Llibres de córrer

Llibres de córrer

25 Abr 2016 23:38 #21 per No Surrender (Associat/da)

Llibres que no valen els diners:

Correr es vida de Chema Martínez (interesant però tan curt que podría ser una entrada d'un blog)


A mí quasi me va sembrar un insult, me va saber greu fins i tot per a la persona que me l'havia regalat..

Fil interessantíssim Dennis Teuling, l'aniré seguint    :great:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

29 Abr 2016 07:53 #22 per xevifisio (Associat/da)
"Correr para pensar y sentir", de Francesc Torralba.
Gran filosof de casa nostra que fa molts anys que corre. Encara no l'he pogut llegir, però te pinta de ser profund.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

29 Abr 2016 08:48 #23 per Altair (Visitant)
Un llibre.

El metodo de correr-caminar-correr. Jeff Galloway.
l-he comprat a Amazon, i apa estic em plena dedicacio, he cambiat el "xip" de correr continua, i he adaptat aquest sistema, exitosament

salut

salut

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

29 Abr 2016 12:18 #24 per aurelian (Associat/da)
Dennis Teuling moltes gràcies pel resum del Domingo Catalán - de 0 a 100, sembla molt interesant i crec que m'adjudaria millora el vocabulari  :bad:


10000: 38:43 - Sant Antoni 02.2016
Mitja: 1:23:49 - Oxford Half Marathon, 10.2018
Marató: 2:56:26 - Maratona di Pisa, 12.2018

strava

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

29 Abr 2016 13:40 #25 per tonivet (Associat/da)
" 2 Horas , en busca de la maratón imposible" d'Ed Caesar.

Es un recull de l'evolució de la marató i de les marques de les proves atlètiques de migfons i fons en general i es centra molt en l'evolució d'en Mutai. Logicament, li dona moltes voltes al tema de quan es baixarà de les 2 hores en marató...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

29 Abr 2016 20:43 #26 per Dennis Teuling (Associat/da)
Gràcies Xevifisio,

"Correr para pensar y sentir", de Francesc Torralba.
Encara no l'he pogut llegir, però te pinta de ser profund.

  :he: :he:
Quan ho hagis llegit ja ens diràs quelcom.

Altair, em sembla que no compraré aquest llibre... encara m'agrada córrer de manera continua, i millor que no em canviï ara d'idea  :whistle:

No Surrender, ho vaig comprar a la primera MCD, i ell mateix va donar una xarla. No em va sentir tan malament per això, com si li hagués donat una "limosna"... :sarcastic:

aurelian,  :intello: :intello: :oops:



1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

29 Abr 2016 21:03 #27 per Fiber (Associat/da)
No coneixia el fil i m'encanta...

He llegit dos llibres sobre atletisme, un el de 0 a 100 contant la vida d'en Domingo Catalan... Poc més a dir que lo que ha dit en Dennis... Historia, entrenaments, anecdotes i veure que no hi ha gens de diferencia entre nosaltres i una bestia del atletismo com en Domingo.

L'altre que he llegit es De que Hablo cuando Hablo de Correr d'un escriptor de booksellers com en Haruki Murakami que es corredor habitual de maratons i fins i tot ha fet una ultra de 100 km.... Está ben escrit (només faltaría) i es curios perque veus les motivacions i la forma de ser d'un corredor normal amb el afegit que potser al siguer japonés te una filosofia de vida potser una mica diferent de la nostra (pero potser no tant)...

M.M. (42K: 3:21:17 - 21K: 1:28:54 - 10K: 40:29 - 5K: 19:52)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

14 Jul 2016 00:23 #28 per Dennis Teuling (Associat/da)
Aprofitant el bon canvi Pound/Euro  :whistle:

I amb ganes de llegir una mica aquest estiu, he comprat 3 llibres amb Amazon UK:
(preus molt millors que directament des dels Estats Units :yes:)

El llibre de Lorraine Moller - 13,20 lluires + 4,02 delivery = 21,52 €
Runaway Comrade - Bob de la Motte - 10,10 lluires + 4,02 delivery = 17,65 €
Staying the Course - Dick Beardsley - 4,66 lluires + 4,02 delivery = 10,60 €.

Tots de segona mà, very good condition, i per fi per un preu raonable!!

He d'esperar un parell de setmanes per poder rebre els llibres, però ja us diré alguna cosa després de l'estiu  :party: :party:

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

14 Jul 2016 11:25 #29 per jaume86 (Associat/da)

Aprofitant el bon canvi Pound/Euro  :whistle:


Dennis estic a Anglaterra treballant, encara hem queda una setmana per Manchester! No se si aixo t'ajudaria encara a tenir-los mes barats pero si es aixi, no dubtis de preguntar al Jorfer el meu telf, m'envies un whatsapp i et dono la direccio d'on estic!!

