Marató de Sant Sebastià 23/11/2025

Marató de Sant Sebastià 23/11/2025

14 Set 2025 13:15 #1 per XaviCht (Associat/da)
Aquest any, sí. Suposo :silly:
Després de l'anul·lació de l'any passat, estic tornant a entrenar per Donòstia.

Segons la llista, només hi anem el Grampy i jo, dels correcats.

I, si aconseguim dorsal, el meu fill Marc hi debutaria. Sembla que està dificil... si sabeu d'algú que tingui dorsal i no hi pugui anar, aviseu si us plau.

M'està costant molt augmentar kms i agafar ritme, m'he fet fins i tot una revisió completa, però res. En fi. Apretar les dents i seguir picant pedra...

23' 12" - 5 km La Sansi Viladecans 2016
43' 59" - 10 km Cursa dels Nassos 2019
1h 37' 32" - Mitja de Barcelona 2020
3h 49' 29" - Marató de Venècia 2018

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

14 Set 2025 17:05 #2 per pilot69 (Associat/da)
Hola,
jo també estic inscrit. Xino, xano i a acabar-la. Esperem que no la cancelin com l'any passat.

Antoni.

15 Set 2025 01:21 #3 per XaviCht (Associat/da)
Esperem que no!
Avui he aconseguit els 24k que tenia previstos, no pensava que aguantaria. Ritme jistet, i alguns metres (en alguna pujada) he caminat.

Em fi, anem sumant.
El Marc tb està complint amb els 24k, ara mateix (sí, a les 1:20 de la matinada... tela)

15 Set 2025 16:43 #4 per Jorfer (Associat/da)
En JordiMartri també estava apunta't l'any passat. No sé si torna...
Molta sort i molts ànims.

20 Set 2025 15:43 #5 per fandes (Associat/da)
Molta força en aquesta preparació companys/es!

21 Set 2025 17:48 #6 per XaviCht (Associat/da)
Gràcies! Aquesta setmana ha anat millor, fent tot el previst, i acabant amb 25 km a ritme correcte (15 a 5:42 pre-Mercè i 10 a 5:35 a l'entrenament amb dorsal)

08 Oct 2025 15:32 #7 per XaviCht (Associat/da)
Bé, bones notícies en tots els aspectes.
Per una banda, hem aconseguit (gràcies al Sandmann) dorsal per Marc :party: . Per tant correrem tots dos com cal, i tindrà si tot va bé diploma i registre de temps.

D'altra banda, diumenge passat vam fer pràcticament 29 kms, amb un ritme mig de sub4, o sigui que tot va segons les meves previsions optimistes (tornar a agafar ritme de 5'40). Pel Marc és lent, però anant amb mi ho aguanta (quan entrena sol no aconsegueix anar tan lent :D). A més, van ser a la mitja de Puigcerdà, afegint kms abans, i per tant vam sumar 277 m de DPA, o sigui que el ritme en pla hauria pogut ser un pèl més ràpid. Intentaré tenir objectiu 5'30 o 5'35, a partir d'ara, enlloc de 5'40. A veure com segueix el tema.

09 Oct 2025 11:53 - 09 Oct 2025 15:47 #8 per OscarBolo75 (Associat/da)
Al MarketPlace de la Marató hi van possant dorsals disponibles. Ara mateix hi han 4:

inscripciones.rpmsports.es/es/evento/zur...ransfer-registration

Salut

37'27" Cursa dels Nassos 2019
1h21'33" Mitja Barcelona 2020
2h49'44" Marathon de Paris 2019

50km Ruta de les X Ermites 2015
71km Long Trail Barcelona 2016
85km Ultra Trail Collserola 2015

23 Nov 2025 17:00 - 23 Nov 2025 17:02 #9 per pilot69 (Associat/da)
Marató acabada !!! B) :lol:

M'ha agradat molt la filosofia popular d'aquesta marató. No han contractat èlit per política dels organitzadors, i tot i així es mantenen entre les cinc maratons grans de l'Estat Espanyol.

La previsió meteorològica era molt dolenta a principis de setmana, però ha anat millorant i finalment la pluja ha respectat la cursa. Això sí, l'ambient era fred, al sol no l'hem vist i el vent a les zones on es notava, que eren unes quantes prop del mar, un xic molest. Però la gent que hi havia pel carrer animava moltíssim.

Per mi, una marató plenament recomanable, lluny de la massificació de curses com les de València.

23 Nov 2025 18:47 #10 per Jorfer (Associat/da)
Pilot69 enhorabona per la nova marató. És una gran marató però amb el risc de la climatologia com l'any passat.
Moltes felicitats i enhorabona al bon grapat de correcats que l'han fet com els germans sense Camiseta, Hansi, JJ Sbd, Jordi, XaviCht i el debut del seu fill...i segur que m'oblido d'alguns.

Felicitats a tots a banda de les llebres com Mayte, Jacky i Marc.

24 Nov 2025 10:06 #11 per Mona (Associat/da)
Enhorabona pilot69 per aquesta Marató! Algun any m’agradaria molt de fer-la! Què bé que al final tinguessiu bona cliamtologia per poder-la gaudir!
I enhorabona també a la resta de CoRReCaTs que, com a llebres o no, vau gaudir del fred dia maratonià!

