La meva crònica no serà hipermegallarga, contràriament al meu costum. Afegiré els meus punts de vista a la del
meep (com a la marató, seré el seu discret complement
).
Obviaré l’explicació dels meus mesos previs. Més d’un any atlètic (i no atlètic) sencer va ser literalment per oblidar. No vull ni parlar-ne.
El calaix de sortida, plujós i tot el que vulguis, però estàvem...davant de la façana del Duomo de Firenze. Dissenys renaixentistes preciosos, en marbres blancs amb tocs verds i vermells
. Els nervis de la marató i la pluja no deixaven apreciar-ho tant com mereix aquest privilegi. I l’entrada a meta era en un passadís recte d’uns 200 m passant al costat de la pròpia catedral, la torre del campanar (la meva favorita) i el baptisteri (em cau la bava
).
Tret de sortida. Ens vam separar de l’
Andreu desitjant-nos sort. Li vaig recordar al
meep que anàvem a córrer per nosaltres mateixos, és clar, però també per tots els nostres amics a qui les lesions impedeixen córrer, en especial pel Mario
guissona, que hauria volgut estar en aquesta marató en concret i no va poder.
Penso que no estàvem mal col·locats, però és que, tot i ser una marató internacional (són més cíviques i la gent es posa on toca), molts inconscients atlètics es van posar més endavant del que corresponia al seu ritme.
Tot i així, no em quadra el primer parcial de 5 km que ens dona l’organització
, de 24’22”, com diu el
meep. Pel meu crono, vam passar el km 5 en 22’53” (km 1 en 4’5x”, km 2 en 4’3x i després tots per sota de 4’30”). Crec que donen el temps brut en aquests 5 primers km.
Els nostres esforços per passar el grup de la llebre de 3h15’ en una zona estreta d’asfalt, saltironant per un voral irregular amb vegetació, trepitjant fang i bassals, jugant-nos la relliscada, van ser per filmar-nos
El
meep em transmetia molta confiança. Mantenia fàcilment el ritme de 4’20”-23”/km, perfecte per baixar la seva MMP de 3h07’. La pluja molestava, però com diu el
Dani en aquests casos,
esluki . El
David amb la seva companyia durant 9 km va endolcir l’aigualiment
.
Prop del Ponte Vecchio, abans de la mitja, vam passar per on estava la
Núria. La van veure el
Jordi i el
David, però jo no. Almenys ella m’havia vist content i estaria més tranquil·la
. Al cap de poc, va aparèixer a la vora del riu Arno, i sí que la vaig poder veure i saludar
La
Núria, les vistes de Florència i sumar km al costat del
meep m’anaven animant encara més. El pas de mitja no era com volíem, però ens ho preníem amb optimisme. Parlàvem de càlculs de possibles marques, de ritmes, de quan apretar ell (quan veiés que jo l’alentia). A mesura que anava fatigant-me i constatava que no podria acompanyar-lo en la fase decisiva, li anava dient, uns km abans, els consells i ànims que creia que li caldrien després. Una mica, transmetent el que ens ha ensenyat (i ensenya, per molts anys) el Simón
Chute, el nostre gran amic i conseller.
Al punt del km 33 vaig deixar-me anar perquè li feia perdre segons per km. Creia cegament en les seves possibilitats de fer marca. Sense que jo punxés, com que ell estava tan fort, km a km s’anava distanciant de mi. Pels intervals, vaig calcular que si es mantenia, faria marca, i possiblement per un minut. M’il·lusionava moltíssim arribar a meta i que em digués “he fet marca!”
.
Els km restants, vaig intentar no perdre gaire ritme (me'n vaig sortir prou bé, només 2 km per sobre de 4’40”) i sobretot, gaudir de completar una marató. La tornada al centre medieval de Florència em va omplir d’alegria. Recordo un carrer estret, cap al km 37, al final del qual es veia la cúpula de la catedral, que em va arrencar un somriure enorme. Als pocs metres hi era la
Núria, i ja va ser la felicitat plena
El terra d’aquest centre antic no són llambordes petites com jo imaginava (només a unes poques zones). Uns quants km de la marató són sobre lloses rectangulars de dos pams quadrats,vinclades pels anys o el desgast, o amb foradets a les cantonades, o a les juntures, i trepitjar allà pot lesionar turmells o fer caure. Amb bassals d’aigua encara pitjor, perquè enganyen sobre la profunditat de la irregularitat. Recordo la sensació de mirar constantment al terra...amb tanta bellesa arquitectònica per admirar!
Al voltant de la catedral, gairebé rodejant tot el complex, vam fer una anada i tornada que em va encantar. No se’m va fer dur mentalment passar a prop de la meta quan faltaven 3 o 4 km. Cap al final, també vam entrar a la plaça de la Signoria, una altra visió espectacular que m’ha quedat gravada al record. Els darrers 5 km, tot i el cansament físic, els vaig fer en un núvol d’alegria.
Aquella preciosa recta de meta que he descrit abans la vaig fer eufòric, agitant els braços i somrient perquè havia tornat a acabar una marató, en 3h08’, que per mi és molt bona marca. Tenia el meu estimat
meepy esperant-me per dir-me la frase que desitjava sentir, per abraçar-lo i per gaudir junts comentant el que havíem aconseguit fer.
Mítica Firenze per sempre
.