I no saps tu lo be que m'ha anat el brexit amb la consequent caiguda de la lliura... m;estic estalviant tots els calers que hem vaig gastar de mes el juliol passat quan va arribar a 1,40e la lliura  :party: :party:

2h55'28"; marató Barcelona  2019 (17)
1h22'14" mitja  Barcelona 2019 (44...)
37'21";   10km   Pineda 2018 (42...)
19'13";  5km Horta 2013 (1)

Properament: 24h (diumenge a Can Dragó!)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

14 Jul 2016 11:38 #30 per jaume86 (Associat/da)

Gràcies danili
Crec que hauriam de organizar un club de lectura aixi que proposta temporada de tiradas llargas 2016-2017: tirada llarga, bany (si el temp acompanya) i ST amb club de lectura.


No ho sé. El que sí es podria fer és rematar una idea que mai no he realitzat. Tinc molts DVDs a casa, casa meva és un museu, de maratons dels 80-90-00-10. Hores i hores de gravació. Un dia podem fer una sessió i si agrada repetir.   


danili m'apunto a una marato de maratons!! Pel youtube vaig mirant-me les actuals, fa poc hem vaig mirar la de Rotterdam i la d'Estocolm! Trobo apassionant la manera de correr tactica que tenen els super elit, m'encantaria algun dia tenir el nivell de poder correr una cursa tactica per poder guanyar, en comptes de limitar-me a anar a ritme (una marato no podra ser, es clar, pero potser uns 10k si progresso mooooooolt!! O una cursa popular, tot i que la de Vilanova es molt competida i hi ha nivell, el guanyador dels 10k de les 24h darreres se la va endur facil).

D'altra banda, aprofito ja que hi som, sempre m'he preguntat quin llibre utilitzeu l'Aurelian i tu o el Ken (segur que molts d'altres que desconec!) per preparar les maratons. Crec que vareu comentar fa un any que tu seguies la versio de mes kms i el Ken i l'Aurelian la de menys (potser podria aspirar a aquesta, ja saps que soc de poc volum en comparacio a tu). Potser podria agafar idees per millorar les meves preparacions que encara son molt novelles! A veure si rascant una mica d'aqui i una mica d'alla puc intentar baixar la MMP a 2h55', que es l'objectiu que tinc en ment per aquesta temporada, digueu-me agosarat :oops: :oops:  Tinc la sensacio que puc millorar en diversos aspectes (preparacio, nutricio, tecnica de carrera doncs corro mes recta que un pal d'escombra...) que hem poden acostar a aquest objectiu amb seny!

2h55'28"; marató Barcelona  2019 (17)
1h22'14" mitja  Barcelona 2019 (44...)
37'21";   10km   Pineda 2018 (42...)
19'13";  5km Horta 2013 (1)

Properament: 24h (diumenge a Can Dragó!)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

14 Jul 2016 12:18 #31 per Alfons 99 (Visitant)
De llibre "Córrer per pensar i sentir" del Francesc Torralba, penso que sí, és profund i no comparteixo tot el que diu, tot i que hi ha una colla de sensacions/experiències que explica que sí que les tinc al meu haver. Però, potser jo no sóc tant místic com ell i no tinc una vivència tant còsmica, lo meu és més mundà.

També he llegit "Reyes del asfalto" de Cameron Strecher que parla de les vivències i duels de Bill Rodgers, Alberto Salazar y Frank Shorter als USA de finals dels 70. Entretingut i amè, per si algú el vol llegir

Salut

M'agrada perdre la dimensió temporal quan corro
1000 m: Mar Bella/15       4'02"05
Milla: StaEulàlia/12       7'13"
5k: Poble-sec/14       24:12
10k: La Sagrera/15   49:49
1/2 Marató BCN/11       1:53:33
Marató BCN/12             4:38:42
B/SS 13     ...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

14 Jul 2016 15:32 #32 per Dennis Teuling (Associat/da)

Aprofitant el bon canvi Pound/Euro  :whistle:


Dennis estic a Anglaterra treballant, encara hem queda una setmana per Manchester! No se si aixo t'ajudaria encara a tenir-los mes barats pero si es aixi, no dubtis de preguntar al Jorfer el meu telf, m'envies un whatsapp i et dono la direccio d'on estic!!

I no saps tu lo be que m'ha anat el brexit amb la consequent caiguda de la lliura... m;estic estalviant tots els calers que hem vaig gastar de mes el juliol passat quan va arribar a 1,40e la lliura  :party: :party:


Gràcies Jaume86!
Però la VISA ja ha estat carregada  :arf:

De fet, em sembla que Amazon UK importa aquests llibres de US. Probablement tampoc els venen a la UK.

