Komando Kanyero 2026: para los que estéis.

Komando Kanyero 2026: para los que estéis.

06 febrer 2026 16:25 #21 per tonivet (Visitant)
Me alegro mucho cachirulo ya nos vas contando éstos próximos días tus sensaciones. Me imagino que este año te pierdes el meeting de Madrid incluso como espectador...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

06 febrer 2026 19:17 #22 per Jorfer (Associat/da)
Cachirulo todo lo que sea avanzar para buscar el remedio bienvenido sea.
Ánimos que ya falta menos.

:clap: :clap: :clap: :clap:

12 febrer 2026 14:36 #23 per fandes (Associat/da)
Buenas kanyeros! Y sobretodo pensando en cachirulo.

Si no me he descontado, ya ha pasado la primera semana de la ablación, cierto? Que tal te notas? Y ya en el ecuador de volver a probarse por lo que entendí.

En mi caso, trampeando el horario, pero albirando ya un nuevo objetivo. Este sábado Campeonato de Cataluña Master Individual de Pista Cubierta. Donde coincidiremos un@s cuant@s correcats por cierto!

En mi caso 400m por la mañana (11h25) y 800m por la tarde (16h00). Confiemos en recuperar bien en esa hora y media... Y poder pelear por el máximo en cada prueba. A priori tan pronto podemos colarnos en el podio en las dos como quedarme fuera en ambas.

Sea como sea, procuraremos disfrutar, que esto es lo bonito de ser Máster!

15 febrer 2026 19:33 #24 per Jorfer (Associat/da)
Dani, enhorabona per aquestes medalles.
Ja ens explicaràs.

17 febrer 2026 08:38 #25 per fandes (Associat/da)
Hola kanyeros!

Una setmana més amb un volum mig, uns 64,4km; tot i que el clima no ho ha posat fàcil... Anul·lat l'entrenament de dijous i lamentable el de divendres. Potser això explica les males sensacions que vaig tenir el dissabte.

Campionat de Catalunya Màster, un ambient únic
I és que juntar-nos gent d'edats i proves tan diverses en un lloc "petit" com és la pista coberta de Sabadell... Dona per moltes petites converses i moments divertits. I això és genial!

Enguany per reglament podíem participar màxim a 2 proves + relleu. Vaig decidir-me pel 400m i 800m, i així tenir la tarda lliure de Carnestoltes. La prova amb el testimoni no vam aconseguir treure equip M35, en canvi sí que estàvem superbenrepresentats en categoria M45 (on el quartet UCA va aconseguir Rècord de Catalunya de la categoria).

El 400m la lògica deia que havia d'abordar la 3a plaça del podi. El Jordi, que venia com a líder català de l'any (52.05s a València) i l'Aleix (54.16s en 2025) semblaven estar més ràpids que el menda. Amb tot, tenia en ment sortir actiu i intentar lluitar "el carril lliure" amb el segon classificat i no ficar-me en embolics amb més companys per darrera.

Amb tot, i tal com em diria després el nostre Isaac, vaig sortir massa poc actiu en les primeres dos corbes i massa lluny dels dos primers. Sí que amb una tercera posició clara, però sense tenir el convenciment de poder enganxar-los (van acabar fent 52s i 53s respectivament, quins cracks!). Amb tot, vaig acabar amb MMT i 55.16s, bronze!

Dinar a les 12h25 en les mateixes pistes i gaudir de l'espectacle dels companys/es en els salts, llançaments i curses... Una estona de lectura a la biblioteca de Sabadell... I a les 15h ja estava de nou a pistes, disposat a començar l'escalfament pel 800m, que havíem de córrer a les 16h15!

Aquí una prova encara més nutrida, amb 9 atletes de sortida en categoria M35, encara que sols 8 participàvem al campionat (va venir un noi d'Aragó a buscar una bona cursa, que per desgràcia no va trobar). A priori erem 3 molt igualats i un parell d'outsiders que ens podien donar una sorpresa si ens dormíem molt en cursa.

I quin desastre de sensacions vaig tenir a la meva prova preferida! :joy: Crec que el pas més lent de mai en el meu primer 200m d'un vuit (5è en cursa, 31.xs :silly: ...). A la segona vaig començar a veure moviments per davant, i malgrat que vaig avançar una posició (4t, 3r català), veia lluny una lluita directa amb els companys.

Però la fatiga de dos proves (el David i el Dani que anaven per davant havien corregut el 1500m al matí) no sols em passava factura a mi. Malgrat que el primer es va començar a escapar encara més a partir del 500m, jo vaig estabilitzar i poc a poc començar a recuperar respecte el meu "tocayo". Al 650m vaig arribar a la seva altura i "zas"! Canvi i cap endavant!

2m06.26s on l'únic positiu va ser l'estabilitat en els passos per volta (31.xx s en totes) i per aconseguir una medalla de plata darrera el David, company d'entrenaments. Doblet UCA en aquesta prova! Cal identificar en què puc millorar per accelerar la recuperació quan cauen dos proves tan juntes (menys de 5 hores de descans).

Amb tot, feliç de poder seguir sumant experiències sense lesions i amb ganes de saber si finalment podré viatjar a Antequera al 3r campionat d'Espanya de Short Track consecutiu o ja encarem la preparació per Aire Lliure!

PD: ens veiem a la Colomenca uns quants aquest cap de setmana!

17 febrer 2026 18:02 #26 per Jorfer (Associat/da)
Espectacular explicació de les dues curses Dani.
Tu mereixes. Ens veiem dissabte i diumenge.

18 febrer 2026 16:57 #27 per aurelian (Associat/da)
Enhorabuena fandes, gracias por explicar el meet

10000: 38:43 - Sant Antoni 02.2016
Mitja: 1:23:49 - Oxford Half Marathon, 10.2018
Marató: 2:56:26 - Maratona di Pisa, 12.2018

strava

04 Mar 2026 18:17 #28 per fandes (Associat/da)
Quin goig veure'ns a la passada Colomenca! Us he de dir que des de llavors dormo massa :joy: i no he fet ni un sol dia de doblatge... I massa pocs kilometres!

També entrar en el darrer mes de trimestre no està ajudant a la feina, però ep! Estem sans i sense lesions. Així que cal confiar en la feina de tardor perquè aquest dissabte toca :v:

Campionat Espanya Short Track Master
Un cop més al 800! I és veritat que ni molt menys arribo com voldria (fixeu-vos que la marca de la temporada que duc és 2m03.15s, és quasi 2 segons pitjor que la d'entrada al campionat que és de 2025), però un campionat estatal és en si una oportunitat i no cal deixar-la passar!

Avui he fet un entrenament activació:
Bloc 1 👟Vaporfly4 🎯 entrar en calor ✅
1m11.1s (35+36)
30.8s
Bloc 2 👟Vaporfly4 🎯 accelerar amb calma ✅
1m07.7s (33+34)
30.1s
Bloc 3🚀Dragonfly2 🎯 buscar sensacions competi ✅
1m01.0s (30+31)
28.5s

Com veieu a la llista d'inscrits hi ha 4 corredors clarament destacats (el 1r i el 2n en marques han estat els campions en 2025 i 2024). I després estem els altres 6 en un mocador. Realment de 2026 arribo el 9è, però ho donaré tot per ser el 5è (i escolta, si falla algú dels 4 fantàstics cal persistir per ser el més a prop possible).

Enguany torna a ser a Antequera, normalment han fet streaming de la competició. Si el pengen i us interessa us el puc posar per aquí. Corro dissabte a les 21h28 cosa que em fa poca il·lusió (prefereixo competir de matí que de nit, al revés que els meus companys de prova).

Com aneu la resta de Kanyeros? Abraçades!
Adjunts:

04 Mar 2026 19:36 #29 per Jorfer (Associat/da)
A veure si me'n recordo i intento connectar.
Crec que també n'hi ha més correcats al campionat; Josep58 i Grinta. I potser Laura...
Molta sort a tothom!!

09 Mar 2026 20:18 - 09 Mar 2026 20:19 #30 per fandes (Associat/da)
Hola hola! Ja de tornada d'aquesta meravellosa experiència a Antequera. Us deixo vídeo de la cursa (la meva és la darrera, comença a les 5 hores 14 minuts, però podeu curiosejar un munt de proves amb màsters increïbles!).

Streaming Dissabte Tarda Campionat Espanya Màster

Com veureu, centrant-nos en la prova, una final en progressió, on la realitat ens ha col·locat a tothom més o menys on tocava. Feliç per poder-me barallar fins la darrera volta amb la gent que ha vingut acreditant 2m02s enguany, que és prop d'on m'he mogut jo aquesta temporada de pista coberta (2m03s).

Volta 1 (cap de cursa 33.4s-5è 33.7s)
Sortida en línia, que no és l'habitual ni millor. Habitualment sortim per carrers (1 o 2, depenent la sort que tinguis) fent en la catalana fins a curses de 10 persones amb aquest model més net. Però a l'espanyola, crec que a partir de 8 participants prefereixen fer-nos sortir tots junts. Així que evito problemes (tenint en compte que m'ha tocat a la part interior i puc ser diana de tots els cops). Noto que el ritme és molt lent, així que progresso per intentar avançar el més endavant possible sense gastar i arribo al primer 200m a meitat de grup.

Volta 2 (cap de cursa 31.1s-5è 31.6s)
Sense posar-nos en ritme ràpid, la cursa comença a agafar una mica de ritme. Prefereixo perdre una mica de distància amb cap de cursa i posar-me més a prop de la corda per recórrer menys metres. Sé que és una arma de doble fil, perquè si s'estira m'anirà bé per córrer ràpid, però si s'enverina la cursa (ningú fa un canvi llarg) em pot passar tothom per fora. Afortunadament abans del 400m l'Alejandro avança l'Alberto (qui venia tirant fins ara) i el pique entre dos favorits segur que alimenta la cursa. Som-hi que ja és l'equador!

Volta 3 (cap de cursa 28.9s-7è 30.7s)
Tinc la sensació d'anar molt bé, però els que venen per darrera passen com avions! Decideixo guardar-me per dins i esperar a fer el canvi més endavant. Potser s'escapa la cursa, però veig bona roda en el company del Marineda Atlético. Segueixo veient els moviments de cursa, i el campió de l'any passat, el Dani, es posa primer al toc de campana. Quina capacitat tenen d'allargar la passa i ficar cadència! Va Dani, creu't-ho que pots anar a prop d'ells!

Volta 4 (cap de cursa 28.0s-7è 30.2s :checkflag: )
Com mola sentir-se amb forces a la darrera volta (normalment en un 800m vas agònic pur)! La part dolenta... És que tothom les té :laughing: . Fins al 700m em mantinc amb la il·lusió de tornar a la 6a posició, però des d'allà ja me n'adono que és inviable i les cames comencen a avisar que si les apreto molt es poden bloquejar. Així que canvio el xip, miro enrera i veig que he obert un forat amb el 8è i el 9è i em dedico a gaudir de ser altre cop aquí. I aquest any amb la sensació que he estat mereixedor, que en 2025 vaig quedar-me una mica amb sensació del "síndrome de l'impostor" per haver-me mogut molt pitjor en cursa.

Evidentment, com a la majoria de finals, la marca final (2m06.2s) és lluny de ser MMT i encara menys MMP. Però tenint en compte que des d'Octubre no he entrenat (almenys en cursa) ni al 50% del que hauria hagut i encara he aconseguit ser aquí i sentir-me amb forces per anar decidint i voler anar endavant, em motiva i em dona ganes d'intentar aprofitar l'aire lliure. El millor, que aquests mesos he pogut un superquip amb Esther amb tots els reptes que se'ns han posat endavant i amb el petit hem pogut gaudir d'un cap de setmana brutal. Segurament no pensareu que és el millor precursa (competíem a les 21h28m del vespre) passar-te 2h25 (anada+tornada) per visitar Granada amb la família i xalar un munt d'hores al Museu de les Ciències de la ciutat amb el Roure.

Però per l'esperit és el millor. Així que... A seguir donant-li el punt Kanyero!

PD: de correcats ens hem trobat amb el Josep, fins i tot a l'avió. M'ha dit que també ha quedat molt content de l'experiència, ell va competir al 400m. Espero que pel Juny tots dos tinguem sort de tornar a compartir expedició!

09 Mar 2026 22:39 #31 per Dennis Teuling (Associat/da)
fandes, jo diria que mai a la meva vida he fet un 800 en plena progressió!! Això vol dir que estàs molt fort, ehh!!

Bona experiència, tant competitiu com família! Tens la sort de tenir una família que t'acompanya en les cites importants.

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

10 Mar 2026 10:56 #32 per Jorfer (Associat/da)
Fandes, espectacular relat de la cursa. Suposo que costa molt fer la distribució correcte de les forces a aquesta velocitat i en tan poca distància. És un art i tu ets un artista.

12 Mar 2026 18:10 #33 per fandes (Associat/da)
Gràcies amics Dennis i Jorfer! Corroboro que el més bonic són les experiències i la gran sort de tenir aquests anys la companyia de la família en totes elles. La resta que vingui és extra!

Respecte la distància, és precisament la màgia del 800. Si ho comparem amb les distàncies immediatament inferior (400) i superior (1500) és en un equilibri perfecte. Perquè no sempre aniràs a màxims per agafar velocitat des del principi (400) ni tan mentalment desgastant i variant de ritme (1500).

Aviam l'aire lliure, per ara aquesta setmana he complert els 2 dies de força, però amb la feina trobar moments per córrer està sent altament difícil!

14 Mar 2026 12:53 #34 per cachirulo (Associat/da)
Paso para felicitar a fandes por su gran prestación como mediofondista y para desear suerte a Jorfer en la maratón. Bajo a BCN para seguir a mi amigo Jordi. A ver si te veo por allí y ánimo y te seguiré con la aplicación.

Para correr rapido primero hay que hacerlo despacio.

14 Mar 2026 13:12 - 14 Mar 2026 13:13 #35 per Jorfer (Associat/da)
Muchas gracias Julio!!

Los ánimos siempre son bienvenidos!! :thumbup: :thumbup:

Creo que de los que escribimos por aquí la fem Tonivet i jo.
Toni molta sort!!

16 Mar 2026 10:16 #36 per cachirulo (Associat/da)
Pues baje a ver la maratón y pude animar a Jorfer, Dennis y Xavi Nadal.
Jorfer una pena esa segunda media. Mi amigo que es de tu quinta hizo 3h15’21 haciendo un minuto y medio menos en la segunda parte. Estaba exultante.
Ya he visto también resultado de Tonivet.
Lo importante es seguir ahí.
Contadnos 5 céntimos de la carrrera.

Para correr rapido primero hay que hacerlo despacio.

16 Mar 2026 10:26 #37 per tonivet (Visitant)

cachirulo va escriure: Pues baje a ver la maratón y pude animar a Jorfer, Dennis y Xavi Nadal.
Jorfer una pena esa segunda media. Mi amigo que es de tu quinta hizo 3h15’21 haciendo un minuto y medio menos en la segunda parte. Estaba exultante.
Ya he visto también resultado de Tonivet.
Lo importante es seguir ahí.
Contadnos 5 céntimos de la carrrera.

Hola cachirulo pues la idea era ir a 5,05 para intentar mejorar la maratón de Viena del pasado año.
Me apunté al cajón mío (3,30-3,45) y mi sorpresa es que está la liebres de 3,45 y además delante de todo. Así que me pongo en la parte delantera sin problema y mi obsesión es ir delante de las liebres.
La salida es a 4,30 el primer km así que echo el freno y procuro ir a 5,10 para progresar más adelante.
Paso la media en 1,50 y veo difícil mejorar el tiempo del pasado año. En el litoral es sol pega (eran las 12h) y hasta el 35 aguanto el ritmo.
A partir de ahí me pasa la liebre de 3h45 y aguanto poco rato su ritmo.
Los últimos 2kms reventado pero como siempre sin andar y bajo por los pelos de 3h48.
Por lo demás avituallamientos muy bien y circuito chulo. Sólo faltaría que pusieran sombra en la ronda litoral 😂

16 Mar 2026 18:11 #38 per Jorfer (Associat/da)
Bona tarda kanyeros.

Pues si, os vi al lado de la Plaça Catalunya a ti Julio y a Anfeca a tu lado, otro de mi quinta.

Yo me he equivocado de ritmo, y salir a 4:30 pues no tocaba en este momento pero sin probar no se sabe donde estoy, Llevaba un año sin correr una maratón y las ganas y el ambiente me pudieron. El entrenador me dijo que tenía nivel para intentar el 3h10 y me tiré a la piscina sin estar muy convencido y, para que salga una marca en maratón, te lo tienes que creer y yo, desde la salida, ya tuve dudas.

Primera media 1h36 y la segunda 1h48, ha vuelto la gaseosa. Al ver que era imposible mantener el ritmo fuí cambiando de objetivo, primero kms sub 4:45, después no pasar de 5, después de 5:30 y al final no pasar de 6 y no caminar en ningún momento,

Una experiencia más, y un aprendizaje más.

Ya escribiré el el hilo de la maratón más cosillas.

Un abrazo!!

Tonivet, bona feina i en modo supervivència. No sé a tu però la calor del final i el vent a mi em van molestar (excuses).

16 Mar 2026 18:37 #39 per Dennis Teuling (Associat/da)
Aquí un altre que va començar massa ràpid... no que fos tan ràpid, però els entrenaments clarament no permitien un ritmo tan alt.

En qualsevol altre marató hauria fet encara 15' més, però els ànims d'ahir van fer impossible caminar.

Moltes gràcies Cachirulo!

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

20 Mar 2026 18:21 #40 per fandes (Associat/da)
Felicitats maratonians! Us vaig llegint també al final de la ZMB... Però aquí és una alegria veure que el referent kanyero cachirulo us va donar forces a tots! Crec que en el creixement del 42k de casa nostra, el públic és el que ha fet el creixement més exponencial aquests darrers anys.

A mi la transició de pista a coberta a aire lliure m'està costant (com l'any passat), però sembla que començo a sortir abans del pou. Després de 3 setmanes fent sols 25km la setmana... Aquesta ja m'aniré a 50. Sense presses (1 dia d'intensitat i 1 dia de tempo, 2 dies de gimnàs i sense doblar), però sense pausa.

Aviam si ja agafo velocitat de creuer de carar a la Kanya de Maig-Juny-Juliol!

Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats