Zurich Marató de Barcelona 16/03/2025

Zurich Marató de Barcelona 16/03/2025

15 Mar 2025 16:17 #101 per Jorfer (Associat/da)
Mona, Danigoal, Dennis, fandes... moltes gràcies per les vostre paraules i ànims.

Intentarem gaudir al màxim patint el mínim, però l'encant de sentir en qualsevol cantoda o racó vel "vinga Correcats" o un correcat espontani que t'acompanya uns kms i et dóna alè i ànims no té preu.

És un goig córrer a casa.

Ens veiem demà i gràcies a tothom pel vostre recolzament.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

15 Mar 2025 16:32 #102 per Tiny (Associat/da)
Hola! Un altre que correrà demà...

He estat molt callat fent una preparació ridícula comparat al que expliqueu aquí :great:
Per acabar, fa poc vaig patir un virus estomacal que m'ha fet perdre un parell de kilos.

O sigui, que sortiré a gaudir sense mirar gaire el temps. En el meus cas, serà la quinzena marató de BCN

Molta sort a tots! :party: :party:

10 km. Sant Antoni 2011  42'37"
Mitja marató. BCN 2015  1h 34' 27"
Marató. Munic2015  3h.27'26"

15 Mar 2025 16:34 #103 per Jorfer (Associat/da)
Tiny l'important és que estaràs a la festa i en formaràs part.
Per sort arribes a temps.

Molta sort!!

15 Mar 2025 16:42 #104 per Tiny (Associat/da)
Gràcies Jorfer ! Ara no et passis amb els donuts... :whistle:

Felicitats al Xavi-Nad i tú pel vostre historial. Segur que us anirà bé! :party:

10 km. Sant Antoni 2011  42'37"
Mitja marató. BCN 2015  1h 34' 27"
Marató. Munic2015  3h.27'26"

15 Mar 2025 20:22 #105 per antoniu (Associat/da)
hola, altre que demà estarà a la línia de sortida, objectiu acabar, molta sort a tots :thumbup: :sunglasses: :thumbup:

Ell dona esforç al cansat,  i multiplica
les forces  al que no té cap.
Isaïes 40:29

15 Mar 2025 21:12 #106 per XAVI-NAD (Associat/da)
Ja hi som! Molta sort a tothom i a gaudir de la nostra marató. sembla que tindrem una climatologia perfecte.
Apa ara només falta córrer una estona llarga :party:
Cap i kames!

100 Km. 9h35min TRAILWALKER 2015
Marató: 2h38'40" BCN 2003
Marató de Muntanya: 7h46'  Marató de l´Emmona 2013
Mitja: 1h13'45"  BCN 1999 i GAVÀ 2003
10Km: 34'19" Sant Antoni 2003

15 Mar 2025 22:09 #107 per Mona (Associat/da)

Jorfer va escriure: Xavi Nadal espectacular el teu palmarès a Bcn, tant tu com jo sembla que som unes enamorats i fidels de la prova.

Jo demà vaig a pel dorsal i a portar la tradicional bossa plena de vambes solidàries.
Un cop calculi l'hora de sortida proposaré algun lloc per a la foto correcat a la Plaça Catalunya i qui pugui i li quadri doncs que s'apunti a la foto, però m'imagino que serà al voltant de les 8h15/20 aprox.

Jordi doncs amb fricades o sense ja en portes unes quantes a Bcn també.

Aurelian, moltes gràcies!!

A gaudir a tope demà!
Ens veiem doncs a les 8:15/20 a Plaça Catalunya, davant del Zurich per la foto, com l'any passat... Certament és complicat pels diferents horaris de sortida i la distància del guardarroba, però a veure si aconseguim ser uns quants!

16 Mar 2025 13:39 #108 per RUNandWINE (Associat/da)
Como no sabia que era imposible, lo hice…doncs això, que ja sóc Sub 3:30.

He corregut de menys a més, fent la segona mitja 1minut 10 segons més ràpida que la primera i he tingut el cap fred: fins el km 40 no m’he posat en parcials de Sub 3:30 però tota la cursa estava segur que ho aconseguiria.
Al final 3:29:38, he rebaixat la MMP en 4 minuts i 16 segons.

Ara a descansar i celebrar-ho i quan baixi dels núvols i torni a la terra ja faré crònica.

16 Mar 2025 17:25 #109 per Danigoal (Associat/da)
Brutal, RUNandWINE, quina forma d'executar la marató, seguna mitja més ràpida, sub3h30 i MMP per més de 4'
Enhorabona. A disfrutar-ho molt :party: :party: :party: :clap: :clap: :clap: :tada: :tada: :tada:

Oferta per a Associats: GoAl Arquitectura

3'21" CCT '13/CCT '15 - 5'51" Sagrada Familia '15 - 19'20" Can Mercader '15
39'48" Clot '13 - 1h28'06" Mediterrani '16 - 3h13'16" Dublin '16

16 Mar 2025 19:26 #110 per Jorfer (Associat/da)
RUNandWINE m'alegro molt per tu. Ho tenia claríssim que cauria. Moltes felicitats.

El dia d'avui ha sigut una festa en tots els aspectes: animació, voluntariat, climatologia,...a mi m'agrada molt aquest recorregut.

Per la meva part he punxat una mica però estic content igualment amb les 3h20'22"
Quan pugui ja us faré cinc o sis cèntims.

Agrair l'ajut de Raúl Martínez i Marc 31 del 32 al 42 i felicitar a totes les persones que heu gaudit de la festa independentment de la marca.

16 Mar 2025 20:16 #111 per Antirco (Associat/da)
Enhorabona RUNandWINE no es fàcil aconseguir segona part més ràpida , senyal que anaves molt sobrat.
Per la meva part també pels núvols.( I es que me conformo con poco ) 4:23 cumplint amb el sub 4:30. Pero el que més he valorat es fer-la 100% sense caminar, cap molèstia i gaudint de aquesta marató tan i. tan preciosa que tenim a Barcelona en tots els sentits.
Com he sortit de molt endavant he pogut veure a més un correctat que en pasaba, però no podia atraparvos per que sinó en quedava sense alè, sou uns màquines. No poso noms però sou uns cuants

10 km 43:45 La llagosta
Mitja 1:34:20 Gavá
Marató 3:28:05 Bcn
6 h 57 Km.
24 h 157,8 Km.
Mm 82Km. 16h.42'

16 Mar 2025 23:40 #112 per Dennis Teuling (Associat/da)
RUNandWINE, enhorabona!!!!!!!

Ja tens el sub 3h30. Tots els esforços han volgut la pena amb un dia perfecte!!
Queda't al núvol una bona estona :great: :great:

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

17 Mar 2025 12:54 #113 per Mona (Associat/da)
Ahir va ser un dia meravellós, encara estic pels núvols, m'ho vaig passar bomba! A més, després dels dies de pluja va sortir el sol :sunny: , però la temperatura es manté fresqueta, no podia ser més ideal! :heart:
Fa uns mesos en Barceruel em va dir que aquest any l'organització volia moltes dones fent de llebres, així que m'hi vaig posar en contacte, i això he fet aquest any, de llebre! :rabbit:

Hem fet algunes trobades amb les altres llebres i hi ha hagut molt bon rollo en tot moment, gent molt maca! I la barqueta de llebres amb qui em tocava córrer per fer la Marató en 3h45' era estupenda amb en xavi_corral, Benja, Txema i stone_apo :top:

Dissabte a la Fira del Corredor vam trobar-nos totes les llebres per recollir dorsals i fer un petit rodatge d'activació i fotos, moltes fotos, mai de la vida havia tingut tantes càmeres al voltant com aquest cap de setmana :joy: a part de les previes amb el reportatge a TV3 i a El Periódico.

Diumenge toca llevar-se molt d'hora, plena de nervis i emoció, tocava arribar molt d'hora a Arc de Trimof per posar-nos les motxilles i anar totes les llebres juntes cap a la sortida, i esperar fins les 9:05 que em toqui sortir per fer la Marató en 3h45' Però l'espera passa ràpida en companyia de les altres llebres i en DennisTeuling, l'egaco, la Liz i en Bonhome.
Em va fer molta gràcia que 3 noies a la sortida em van dir que m'havien vist al reportatge del Telenotícies de TV3 i que volien venir amb mi! 1 vaig veure que em va avançar cap al final, una altra la vaig perdre de vista, i l'altra, l'Ariadna, va arribar amb mi fins al final, molt contenta perquè completava la seva primera Marató!

A les 9:05 puntuals sortim i comença la gran festa! Molt contenta de veure la Liz a bon ritme (m'havia dit que no ens podria seguir, però ens ha seguit fins al final!) i anar-me trobant altres CoRReCaTs pel camí.

Antirco, quan t'he vist ja passada la Mitja feies molt bona cara!
Dennis Teuling, què et puc dir, ets d'un altre planeta, sense preveure-ho dissabte et passen un dorsal i acabes en un temps més que respectable la Marató! Brutal!
Jorfer, malgrat volguessis fer menys, el temps que has fet és molt bo! Felicitats!
RUNandWINE súper enhorabona!!! Ho has aconseguit!!! Els entrenaments han donat els seus fruits! El sub3h30' ja no és impossible!
I moltes felicitats a la Luzyan54 pel seu podi com a 1a 70F! :top: estàs imparable!

Ara toca recuperar les cames i a per la propera!!!

17 Mar 2025 13:23 #114 per XaviCht (Associat/da)
Jorfer, RUNandWINE, antirco, XAVI-NAD, Luzyan54, Mona, xavi_corral, i tots els finishers correcats, enhorabona!

RUNandWINE, especial felicitació pel sub 3h30, ben guanyat!
Jorfer, una més, i bon temps encara que no sigui el que volies.
Antirco, objectiu complert, doncs, genial!
Mona i xavi_corral, bona feina, si hagués estat com estava quan es va anul·lar la 2020 hagués vingut amb vosaltres, quin luxe de llebres! Ara mateix, el vostre temps el veig molt lluny!! Potser algun dia.
Luzyan54, enhorabona, crack!

La nostra marató (com de costum, de la SandraB i meva, tot i que aquest cop també venia la Marta, una amiga de la Sandra), va ser com ens mereixíem. La Sra Marató ens va respectar, per sort, però no ens va regalar res, ja se sap.
Potser una mica pitjor del què esperava, tenia alguna esperança de fer 4h 15, com vaig posar, però ja se sap, si vols anar lluny, ves acompanyat, però si vols anar ràpid, ves sol ;) Vam sortir bastant més lents de l'habitual, per la encara més justa preparació de la Marta, i no sé com hagués anat si haguéssim anat al nostre ritme, però vam acabar pitjor del què esperàvem, en canvi la Marta va arribar molt millor que nosaltres, no és normal el què fa aquesta dona amb molt molt pocs entrenaments!

Sortíem del calaix sub4h, on vam coincidir amb el mario.cat (que anava de tapat :whistle: com sempre :stucktongue: ).
Sortida descafeinada, sense el "Barcelona" de sempre, que sí havíem sentit de fons en les sortides anteriors.
Comencem al ritme de la Marta (més aviat cap a 6'10 que els 6' previstos...).

Al km 17, en contra del què havien dit i repetit, que no es podia acabar l'aigua perquè era de la xarxa, etc.... no hi havia aigua. Em sembla molt greu (no perillós, en aquest cas, doncs hi havia molts avituallaments) que en un avituallament no hi hagi aigua. M'acabava de prendre un gel, i fer baixar un gel amb una beguda ensucrada com Aquarius, o anar 2.5k més amb el gel a l'esòfag, no és del nivell esperat en una marató de Barcelona. Per sort sempre porto una ampolleta de silicona amb una miqueta d'aigua per "emergències".

Als avituallaments la Sandra i la Marta afluixaven molt el ritme, que ja era lent tota l'estona, i costava una mica tornar al ritme de creuer.

Passada la mitja marató, ja notàvem, tant la Sandra com jo, que anàvem més cansats del que tocava. En fi, en arribar al final del Paral·lel vam tenir el moment eufòric anual, en afegir-se la nostra amiga Patricia a fer uns kms amb nosaltres. Ens va acompanyar fins el 32, mimant-nos i ajudant als avituallaments. En aquells kms la Marta es va quedar una miqueta enrere, no massa.

Vam veure en algun moment en sandamann i el Sr.Door (espero que acabéssiu molt bé), i en algun moment ens va passar l'Erika portant una barqueta immensa, ens vam saludar i em va oferir afegir-me, en dir-li que anàvem més lents del què voldria, però aquesta marató era amb la SandraB i la Marta, i tot i que elles em van dir que si volia tirés amb l'Erika, em vaig quedar amb elles.

Els darrers 10 kms es van fer molt durs, moltíssim especialment per la Sandra, i va caldre apretar molt molt les dents. La Marta ens havia tornat a agafar, i anava millor que nosaltres, m'alegro d'haver-me equivocat pensant que li costaria molt acabar amb tant poc entrenament.

Vam veure el David fent fotos al 39.9 (gràcies, David, ens en vas fer unes quantes molt xules!), i ens va dir que hi havia molt d'ambient al final, i efectivament, a partir de poc després, els crits del públic ajudaven a fer més metres dels que el cos creia que podia fer.

