Corredors/es sèniors 60+

Corredors/es sèniors 60+

04 Set 2022 20:26 #1 per Barceruel (Associat/da)
Hola,
A petició de l'Antirco, he creat aquet nou fil a la secció de Grups d’entrenament. Us copio el texte que m'ha passat.

Pensant que es el mes adient per que els que ja tenim una edat i podríem aqui expressar-nos de quines sensacions anem trobant, objectius, com entrenem etc...
Segur que ja comencem a ser una bona colla.

A mi encara em queden uns anys pels 60, però us vaig llegint, que la intenció és continuar corrent fins que m'en vagi a sota terra. ;)

2h59'43" (Donosti 2016) - 1h22'31" (Prat 2014) - 37'00" (Prat 2013)

FB: Víctor Millán || TW i IG: @barceruel

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

05 Set 2022 21:55 - 05 Set 2022 22:04 #2 per mario.cat (Associat/da)
Vinga, doncs ja que el company Antirco ha volgut obrir aquest fil, començo jo amb la parrafada.

Els 60 marquen una edat en la que alguns ( com el meu cas) deixem d’estar actius a la vida laboral i podem mirar-nos el mon atlètic de manera diferent a quan treballavem. Reconec que molta gent no vol, o no pot jubilar-se abans d’hora, però ja que jo si que ho he pogut fer, m'agradaria explicar-vos com m’ha canviat el món del córrer.

En primer lloc els horaris. Abans entrenava al arribar del treball, es a dir, a partir de les 6, les 7, les 8 o a l’hora que podia per la tarda. I haig de reconèixer que a l’hivern, sortir a entrenar a certes hores de la tarda-nit, doncs se'm feia una mica feixuc. Ara, puc entrenar a l’hora que vulgui sempre adaptant-me a les altres obligacions ja siguin familiars o compromisos que pugui tenir. Ara normalment entreno pels matins i reconec que passar l’hivern entrenant a les 9 o a les 10 del matí amb el solet, és un privilegi que abans no tenia. Aaaah, i quasi puc entrenar cada dia, cosa que em fa molt feliç.

Altre tema son les companyies. Abans quasi sempre acostumava a sortir en solitari, ja que al no poder tenir un horari concret i que tothom tenim uns horaris particulars de treball, doncs a no ser que fos cap de setmana, se’m feia una mica difícil poder concretar amb mes gent per sortir a entrenar. Ara, això ha canviat una miqueta ja que puc trobar-me amb gent que estiguin en la meva situació, es a dir, que ja estan jubilats i que també disposen de les mateixes hores que jo i ens trobem per entrenar al matí i fer després una ST amb xerrada inclosa on ens expliquem les nostres batalletes.

I per no ser molt plom, el darrer tema que vull tractar son els ritmes. He anat a menys al arribar als 60? Potser si, però m’agradaria creure que no es pel tema de l’edat si no per ser una mica mes prudent i intentar evitar tot el que pugui les lesions que pugui patir si segueixo pensant que tinc 40 ó 50 anys. De moment segueixo fent alguna que una altre marató i les preparacions que faig segueixen sent molt anàrquiques ja que quan he volgut ser estricte, hem acabat al fisio fent reparacions. Les dues darreres de Màlaga i Sevilla les he pogut salvar amb sub-4 les dues, cosa que per a mi ja es un bon resultat. Si a partir dels 60 puc mantenir aquests resultats em donaré por molt satisfet.
I relacionat amb que tinc mes dies per entrenar com us he dit abans (quasi entreno tots els dies), doncs tinc molts dies que els ritmes son lents per anar compensant altres dies on he fet mes càrrega de quilòmetres o a ritmes mes alts del trot natural meu. Total, que faig el que vull en funció del que he fet dies abans i en funció també de les companyies que tinc adaptant-me als ritmes que siguin necessaris.

Recordar-vos que si algú vol venir a entrenar amb els “jubiletes” (el Barcia, el Francesc57 i jo mateix), els dimarts i dijous al matí acostumen a estar al Poliesportiu de Ripollet on ens trobem per fer tiradetes cap a Sabadell per una pista molt bonica; anem cap a els antics terrenys militars de Ripollet; en acostem a Santa Perpètua per pistes de terra; o baixem cap al Besós si volem fer asfalt. En èpoques de preparació de maratons, arribem o bé fins a Castellar si anem amunt o arribem fins a Sant Adrià si baixem cap a la platja.

