Jejeje, esperem que sí, que d'això es tracta el tapering.
Doncs setmana 11/14 feta i recuperant sensacions, encara que ha tocat lluitar mentalment contra el cansament del cos.
Especialment començant la setmana amb el dia de sèries, 4000/3000/2000/1000 r:2' amb 1km a ritme de marató previ.
Només començar el 4000m va arrivar un bon ramet de pluja que junt amb que el ritme no sortia, se'm va pasar pel cap parar i deixar-ho pel dia següent. Però vaig aconseguir canviar la mentalitat negativa en positiva i a mitja serie tot va fer click i a partir d'aquell moment en endevant el ritmes van ser els que volia: 16'37 (4'09) + 12'15 (4'05) + 8'08 (4'04) + 3'57
I despres de 2 dies suaus sumant kms, l'ultim rodatge llarg llarg, 30km fets en blocs: 7km a 5'15 + 8km a 4'55 + 9 km a 4'35 + 6km a 4'50.
I 6km de recuperació (6'24/km) per finalitzar la setmana amb 75km.
I ja iniciant les últimes tres setmanes començant a reduir progressivament els kms, assimilar el gran treball fet.
18 Mar 2025 17:54 - 18 Mar 2025 18:44#23per Danigoal (Associat/da)
Moltes gràcies jorfer!
Ja vaig afinant Setmana 12/14, només 3 dies de còrrer perque dilluns i dimarts, vaig fer alguns kms de bicicleta amb la dona, i la setmana va quedar en 1 dia suau de 13km, 1 dia de series: 3km a RM + 3x1250m + 3x750m r:1'30)
13'37 (4'32), 5'07 + 5'06 + 5'06 (4'05) i 3'01 + 3'00 + 2'58 (4'00)
i el dia llarg, ja "només" 21km intentant un puntet d'intensistat, equivalent a 4'45 en pla
I començant la setmana 13/14, amb un dia suau 9km amb algunes rectes i avui les series de 3x3000 r:2' a ritme de marató, han sortit un pelet ràpides: 13'31 - 13'28 i 13'19 (4'26), prou fàcils pero no sobrat, m'han passat volant, donant-li voltes al cap tota l'estona del ritme a portat a la marató...
Queden un dia de 15km, fisio i un dia de 9km
Crec que la cosa ha d'estar entre 4'30 i 4'37 (3h10 i 3h15) em veig amb opcions de lluitar per fer marca (3h13) i potser si ajusto bé 3h12 o 3h11, inclus si tot va perfecte el somni de les 3h10. Però miraré de no arriscar desde l'inici, no vull que em passi lo de Sevilla.
Mirant els resultats de l'any passat de 3660 finishers, el 300 va fer 3h11 i el 400 va fer 3h16
www.acn-timing.com/?lng=NL#/events/21563.../198019_1/home/MARA1
Danigoal
Se't veu bé i finet. Ara molta calma, que estem a la quinzena final. Conservar sensacions, conservar el cos, no assumir més riscos dels necessaris i esperar que surti un dia ideal per a córrer.
Doncs sí Danigoal, ara toca sobre tot descans, una mica de xispa, i sortir sense pretensions.
Últimament surto el primer km amb molta calma (sense estar pendent del crono) i després sense adonar-te ja agafaràs el ritme que et dóna bones sensacions!
Veurem si fa bon temps per fer marca!!
1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992
Danigoal vas perfecte per a fer l'objectiu que busques (era el meu teòric per a Bcn però el mes parat em va perjudicar).
Jo et recomano que surtis conservador i arribes a la mitja sobrat i amb els dipòsits de benzina plens encara. I després velocitat de creuer entre 4.30/35 i no pararàs de passar a gent i això et donarà molta moral.
Ja ho tenim això a tocar. Ja tenim dorsal. El meu 2244
Els calaixos de sortida, no hi ha controls, cada un segons el que consideris. Però hi haurà llebres als calaixos corresponents , com ha de ser
Crec que em posaré al final del segon calaix (de 2h59 a 3h14) i si la llebre de 3h15 es posa darrera, al següent calaix, ja em va bé. De totes formes sortim tothom al mateix temps...
La idea que se'm passa pel cap és fer 14km amb el grup de la llebre, segons com vagin de ritme, despres com dieu mirar de fer fins al km28-32 entre 4'30 i 4'35 segons sensacions i si a partir d'aquí encara puc pujar una mica el ritme uns altres 5"/km seria ideal.
La sortida i la pista coberta on està la meta estan al costat d'una mena de canal olímpic de Castelldefels
Enhorabona Danigoal!
És curiós, a mi em van ensenyar el nombre Pi com a 3.1415 quan és evident que és 3.1416... deu ser que no en sabia gaire de matemàtiques el professor que m'ho va explicar...
Esperant la teva crònica.
gorka va escriure: Enhorabona Danigoal!
És curiós, a mi em van ensenyar el nombre Pi com a 3.1415 quan és evident que és 3.1416... deu ser que no en sabia gaire de matemàtiques el professor que m'ho va explicar...
Esperant la teva crònica.
Enhorabona danigoal una marató de llibre
Gorka si no recordo malament era 3,1415927... , llavors depen com arrodoneixis jeje
06 Abr 2025 21:21 - 07 Abr 2025 17:00#37per Danigoal (Associat/da)
Crònica Maraton Gent 2025: Encara aprenent
Com diu la cançó:
“No és el pas del temps qui ens porta a créixer, són els seus cops
I a cada cop que ens aixequem del terra, vencem la por. ”
En el meu cas amb la marató, en gairebé 25 anys practicant això de còrrer, només havien estat 10 previs, desde 2009 quan vaig fer la primera a Barcelona i vaig començar a intuir de què va això de còrrer aquesta distancia.
I dic començar perque considero que encara estic aprenent a “ballar” amb ella. Per moments semblava que la tenia control·lada (Castelló 2015, Dublin 2016) i poc despres se’m tornava a escapar de les mans i tornant-me a donar un gran cop de realitat (Sevilla 2022)
Els entrenaments van molt bé, 4 dies a la setmana i augmentant el volum poc a poc, mantenir la constància i la consistència és la primera base important. I tracto d’aplicar allò d’entrenar realment suau quan toca (entre 5’30/km i 6’/km) i ràpid el dies de sèries (4’05/km, de normal, com a màxim)
I tot i que la setmana de la marató no aconsegueixo la tranquil·litat que voldria (treball, petites obres a casa, ...) sé que arribo en forma i gairebé al meu millor nivell. Com ja vaig dir la idea que se'm passa pel cap és fer 14km amb el grup de la llebre, segons com vagin de ritme, despres mirar de fer fins al km28-32 entre 4'30 i 4'35 segons sensacions i si a partir d'aquí encara puc pujar una mica el ritme uns altres 5"/km seria ideal.
Tenim apartament a uns 2’5km de la sortida/meta, ideal per no preocupar-se del transport públic el dia de la cursa. De fet Gant és una ciutat amb molta cultura de bici i desde l’organització animen a anar-hi en bici. Nosaltres ho apliquem el dia abans, per anar a recollir el dorsal i flipo amb el desplegament de zones d’aparcament de bici (i encara es quedarien curtes!). La recollida del dorsal és un pim pam, arribar a un pavelló cobert al costat de la pista on està la meta i allà publicitat ni cap fira fel corredor només recollida del dorsal molt ben separat per trams tant a la mitja (uns 5500 dorsals) com a la mitja (14500).
Arriba el matí de la marató, dia fresquet, tapadet i una miqueta de vent (poc, després seria el protagonista). Apuro el que puc per estat tapadet i arriba el moment de deixar la roba al guardarroba i anar trotant cap al calaix, quan sento que em criden: són el Dabit i la Vane. Parlem breument del planning de cursa, ens desitgem sort i cap a la sortida, on em situo tal i com havia dit al calaix de sub 3h15 però just devant de les llebres de 3h15 que està al següent calaix.
Tret de sortida sense grans històries i em sobta el que triguem en mouren’s, pensava que estava bastant endavant. Resulta que tot i que ja era prou estret, pocs metres abans de la sortida feien un “embut” amb unes valles per a que sortim més espaiats.
Els primers 5km els passo anant amb el grup de la llebre però just devant, no vull problemes i així controlo. 22’52”, just el que volia, a ritme de 3h14. Ja hem entrat al centre de la ciutat i trepitgem zones de llambordes, però l’ambient allà és espectacular, hi tornarem cap al km11-12 previ pas per la zona portuaria, on trobem el km10 en 45’28, un parcial de 22’36 un pel ràpid tant aviat. També apareix el vent que comença a jugar el seu paper. Cap al km13’5 veuré la meva dona, m’he deixat cauré una mica endins del grup per anar protegit, però implica estar més pendent dels peus, petits girs i altres històries. Intento deixar-me portar i gastar el mínim d’energies.
