.59 (Barcelona 2009)
10 Km (109): 38.20 (Girona 2007)
Mitja Marató (96): 1.27.38 (Granollers 2007)
Marató (37): 3.18.27 (Sant Sebastià 2007)

25 febrer 2026 11:33 #71 per aurelian (Associat/da)
La Mitja Colomenca es la cursa que más veces he corrido, 7 incluyendo la de Domingo, mi intención es de volver cada vez que pueda, me gusta mucho el recorrido especialmente el tramo por la Carretera y la organización y los voluntarios siempre de 10.
La parte atlética lo he repasado en mi resumen semanal de la preparación de la maratón de Hannover www.corredors.cat/forum/38-marato/961629...10h?start=20#1016277

Pocas cosas a mejorar- pero quizás la salida podría ser un poco más fluida. Quizás salidas separadas para la cursa de 10? O añadir un par de cajones? Cambiar el lugar de la salida para ser más amplio? Pero claro, si cambias el lugar de salida tiene que volver a certificar el recorrido que es otra pasta.

Un placer saludar a muchos correcats, hasta la proxima

10000: 38:43 - Sant Antoni 02.2016
Mitja: 1:23:49 - Oxford Half Marathon, 10.2018
Marató: 2:56:26 - Maratona di Pisa, 12.2018

strava

25 febrer 2026 16:03 #72 per fandes (Associat/da)
Que guai llegir tantes cròniques! Felicitats aurelian, gorka, Dennis, Jorfer, Vladi per superar tots els reptes el passat diumenge. I també, agraïts que ens transmeteu confiança per a que un grup de corredors/es :party: seguim procurant organitzar aquests saraus uns quants cops l'any.

I fins i tot ens feu propostes de millores! Que guai. N'obro llista per fer-ne buidat a la comissió, i per si se us acut alguna més:
- La primera m'ha arribat per altres vies, però també la comparteixo, instal·lar alguns lavabos de lloguer a l'interior de la zona amb tanquest, per aquell darrer pipi o necessitat abans de l'inici de la prova. I per reduïr una mica les cues als vestidors.
- Col·locació dels contenidors de brossa en el passadís.
- Aconseguir sortides més fluïdes. Calaixos de sortida? Inicis separats en el temps?

PD: ara ens cal trobar patrocinadors perquè cada any pugen (lògic, perquè a ells també els costos) el que ens cobren els proveïdors i volem apostar per mantenir preu el màxim d'edicions possibles.

Què n'opineu del circuit d'enguany? A mi és el que m'agrada més, tot urbà pel 10k i amb aquest regal de tenir temps per gestionar a la Roca i veure als companys al 21k. Aviam l'any vinent si les obres ens respecten o si vosaltres també hi veieu idees de millora. I una de les novetats que teníem enguany la separació de distàncies amb arc creieu que és suficient i clara, o caldria res més?

Us llegeixo, aviat us obro fil de la següent moguda, la 33a Pujada a les Dues Pedres!

25 febrer 2026 16:35 #73 per Jorfer (Associat/da)
Potser separar les sortides de les curses, primer la mitja i 15/30 minuts després la de 10, per exemple, la mitja que sorti a les 9:00 i la de 10 a les 9:15.

26 febrer 2026 16:45 #74 per Vladi (Associat/da)
Fandes, respecte al circuit del 10k, personalment m'ha agradat molt callejear per Santa Coloma passant per la plaça de la Vila, la Rambla de Sant Sebastià, ... És un circuit entretingut amb pujades, però que es compensen amb baixades. No és per fer marca, però, sent Santaco, és un perfil no gaire dur (podria ser-ho molt més). La meva opinió es què us ha sortit molt bé.

Cap problema amb la separació de les dues curses.

Salut company :great: :great: :great:

26 febrer 2026 16:58 - 26 febrer 2026 17:02 #75 per Hansi (Associat/da)
Li tinc un afecte molt gran a la mitja de Santa Coloma i a la UCA per tractar-nos tan bé :heart: . Això ha fet que cada any m'inscrigui i, fins ara, he pogut completar totes les edicions de la mitja.

Aquest any semblava que no podria, perquè cap al 20 de gener, un dolor a l'esquena, causat per contractures, em va obligar a parar d'entrenar. Em vaig perdre curses com Sant Antoni, la mitja de Sant Cugat i la de Barcelona :cry: . Però quan ja creia que tampoc podria fer Santa Coloma, 8 dies abans, vaig poder començar a trotar suau. Augmentant mica en mica els km durant els següents dies, vaig poder fer 11 km el divendres abans de la mitja.

La prudència dictava que el salt a fer-ne 21 al cap de dos dies era massa, però vaig voler provar-ho perquè si no, m'hauria penedit. M'alegro molt d'haver-ho fet.

En la prèvia de la cursa vaig tenir una companyia immillorable, saludant molts/es correcats i gaudint de llargues converses amb els germans camiseta, Gorka i Aurelian. Amb gent tan maca, ni nervis ni preocupació.

Un cop iniciada la mitja, em vaig centrar en la comoditat del meu ritme i de l'esquena. Al sumar km l'anava notant més, i cap al km 13-14 ja molestava, però era suportable. Quan vaig arribar a meta (gairebé amb pitjor marca personal :joy: , però no, per poc), estava una mica adolorit, però ho compensava la satisfacció d'haver completat una mitja colomenca més :cheer: :muscle:. Els dies posteriors he hagut de fer més fisio i parar una mica de córrer, però res preocupant :party:

Només tinc paraules de lloança per organització i voluntariat d'aquesta cursa. M'encanta. A banda del bon tracte al corredor i dels molts encerts de sempre, enguany ha estat una bona millora posar etiquetes pel guardaroba. Valoro molt l'escenari de la pista d'atletisme com a centre neuràlgic, i el bocata+fruita+beguda del final. El recorregut per dintre de la població em sembla molt bé, i li dona "substància" a trobar el ritme amb el puja-baixa. Només em va crear dubte el petit tros de terra al parc, molt a l'inici, perquè era de fang sec irregular (possibilitat de torçades de peu) i no estava del tot clar per on estava mesurada la cursa (però era un tros tan breu que no té gaire importància).

Aquest any va sortir un dia primaveral, tant que en la conversa post cursa amb el Dennis, Manel i algú més vam comentar el gust que donava estar al sol avituallant-nos sense necessitat d'abrigar-nos. Amb el fred que hem passat allà mateix altres anys! :joy:

Per mi ara l'objectiu és acabar de curar l'esquena, cosa que m'impedirà fer la marató de Barcelona, però a veure si encara puc fer unes quantes curses abans de la calor forta.

Amic Fandes, enhorabona i gràcies a la UCA i l'organització! Si de mi depèn, cada any em tindreu per aquí :kissheart:

04 Mar 2026 17:35 #76 per fandes (Associat/da)
Que bé seguir llegint-vos! Sou uns cracks :heart: . I llegir que malgrat les dificultats procureu ser-hi omple de joia, de veritat!

Jorfer el que proposes ho vam provar en una edició i va ser un "petit fiasco"... Pensa que els primers (sobre les 1h11-12) entrarien o amb els corredors que tarden 41-42min o amb els de 56-57min, massa volum de gent per decidir la victòria!

Però sí, ja hem fet reunió de revisió a la comissió i han sortit aprovades esmenes per 2027, així que la 14a edició encara serà més esplèndida!

Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats