Hola!
Interessants totes les opinions.
Jo crec que primer hauríem de definir quin model de Lliga Correcat volem: una lliga competitiva que estigui liderada per la gent més ràpida i "súpercrack" o una lliga més aviat participativa que li doni el mateix valor al crono que a "l'estratègia".
He mirat per sobre les classificacions de la Lliga d'aquest any i veig que només 64 corredors i 12 corredores han puntuat a la lliga d'asfalt i 23 corredors i 6 corredores a la lliga de muntanya.
Amb aquestes dades penso que la Lliga Correcat necessita una "revolució" (petita o gran) per tal d'encuriosir més correcats, fer-la més atractiva i que tingui més interès per al major nombre de participants possible.
D'entrada no em sembla malament que els més ràpids tinguin avantatge sobre la resta. Al cap i a la fi és una Lliga amb una classificació, on n'hi ha un que queda primer, després el segon, el tercer, etcètera. És just que els més ràpids acabin en els primers llocs de la classificació. Els altres hauríem de fixar-nos uns altres objectius. És a dir, jo no podré competir mai amb en
Fandes pels 5 primers llocs de la classificació
sinó que, segons el meu nivell, la meva lluita serà amb l'
andreugg per mirar d'entrar en el top 20
(o en el top 100 si hi participessin tots els correcats!).
Ja sé que no guanyaré mai però no és l'esperit competitiu el que fa inscriure'm a la lliga, m'ho prenc més aviat com una juguesca on participar i entretenir-me de tant en tant mirant la classificació.
Si m'apuntés només en funció de si tinc opcions de quedar entre els primers, aleshores sí que jo mateix m'estaria imposant un criteri competitiu en comptes de participatiu.
Però també se li pot donar un enfocament on sigui igual d'important tant la capacitat atlètica com l'estratègia. I sortiria també una Lliga Correcat interessant i divertida.
Aquí, com diu en
grampy, necessitaríem un calendari el més ample possible. Per exemple, imaginem un dia on coincideixen diverses curses, algunes de renom i d'altres més modestes. La majoria de correcats participarien en les curses de més nom i es barallarien entre ells pels punts. En canvi, algú més lent participa en l'altra cursa més petita i obté els 50 punts del primer lloc. Escollint amb picardia les curses en què es participa, tot i no ser dels ràpids, es pot aconseguir una molt bona classificació.
Amb 31 curses al calendari seria gairebé impossible però amb més cent... es pot jugar una mica.
Òbviament l'esforç que ha de fer la comissió amb més de cent curses és impagable i potser inassumible. S'hauria de buscar una manera que no generés tanta feina. Jo mateix he vist que aquest any he participat en curses en les què no surto a la Lliga Correcat (Mitja de Banyoles, Mitja de la Garrotxa i alguna més). No es pot estar en tot. I si els propis participants no avisem, encara menys.
Amb les curses de Championchip potser es pot fer més fàcil però amb altres sistemes de cronometratge la cosa es complica i s'ha de fer tot manual...
En quant a la puntuació, la fórmula que proposa l'
andreugg crec que seria més perjudicial pels "lents" que l'actual. Tal com està ara, l'últim rep sempre 10 punts, oi? Això fa que la feina de formigueta tingui més premi ara amb 10 punts assegurats per cursa que no pas amb només 1 punt.
El que passa és que només es tenen en compte els 10 millors resultats. Així que encara que es participi en 80 curses i sumis punts en totes, només es tindran en compte els 10 millors. En aquest cas la formigueta té poc recorregut.
Es podria treure aquest límit dels 10 millors resultats. Deixar-ho en plan "barra lliure" i sumar tants punts com n'aconsegueixis. Els ràpids seguiran sent més ràpids i si participen a moltes curses guanyaran molts punts però els que no som tant ràpids sempre tenim l'opció de participar a més curses i anar sumant.
O canviar la fórmula de puntuació i deixar-lo tipus Championchip prenent com a temps de referència el del primer correcat. És difícil saber com quedaria millor o més emocionant.
I fer-ho a l'estil Fórmula 1 o Moto GP? Si acabes primer: 25 punts. Si acabes segon: 20 punts. Tercer: 17 punts, etc. Tant és quants participants correcats hi hagi. Si n'hi ha només dos, el segon té 20 punts.
Un segon lloc a una cursa petita tindria molt més valor que un desè lloc a una cursa massificada encara que el desè de la cursa massificada sigui més ràpid que el segon de l'altre cursa.
Bé, no m'enrotllo més que tampoc estic aportant cap solució.
A mi m'estarà bé el format que s'adopti, crec que serà divertida aquesta Lliga Correcat paral·lela a la de Championchip. L'únic és... a veure si estic més atent i participo més, la gent que esteu al darrera, per la il·lusió, l'esforç i el temps que hi dediqueu us ho mereixeu.
Salutacions!!