Pasem el km15 en 1h08’04 i un altre parcial de 22’36, si continuem així anem a fer 3h12! A mi no m’està del tot malament però... Correm al costat d’un riu/canal però força és força estret, 2/3 persones d’ample. Sembla que el ritme afluixa. El més important és anar fent kms i així ho fem. El pont del km20 el fem per la vorera i efectivament hem afluixat, parcial de 23’22”, tot i que la mitja la pasem en 1h36’18”, 1’12” de marge sobre les 3h15 i ritme de 3h12-3h13. Anem bé però em fa por que afluixin de nou i no m’acaba d’agradar anar enmig del grup i al km22 decideixo posar-me endevant i tirar a ritmes de 4’30-4’35. En noto perfecte, a 4’30 però el grup de la llebre està molt aprop (em segueixen a mi o què?) i paso el km25 amb un parcial de 22’27”. Km26 veix la dona per última vegada abans de la meta i després d’alguns dubtes i girar-me enrera més que el Fermin Cacho és temps de no mirar enrera i tirar endavant amb les conseqüències. Com un rellotge vaig fent a 4’30 sense problemes i un altre parcial de 22’26 em planta al km30 amb un marge de mé de 2’ per baixar de 3h15 i que vol dir que seguint així baixo de 3h13... “només” he d’aguantar 12km per sota de 4’37/km.
Km31’5 i ens fan entrar a l’estadi de futbol de l’equip de la ciutat i tot els girs i un tram per afegir uns metres encara aguanto però que perdo al km35, parcial de 23’21” 16” perduts son pocs però vol dir que la Marca personal estarà complicada. Lluito el que puc, prou bé fins al km36 i arriba el moment on perdo el ritme, el vent m’afecta i les cames estan cansades. Són aquells moments de tirar de cor. Del km37 al km38 trobem unes pujadetes que ja em semblen el Pedraforca i m’atrapa una de les lebres. No em queda un altre que aguanta darrera d’ella.
Em costa molt, se m’escapa fer marca i em fa patir que també el sub3h15, però espero que portin algo de marge. El coros marca ritmes de 5’/km. Parcial de 24’08. 3h03’49.
Tinc 11’11” per fer el final, a 5’/km. Em pilla la segona llebre i torno a fer l’esforç d’aguantar. Arribem al canal de sortida, km41 en 4’55 llarga recta i girem cap a l’entrada de la pista coberta. Km42 4’34! I entrem a la pista on la foscor i les llums blaves fan un final guapíssim, i on trepitjar la pista em dona energies per fer un sprint final i creuo la meta cansat però content.
Miro el rellotge... 3h14’14” Objectiu complert i sensació de que se m’ha escapat la marca per poc.
Saps que porto més d'un més pensant que feies la marató de Sofia🙈.
Però era la de Gent, per on passo tots els anys 2 cops (sense parar)...
Has lluitat bé i els 10 kms sub 45 del 20-30 vaticinaven un temps de marca molt bona!
Has fet bé en intentar-ho, I si segueixes així la propera tens molt bones opcions d'aconseguir-ho!
Ja saps.... encara estem aprenent de fer la marató perfecta!!
Enhorabona!!
1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992
07 Abr 2025 20:35 - 07 Abr 2025 20:38#40per piri (Associat/da)
Moltíssimes felicitats Dani!
Agraeixo la proposta musical, amb un clar missatge per guanyar autoestima.
No pateixis tant pels números, els resultats qualitatius són molt bons
La crònica està tan detallada que tinc la sensació d'estar-hi jo corrent Si no fós perquè ahir em vaig comprometre a proposar la crónica del Chute, votaria per la teva. Ho sent-ho
La persona que es rendeix mai aconseguirà la victòria. 12 edicions de LLiGaCoRReCaT.
Correu: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. Web:
lliga.corredors.cat/index.php
Twitter: @LLiGaCoRReCaT.
Instagram: @lligacorrecat i també, des del 2024, tenim grup de Whatsapp.