25 Nov 2025 12:21 #12 per Hansi (Associat/da)
M'emporto l'alegria de constatar que la marató de Donostia ha recuperat el bon nivell organitzatiu i de participació, que havia disminuït fa uns anys, després d'haver estat molt de temps una de les millors maratons estatals. El nou recorregut instaurat el 2022, sortint i arribant al costat de l'ajuntament, passa més pel nucli urbà, amb la consegüent animació, i segueix sent força planer de cara a buscar bons cronos.

Pel que jo vaig veure, l'organització és eficaç, amb àrees de sortida i arribada ben dimensionades i ben repartides, dues onades de sortides per calaixos (poc controlats, això sí), moltes llebres (no vaig seguir cap d'elles i per tant, no puc dir res de com ho van fer), punts kilomètrics majoritàriament ben situats, bossa d'obsequis no molt gran però amb una bonica samarreta commemorativa, avituallaments freqüentíssims en cursa (cada 2 o 3 km n'hi havia algun) i variats (aigua, isotònica, fruita, gels), bon avituallament a meta (aigua, poma, batut proteic, fruita dessecada, galetes, beguda amb sals i vitamines...), app de seguiment, punts amb animació, voluntaris suficients...Globalment, una marató de qualitat i que es pot recomanar a qui diu, com la Mona, que la té "en agenda" ;) .

Amb la meteorologia vam tenir sort, perquè divendres al vespre plovia i estàvem a 3 o 4ºC, però dissabte ja va pujar uns pocs graus la temperatura i diumenge va estar núvol sense pluja, amb vent no gaire fort (on bufava, que eren pocs llocs), i a 12-14ºC. Per mi, condicions ambientals gairebé perfectes per córrer una marató. Quin contrast amb el 2024, que els que hi érem ens vam quedar sense marató, suspesa la tarda abans per previsió de vents de 120 km/h (així va ser).

Pel que fa a la meva cursa, ho vaig passar molt bé, perquè tenia moltes ganes de tornar a córrer una marató i vaig assaborir tots els km, cada un amb la seva particularitat. Els primers 10, de control inicial per no flipar-me amb massa ritme; els d'anar apropant-me a la mitja marató, satisfet d'estar trobant el ritme adequat sense gastar més del que podia donar; del km 20 al 30, amb símptomes d'inici de la fatiga, però bones sensacions globals, i pensant en com ho estava gaudint; del 30 al 37 seguia amb molt bones sensacions per ser "els del mur", malgrat que bastants músculs ja estaven sentint fort la factura de tants km; i a partir del km 38 ja se'm va fer dur, vaig tirar d'actitud mental maratoniana per apretar fort les dents i esforçar-me a no perdre el ritme fins a meta. Vaig acabar cansat muscularment, i dos dies després encara tinc un grapat de músculs adolorits, però content d'haver gestionat bé les meves capacitats actuals en la distància, amb la segona mitja més ràpida que la primera, que mai o gairebé mai ho dec haver fet. La marca, 3h19', està per la segona meitat del meu ranking de marques maratonianes, però em fa content perquè és la millor que he fet des d'abans de la pandèmia.

De tots els companys correcats que vau ser-hi, només vaig poder parlar breument amb els germans Camiseta?, i saludar en cursa al creuar-nos amb el Jordi i el JJ SBD. Tot fugaç, però agradable de trobar cares conegudes i sentir ànims :cheer:

25 Nov 2025 19:08 #13 per Danigoal (Associat/da)
Enhorabona Hansi per aquesta marató, 3h19 fent la segona part més ràpida vol dir que vas ajustar molt bé les forces, no és gens fàcil malgrat n'haguem fet unes quantes.
Si les dades a les classificacions són correctes 1h41'23 + 1h37'58 :clap: :clap: :clap:

Oferta per a Associats: GoAl Arquitectura

3'21" CCT '13/CCT '15 - 5'51" Sagrada Familia '15 - 19'20" Can Mercader '15
39'48" Clot '13 - 1h28'06" Mediterrani '16 - 3h13'16" Dublin '16

25 Nov 2025 19:26 #14 per estanis13 (Associat/da)
Ei Hansi! Quina alegria veure que vas córrer a Donosti! Moltes felicitats! Espero que disfrutessis molt

Felicitats a la resta dels que heu estat per allà, magnífica terra

25 Nov 2025 22:15 #15 per Jorfer (Associat/da)
Hansi el retorn d’un gran maratonià. Marató feta de menys a més con els grans maratonians. Enhorabona.

Particularment crec que vals menys però has sigut conservador i em sembla genial.

Enhorabona!!!

26 Nov 2025 09:32 #16 per Chute (Associat/da)
Enhorabona Hansi. M’alegro molt de que hagis fet tant bona marató. La suspensió de la cursa l’any passat en el darrer moment va ser una putada. Passar-te mesos preparant una competició per després no poder ni tant sols poder situar-te a la línia de sortida és un cop moral. Aquest any ha servit per passar pàgina i oblidar aquell moment. I ho has fet de forma brillant, corrent en progressió, amb una segona mitja més ràpida, i acabant per sota de 3h.20’. Simplement fantàstic.

