47a Cursa de la Mercè

47a Cursa de la Mercè

18 Jul 2025 11:36 #1 per joseluisblanco (Associat/da)
21/09/25

En breu s'obriran inscripcions 10 km + milla popular.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

26 Ago 2025 23:25 #2 per joseluisblanco (Associat/da)
en breu 10.000 inscrits/es i als 14.500 s'esgotaran dorsals!

30 Ago 2025 13:21 #3 per joseluisblanco (Associat/da)
Infomació general www.barcelona.cat/cursamerce/ca/cursa/informacio-general

Camí d'arribar als 11.000 inscrits/es

12 Set 2025 09:30 #4 per joseluisblanco (Associat/da)
Les 14.500 inscripcions es van esgotar dilluns passat.

Informació de la cursa www.barcelona.cat/cursamerce/ca/cursa/informacio-general

15 Set 2025 18:18 #5 per squash (Associat/da)
Hola

d'entrada em sembla que el nou circuit és un encert. Sobre el plànol és molt atractiu, i una mica diferent de les curses que s'organitzen al centre de Barcelona.

Per l'altra banda vieg que l'inundador de missatges continua amb la seva activitat publicitària "frenética" dels seus productes. Veurem si dóna la cara quan hi hagi alguna crítica.

Fins ara.

Jordi Babot

16 Set 2025 17:44 #6 per XarlieOne1 (Associat/da)

squash va escriure: Hola

d'entrada em sembla que el nou circuit és un encert. Sobre el plànol és molt atractiu, i una mica diferent de les curses que s'organitzen al centre de Barcelona.

Per l'altra banda vieg que l'inundador de missatges continua amb la seva activitat publicitària "frenética" dels seus productes. Veurem si dóna la cara quan hi hagi alguna crítica.

Fins ara.

Jordi Babot

Als seus peus, Sr. Squash.......

18 Set 2025 23:01 #7 per joseluisblanco (Associat/da)
Suposo que ho diu pels meus missatges, els quals sobre tot els faig arribar per la bona participació de correcats en aquesta cursa.

Frenetica? 5 missatges en 5 mesos 😊

Per sort aquí no necessitem cap campanya publicitaria, els dorsals s'esgoten en algunes curses com la cursa la Mercè de fa setmanes, però considero que informar, com associat de fa anys, es bo per el bon funcionament d'aquest foro i donar informació a associats i associades, per que estiguin al corrent de les curses.

El foro no es el mateix de fa 10 anys en part per comentaris com el seu, i es una llàstima, tant de bo més organitzadors comentessin sobre les seves curses.

Si tenim alguna critica serà benvinguda, sempre que siguin constructives, ens farà millors. Ja porto 18 anys fent curses, i aquí seguim...

Sobre el nou recorregut, com bé comentes, s’espera que tingui bona acceptació.

20 Set 2025 12:32 #8 per tonivet (Visitant)
:laughing:

20 Set 2025 12:47 #9 per Jorfer (Associat/da)
Bon dia gent!!

Demà qui pugui i/o vulgui fem convocatòria per a la foto CoRReCaT a les 8:00 en la ubicació de la fotografia.

A gaudir tothom i a fer-ho el millor possible ha siguis voluntari, organitzador o persona participant.

Continuem!!👍😘
Adjunts:

20 Set 2025 15:47 #10 per fandes (Associat/da)
Molta sort a la munió de correcats/es que demà seran a la Mercè! Tan de bo ens veiem. A la foto no crec que arribi :coldsweat: , però ho intento!

Que descanseu bé, a començar la temporada de 10k :party: (i quasi acabar en el meu cas :joy: )

21 Set 2025 18:18 #11 per XaviGS (Visitant)
Feta la cursa, que és la primera des de març, i content. Al final la pluja ens ha donat una treva, i hem pogut córrer sense sol i sense pluja, que a aquesta època és d'agrair.

El nou recorregut, sens dubte, molt millor. La sortida s'ha pogut fer molt còmode, gràcies a l'amplada dels carrers per on passàvem.

Algú que hagi mesurat la cursa amb el GPS li ha sortit una distància de 10.000, o us ha sortit més? A mi m'han sortit més de 10.300 m.

Salut!

1.500 m: 5'39'' Entrenament 01/10/2013
5.000 m: 20'04'' Ponle Freno Badalona 2025
10.000 m: 43'16'' St. Antoni 2025

21 Set 2025 18:48 #12 per squash (Associat/da)
Hola

Un encert el nou circuit. M’ha agradat. Allarguem el Paral·lel però ens l’estalvien al final del trajecte.

Unes quantes fites de km una mica mal col·locades, i la taula d l’avituallament curta i situada a una zona estreta, potser la Guàrdia Urbana no deixava alternativa?

Bona manera d’iniciar la temporada… tenir ganes de continuar-la.

Fins ara.

Jordi

21 Set 2025 19:49 #13 per gorka (Associat/da)
El circuit m'ha agradat força, és ràpid per qui sàpiga gestionar-lo perquè té la trampa del Paral·lel a la segona meitat que si ho has donat tot a la primera meitat se t'entravessa sense remei... que és el que m'ha passat a mi. :whip:
De totes maneres estic content, perquè l'objectiu era fer una mica de qualitat forçat per l'exigència de posar-se un pitrall.
M'ha sabut greu no estar a la foto perquè m'havia planificat per ser-hi però he anat al lloc equivocat... no entraré en detalls perquè tot plegat és una mica vergonyós per un BTV (Barceloní de Tota la Vida) perdre's per l'Eixample (i més quan fa 10 anys que hi visc).
L'avituallament m'ha semblat que estava una mica massa aviat (Km 4.5) sobretot tenint en compte que la primera meitat era més ràpida i el dia que feia (calor i xafogor) però segur que no podia estar a una altra banda.

MP
1000 m.l. (2): 3.53 (Barcelona 2018)
5 Km (4): 22.31 (El Masnou 2017)
10.000 m.l. (2): 39.59 (Barcelona 2009)
10 Km (109): 38.20 (Girona 2007)
Mitja Marató (94): 1.27.38 (Granollers 2007)
Marató (36): 3.18.27 (Sant Sebastià 2007)

21 Set 2025 21:51 #14 per fandes (Associat/da)
Aquí un altre dels que vota a favor d'aquest circuit! Per la sortida (1km per col·locar-se sense problemes) i perquè els que són circulars (tot i que això acumula a vegades més desnivell total o més rampes continuades) em motiven infinit més que els que recorren carrers paral·lels d'anada i tornada. Circuit molt bonic (recorda a JB, però amb sortida i arribada més cèntrica) i pels que vivim al Nord de la capital guanyem uns minuts de vida per anar i tornar :laughing:

Com comenteu el que ens ha fet la guitza és el clima. Us prometo que estava feliç de la vida sota la pluja escalfant :joy: ! Però va i para 15 minuts abans de la sortida... Quina mala sort! Ara relliscós i sense refresc. Sort que tenia una xuleta molt clara a seguir amb el pulsòmetre i no fiar-me dels ritmes. De totes formes, veient els pocs entrenaments de canvis de ritme fets i el circuit llegit a can Blogmaldito augurava una cursa optimista en 34m30s (17m00s+17m30s en els 5000).

Suposo que per la xafogor o potser per no haver descansat suficient, se m'ha atragantat muscularment la cursa, que no a nivell de pols. Primer 5k segons les pulsacions perfecte tirant a conservador :party: (que millor en una cursa de fons?) marcant -2ppm, -3ppm, -1ppm, -2ppm i -3ppm respecte els batecs previstos. El pas per la catifa també proper a la referència: 17m03s, integrat en el grup de la 2a i la 3a dona.

Però sense saber ben bé perquè, se m'han començat a escalfar pel Passeig de Colom, incapaç d'augmentar longitud de passa i/o cadència. Pel que fa al cor, no transmetia sensació de passar-me de làctic, ja que mantenia fins al final una mitjana de pulsacions per sota dels que tenia a la xuleta: -3ppm, -4ppm, -5ppm, -7ppm, -8ppm. És ben clar que hauré de revisar-la si torno a fer un 10k :joy: a la tardor-hivern. En general però, he vist que la pèrdua de velocitat el segon 5k ha sigut general, perdent sols 3 posicions: 17m55s.

Així que salvant un sub35 a Setembre (primer cop que cau!) amb 34m58s en la posició 78 (75a masculina). Feliç de veure que el Marc (amb qui parlàvem de compartir cursa) sí que ha complert la predicció: 34m31s! I que malgrat que no he pogut arribar a la foto, sí que he coincidit i he pogut xerrar amb uns quants/es correcats més de la seixantena que corríem.

Felicitats a tots/es les valentes que hem corregut avui, perquè certament era difícil!

22 Set 2025 10:50 #15 per Jorfer (Associat/da)
Veig que el nou circuit us ha deixat satisfet. Prenem nota per a properes edicions potser participar.
Enhorabona!!

22 Set 2025 15:14 #16 per TtX (Associat/da)

Jorfer va escriure: Veig que el nou circuit us ha deixat satisfet. Prenem nota per a properes edicions potser participar.
Enhorabona!!

Avui he fet el circuit al revès i tot i que el dia acompanyava més per córrer, s’ha fet més dur pujar Pg St Joan que Paral.lel. Respecte ahir era millor no sortir a tope, com vam fer uns quants, perquè la segona part es va fer dureta. En el meu cas 2’02” més en la segona part. Llàstima que no ploguès a bots i barrals

23 Set 2025 21:40 #17 per rularo86 (Associat/da)
Bona tarda,
Un altre que es va mullar en aquesta cursa.
Va tocar llevar-se d'hora per agafar un tren cap a Plaça Catalunya. Tot i agafar el tren cap a dos quarts de 7, vaig veure força gent que portava el dorsal de la cursa. Un cop arribat a Plaça Catalunya, em dirigeixo cap al guarda-roba, a poc mes de 300m. Deixo la motxilla i cap a les 7:20 ja em dirigeixo cap a la sortida, a gairebé 1 km de distància.

Uns minuts abans de la sortida va ploure una estona però va parar abans de començar. Em situo a l'alçada de la llebre sub 42' i vaig aguantant el ritme fins a l'avituallament, a partir del qual veig el meu ritme cau i veig com se m'allunya, igual que en Hansi.
Veig que el GPS fa de les seves dient que vaig a menys de 4'/km quan controlant el pas pels indicadors de kms, veig que mes aviat em moc al voltant de 4'30" i que porto un marge de 1 minut per baixar de 45'.

Encara que ha plogut noto que el cos es va escalfant i que diverses persones es van parant als marges. Pel que sembla no soc l'únic que està patint. Un cop superada la tortura del Paral·lel, encaro els darrer tram recordant quan La Cursa El Corte Inglés feia el seu classic recorregut i acabo tancant la meva participació en 43'57" (parcials de 21'12" i 22'46").

Ara toca fer turisme per Plaça Catalunya fent diverses aturades. La primera es on es troba l'aigua. Allà diverses persones a mes de beure aprofitem per remullar-nos. En el meu cas ho haig de fer diverses vegades donat que estic a un pas de la combustió espontània.

La segona aturada es a la zona de platans i begudes. Un cop superada, veig que hi ha gent que porta una bossa que no he vist a cap lloc. Em giro i veig que a la filera mes propera al centre comercial no n'hi ha, però mes cap al centre de la plaça sí. I, finalment, a l'altra banda de la plaça es troben els entrepans.

Entenc que el situar els subministres a diferents llocs de Plaça Catalunya es degut a intentar no col·lapsar cap zona però ho vaig veire una mica embolicat. Respecte al guarda-riba, van ser eficients però una mica lluny de la sortida.

Per cert, vaig poder parlar una mica amb en RamonB, Grobyc i Luzyan.

Propera cursa: 2ª cursa Vilatrail a Viladecavalls

1000: 0:03'21" (1000 socials - 18/06/2022).
5000: 0:19'59" (XXIII Cursa de Poble-sec - 17/07/2022).
10000: 0:41'17'' (Córrer per córrer - 13/11/2022).
21097: 1:32'08" (XXXV Mitja Marató del Vendrell - 30/10/2022).
42195: 3:42'51" (Marató Barcelona - 07/11/2021).

24 Set 2025 17:55 #18 per Jorfer (Associat/da)
Per les cròniques veig que doblar amb aquest circuit és feina difícil doncs el Paral·lel penalitza i m'imagino, que la humitat també.

Enhorabona per les vostres curses.

26 Set 2025 13:14 #19 per XaviCht (Associat/da)
Un altre que va córrer La Mercè. En el meu cas, com a final de l'entrenament de 25k previst.
Poc abans de les 7h, aparco a Pl Urquinaona, i a les 7 en punt començo a córrer en direcció Barceloneta, a veure com surt el sol. Ja de tornada de Poble Nou, creuant-me amb gent que agafava el metro per anar a la sortida, se'm posa a ploure relativament fort, fins parar quan estava arribant a la zona de sortida. Bon entrenament, de cara a Donostia.

Òbviament no podia anar a la foto sense trencar del tot l'entrenament, o sigui que em va saber greu però estava clar que me la perdia.

Sortida bastant atapaïda, però no tinc pressa. Es podia córrer, però al meu calaix no era 100% còmode. Tampoc era greu.

El circuit, molt bé. Tot i que la segona part se'm va fer molt dura, el Paral·lel es fa llarg!

A l'avituallament li vaig trobar dues pegues: una petita, gots poc plens (cap problema perquè en vaig poder agafar dos, era prou llarg), i l'altre que només n'hi hagués un al 4.5. El fet d'estar d'hora hagués estat bé si n'hi hagués hagut un altre cap el km 7. Jo vaig haver de parar (entenc que el meu cas, amb 15k previs, no és el més normal, però els 15 previs els havia fet bevent, no anava deshidratat).

Al final, faltava informació, pel que veig... aigua, Aquarius i plàtan, perfectes, medalla per mi sobrava (pero tampoc em queixo), però això dels entrepans no ho vaig veure per enlloc, ni cap indicació que n'hi hagués....

L'any que vé repetiré, si puc

23' 12" - 5 km La Sansi Viladecans 2016
43' 59" - 10 km Cursa dels Nassos 2019
1h 37' 32" - Mitja de Barcelona 2020
3h 49' 29" - Marató de Venècia 2018

27 Set 2025 16:15 #20 per fandes (Associat/da)
Bones XaviCht! Fer l'entrenament abans d'una cursa i sumar-la és el que jo dic aprofitar bé un diumenge.

Pel que fa als "entrepans" dir-te que sí que estaven al centre de la plaça, com s'havia indicat a les infografies prèvies. Petitets, no per atipar-se, però quasi millor. A l'acabar just de córrer tampoc ve de gust menjar-se grans quantitats (15 minuts després sí :joy: :joy: :joy:)

Voluntaris/es com sempre amabilíssims tot i la feinada que tenien, són el pur motor d'una cursa!

Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats