- Missatges: 924
Please Entra or Crear compte to join the conversation.
mario.cat va escriure: Vinga, doncs ja que el company Antirco ha volgut obrir aquest fil, començo jo amb la parrafada.
Els 60 marquen una edat en la que alguns ( com el meu cas) deixem d’estar actius a la vida laboral i podem mirar-nos el mon atlètic de manera diferent a quan treballavem. Reconec que molta gent no vol, o no pot jubilar-se abans d’hora, però ja que jo si que ho he pogut fer, m'agradaria explicar-vos com m’ha canviat el món del córrer.
En primer lloc els horaris. Abans entrenava al arribar del treball, es a dir, a partir de les 6, les 7, les 8 o a l’hora que podia per la tarda. I haig de reconèixer que a l’hivern, sortir a entrenar a certes hores de la tarda-nit, doncs se'm feia una mica feixuc. Ara, puc entrenar a l’hora que vulgui sempre adaptant-me a les altres obligacions ja siguin familiars o compromisos que pugui tenir. Ara normalment entreno pels matins i reconec que passar l’hivern entrenant a les 9 o a les 10 del matí amb el solet, és un privilegi que abans no tenia. Aaaah, i quasi puc entrenar cada dia, cosa que em fa molt feliç.
Altre tema son les companyies. Abans quasi sempre acostumava a sortir en solitari, ja que al no poder tenir un horari concret i que tothom tenim uns horaris particulars de treball, doncs a no ser que fos cap de setmana, se’m feia una mica difícil poder concretar amb mes gent per sortir a entrenar. Ara, això ha canviat una miqueta ja que puc trobar-me amb gent que estiguin en la meva situació, es a dir, que ja estan jubilats i que també disposen de les mateixes hores que jo i ens trobem per entrenar al matí i fer després una ST amb xerrada inclosa on ens expliquem les nostres batalletes.
I per no ser molt plom, el darrer tema que vull tractar son els ritmes. He anat a menys al arribar als 60? Potser si, però m’agradaria creure que no es pel tema de l’edat si no per ser una mica mes prudent i intentar evitar tot el que pugui les lesions que pugui patir si segueixo pensant que tinc 40 ó 50 anys. De moment segueixo fent alguna que una altre marató i les preparacions que faig segueixen sent molt anàrquiques ja que quan he volgut ser estricte, hem acabat al fisio fent reparacions. Les dues darreres de Màlaga i Sevilla les he pogut salvar amb sub-4 les dues, cosa que per a mi ja es un bon resultat. Si a partir dels 60 puc mantenir aquests resultats em donaré por molt satisfet.
I relacionat amb que tinc mes dies per entrenar com us he dit abans (quasi entreno tots els dies), doncs tinc molts dies que els ritmes son lents per anar compensant altres dies on he fet mes càrrega de quilòmetres o a ritmes mes alts del trot natural meu. Total, que faig el que vull en funció del que he fet dies abans i en funció també de les companyies que tinc adaptant-me als ritmes que siguin necessaris.
Recordar-vos que si algú vol venir a entrenar amb els “jubiletes” (el Barcia, el Francesc57 i jo mateix), els dimarts i dijous al matí acostumen a estar al Poliesportiu de Ripollet on ens trobem per fer tiradetes cap a Sabadell per una pista molt bonica; anem cap a els antics terrenys militars de Ripollet; en acostem a Santa Perpètua per pistes de terra; o baixem cap al Besós si volem fer asfalt. En èpoques de preparació de maratons, arribem o bé fins a Castellar si anem amunt o arribem fins a Sant Adrià si baixem cap a la platja.
No cal dir que no fa falta estar jubilat. Pot venir qui vulgui i estar una estona amb companys que estimem tot aquest món del córrer.
No deixes de córrer perquè et fas vell... et fas vell perquè deixes de córrer!
mario.cat va escriure: Avui hem tingut la visita del Diego LH i s'ha afegit a l'entrenament d'aquest matí amb els jubilats de Corredors.cat Un plaer compartir quilòmetres amb tu.
Us esperem si voleu, qualsevol dimarts o dijous al Poliesportiu de Ripollet a les 9 del matí.
Som sèniors de +60, però amb ganes d'entrenar i passar-ho bé.
luzyan54 va escriure: ==
Me apunto!!! Yo tb soy jubileta, jaja
aurelian va escriure: tema interesante... ¿qué le dirías a tu yo del pasado? obviamente... en plan atletico.
)M'estimo més una bona pregunta, que la més intel·ligent de les respostes
tema interesante... ¿qué le dirías a tu yo del pasado? obviamente... en plan atletico