26 Nov 2025 17:53 #17 per Dennis Teuling (Associat/da)
Molt enhorabona hansi

Bona marca i dominant la distància :raised:

Ara ja sé perquè ens vam veure a Lleida l'any passat!

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

26 Nov 2025 18:38 #18 per Vladi (Associat/da)
Moltes felicitats a tots els que vau participar a la Marató de Sant Sebastià :muscle: :muscle: :muscle:

Molta salut i que continueu així de forts :great: :great: :great:

26 Nov 2025 18:52 #19 per XaviCht (Associat/da)
Enhorabona, Hansi, Jordi, i les llebres (amb el Hansi i amb les llebres de 4h 30 em vaig creuar algun cop, però jo m'havia oblidat a casa la samarreta correcat i no era fàcilment reconeixible)

L'any passat tenia dorsal gratuït (Zurich), i, m'havia preparat mitjanament bé. Em va trucar la SandraB des d'allà quan jo ha estava a Puente de la Reina, per comunicar-me l'anul·lació, i vaig fer mitja volta i cap a casa...

Aquest any, amb el mateix dorsal gratuït, la idea era tornar-hi. La preparació, sortint d'un "baixón" de forma que em va fer fins i tot anar al metge a fer proves de tot tipus, va anar mig bé fins les darreres setmanes, en que l'inici de les gestions per un canvi de casa em van treure el poc temps lliure que em quedava, i vaig acabar fent el mínim del mínim.

Quan faltaven pocs mesos, el meu fill de 18 anys, en Marc (bySerra14 a corredors.cat) va dir que si li aconseguia dorsal s'hi apuntava.
Ell també ha fet un entrenament justet (acceptable, però justet). Però el seu "justet" dóna per molt més, amb 40 anys i 25 kg menys, que el meu "justet" :lol: I, com vaig comentar, vam aconseguir el dorsal.

Dissabte passat, doncs, segon viatge a Donostia en 15 dies (havia fet la Behobia). Aquest cop ben acompanyat, amb el Marc i l'Abril, la seva parella.

Diumenge va anar prou bé, pels objectius que teníem:
1) que el Marc debutés amb èxit, tant era el temps, estimació molt prudent, 4h
2) completar la meva 16a marató, en un temps mig decent. Idealment proper a les 4h, però el mínim era acompanyar en Marc 30k a ritme de 4h.

Ens trobem, per casualitat, amb el Jordi, de camí a la sortida. El Marc i jo escalfem una mica, solventem urgències fisiològiques de darrera hora, deixo el jersei extra a l'Abril, i anem amb el Jordi al calaix.
Sortida, i al cap de poc veig que el Jordi tira una mica més, li dic que no anirem massa més ràpid de 5'40 i que tiri.
El recorregut és força recargolat, amb repeticions de trams, i això facilita que l'Abril ens pugui animar en diversos llocs.

En Marc i jo vam anar junts fins el 28, i allà, amb 45 segons de marge pel sub4, ja li vaig dir que no aguantava el ritme fins el final, i que ja reduia el ritme. Fins allà, tot bé, jo en tot moment més cansat del que toca pels kms que portava, però pensava que podria arribar a 30 aprox. Ell, perfecte. Tan tranquil. Com dic, als 28 li vaig dir que anés fent, amb molt de cap.
Ens vam creuar prop d'Anoeta, ell anava avançant gent sense parar, se'l veia bé, li vaig cridar "bé?", i em va fer que sí amb el polze.
Jo, ja sense cap pressa, vaig començar a fer algun dels avituallaments caminant, vaig anar a ritme molt lent, algun trosset dels pocs que hi ha amb una miqueta de pujada, també caminant... cap pressa, només calia acabar.
Em vaig creuar amb en Jordi, que per sort vaig veure que havia pogut anar fent sense que l'atrapés, quan ell ja encarava cap a meta. Finalment, recta llarguíssima de meta també per mi, en Marc ja portava penjada la medalla que confirmava l'èxit, quan m'esperava per entrar junts (ell per segon cop, és clar) a meta. Molt content d'haver pogut acompanyar-lo força tros, d'haver pogur fer la marató sense impediments meteorològics o problemes de cap tipus, cansament i falta de forma apart.

Cap a l'allotjament, en bus, i un cop dutxats, tornada a casa.

A repetir, possiblement, tot i que sempre hi ha el risc de pluja i vent, aquí.

26 Nov 2025 21:00 #20 per aurelian (Associat/da)
Enhorabona companys!

Ho he mirat per veure els camvis del recorregut i ara si que sembla molt mes cèntric , l’any 2017 cuan ho vaig fer anavas fins a tocar l’Infern i acabava dins del estadi d’atletisme.

Em sembla genial la part no-èlit

10000: 38:43 - Sant Antoni 02.2016
Mitja: 1:23:49 - Oxford Half Marathon, 10.2018
Marató: 2:56:26 - Maratona di Pisa, 12.2018

strava

Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats