44. Donostiako Maratoia (Sant Sebastià, 27 de novembre 2022)

44. Donostiako Maratoia (Sant Sebastià, 27 de novembre 2022)

28 Nov 2022 18:39 #41 per Jorfer (Associat/da)
Sandmannn l'important és que tornes a ser maratonià, ara només queda millorar.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

28 Nov 2022 22:19 #42 per Dennis Teuling (Associat/da)
Sí, i tant!! Sandmannnnnn i Gorka, després de lesions de llarga durada, és tot un èxit poder tornar a fer la distància màgica!!

Ja vindran millors marques, segur!!

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

29 Nov 2022 07:41 #43 per fandes (Associat/da)
Felicitats Gorka, Joan33, Boix i sandmann! Especialment als bentornats.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

29 Nov 2022 15:10 #44 per Boix (Associat/da)
Doncs una més al sac!

Després d'haver de renunciar a Barcelona per estar malalt i a continuació una lesió al peu amb la que caminant ja em feia mal, la cosa estava complicada. Però a l'Agost vaig començar a veure la llum al final del túnel i vaig començar a entrenar. Tot i així em presentava a la sortida amb tan sols una tirada llarga de 25K a mitjans d'Octubre i dues tirades de 20K al Novembre :silly:

Com és lògic tenia dubtes per els pocs Kms, pel peu i per l'encostipat que portava. Vaig sortir amb cap i vaig renunciar a seguir la llebre de 4h. Tot i així cap al Km 15 ja tenia les primeres molèsties a les cames. A la segona volta va començar a fer vent i em vaig acoblar a una grupeta de Durango que portaven "catxondeo"... així tenia el cap ocupat i feiem relleus quan venia el vent de cara per les zones més exposades del circuit, fins que va arribar un moment que vaig haver d'afluixar. Això era cap al km 28. A partir d'aquí anar economitzant fins arribar a la meta.

Joan33 No sempre surten les coses com un vol però tens sobradament la medalla d'or
Sandmannn Me n'alegro de veure que tornes ser-hi. A veure si un altre cop compartim una mica més d'uns quants metres
Gorka L'has conseguit i patit amb suor i sang. Les properes seràn més fàcils

Per qui es plantegi córrer un altre any. Marató ben organitzada, amb un recorregut interessant amb algunes pujades però curtes, i que malgrat no tindre molta animació, sempre hi ha algú ja que és tota urbana. Com a curiositat només vaig veure marcats els km 10, 20, 30 i 40. I com a pega posaria que entre el km 32 i el km 40 hi havia un avituallament al km 35 en el que donaven un gel i res de líquid. :grrr:

Gràcies pel seguiment

PD. Josep80 Saps que tinc un munt d'excuses :whistle:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

29 Nov 2022 23:10 - 29 Nov 2022 23:11 #45 per gorka (Associat/da)
Exit rotund ha estat creuar la línia d'arribada. Com ha apuntat en Boix, en el meu cas amb més sang que suor, per la castanya monumental que m'he clavat al quilòmetre 17 (aprox) per culpa d'una cinta al terra.
Torno de Donosti amb la 33a medalla de Marató a la butxaca, els genolls pelats (un d'ells ben inflat), un dit gros i els palmells de les dues mans amb ferides i un bon hematoma al maluc. Però content, eh? :laughing:
Quan pugui ho explico una miqueta més, que merteix una crònica com cal.

Enhorabona Joan33, Boix i sandmann, que no estem tan malament!


MP
1000 m.l. (1): 3.53 (Barcelona 2018)
5 Km (3): 22.31 (El Masnou 2017)
10.000 m.l. (2): 39.59 (Barcelona 2009)
10 Km (102): 38.20 (Girona 2007)
Mitja Marató (88): 1.27.38 (Granollers 2007)
Marató (34): 3.18.27 (Sant Sebastià 2007)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

02 Des 2022 18:05 #46 per Tiny (Associat/da)
Moltes felicitats al 4 per acabar la marató!

Joan33 Enhorabona per la marca! I amb marge de millora...

sandmann Content amb la teva reaparició... Ja aniràs millorant a mida que passi més temps de la operació :great:

Boix Felicitats i compte amb els peus que poden ser molt emprenyadors...:grrr:

Gorka Però tu vas anar a la guerra o a correr una marató? Felicitats per acabar tenint en compte totes les circumstàncies adverses. Segur que la propera serà molt millor :party:

10 km. Sant Antoni 2011  42'37"
Mitja marató. BCN 2015  1h 34' 27"
Marató. Munic2015  3h.27'26"

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

05 Des 2022 09:48 #47 per Sergi42195 (Associat/da)
Enhorabona a tots els finalitzadors d'aquesta marató !!!

Curiós el que llegim com a cròniques. Us ha passat de tot.

Salut i fins aviat,

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

06 Des 2022 19:34 - 06 Des 2022 19:36 #48 per gorka (Associat/da)
Doncs aquí va la meva crònica:

XLIV Donostiako Maratoia (27 de novembre de 2.022)

Retorn amb castanya incorporada

Feia més de quatre anys de l’anterior Marató. Les raons, no volgudes, no venen al cas, Però és prou temps com per haver-ho oblidat tot. Per haver oblidat que la Marató és generosa amb els prudents i cruel amb els valents, per haver oblidat que qualsevol perit detall pot arruïnar la cursa, per haver oblidat que si es va curt de volum les cames t’ho recordaran en algun moment durant la segona meitat de la cursa...

Però valent com sóc, allí estava, a les 9 del matí davant l’ajuntament de Donosti, perquè després dels quatre anys horribles havia de ser a la capital guipuscoana. A Sant Sebastià havia acabat la meva primera Marató feia justament 20 anys i a Sant Sebastià havia fet la meva millor marca ara en feia 15. Aquest any no era Anoeta, era al centre, prop de la Kontxa, però el circuit seria més o menys el mateix de sempre: dues voltes més o menys iguals. La temperatura bona, uns 9º a aquella hora, el vent més mogudet del que voldria, però no impedia córrer, sense indicis de pluja. Es tractava de sobreviure, d’amortitzar tant com pogués els meus menys de 45km setmanals de mitjana, de recollir la 33a, de tornar a sentir-me i ser maratonià.

Sortida, al vagó de cua, en la darrera onada, allí on ara em pertoca, almenys a una cursa com aquesta que es caracteritza per l’alt nivell mitjà dels participants. Va bé per intentar mantenir el ritme que m’he marcat: 5.45. Els corredors de la Mitja distorsionen una mica, però cal estar pendent del cronòmetre. En curses llargues m’agrada prendre parcials cada 5km, enlloc dels tradicionals quilomètrics. Hauria d’estar rondant els 29’ cada 5.000m.

Primera volta, primers parcials, no suo, continc el ritme, primer objectiu aconseguit. 28’ llargs el primer 5.000, 29’ curts el segon, ja de tornada cap al centre. Primer gel, al quilòmetre 14, m’he de recordar de la pauta preparada. Anar ingerint abans de tenir gana, anar bevent abans de tenir set. No ajuda que alguns avituallaments siguin amb got. Ho odio! Paro si convé: beure és més important i almenys a aquestes alçades em puc permetre fer-ho. Tercer 5.000, altra vegada amb poc més de 29’. Tot va bé i ja anem de retorn cap a la zona d’arribada. I ve el petit detall: una cinta al terra, lligada a una tanca, l’empenyo uns metres curosament amb el peu dret i quan em penso que la tinc superada, algú la trepitja a la meva esquerra (o potser sóc jo mateix amb el peu esquerra perquè havia deixat de mirar-la), ensopego i acabo al terra, de genolls. S’aturen alguns corredors, inclós el Boix que m'acabava d'avançar, i algú del carrer també m’ajuda. M’aixeco, balanç de danys: sembla que puc seguir, però porto els dos genolls pelats, una ferida i un cop a la ma esquerra i un bon cop al maluc esquerra. No està malament, queden 25km.

Arrenco i en pocs minuts em sento pletòric, corro ràpid amb facilitat. És l’adrenalina, dura pocs minuts, però prou com per que el quart 5.000 també surti amb 29’ llargs tot i la revolcada i el temps perdut. Passo la Mitja Marató amb 2.03.08, com que sembla que estic prou sencer acabaré la cursa (sí, en algun moment després de la castanya, havia pensat en deixar-ho a la Mitja). Sóc maratonià, collons!

Però la segona meitat no perdona, ben aviat comencen a fer-me mal els genolls, el vent comença a ser més fort (o potser m’ho sembla a mi), els bucles són més llargs que a la primera volta (ho són, de veritat: calia anar fins a la Citroën? Calia pujar a Deusto?) i la temptació d’anar fent aturadetes per agafar una mica d’aire em va vencent. El ritme també baixa: 33’ el primer 5.000 després de la Mitja. Compro mantenir-me així. Fet i fet, perdria 12’ i em quedaria en unes digníssimes 4h20’. Però ni així, cada 5.000 perdo 3’ més que l’anterior i em vaig quedant al furgó de cua de la Marató. La cursa es tanca en 5h, no veig perillar mai la classificació però sé que serà la vegada que tindré més a prop el cotxe escombra.

I així arriba l’últim bucle per Gros, la gent anima. Arribant al Kursaal hi ha un munt de participants que han anat al guarda-roba i em criden donant-me la última empenta: suposo que els meus genolls ensangonats delaten que potser no només he topat amb el mur i faig una mica de peneta. Allí m’espera la Núria que només m’ha pogut veure un parell de vegades pel descontrol amb l’apli. Arriba la recta final i experimento allò que no havia experimentat mai: l’emoció dels que arriben sols al final, els aplaudiments que reben els darrers i, aleshores, en el somriure immens de la noia que em penja la medalla veig la resposta a la pregunta de si ha valgut la pena. Sí, i tant! Torno a ser maratonià i són 33!


eskerrik asko, Donosti!


MP
1000 m.l. (1): 3.53 (Barcelona 2018)
5 Km (3): 22.31 (El Masnou 2017)
10.000 m.l. (2): 39.59 (Barcelona 2009)
10 Km (102): 38.20 (Girona 2007)
Mitja Marató (88): 1.27.38 (Granollers 2007)
Marató (34): 3.18.27 (Sant Sebastià 2007)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

06 Des 2022 21:14 #49 per Jorfer (Associat/da)
Quina mala sort amb la castanya.
Per sort et vas poder reincorporar i tirar cap endavant.
L'important és que sumes una més i tornes a ser maratonià.
M'alegro molt Gorka.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

07 Des 2022 13:05 - 07 Des 2022 13:07 #50 per Josep80 (Associat/da)
La mateixa castanya que jo em vaig fotre a la marató de Luxemburg aquest mes de maig, amb la sola diferència que en el meu cas va ser en el km 38, i quasi bé a les fosques...
Doncs, sí, Jordi, com tu molt bé dius... Tornes a ser maratonià, collons!!!
Gràcies per la crònica, i novament l'enhorabona :clap: :clap: :clap:

total maratons: 50
maratons olímpiques: 22 de 23 (falta Beijing)
maratons majors: 6 de 6
països maratons: 35
maratons continents: 6 de 6 (renuncio Antàrtida)
Mitges a Estats USA: 21 estats de 50 (+DC)
Mitges Europa: 26 països
Mitges prov+territ. Canadà: 0 de 13

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

07 Des 2022 17:04 #51 per Tiny (Associat/da)
Gràcies per la crònica Gorka !

Tenint en compte les circumstàncies previes i la caiguda pots estar molt content! :666: :party:

Ara, a seguir millorant...

Rumiant en fer aquesta marató aviat :whistle:

10 km. Sant Antoni 2011  42'37"
Mitja marató. BCN 2015  1h 34' 27"
Marató. Munic2015  3h.27'26"

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

07 Des 2022 22:54 #52 per Dennis Teuling (Associat/da)
Gorka, campió!!

Gràcies per la crònica. La idea no era fer marca sinó torbar a ser maratonià :raised: :raised:

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

18 Des 2022 07:23 #53 per sandmannn (Associat/da)
això es ser maratonià, Gorka, tindre més collons que la Marató! Ben lluitat!

10000: 43' 04''                  La Llagosta 2017
21097: 1h 36' 20"              El Prat 2016
42195: 3h 30' 00''                València 2017
6h: 59,430 km's (58,510?)    Martorell 2017
12h: 89,302 km's              Can Dragó 2016

Please Entra or Crear compte to join the conversation.