Hola hola!
Avui passo a parlar-vos de la meva experiència com a llebre... En uns dies us parlo com organitzador i voluntari
Ahir tenia el privilegi i la responsabilitat de portar la banderola de 1h20 a la Mitja de "casa". Tenia l'avantatge que em conec el circuit com el palmell de la mà (el vam pensar, homologar, remarcar... dins de la nostra comissió de la cursa). Però el desconeixement de com respondria el cos d'entrenar molt menys del que necessitava durant la setmana, l'estrès previ, l'inexistència de cap activació el dia previ o res que se li assemblés, i el fet de ja està fent exercici físic (col·locant els cons i els kms de tota la ciutat de la cursa) a les 4h30 del matí.
Per sort, veure la colla
Correcat IMMENSA que hi havia ahir a l'Antonio Amorós, aixecava la moral i motivava a qualsevol! Tan de bo poder llegir moltes cròniques vostres aquí al fòrum. Després de la superfoto i revisar els darrers 1.097m, fem una volta a pista i un pas pel lavabo abans de la sortida on repasso mentalment el meu pla:
Objectiu 1h19m59s -> dividit en
quatre parcials a revisar de 5k: 18m56-19m01s//18m55-19m00s//18m40s-18m45s i el
km i escaig final 4m10s-4m15s.
Primer 5k, aire i circuit a favor, aire i circuit en contra; 18m57s
Sortida puntual i ample en els primers 400m (que bonic fer-ho a una pista d'atletisme) encara que aviat s'estreta. Ja direu com ho viviu vosaltres! Nosaltres ens podem recol·locar bé, i ja al parc hi ha lloc de sobres per córrer. El primer km (3m49s) ofereix lloc per córrer, però fa eminentment vent en contra. A la cacaolat però, gir de 180º i moment d'aprofitar que cavalquem com Eolo sobre aquesta brisa suau. 2,5km (fins a la primera pujada d'entitat), planíssims i a favor, on agafem una mica de coixí (3m41s/km de mitja). Em va genial per dur la barqueta (molt més multitudinària del que creia) sense gastar cartutxos fins a l'inici de la rambla, amb moltes giravoltes i alguna pujada de passetes curtes (3m53s/km de mitja en aquest tram).
Segon 5k, una mica més lent de l'habitual no farà mal; 19m13s
Entrem en un tram que des del meu punt de vista et pot treure més que donar (especialment pels que fem la mitja) així no apreto gens fins arribar al km 7. Malgrat la llarga baixada per Rafael Casanova i carrer Major, torno a córrer per damunt de la mitja objectiu (2km a 3m53s/km). Cap problema, perquè a Francesc Macià ens posarem en mode creuer (fins l'arc de separació de curses a 3m48s/km) i tanquem el segon 5k i el primer 10k en 38m10s. Tinc la sensació que tenir energia a les cames ens ajudarà a aprofitar el perfil favorable després del gir i el vent. Espero no equivocar-me...
Tercer 5k, non ti preocupare, al darrer tram tu volare; 19m10s
Malgrat acumular un retard de 9s respecte el plar, decideixo mantenir la calma i no cremar naus. El grup segueix sent nombrós per anar a aquest ritme (hem entrat uns 8 plegats a la Roca i seguim compactes). De duresa ens queda l'11, amb la llarga pujada de la depuradora (3m59s/km). A partir d'aquí ja no hi ha excuses, no podem sumar més retard i arribem als horts del km 13 a bon ritme tot i el lleuger ascens i el vent (3m48s/km). Fins i tot aquesta darrera milla abans del gir, i comptant els corredors que ens precedeixen millorem una mica (3m47s/km) i passem el 15k en 57m20s, encara ens queda feina per fer! Per cert, moltes gràcies als voluntaris/es dels avituallaments, que ja som pel 3r i tots han estat magnífics!
És el moment de fer els ajustaments, què pot sortir malament? 18m17s
No sé si us ha passat a vosaltres, però ha sigut sentir el vent al clatell i saber que ja tornàvem a Santa Coloma... I les cames volien volar! Així que poso fre de mà, malgrat tot comencen a caure els kms més ràpids de la prova (3m39s/km) fins arribar al peu de la depuradora, al km17. Aquí, animo a la barqueta que segueix intacta (sols el Biel, un amic va fent la goma, però gràcies al Jona crec que arribarà). Ens queden dos pujades i ho tenim! Aquest perfil puja baixa es reflecteix en el ritme, que és ascendent km a 3m45s, que baixa amb ganes a 3m36s i que cal fer un darrer esforç, 3m41s. Estem on volíem ser, km 20 i 1h16m40s, 5 segons de marge per no adormir-nos, però tenir ganes de lluitar i ser tots 9 sub1h20 a la pista!
Quin regal, fer la volta triomfal; 4m13s
Content, perquè ser que no he de maquillar res, que mantenint el ritme estarem en la forquilla de 15s que ens autoexigim les llebres per sota del temps previst. Animo als companys de barqueta, que poc a poc em deixen enrera. Em centro en l'Emma,
que té el record de Catalunya F50 en 1h21m43s i avui el triturarà. Vinga campiona! Ja trepitgem tartà i quan passem la zona de sortida (a 227 metres de meta) el crono diu 1h19m00s. Això no s'escapa! Quina passada
l'ha destrossat amb 1h19m52s! I la llebre, un segon per darrera eufòrica, quina sort viure un dia així!
Quin goig saludar a tots/es els que vau acabar abans de marxar a seguir feines de desmuntatge. Molts ànims als que per circumstàncies vàries no vau poder ser-hi o us vau retirar. Amb ganes de veure'ns aviat en noves curses!