Absolutament d' acord. I està clar que la gran majoria dels primers corredors que retallen ho fan del tot intencionadament, però també hi ha molta ignorància. En una cursa vaig recriminar a un "atleta" que a cada cantonada pujava a l' acera per retallar. I estic parlant d' un que va fer 36'. Em vaig aguantar fins que no vaig poder, perquè la gràcia que fa que a cada corba un paio entri darrera teu i surti davant és de campionat. Doncs, tot i dir-li de manera força educada (algo així com "pujant a l' acera i encara presumiràs de la marca que faràs") el tio em va contestar així, tal qual: "Gilipollas, ¿que tú no sabes que las carreras se miden subiendo a la acera o qué?"
Podem criticar l'organització, però en aquest fet tenim la culpa ELS CORREDORS. Tot i que unes quantes tanques i s'acaben les retallades, ara bé, el tap pot ser de traca.
Please Entra or Crear compte to join the conversation.
Hola!
Doncs jo, llegint el que deia en Joan3, si donem per bó que la distància total és correcte (10 km), estic per pensar que és el km 5 el que està ben posat...
En Joan3 explica que, un cop va veure que pel km 5 passava 20" més lent del temps previst, va apretar per mirar de recuperar.
En principi havia d'anar a 3'42'', però a partir del km 5, per intentar recuperar, es va posar a 3'40'' aproximadament. Els km 7 i 8, fins i tot, segons diu, va apretar una miqueta més i en algun moment es va posar a 3'35''. Va fer el segon parcial en 18'17''.
És a dir, que podríem dir que la distància del km 5 al km 10 és correcte. Ell va apretar una mica, va anar per sota de 3'42'' i per això va rebaixar temps en aquest parcial.
Això voldria dir que el problema és que en els 4 primers km, anaven una mica més lents del que havia de ser. Passava com un rellotge a 3'40''-3'42'' però el problema és que tots aquests km eran una miqueta curts. Per això, en arribar al km 5 (que és el que està ben posat), compensava la distància i semblava llarg.
Si el problema estigués només en el km 5, en Joan3 hauria vist al km 7 ó 8 que anava en temps previst. Però no va ser així.
Per això crec que si algú de l'organització es planteja revisar el circuit, s'hauria de centrar en la marca dels primers 4 km. Són aquests els que van portar a l'error i feien creure que s'anava a un ritme determinat quan, en realitat, anaven una mica lents.
O això, o que realment no són 10 km exactes.
Salutacions!!
Llegint difícilment sabràs si el quilòmetre 5 estava ben posat o no.
De la sortida al 5 hi havia més de 5 quilòmetres i del punt quilomètric 5 a l'arribada n'hi havia menys de 5.
Només cal veure els parcials de cada 5 mil de la majoria de la gent. Al contrari del que passa normalment gairebé tot déu va fer més rápid el segon que el primer.
Hola!
Pel que sembla, corrent tampoc no es pot saber si el km 5 estava ben posat o no. :wink2:
Només es podria saber amb la roda, etc. I si és veritat que el circuit està homologat, ens hauríem de creure que tot és correcte.
No sé, molta gent opina que la distància total són 10 km exactes.
I pel relat d'en Joan3, sembla raonable pensar que del 5 al 10 sí n'hi hagi 5 km ben mesurats. En condicions normals els hauria fet en 18'30'' però com que va pujar el ritme i va recuperar segons a cada kilòmetre, els va fer en 18'17''.
Una explicació al fet que la majoria fes més ràpid el segon parcial que el primer, seria que, efectivament, els primers 5 km siguin una mica més. Però aleshores ja no estaríem parlant de 10 km totals ben mesurats amb una errada en el marcatge del km 5. Estaríem parlant d'una cursa de més de 10 km on l'error es produeix en la primera part.
Bé, esperem què surt al 2015 i si hi ha algun canvi al respecte.
Salutacions!!
Opinión personal, sin nada que ver con la organización.
Estaría bien modificar la salida, en algún lugar con más “glamour” y sobre todo más amplio sin el 1er giro a los 200 metros; En la 1a rotonda tendrían que ir tod@s por dentro; En el giro de 180 grados estaría bien intentar modificarlo, rompe el ritmo... a veces es bueno y otras no, aunque también es bonito cruzarse con otr@s atletas.
El recorrido actual es complicado, zona estrecha para premiación y logística, y la salida también estrecha con un giro a los 200 metros, salieron en el primer minuto 1.800 participantes y en el segundo 1.200, como agitar con fuerza una botella de cava y abrirla.Opinión personal, sin nada que ver con la organización.
Estaría bien modificar la salida, en algún lugar con más “glamour” y sobre todo más amplio sin el 1er giro a los 200 metros; En la 1a rotonda tendrían que ir tod@s por dentro; En el giro de 180 grados estaría bien intentar modificarlo, rompe el ritmo... a veces es bueno y otras no, aunque también es bonito cruzarse con otr@s atletas.
Como dice mi agüelo, "lo veo jodido".
Principalmente, por dos razones, que son tres. La primera (y segunda), es la reticencia (y con razon) del Ayuntamiento a abandonar el frente litoral para las carreras, por la afectación a la movilidad terrestre que ello supone. Súmale a eso que es la tarde del 31 de diciembre, uno de los días del año con mayor movilidad concentrada. Desplazar la salida sin un buen estudio puede significar "liarla parda" a nivel de toda la ciudad.
Y por último, el hecho de encontrar un lugar "glamouroso" que nos sea repetitivo respecto a otras carreras y que no complique la movilidad, y si es posible, con buena conexión en transporte público. A mi se me ocurren máximo dos-tres lugares que podrían enlazar bien con el circuito actual, pero no los he acabado de pensar en profundidad y desde óptica logística.