En fi, 4h 18 llargs, que com que l'objectiu principal era acabar, ja estan bé.

El circuit actual està força bé, però té algunes coses que no m'agraden tant. El Paral·lel, per exemple, era molt èpic (tot i que l'arribada actual està molt bé, també).
Per molt que sigui "la nostra" marató, i que valgui molt la pena fer-la, i que m'agradi molt més que la majoria de les altres que he corregut, cal ser crític amb les coses millorables.

En general, coses que no m'han agradat:
- La sortida és més descafeinada que abans, suposo que cal que es pugui desmuntar ràpid.
- El fet que la gent pugui veure diversos cops els seus esportistes en un radi petit (Aragó, València, Mallorca) i que estem més estona més pel centre (que a priori és més xulo) fa que encara hi hagi més gent que creua la cursa. Jo vaig arribar fins i tot a xocar amb un (espatlla contra espatlla, no va passar res). Més gent creuant empentant la moto, la bici, o avis sense capacitat de córrer travessant entre dotzenes de corredors. No li veig gaire solució (més info a la gent de BCN sobre els talls i avisar-los que agafin més el metro?).
- Això no és del circuit ben bé, però els avituallaments de les primeres edicions que vaig córrer eren modèlics, ben senyalitzats, trobabes ràpid el què volies. Els d'ara estan plens de taules buides, alguns cops totes les d'una banda estan buides i has de creuar ràpid cap a les poques taules que tenen aigua, no hi ha cap senyal d'on hi ha aigua i on hi ha aquarius, per sort els (magnífics!) voluntaris ho van cridant, però si vols aigua i veus que les taules inicials estan buides, les següents taules tenen un munt de gent, i de cop veus que has arribat a l'aquarius, ja no tens possibilitats... al briefing d'instagram diuen que són moolt llargs, que sempre hi haurà aigua... i no és així per la gent que fa 4h i escaig
- Això no és gaire important, però... la medalla la trobo "poc maca". La penjo amb orgull amb les altres 14 medalles de maratons, però no és de les maques. Les samarretes tampoc són molt maques, tot i que sí que estan millor que les de fa temps.
- Els resultats et donen "splits" per temps oficial "gun time", no per temps real "chip time". A mí què m'importa quant he trigat des que ha sortit gent que ni conec, fins que jo he passat pel km 5? Hi ha ben bé 3 minuts de diferència! No sé si el temps oficial li serveix a algú per alguna cosa, però a mí no m'interessa més que a la linia de sortida, per saber què restar al rellotge de l'arribada.

Coses que estan genial:
- Els voluntaris. Un 10. No, un 15 sobre 10. Gràcies. Al 30 no vaig reconèixer ningú, si és que aquell era el que gestiona corredors.cat :wonder:
- Trobar correcats, i que algú del públic t'animi a tu en particular en veure la samarreta. #orgullcorrecat.
- L'ambient final, i en alguns trams. En alguns altres hi havia poca animació, però en altres, molt bé.
- La gestió dels gels. Aquest cop es podia fer la cursa únicament amb els gels que donàven, n'hi havia per donar i per vendre i zero problemes per agafar-los. Vaig acabar no fent servir els pocs que portava per si se m'escapaven els que donaven a la cursa.

En resum, 15a marató, gaudida, patida i lluitada com calia per les circumstàncies. I em molt bona companyia, tant permanent com coincidint uns centenars de metres, com ajudant en el tram més avorrit, pel litoral.

A pensar en la següent, ara :)

23' 12" - 5 km La Sansi Viladecans 2016
43' 59" - 10 km Cursa dels Nassos 2019
1h 37' 32" - Mitja de Barcelona 2020
3h 49' 29" - Marató de Venècia 2018

17 Mar 2025 16:23 #115 per estanis13 (Associat/da)
Bones XaviCht un parell de coses, l’avituallament de corredors.cat no era el del 30 sinó justament el del 17 del que et queixes :laughing: el tema no és que s’acabés l’aigua com dius sinó que no hi va haver aigua en cap moment, de fet en el detall dels avituallaments ja diu que en aquell no hi hauria aigua, només acuarius. Ara bé, és veritat que llavors deien que hi havia aigua a tots i el més curiós és que teníem una banderola gegant que posava que hi havia aigua…
El problema gros, a part del fet que no hi havia aigua ( per mi incomprensible), és que es van acabar els vasos i no teníem res per donar quan encara faltaven un munt de corredors per passar.