Com a mínim alguns estàn aprofitant el Brexit  :rofl: :rofl:

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

03 Des 2016 23:20 #33 per Dennis Teuling (Associat/da)

Aprofitant el bon canvi Pound/Euro  :whistle:

I amb ganes de llegir una mica aquest estiu, he comprat 3 llibres amb Amazon UK:
(preus molt millors que directament des dels Estats Units :yes:)

El llibre de Lorraine Moller - 13,20 lluires + 4,02 delivery = 21,52 €
Runaway Comrade - Bob de la Motte - 10,10 lluires + 4,02 delivery = 17,65 €
Staying the Course - Dick Beardsley - 4,66 lluires + 4,02 delivery = 10,60 €.

Tots de segona mà, very good condition, i per fi per un preu raonable!!

He d'esperar un parell de setmanes per poder rebre els llibres, però ja us diré alguna cosa després de l'estiu  :party: :party:


Bé, no van trigar 2 setmanes... però 2 mesos :whip:

Encara estic llegint Runaway Comrade i no puc dir res per ara.

Però el llibre de Dick Beardsley estava bé, però no hi ha res nou si ja has llegit el llibre (molt millor) de Duel in the Sun amb la seva lluita contra Salazar a Boston 1982. No recomano "Staying the Course", per tant.

El llibre de Lorraine Moller, on the wings of Mercury és un llibre que sí m'ha agradat molt!.
Gran autora, que amb un estil molt proper i auto-sarcàstic ha deixat les seves vivències escrites en aquest llibre.

Potser que jo, com l'Alfons99, sóc prou mundà, i per això no em van convèncer les seves idees gairebé paranormals,
(pujant a la muntanya, despullar-se i resar als Déus, el "Mercury", etc), però crec que ha sigut un llibre molt complet i sincer.
A les primeres 80 pàgines sembla una mica com si estigués llegint un llibre de "Bridget Jones" (en el bon sentit de la paraula), explicant 'amb pèls i senyals' les complicacions de les dones com córrer amb la "regla", les primeres relacions sexuals, les seves gresques etc.. (quan ets jove és encara fàcil combinar-les amb l'alta competició), i tampoc no es talla en explicar la seva relació enutjosa amb el seu marit i entrenador Ron Daws.

Paga la pena...encara que sigui car de trobar. 

En breu explicaré 4 coses sobre un llibre que m'ha encantat,  de Charlie Spedding "From Last to First".
Olímpic també, a 1984, a la Marató de Los Angeles.

I vosaltres què? Algunes suggeriments?

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

03 Des 2016 23:30 #34 per tonivet (Associat/da)
Jo ara estic llegint "ganar a cualquier precio " d'en Tyler Hamilton.  Be , llegir es una manera de dir -ho: igual estic 2 mesos sense tocar ellllibre  :surprised:. Lamajoria ja el coneixeu, parla de l'escandol del doping del ciclista Armstrong.

De moment esta força be  :yes:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

03 Des 2016 23:45 #35 per Dennis Teuling (Associat/da)
Hola Tonivet, suposo que és "The Secret Race" que vaig llegir fa un parell (o 3) d'anys!

Doncs...jo ho vaig llegir d'un "tirón". Es força creïble, i et dona una bona impressió del "Level Playing Field" que tant li agrada dir Armstrong. Deixa clar també que aquests anys molt pocs eren els "bons" i que la corrupció era a tots els nivells (com ara la IAAF...)

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

04 Des 2016 15:45 #36 per Dennis Teuling (Associat/da)
Ahh, també interessant del llibre de Moller era els seus entrenaments a l'estil Lydiard.

http://www.runnersworld.com/race-training/training-the-lydiard-way-28-weeks-to-a-pr

Un entrenador neozelandès que deia que primer s'havia de fer móóólts kms, prou lents per poder fer-los, i només després de tenir una bona base, fer pujades, i sèries ràpides.
De fet, durant alguns mesos, Lorraine Moller feia tots els diumenges una tirada llarga de 30 milles (48 kms), més de la distància mítica...

Nosaltres (jo) que tenim massa pressa, i poca paciència, ens costa fer un pla d'entrenament de 7 meses, però ha quedat clar que molts atletes que van entrenar amb ell, van fer grandes marques, i no només a la marató, sino també als 5000m i fins i tot la milla i els 1500m. ...  :whistle:

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

05 Des 2016 11:50 #37 per arcadi42 (Associat/da)
Ja sé que escombro cap a casa, però pel febrer sortirà el meu quart llibre, que porta per títol "La volta al món en 80 maratons".

En breu us posaré en primícia la portada i us en faré cinc cèntims...

159 maratons (98 diferents, 44 països), 190 mitges, 284 deumils, 973 curses
www.arcadi42.cat

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

06 Des 2016 16:30 #38 per aurelian (Associat/da)
Mai no és tard, Miquel Pucurull - 2/5 (català/kindle)

M'ha semblat una història de l'atletisme popular de Catalunya í de la marató de Barcelona, un llibre referencia pels corredors de aqui.

A vegades, la filosofia de correr és anecdotica:

> El rendiment del cos pot baixar de forma alarmant si perdem un 3% de l'aigua que tenim.

> No és bo beure cafè abans d'una Marató, perquè és diürètic i laxant.

Això si, totalment d'acord amd el pla de la Triple K:

> Per córrer una Marató, no hi ha millor pla que el de la Triple K: Kilòmetres, Kilòmetres i Kilòmetres.

L'altre costat com llibre de motivació és molt sencill.. mai no és tard per començar tot el que vulguis i l'autor ho ilustra amb esdeveniments de la seva vida.

> Tampoc m’agrada, ho he de dir, que els corredors d’una Marató vagin disfressats.

En la meva opinio això forma part de l'essència del corredor (popular o no), mai no és tard per l'autor de fer al menys un 10mil amb un disfras.

Al nivel literàri no aporta molt, vaig estar molt a prop de deixar-ho després del primer capítol, per sort en el segon l'autor decideix introduir verbs. També s'ha de dir que és el segond llibre en català que vaig llegir, primer va ser 'Viatge al centre de la Terra' edicio per enfants de menys de 10 anys.

10000: 38:43 - Sant Antoni 02.2016
Mitja: 1:23:49 - Oxford Half Marathon, 10.2018
Marató: 2:56:26 - Maratona di Pisa, 12.2018

strava

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

06 Des 2016 19:13 #39 per OriolPA34 (Visitant)
Molt interessant el fil i les aportacions!!! Lecto-corredors 8)
Doncs ràpidament, els que m'he llegit jo i he trobat interessant o molt interessants:
- Nascuts per córrer. Com ja heu comentat, sobre el barefoot, ultrafons i els indis tarahumares.
- Ganar a cualquier precio. Espectacular relat de'n Tyler Hamilton, exciclista professional i excomoany d'Armstrong molts anys, explica la cara oculta del cilcisme de finals dels 90 i principis del Segle XXI. Em va impactar i recomano als amants del ciclisme.
- 2 horas. Com deia el Tonivet un assaig periodístic molt interessant amb reculls de moltes dades i estudis biomecànics estudiant les possibilitats del frikisme sub2. Interessant i ben escrit.
- Ara em tornaré a començar a llegir el "Running with the Kenyans" que també està traduït al català i castellà. Fa temps me'l vaig començar i pintava bé, també sobre el barefoot i la vida i com entrenen els atletes africans relatat d'un corredor amateur americà i periodista sobre la seva vivència.

M'he llegit un parell de llibre del Kilian i són curiosos quant a anècdotes que explica però no tenen tanta "xixa" com d'altres. Fluixet quant a llibres, curiositats i anècdotes. Llibres com el del Chema o per suposat del Ajram no em criden gens l'atenció. Jo admiro i valoro molt aquests super atletes (bé el Josef no!) però sense idolatrar a ningú, i alguns d'aquests tenen una mica afany de protagonisme o un ego que no els cap a les sabatilles.

Ara m'han vingut ganes de llegir el del Domingo. Gràcies per les aportacions i anem llegint! ;)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

06 Des 2016 19:24 #40 per guissona (Associat/da)



M'he llegit un parell de llibre del Kilian i són curiosos quant a anècdotes que explica però no tenen tanta "xixa" com d'altres. Fluixet quant a llibres, curiositats i anècdotes. Llibres com el del Chema o per suposat del Ajram no em criden gens l'atenció. Jo admiro i valoro molt aquests super atletes (bé el Josef no!) però sense idolatrar a ningú, i alguns d'aquests tenen una mica afany de protagonisme o un ego que no els cap a les sabatilles.

Ara m'han vingut ganes de llegir el del Domingo. Gràcies per les aportacions i anem llegint! ;)


Oriol, aquesta és la mare dels ous. Gent que no en té ni punyetera idea d'escriure i aprofita el seu "tirón" mediàtic per vendre i per confondre.

I ja no diguem dels que treuen els llibres prop del 23 d'abril. De córrer i de qualsevol altra cosa.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.