Cursa dels Nassos, Barcelona (31-12-14)

Cursa dels Nassos, Barcelona (31-12-14)

02 Gen 2015 11:34 #201 per You can call me Al (Visitant)

La meva gairebé inexistent experiència com a corredor va fer que sortís amb el dorsal blanc a Nassos, tot i tenir un sub 50 acreditat.

He de dir que sortir tant enrera, en una cursa amb 11 mil inscrits, és complicat de collons, per molt que facin dues sortides espaiades. És un tema d'amplada de la via, és cert. Però en alguns casos també és un tema de civisme. He vist gent passar literalment per sobre de gent que anava més a poc a poc. Literalment per sobre. I això tampoc és.

El mateix passa amb les ampolles d'aigua a l'avituallament del K5. Es cert que és complicat avituallar a 11 mil persones. Però ajudaria que la gent no tirés les ampolles de qualsevol manera just al mig de la ruta marcada.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

02 Gen 2015 12:17 #202 per Jaiol (Associat/da)
Molt content per haver escollit una estratègia arriscada però que finalment es va traduir en una MMP 43'27", baixant gairebé 1 minut la meva anterior i per primer cop per sota 44'. :yipi:
Abans de començar vaig saber que el gran Manolo seria la llebre sub42 i vaig pensar que qui millor que ell per desembussar-me dels primer km que en aquesta cursa sempre son conflictius. I així va ser, com era de preveure només el vaig poder seguir fins el km5, després i poc a poc vaig veure'l allunyar-se. :'(
Però estava dins els plans que fos així, tocava patir fins arribar a Glòries i després la llarga (eterna) 'baixada' de diagonal i selva de mar fins meta. I sí, vaig patir, però també vaig regular, i vaig arribar, molt content i no tant mort com d'altres vegades. :great:
Que tingueu un bon any 2015, companys!

02 Gen 2015 12:44 #203 per Mattu (Visitant)

També flipo al llegir que un runner es converteix en corredor si baixa de 40'  :surprised: :surprised: El que faltava ! Per mi la persona que va fer 1h25 es tant o més i/o millor corredor que jo. I segurament s'hi esforça més i acabar és un repte grandiós.

Ho aclaro, precisament perque sembla que no ho he explicat be.

Precisament la publicació estadistica d'en Blanco (que com Deibid, trobo interesant -questió de (de)formació profesional-), es veu una evolució als ultims anys de corredors que poden baixar dels 40 minuts. Agafant com referencia el any 2011 (podriem dir que allà va començar a creixer la "bombolla runner") es veu com totes les categories de sub40 baixen. Mes de 150 en sub40, 100 en sub37 i aixi fins als mes rapids. Tenint en compte que molta gent hauria començat a correr en aquell temps, molts d'ells han evolucionat als seus temps entrenant i fent curses. Aquells primers "runners" ("palabro" de publicacions, marques i gurus que volien, volen i voldrán fer negoci, una cosa licita sempre que sigui respectant les normes i les persones) van veure que amb treball, continuitat i esforç, arriban els resultats. Molts ja no surten a correr perque ho fa tothom, sino perque veuen que te beneficis, que es troben millor i que es una activitat completa.

Per aixo dic que els "runners", la gent que va començar a aquella época, ara es "corredora". No vull dir que els que fan 40 minutos o menys siguin ni millors ni pitjors que els que fan mes d'una hora. Si pensés aixo, no hauria anat de camí al tram cridant a tots els que anaven arribant just a tancar la cursa. Aixo seria una tonteria al nivell d'aquel que va dir que no era neccesari fer una marató si es feia mes de quatre hores, que aixo no era correr.

Una vegada aclarat, tot i que la teva opinió no cambïi, Dani, continuem amb el post.

MMP

5K: 18:41 (La Maquinista 2013)
10K: 37:44 (Sant Antoni 2013)
Mitja: 1:27:47 (Santako 2015)
Marató: 3:13:26 (Berlín 2014)

I ara QUE? EING?

02 Gen 2015 13:11 #204 per Dani (Associat/da)
Es que a "bote pronto" veig aquesta frase

Sembla que els runners es converteixen en corredors poc a poc.

I em poso les mans al cap. Sembla una frase d'alguns flipats que corren, que menystenen els companys que fan uns temps per ells, dolents.