Més enllà d’això, un gran ambient el que hi havia ahir, imagino que ha de ser una passada de cursa ( no l’he fet), però em va semblar que estava molt massificada, almenys desde la perspectiva dels avituallaments. Si volen créixer, encara més, s’hi ha de donar una volta.

Moltes felicitats a tots els que vàreu participar, espero llegir moltes cròniques!

17 Mar 2025 17:01 #116 per XaviCht (Associat/da)
Ostres. Algú va mencionar en algun moment el 30 i se'm va quedar el 30 (i tampoc vaig reconèixer ningú, pendent com estava de trobar aigua!)
En tot cas, no és culpa vostra (ja anàveu dient que al 20 hi havia aigua) si ens van enganyar a tots. Al racebook posa Aigua: En tots els avituallaments en tres idiomes. Si un cop llegit, et dediques a mirar dibuixets, al del 17.5 no posa el dibuix de l'aigua, però si diu que n'hi ha a tots todos all, esperem que hi sigui! Si a sobre hi ha una banderola que posa Aigua, encara pitjor!!

Altre cop, com ja he dit a la crònica, un 15 sobre 10 als voluntaris, gràcies, teniu molt molt mèrit!

19 Mar 2025 13:06 #117 per OLympicGAmes (Associat/da)
La meva marató número 25. La número 10 a BCN. La més estranya de totes…

Dimarts, pocs dies de posar-me el dorsal, passo tota la nit a l'hospital, acompanyant el meu pare en el que serien les seves últimes hores. Dimecres de matinada ens deixa, de sobte :(
Encara ara no m'ho crec, no pot ser veritat... Sembla que estigui vivint un malson... em vull despertar ja!

Després d'uns dies molt intensos fent pinya amb la família, diumenge decideixo agafar el dorsal i anar a la sortida. No tinc molta confiança, ja que sento una tristesa molt gran dins meu i no sé si podré córrer 42,195 km. :(
Aquest any començo al primer calaix, ja que al ser Campionat de Catalunya i d'Espanya, els federats podem tenir aquest "privilegi". Mai havia sortit tant endavant a la Marató de BCN. Tota una experiència!
Començo els primers km per sota de 5 i sorprenentment veig que puc aguantar aquest ritme força estona. Les cames responen bé, tot i que noto que tinc el cap tocat: allò dels "mixed feelings" o "sentiments trobats" Com puc córrer a 5 si jo només tinc ganes de plorar? :wonder: :sob: Penso que el meu pare és allà amb mi, donant-me ales i forces per seguir avançant a bon ritme.

Al km19 m'esperen per ajudar-me i acompanyar-me fins a meta. Gràcies! :hearteyes: No sóc massa partidària que m'acompanyin quan faig una cursa, però diumenge ho vaig agrair moltíssim. Al km33 se'ns afegeix el meu germà :heart: per fer junts els últims km (gracias Cris por el dorsal!).
No trobo cap mur, crec que una mica l'he dut a sobre tota la cursa, però el cansament es va notant, i al darrer km començo a notar que em ve alguna rampa a les cames. Però ja tinc la meta a tocar, i amb un últim esforç, arribo a meta... per sota de les 3h30min!!! :O és a dir MMP :O
Ufffff increïble! sub-3h30min :) Va per tu, papa!! :kissheart: :kissheart:

La tristesa que tinc supera l'alegria de la fita esportiva, però en certa manera, penso que ell em va ajudar a aconseguir-la, ell era allà amb mi, i per això crec que una mica contenta també estic.
Gràcies papa!! :heart:
i gràcies també als que m'heu ajudat a fer-ho possible :kissheart:

19 Mar 2025 17:42 #118 per Dennis Teuling (Associat/da)
Vaja Olga, em sap molt greu :coldsweat: :coldsweat:

I més si va ser sobtadament...

A vegades és això lo del córrer. Pot semblar de poca importància una cursa en aquests moments, però per a nosaltres és com una teràpia!
I si a més a més sents que t'està ajudant amb forces que tu ni tenies, encara és més curatiu...

Molts ànims, a tota la família :heart: :heart:

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

19 Mar 2025 17:52 #119 per XaviCht (Associat/da)
OLympicGAmes, molts ànims, una forta abraçada. Com diu en Dennis, córrer pot servir per fer teràpia, a mi m'ajuda a eliminar energia negativa.

19 Mar 2025 18:20 #120 per Mona (Associat/da)
Ostres OLympicGames, em sap moltíssim greu. Has fet un molt bon homenatge al teu pare, molts ànims!

Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats