Moltes gràcies companys pels ànims i felicitacions
Comparteixo la crònica:
Marató Toulouse 2018
Una marató casolana
Vaig escollir córrer aquesta marató a la tardor, pel fet de tenir el meu fill estudiant un master a Toulouse (dels presencials, eh?).
Com sempre em passa en les maratons d’ octubre arribava amb una preparació curta en kms., però animat en quan a la falta de molèsties i sense excés de pes.
Vam arribar divendres per la tarda amb un bon sol i uns 25 graus..
Per sort, dissabte i diumenge van ser dies emboirats i sense sensació de calor.
Dissabte vam anar a la fira que estava situada al mig de la Place del Capitole, el centre neuràlgic de la ciutat. Hi havia poca gent i el tracte va ser molt amable. Parlaven de 16.000 participants, però això era sumant els corredors de 10 km., la mitja, la marató i la marató per relleus.
Diumenge vaig anar amb metro cap a la sortida a la emblemàtica Plaça Esquirol i em vaig trobar que totes les curses anaven amb retard i la sortida de la marató va ser passades les 10 h en compte de les 9.40 anunciades. Em vaig situar al final de la primera onada i després d’una estona pesadeta amb un speaker poc afortunat, van donar la sortida que va ser molt neta.
Km 0-5
Atravessem el Pont Neuf sobre la Garona, vaig controlant el ritme per no accelerar massa. Intento no baixar de 5’/km. La meva idea és fer parcials entre 25’ i 26’ els 5 kms. Gaudeixo atravessant el Pont des Catalans que és força important... Temps: 25’04
Km 5-10
Com tinc per costum estudio el ritme dels altres corredors buscant possibles companys de ritme. Em fixo en una corredora que marca el ritme com un autèntic metrònom i m’enganxo a ella.

Passem per carrers força animats que conec per estar a la vora de l ‘hotel. Temps: 25’11
Km. 10-15
Comencem a allunyar-nos del centre de Toulouse i anem cap el barri de Les Minimes. Primera trobada amb la família que m’avituallen amb l’isotònic: Els hi comento que vaig molt bé però un pel massa ràpid. Temps: 25’26
Km. 15-20
Després d’uns kms. en direcció nord, ara girem cap a l’est i anem a buscar una via paral·lela a la ronda (peripherique). Anem dintre d’una mena parc urbà amb forces instal·lacions esportives però per vies asfaltades. Anem ja baixant cap el sud amb força ambient. Temps: 25’05
Km. 20-25
Passat el km. 20 decideixo baixar el ritme. Soc conscient de que no puc aguantar aquest ritme i que tinc que dosificar si no vull petar més tard. Decideixo abandonar a la Veronique, la corredora que marcava aquest ritme tan constant. M’aturo a l’ avituallament i em prenc un gel. Passo per un punt de cronometratge que no està marcat i que adivino que es la mitja marató amb un temps de 1h 46’19 . Seguim avançant per aquest parc. Temps: 25’55
Km. 25-30
Ara passem per davant de la Cité de l’Espace que és la màxima atracció turística de la ciutat. Tinc temps de gaudir amb una bona panoràmica. Comencem a enfilar cap al centre i em trobo a la família en un pont del Canal du Midi. Aprofito per beure i deixo passar a la llebre de 3h30’ que havia sortit a la segona onada. Temps: 26’12
Km. 30-35
Passat el km.30 faig un exàmen mental i veig que puc fer 3h36/3h40 si no m’enfonso al final. Començo a baixar el ritme, però curiosament avanço uns quants corredors. Intentem animar-nos entre nosaltres i s’agraeix molt l’entusiasme dels voluntaris (benèvoles)

. Temps: 26’32
Km. 35-40
Fa estona que anem donant voltes pel centre. Potser, el recorregut és una massa entre virat pel meu gust. Em dedico a concentrar-me en seguir la línia blava en totes les corves. Vaig aguantant sense patir massa. No trobo cap senyal del km40!

Hi havia medicions al 38 i al 41...Temps aproximat: 27’00
Km.40-42,195
Quan sembla que falta poc, el recorregut torna a allunyar-se del centre i es torna solitari. És un moment complicat, fa estona que vaig sol... Finalment tornem cap el centre i després d’un gir apareix la recta final molt llarga. Tots els corredors ressusciten per art de màgia i acceleren el pas en mig d’una gran cridòria! Faig un modest esprint i travesso la línia d’arribada fent un salt de ràbia. Estic encantat d’arribar amb aquestes forces, a diferència de les meves últimes maratons. Temps aproximat: 12’34
El meu temps final 3h 38’11. Em pengen la medalla i estic eufòric . L’avituallament final és molt complet. Travesso el Capitole pel interior i em reuneixo amb la family. Ells han sigut una part molt important del èxit d’aquesta marató.

Finalment exposo els punts positius i negatius de la marató:
PROS:
Recorregut molt pla amb seguiment molt fàcil per part dels acompanyants.
Bona mida per córrer amb tranquil·litat (2000 arribats)
Molt bona feina dels voluntaris i bons avituallaments
CONTRES:
Organització poc professional ( com exemple, el retard a la sortida)
Això es tot; ara a pensar en la propera, que en principi serà la marató de Barcelona.