No cal dir que no fa falta estar jubilat. Pot venir qui vulgui i estar una estona amb companys que estimem tot aquest món del córrer.

06 Set 2022 22:10 #3 per TtX (Associat/da)

mario.cat va escriure: Vinga, doncs ja que el company Antirco ha volgut obrir aquest fil, començo jo amb la parrafada.

Els 60 marquen una edat en la que alguns ( com el meu cas) deixem d’estar actius a la vida laboral i podem mirar-nos el mon atlètic de manera diferent a quan treballavem. Reconec que molta gent no vol, o no pot jubilar-se abans d’hora, però ja que jo si que ho he pogut fer, m'agradaria explicar-vos com m’ha canviat el món del córrer.

En primer lloc els horaris. Abans entrenava al arribar del treball, es a dir, a partir de les 6, les 7, les 8 o a l’hora que podia per la tarda. I haig de reconèixer que a l’hivern, sortir a entrenar a certes hores de la tarda-nit, doncs se'm feia una mica feixuc. Ara, puc entrenar a l’hora que vulgui sempre adaptant-me a les altres obligacions ja siguin familiars o compromisos que pugui tenir. Ara normalment entreno pels matins i reconec que passar l’hivern entrenant a les 9 o a les 10 del matí amb el solet, és un privilegi que abans no tenia. Aaaah, i quasi puc entrenar cada dia, cosa que em fa molt feliç.

Altre tema son les companyies. Abans quasi sempre acostumava a sortir en solitari, ja que al no poder tenir un horari concret i que tothom tenim uns horaris particulars de treball, doncs a no ser que fos cap de setmana, se’m feia una mica difícil poder concretar amb mes gent per sortir a entrenar. Ara, això ha canviat una miqueta ja que puc trobar-me amb gent que estiguin en la meva situació, es a dir, que ja estan jubilats i que també disposen de les mateixes hores que jo i ens trobem per entrenar al matí i fer després una ST amb xerrada inclosa on ens expliquem les nostres batalletes.

I per no ser molt plom, el darrer tema que vull tractar son els ritmes. He anat a menys al arribar als 60? Potser si, però m’agradaria creure que no es pel tema de l’edat si no per ser una mica mes prudent i intentar evitar tot el que pugui les lesions que pugui patir si segueixo pensant que tinc 40 ó 50 anys. De moment segueixo fent alguna que una altre marató i les preparacions que faig segueixen sent molt anàrquiques ja que quan he volgut ser estricte, hem acabat al fisio fent reparacions. Les dues darreres de Màlaga i Sevilla les he pogut salvar amb sub-4 les dues, cosa que per a mi ja es un bon resultat. Si a partir dels 60 puc mantenir aquests resultats em donaré por molt satisfet.
I relacionat amb que tinc mes dies per entrenar com us he dit abans (quasi entreno tots els dies), doncs tinc molts dies que els ritmes son lents per anar compensant altres dies on he fet mes càrrega de quilòmetres o a ritmes mes alts del trot natural meu. Total, que faig el que vull en funció del que he fet dies abans i en funció també de les companyies que tinc adaptant-me als ritmes que siguin necessaris.

Recordar-vos que si algú vol venir a entrenar amb els “jubiletes” (el Barcia, el Francesc57 i jo mateix), els dimarts i dijous al matí acostumen a estar al Poliesportiu de Ripollet on ens trobem per fer tiradetes cap a Sabadell per una pista molt bonica; anem cap a els antics terrenys militars de Ripollet; en acostem a Santa Perpètua per pistes de terra; o baixem cap al Besós si volem fer asfalt. En èpoques de preparació de maratons, arribem o bé fins a Castellar si anem amunt o arribem fins a Sant Adrià si baixem cap a la platja.

No cal dir que no fa falta estar jubilat. Pot venir qui vulgui i estar una estona amb companys que estimem tot aquest món del córrer.

Tot i k jo encara no sóc del club 60+, dono fe k algun dia he entrenat amb ells, Mario, Paco i Franky i estan més forts k el vinagre. El iaiu semblo jo…
Però ara k tinc els dimarts i els dijous al sol, doncs a veure si començo a agafar la forma “menos redonda”…. 😜🤙 al costat d’aquest cracs!!

20 Set 2022 10:21 - 20 Set 2022 10:30 #4 per JoanCompte (Visitant)
Subscric el que diu mario.cat.

Jo vaig fent per Igualada, però sol, que no trobo altra gent grillada com jo.

Els que ja em coneixeu sabreu el meu lema, d'ençà que m'acostava a l'edat mítica:

No deixes de córrer perquè et fas vell... et fas vell perquè deixes de córrer!

L'estat d'activitat s'ha d'entendre a tots els nivells: físic, però també intel·lectual, mental, sentimental, emocional, fins i tot se...ual. És de domini públic que tot òrgan que no s'utilitza, s'atrofia.

Abans d'arribar a la jubilació em vaig fer una llista de les activitats que voldria fer. Entre elles, hi trobareu l'estudi de la física i el càlcul, tocar la guitarra, la lectura i, en darrer terme, però no per això menys important, la cal·ligrafia. Més endavant potser també dedicaré un temps a l'aquarel·la.

(Voldria aclarir que quan parlo de cal·ligrafia, em refereixo a l'art, a allò que practica el cal·lígraf. Entre les meves més preuades, esmento la Romana rústica, la Uncial, la Insular minúscula i la Carolina o Carolíngia. Podria dir que m'aturo, cronològicament, just abans de la lletra Gòtica. Quan ja tingui més domini, l'objectiu màxim serà la Imperial romana, la de la columna Trajana... la que, més o menys, es correspon amb la Times News Roman).

Em llevo a dos quarts de set i preparo els esmorzars. Trec la gosseta a passejar i abans que marxin, faig la neteja del pis. (De moment encara no preparo els dinars, excepte el dilluns, que els faig espaguetis de carbassó amb salsa bolonyesa -casolana-.)
Faig els encàrrecs i porto l'agenda dels pares i sogres, i els duc al metge o a les analítiques quan pertoca. Al final del dia, així que es fan les nou, ja "peso figues" i m'estiro al llit a fer la darrera lectura (ara estic amb Invicto, de Marcos Vázquez, Residu zero a casa, de Bea Johnson i Córrer per pensar i sentir, de Francesc Torralba.

Una vegada una metgessa em va dir: "Joan, que ja tens una edat...".
Jo gairebé me la vaig creure, perquè m'havia sortit un esperó i em feia mal al genoll. Quan em vaig adonar que els mals es podien adduir a la inactivitat, em va faltar temps per tornar a entrenar i buscar-me, per cada any, una cursa de 100 km. o similar que fos el meu estímul.
Ara, un cop passats els 60, ja he fet dues proves de 100 km. (dintre de les 12 hores) amb 11:54:18 i 11:33:35.
I jo us dic, com deia una amic meu, teniu una edat per no deixar res per fer!
(Bé, ell deia: no deixeu mai res per verd, que tot és madur!)

Per què corro fons? Encara no ho sé...
Adjunts:

20 Set 2022 21:31 #5 per Dennis Teuling (Associat/da)
Tenint encara pares i sogres vol dir que encara et queda una llarga vida ple d'activitats!!

Jo de gran vull ser com vosaltres :stucktongue :stucktongue

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

22 Set 2022 14:15 - 22 Set 2022 15:54 #6 per mario.cat (Associat/da)
Avui hem tingut la visita del Diego LH i s'ha afegit a l'entrenament d'aquest matí amb els jubilats de Corredors.cat Un plaer compartir quilòmetres amb tu.
Us esperem si voleu, qualsevol dimarts o dijous al Poliesportiu de Ripollet a les 9 del matí.

Som sèniors de +60, però amb ganes d'entrenar i passar-ho bé.

Adjunts:

22 Set 2022 20:47 #7 per MIGUEL SBD (Associat/da)
Jo ja tinc els 60 anys i seré breu el meu alicient és de moment preparar maratons és la motivació que tinc peró sóc molt concient d'una cosa els meus ritmes no sont els d'avant tenim una edat ara fer fnisher en marató o una cursa ja tinc prou que no és poc

Cada km serà per tu. 3a sempre amb nosaltres

2h56'58'' marato Barcelona 2010
1h22'24'' mitja  Barcelona 2007
37'17''   10km   Pineda 2007
19'08''  5km La Nostra (Sabadell) 2014
05'27''   milla de Sant Viçens de...