Aclarides les teves explicacions, potser no tenia que entrar al trap  :oops: :oops:

Molt bo el video sub40 amb càmara en mà.  :great:

10km . 38'29" St.Antoni 2011  Any 2018 38'55" Sant Antoni
Mitja.  1h23'22" Barcelona 2018
Marató. 2h58'01" Castelló 2012 Propera Barcelona 2018

02 Gen 2015 13:19 #205 per Mattu (Visitant)

Aclarides les teves explicacions, potser no tenia que entrar al trap  :oops: :oops:

Si vols esborro l'aclaració i entrem al trap... :rofl:

MMP

5K: 18:41 (La Maquinista 2013)
10K: 37:44 (Sant Antoni 2013)
Mitja: 1:27:47 (Santako 2015)
Marató: 3:13:26 (Berlín 2014)

I ara QUE? EING?

02 Gen 2015 13:30 #206 per Pere bdn (Visitant)

Este año he salido conservador  para asegurar  puntos para la championchip 2014 que me aseguraran un podium en el año 2014 y como gato viejo  me salio clavado   :party: tiempo final 40:15  y los puntos suficientes para hacerme el podium 2 clasificado de la categoria M-50 en la lliga de la championchip 2014  :yipi:que mejor manera de acabar el año dando un podium a los corredors.cat

Salui i kms

Moltes felicitats Pere Bdn per aquesta segona part de la temporada tant bona que t'ha donat una merescuda plaça al podi de la Lliga Champion Chip.  8) 8) 8) Jo també he assolit el meu objectiu que era quedar al top-5  :yes: :yes: :great: :great:

Gracies Jorfer la teva pogresio es molt  bona tambe el proxim any  estaras a dalt segur el secret esta en la regularitat i corre en cap tota la temporada tot arriba en un  premi el final ,aunque jo fa temps que corro per gaudir  no per guayar titols personals anims campeon  :great:

lliga championchip any 2013  3ª clasificat M-50
lliga championchip any 2014   2º clasificat M-50

38min:31sg        10k pineda 2009
1h:22min:02sg   1/2 Marathon Gava 2008
3h:13min:41sg    Marathon Barcelona 1992
19min:07sg         5k Sant andreu 2013

02 Gen 2015 18:10 - 02 Gen 2015 18:15 #207 per Hansi (Associat/da)
Deixant de banda estadístiques de marques (jo sóc dels que m'importa poc quanta gent corre per sota de X minuts, però respecto als que sí us interessi)...

... la cursa dels Nassos està caminant perillosament sobre la corda fluixa en un equilibri mooooolt delicat entre l'acumulació tolerable de gent  i la massificació insuportable. A mi m'agrada aquesta cursa, m'agrada aquest recorregut, NO vull que canviïn el recorregut per encabir més gent i penso que el millor seria NO passar de l'actual límit d'inscrits, que per ser prudents, ja el trobo excessiu.

A banda d'això, en el que jo he pogut percebre no hi ha hagut canvis importants a pitjor (ni a millor) en els aspectes organitzatius, així que vaig poder gaudir del que m'agrada d'aquesta cursa, alhora que m'aguantava amb el que no m'agrada tant (bàsicament relacionat amb massificació). I de pas, nova MMP rebaixant 21" l'anterior, malgrat haver-ho estat passant intensament malament els dies al voltant de la cursa a causa de temes familiars.

Aprofito per felicitar-vos l'any 2015 a tots/es, que vaig poder veure a molt poca gent correcat.

02 Gen 2015 18:59 #208 per pirata agus (Associat/da)

Bon dia i bon any!!! Enhorabona per tots els que heu assolit els vostres objectius i en especial per alguns que s'ho han currat massa, com el Raul (aquest nen vindrá amb un sub33 debaix del braç) i l'aurelian.

Per cert, he penjat ja el video de la cursa:

Un salut!!

Mattu:great: grande, con camara en mano, sub-40....
Raul y R-3...quina manera de correr  :surprised: aixo en alguna cursa ya es "raspar chapa"

hoy empieza el resto de mi vida

02 Gen 2015 19:02 #209 per Jorfer (Associat/da)
Un altre associat que va fer un temps estratosfèric i ha passat desapercebut és Laure que va fer set segons menys que en Raúl amb un temps de 33:42  :surprised: :surprised: :surprised:

Impressionants els rendiments d'aquestes fletxes.  :great: :great:

02 Gen 2015 19:06 #210 per pirata agus (Associat/da)

Un altre associat que va fer un temps estratosfèric i ha passat desapercebut és Laure que va fer set segons menys que en Raúl amb un temps de 33:42  :surprised: :surprised: :surprised:

Impressionants els rendiments d'aquestes fletxes.  :great: :great:

Kollons, i el Laure ja te uns "anyets", pero sempre ha estat un tio flecha... :great:

hoy empieza el resto de mi vida

02 Gen 2015 19:19 #211 per Dabit (Associat/da)
Bona tarda, companys,

Un altre Nassos al sac. Crec que respecte a l'any passat ha millorat una cosa ben important: que s'hagi encintat els punts més perillosos. Ja si després hi ha gent que s'entesta en pujar a les voreres poc més és pot fer. Córrer els primers km amb comoditat es molt difícil per tota la gent que hi ha però per la resta prou bé.

En el meu cas em va sortir una cursa prou bona, anava refredat i l'estomac se'm va girar una mica a mitja cursa però el crono va ser benèvol amb mi. No em queixaré.

Vaig intentar fer fotos però la majoria han sortit borroses per la falta de llum, toca comprar una càmara més potent.

Salut.

Marató BCN 2012: 2h59'17"
Mercè 2013: 38'46"
Reptes: Sub2h55' Marató, Sub38' en 10km y sub1h25' en Mitja.

blogmaldito.com/

02 Gen 2015 20:09 - 02 Gen 2015 20:15 #212 per Joan3 (Associat/da)
Bona tarda, i bon any a tothom!!!

Jo vaig fer de llebre sub37 i no vaig complir. Vaig fer 37.12 oficial, 37.07 real. I ara explico per què.

Per a mi és un error GREU el marcatge erroni dels quilòmetres. Em costa d'entendre que en una cursa d'aquesta magnitud, d'aquest nivell, d'aquest pressupost i d'aquesta rellevància, puguin cometre's errors d'aquest tipus.

Els números són fàcils. Per fer 37:00 jo havia de córrer a 3.42. Estic en forma per fer-ho sobradament (sona pretensiós però és així). Tinc una mica d'experiència ja, he fet de llebre unes quantes vegades, i per tant no estava gens nerviós. Ni em va passar pel cap que els km estiguéssim mal marcats. Estava segur que aniria bé. A la sortida, uns quants companys em demanaven si aniria a ritme constant o no, o si faria 37 i alguns segons, o sub37. Jo vaig dir-los que si em seguiem els garantia 36.59, que no patissin per res més que per seguir-me i que ho faríem segur.

Vam començar i efectivament tot sobre rodes: vam marcar els 4 primers km entre 3.40 i 3.42, clavat. Jo estava tranquil i anava còmode, el grup era compacte, cantava els temps de pas i mirava d'animar. Crec que poden corroborar-ho gent com el guissona, el danistal o el joakim, amb qui vam coincidir en cursa. Tot es va torçar, com s'ha dit, al km 5. Jo ja tenia gairebé a la punta de la llengua la frase "18.30 nois, anem clavats!!", que és el que pensava. Però no. El km 5 no arribava, no arribava... Evidentment era llarguíssim. Marquem 4:02 crec (impossible) i passem 18:50". 20 segons per sobre del previst. Em foto nerviós. Hem de recuperar aquells segons? Hem de fer 18:10 el segon 5.000, 40 segons més ràpid? O en algun km es compensaran aquests metres de més? Què faig? Apreto? Si seguim al mateix ritme, farem 37.40"??

El 6 és més curt, però no compensa ni de llarg. Seguim amb retard. Segueixo a 3.40 aprox però veig que no arribarem. A partir del 7 apreto una mica, i al 8 apreto més. Algú em demana si anem bé pel sub37, dic que més o menys però no les tinc totes. Com que apretem, molts companyes es queden. Normal. A la Diagonal el grup s'ha disgregat. Jo vaig apretant, intentant no fer accelerons, però ja anem per sota de 3:35. Perdem més efectius. És lògic, si vas al límit no pots apretar d'aquesta manera. A la llarga recta final, ja sense grup, mantinc un ritme fortet per no anar-me'n gaire dels 37'. Podria esprintar i fer 37 clavats de cara a la galeria, i semblaria que he complert, però no ho faig. Quin sentit té? Finalment entro en 37'07 (18'17 el segon 5.000). Em sento malament, la majoria del grup compacte (no tots, sortosament) s'han quedat, i segur que algú que em seguia ha petat per "culpa" meva. Crec que la meva feina no ha ajudat gaire la gent, i em fa ràbia. Si m'encomanen aquesta feina, la vull fer bé.

Algú dirà que no té més importància, però a mi em fot. Haviem d'anar més ràpid els primers 4 km perquè eren curts? I la gent hauria trobat normal marcar els primers km a 3.35? No se m'haurien tirat a sobre també per sortir massa fort?

No sé si és culpa del famós Blanco o de qui. Però per mi és una cagada greu. I dir aquí que "del 4 al 6 a alguns participants no els va anar exacte", en comptes de reconèixer l'error, ho trobo lamentable, per no dir paraules més gruixudes.

Això no invalida la globalitat de l'organització de la cursa, només faltaria. Però és un error important i a mi em va emprenyar específicament. Ja em passarà, suposo.

Salutacions i fins la propera!

02 Gen 2015 22:45 #213 per joseluisblanco (Associat/da)
Més de 4.000 fotografies i vídeos de la cursa www.lasansi.com/ca/noticias-de-la-sansi/...-nassos-de-barcelona

02 Gen 2015 23:11 #214 per joseluisblanco (Associat/da)
oan3 ho vas fer molt bé, una llebre tampoc cal fer el temps exacte per que sigui un èxit, fins i tot es dona el cas curiós que vas entrar amb la 15à dona (que era un home amb xip de dona), ja hem passat dades per la seva desqualificació.

El marcatge es homologat per la Federació espanyola, i l’empresa encarregada de col•locar els kilòmetres ho fa a on indica l’homologació, del 4 al 6 ja vaig comentar amb ManoloM, abans de la cursa i vam anar amb roda a fer-ho.

Sobre el recorregut, no dona per molt mes, es l’edició amb més arribats, però el gran inconvenient actual NO es el recorregut si no els sense dorsals, son centenars i centenars, vam parar a bastants però va arribar un moment que era impossible, a les fotos es pot observar a 200mts de la sortida més de 100 persones escalfant esperant a passar els corredors per ficar-se a còrrer. Un altre inconvenient es la sortida tan estreta i el 1er gir a la dreta, els calaixos més o menys s’han respectat bastant bé, tenim que tindre en compte que els 2.000 últims inscrits anaven amb dorsal blanc i molts amb polsera, per aquest motiu alguns al vostre calaix no portaven el mateix dorsal que vosaltres.

Fer 3 sortides, amb 3 cronos a l’arribada estaria molt bé de cara al futur.

Dades entre la Vallecana i els Nassos, de Twitter
1. 10km #SSVallecana (desnivell 50m) ★539★ #sub38min (22 dones)
2. 10km Cursa dels #Nassos ★487★ #sub38min (16 dones)

El video de Mattu molt bo

Tema de samarretes, ja els vaig comentar a qui els correspon que el millor es el que fem amb les nostres curses, demanar la talla, i deixar la samarreta en alguns llocs o botigues que els participants se la puguin provar abans de l’inscripció.

Salut

02 Gen 2015 23:30 #215 per sergicb (Associat/da)
Com bé diu el Joan3 alguna cosa rara havia entre el km.4 i 5, perquè jo també em vaig trobar que anava fent els primers km's a 4:18 i vaig passar el km.5 en 22:02...quan teoricament haura d'haver estat en 21:40... clar que podia entendre cert biaix amb el GPS, però 20 segons en 5km's em semblava excessiu... Sortosament, no feia de llebre més que de mi mateix però sí que trasbalsar la meva estratègia. Tret d'això, gran circuit i gran ambient.

Això de córrer és com el Gin-Tonic....al principi, es fa una mica dur i amarg...però al final li trobes el gust i acabes repetint i repetint...

10000 m.: MMP - 39:44 (Sant Silvestre RACC Badalona 2019)
21097 m : MMP - 01:27:51 (Sitges 2020)
42192 m : MMP - 03:16:06 (Barcelona 2016)

03 Gen 2015 17:43 #216 per NOLO58 (Associat/da)
Faig sempre aquesta cursa, no retallo i tinc tots el tracks. Una vegada vaig fer de llebre. De sempre el 5 està mal posat (de 4 a 5 molt llarg) i el total sempre em surt una cursa llarga en uns 150-200 metres i sembla que aquests metres de més estan posats en el primer 5 Km. L'homologació no m'he la crec. Errors ha d'haver-hi pocs perque hi ha rectes molt llargues. Com sempre hi ha els dubtes de la rotonda al arribar al cementeri, jo la faig per fora, com 4 gats, els altres milers van per dintre. Caldria saber per on s'ha de fer realment. El track del recorregut a la Web és una recta pel mig de la rotonda. L'altre punt que podria estar malament és on es fa el gir de 180 graus en el km 4. Caldria saber si l'homologació és d'aquest any o s'arrosega la que es va fer una vegada fa més temps. Si és així jo tornaria a medir i homologar. És una cursa de 10.000 participants, amb llebres, molt mediàtica, de pago i a Barna. Hauria d'estar ben mesurada.

I no culpo al Joseluisblanco perquè és un error d'abans de que ell fos organitzador

Molt bon Any a tots

100m 11,7 Serrahima-74; 1K  2:56 Universitària-75; 5K 20:41 Can Dragó-09; 10K  42:08 Mercader-10; Mitja 1:34:48 Gavà-11; Marató 3:28:45 BCN-11; 6 h. pista   57,7 K Can Dragó-10; CBXR-11 22:31:13; 100 Km 15:06:34 Trailwalker-12 Olot-St. Feliu

03 Gen 2015 18:25 #217 per NOLO58 (Associat/da)
Rectifico. He tornat a mirar tot i la cursa NO és llarga. El problema tant sols és la ubicació del punt 5 Km.

Les distàncies que m'ha donat els últims anys són
10150
10080
10110
10130
10110
Aquest any 10230.

Però crec que totes estan en el marge d'error de mesura dels GPS per una cursa ben mesurada.

Adelantant el punt 5 km uns 60-80 metres i explicitat com s'ha de passar la maleïda rotonda, està tot arreglat

100m 11,7 Serrahima-74; 1K  2:56 Universitària-75; 5K 20:41 Can Dragó-09; 10K  42:08 Mercader-10; Mitja 1:34:48 Gavà-11; Marató 3:28:45 BCN-11; 6 h. pista   57,7 K Can Dragó-10; CBXR-11 22:31:13; 100 Km 15:06:34 Trailwalker-12 Olot-St. Feliu

03 Gen 2015 18:31 #218 per atmos (Visitant)
A mí el Garmin amb va donar 10,1Kms i no vaig retallar en cap cas, sempre dintre del circuit marcat...Entra dintre del marge que comenteu.

Objectiu: Divertir-me
1000m: 3:35 (2011)     5000m: 21:30 (2012)    10Km: 44:40 (2011)     21097: 1:40:55 (2011)     42195: 3:59:20 (Bcn 2015)

03 Gen 2015 21:35 #219 per dafont (Visitant)
Bon any a tots .

Jo sóc de muntanya i venia aquí a fer la última cursa de l'any, ena aquest cas en superfície dura. Com que no havia fet res més en asfalt durant el 2014, doncs em va tocar a "galeres", als dels temps no acreditats. Ho puc trobar una mica normal, però algú que pugui acreditar que està tot l'any corrent amunt i avall de les muntanyes, ens podrien haver col·locat en altres calaixos. Al marge d'aquesta situació, passar per l'arc de cronometratge a 10min de cursa dels primers diu molt del sobredimensionat del número de participants. Per descomptat, no venia a passejar, volia fer un temps una mica digne, dins de les meves possibilitats, però no va ser possible al tenir davant meu més de 10.000 persones (vaja el mateix en quilometres) i vinga i vinga a passar gent, semblava una cursa d'obstacles, no vaig fotre cap retallada fora del circuit, però més d'un cop vaig optar per passar per la vorera. Vaig veure gent incorporant-se, amb pitrall pirata o sense i molta gent, molt més lenta que jo, amb colors de pitrall que la veritat, em costa de creure que alguna vegada puguin haver acreditat un temps pel color que portaven (que algú s'ho faci mirar). El tema de passar per l'avituallament i durant uns centenars de metres trobar-te infinitat d'ampolles per terra és per plorar de l'incivisme que mostra la immensa majoria. Més d'alguna caiguda devien provocar. Es una tema per tractar-lo seriosament.

I pel tema de la distància, personalmet m'importa ben poc si  eren 10050 o 10120 a mi no em ve d'aquí però els que porten el temps tan a ratlla si que fot i bastant.

Personalment, el meu temps va ser pitjor que la que vaig participar el 2010 o sigui que algun dia hauré d'estar en pau amb mi mateix i poder-me col·locar on em pertoca. Uns discrets 46min 11seg que em van deixar dormir ben tranquil·lament.

Espero algun dia tornar a fer-ne alguna més, però ara per ara m'entorno al meu estat més salvatge a la muntanya.

Salut i quilometres.

03 Gen 2015 22:23 #220 per solteron (Associat/da)
No vaig fer la cursa però vaig estar veient la sortida a la vorera uns 200 metres per davant de l'arc i puc confirmar que un bon grapat de corredors sense dorsal es van incorporar tot just havien passat els de l'elit i com era d'esperar a un ritme molt inferior, i això francament te dificil solució mentre no hi hagi més civisme a la gent.

i també tinc que dir que des de que es fa servir el sistema de calaixos actual a la Mercè i Nassos et frenen molt menys que abans quan no havia calaixos, sempre és clar que no surtis a la cua i més a la cursa dels Nassos que molta gent del final la fa en pla gresca i no a fer marca.

Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats