Bon dia, companys! Ja a casa. Amb algunes molèsties típiques de després de qualsevol ultra, però força bé.
Moltíssimes gràcies pel seguiment, Estanis.
Deixo pel final la meva participació i donc la meva opinió sobre el debat de les opinions impopulars
Des de dins, crec que teniu part de raó i part no. Intento explicar-me. L'ultrafons és una disciplina on la World Athletics (abans IAAF) mai ha tingut gens d'interés. Com em diu el meu estimat Chute, "l'atletisme s'acava al km 42 i més enllà son reptes". Ja fa anys que la WA organitza els mundials de 50 i 100km i, des de fa ben poquet, també de 24 hores. Més enllà... ni estan ni se'ls espera. D'aqui va sorguir farà uns 7-8 anys una organització que li van dir GOMU (Global Organization of Multiday Ultramarathons) que es la que s'encarrega d'organitzar anualment aquests "campionats del món" en diferents llocs on se celebren curses multidia. Penseu que les 48 hores ÉS LA CURTA!! També fan "Mundial" de 6 dies (prova que era súper popular a finals del segle XIX i començaments del XX, molt per sobre de les maratons). Poso entre cometes "Campionat del món" i "Mundial" perquè som conscients de que no tenen la oficialitat de tot el que agafa el paraigües de la WA, però en proves multidia és el més "oficial" que existeix.
Ara vinc amb la RFEA. Senzillament, no tenen NI PUTA IDEA del que és l'ultrafons. Ho demostren sobradament en la gestió que fan de totes les convocatories pels campionats. Posen unes mínimes mooooolt per sobre de les de la WA, i que significarien gairebé estar al podi. I, tot i així, deixen fora "per criteris tècnics" a atletes que les aconsegueixen havent places disponibles. Amb De las Heras, Penalba, Kiko Martínez, Félix Pont, Juanra González... ara mateix l'equip espanyol és dels més potents del món, però no els ho posen fàcil. A la RFEA no entenen que 24 hores no és el mateix que 2x12 hores. Apliquen criteris "de marató" a proves que no tenen res a veure. Hi hauría més, però ho resumeixo a això.
Doncs arran de tot això, i amb el gran descomptentament que hi ha dins del col·lectiu ultrafondista, l'Iván Penalba va proposar a un bon grup de corredors de muntar un equip per anar a aquest Campionat a Cinisello Balsamo, amb aspiració de tenir continuitat en altres proves internacionals on la RFEA ja no té res a dir. Es diu Delegació precisament perquè no es pot dir Selecció. Perquè la "selecció" que s'ha fet ha seguit uns criteris més de reconeixement a persones que han donat molt a l'ultrafons (Manolo Rico, Paco Robles, Luisito, entre altres) i gent propera a l'entorn de l'Iván i la Carmen. No van buscar l'"excel·lencia atlètica" sinó, com a contrapunt, un grup de bona gent i entusiastes d'aquest tipus de proves. Jo he tingut la sort de ser-hi dins gràcies a haver coincidit amb l'Iván a l'Spartathlon. He anat més per l'experiència compartida que perquè vulguès fer unes 48 hores. Però una vegada vaig donar el si, ho he intentat fer el millor posible.
És cert que m'hauria pogut inscriure i anar, i punt. Pots fer-ho sense haver fet mai un 5000, però no haguès tingut cap sentit. Ara, com ja heu dit, això passa en màsters en moltes altres disciplines. O no hi ha mínima o son hipermegapopulars. En aquest campionat, la diferència és que també ens compten com a absoluts. Al setembre hi aniré al Campionat del Món de 100km (aquest si organitzat per la WA

), però només comptaré com a màster. Els absoluts van convocats per la RFEA.