Maratest 22/02/2015

Maratest 22/02/2015

10 Gen 2015 18:20 #21 per amic (Associat/da)
La idea és bona però s'ha d'explicar molt bé per evitar problemes. Ja n'hi ha quan vas a un ritme constant perquè els corredors fan més cas al ritme mitjà del seu gps. Imagina si has d'anar explicant que vas lent perquè després acceleraràs. Crec que és un motiu més de estrès per a la llebre.  :666:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

11 Gen 2015 17:55 #22 per Danigoal (Associat/da)

Aquest any, les llebres aniran en progressió para arribar a meta en el temps previst segons el ritme de la banderola.
Segurament, dividirem la cursa en tres parts i anirem augmentant el ritme progressivament, anant de menys a més.
Per exemple, la llebre de 3h15 ManoloM que haurà de córrer a un ritme de 4,37 tota l'estona, doncs començarà a 4,47 (entre els kms 0-10), després anirà a un ritme de 4,37 (del 11 al 20) i acabarà a 4,27 /del 21 al 30) arribant a la meta amb un temps mitjà de 4.37 km.

Creiem que així anirà millor l'entrenament amb dorsal que anant a un ritme constant els 30 quilòmetres.  :yes: :yes:

Com diu l'amic, s'hauria d'explicar bé i temps abans. És una informació que no només ha d'estar aquí, sino que hauria d'explicar-se a la web (+ facebook, ...) de la cursa per arribar al màxim de gent.

Ara, amb tot el carinyu  :love:, personalment no ho veig clar perque... què pasa amb els corredors dels 15km? Han d'anar per lliure si volen aconseguir el seu temps?  :no: Em semblaria malament que a algú que vulgui fer 1h15' (a 5'/km), perquè estigui entrenant per una mitja a aquest ritme per exemple, hagi de fer la cursa "sol" i no beneficiar-se d'una magnifica ajuda perque la llebre farà els 15km en 1h16'40" (10km a 5'10 i 5km a 5')

Si nomes fos la prova dels 30km em semblaria perfecte plantejar-ho. Què us sembla?

Oferta per a Associats: GoAl Arquitectura

3'21" CCT '13/CCT '15 - 5'51" Sagrada Familia '15 - 19'20" Can Mercader '15
39'48" Clot '13 - 1h28'06" Mediterrani '16 - 3h13'16" Dublin '16

11 Gen 2015 21:08 #23 per Antirco (Associat/da)
Jo crec que la llebre ha de portar un ritme regular, i mes a la maratest, ja que el que es tracta es de entrenar a un ritme i no assolir un temps, un altre qüestió seria plantejar aquest tema cara a una cursa, i ni així, ja que cada corredor es diferent, uns prefereixen anar de menys a mes i altres tenen una segona part mes lenta, de la cual cosa la llebre ha de servir com a referent no com objectiu

10 km 43:45 La llagosta
Mitja 1:34:20 Gavá
Marató 3:28:05 Bcn
6 h 57 Km.
24 h 157,8 Km.
Mm 82Km. 16h.42'

11 Gen 2015 21:50 #24 per krlos (Associat/da)

Aquest any, les llebres aniran en progressió para arribar a meta en el temps previst segons el ritme de la banderola.
Segurament, dividirem la cursa en tres parts i anirem augmentant el ritme progressivament, anant de menys a més.
Per exemple, la llebre de 3h15 ManoloM que haurà de córrer a un ritme de 4,37 tota l'estona, doncs començarà a 4,47 (entre els kms 0-10), després anirà a un ritme de 4,37 (del 11 al 20) i acabarà a 4,27 /del 21 al 30) arribant a la meta amb un temps mitjà de 4.37 km.

Creiem que així anirà millor l'entrenament amb dorsal que anant a un ritme constant els 30 quilòmetres.  :yes: :yes:

Jo portaré el ritme que digueu (soc llebre de 3h45' es a dir, 5'20"/km)

Però sincerament, no li veig el sentit a això. Una marató, mal que ens pesi i per molt que pugui dir la teoria, la gent popular no la fa de menys a més (i menys amb 20"/km de diferencia entre inici i final)
Només un 2% corre més ràpida la segona mitja que la primera

Jo crec que sí es pot fer una "arrencada" una mica més lenta per "escalfar", però ràpidament (4 o 5km) s'ha de posar el ritme creuer fins al final (però com dic, si dieu que hem d'anar de menys a més, endavant)

45x10Km==>57x21Km==>18x42km Asfalt==>14x42km Muntanya
2x50km==>2x6h==>3x100km==>1x12h==>4x24h==>17xUltra
7xTriB/Half==>4xIM==>1xDobleIM
El dolor es una opinió cerebral!
301 Dorsals!

11 Gen 2015 22:04 #25 per solteron (Associat/da)
Jo sincerament tampoc li veig cap sentit, 30km no son pocs i per a molts dels corredors es farà dur i només falta que a sobre li facin forçar el ritme als últims km . Per a mi està clar que el ritme te que ser constant, com se espera que sigui a la marató.

11 Gen 2015 23:09 #26 per bernaus (Associat/da)
L´any passat vaig fer de llebre de 5´41"i va anar tot molt bé anant sempre al mateix ritme. Crec que enguany s´hauria de fer també a ritme constant.

Malauradament jo no podré repetir per una lesió al peu.

13 Gen 2015 00:43 #27 per jaume86 (Associat/da)
Ja he passat pel TPV, vaig ser baixa l'any passat per lesió però sens falta tornarem per fer el test, independentment de com vagin les llebres. Segur que troben la millor fòrmula per tothom  ;)

2h55'28"; marató Barcelona  2019 (17)
1h22'14" mitja  Barcelona 2019 (44...)
37'21";   10km   Pineda 2018 (42...)
19'13";  5km Horta 2013 (1)

Properament: 24h (diumenge a Can Dragó!)

13 Gen 2015 01:51 #28 per ManoloM (Associat/da)
Ok Danigoal no habíamos pensado en eso, la cursa de 15 kms. Lo que dice krlos me parece muy correcto, incluso como son muchos kms podríamos hacer un progresivo muy suave y empezar más lentos y cap el km 10 ir ya a ritmo de objectivo.
De este manera la gente de 15 kms llegará en el ritmo que tiene que marcar su liebre y la de 30kms, puede mantener el ritmo hasta el final y si quiere irse un poco los últimos kms.
Bueno lo hablamos y decimos algo por aquí mismo. otros años hemos ido a ritmo y recuerdo que gente de 15kms les fué muy bien y los de 30 también decidían si aguantaban el ritmo o noo?.

Por cierto, IMPORTANTE, los ritmos que marcaran las liebres son ritmos objetivos para Maratón, pero YO PERSONALMENTE no recomiendo hacer una tirada larga de 30kms a ritmo que se quiere hacer la Maratón, me explico:
Si voy a 4'37" 30kms, en principio la gente que venga conmigo podría hacer una maratón en 3h10' mas o menos, NO 3H15'.
Quien haga la Maratest a ritmo de 5'km, creo que puede bajar de 3h22'-25' de la Maratón, no de 3h30'.
Es mi opinion, que luego la Maratón pueden pasar muchas cosas.
No sé si me he explicado bien, espero que si  ;)

:smile: :smile: :smile: :smile: :smile:

14 Gen 2015 09:17 #29 per Jorfer (Associat/da)
Benvinguts tots els comentaris i propostes.  :great: :great:
Teniu alguna proposta més dels ritmes abans de decidir-lo?

14 Gen 2015 10:17 - 14 Gen 2015 10:19 #30 per Dani (Associat/da)
Una llebre ha d'anar a ritme continuo Jorfer. La majoria dels corredors no llegeixen el foro ni entren a la pàgina web de la maratest per informar-se de tot al 100% Per tant, pot crear MOLTA confusió si la llebre comença lenta i va progressant. I si la persona no ho fa per fer tirada i si per tenir marca de 30km ? Doncs la fulmineu perquè l'últim parcial no podrà acelerar.

Crec, personalment, que no és una bona idea. Per un petit comité, o entrenament de grup, perfecte. En una cursa normal, no.

I el que comenta en Danigoal SI que és molt important. Un corredor de 15km que vol fer posem per cas sub1 hora i segueix a la de 4'/Km (per posar un exemple). Doncs aquest corredor no farà 1h sinò 1h i algun minut. Jo si fos aquest corredor em molestaria bastant perquè una llebre que en teoria ha d'anar al meu ritme, no ho ha fet.

10km . 38'29" St.Antoni 2011  Any 2018 38'55" Sant Antoni
Mitja.  1h23'22" Barcelona 2018
Marató. 2h58'01" Castelló 2012 Propera Barcelona 2018

14 Gen 2015 11:10 - 14 Gen 2015 11:14 #31 per stone_apo (Visitant)
Ara llegeixo el post del Jorfer...no sé d'on ha sortit això però sent la Maratest una cursa plana jo faré els 30kms com a llebre de 3h30' a ritme de 4'59''....
encara que es vengui la cursa com un entreno per la Marató no deixa de ser una cursa...si la banderola posa 4'59'' doncs hem d'anar a 4'59''...si la gent que va amb tu està més o menys forta ja ho diran els kilòmetres...

tot això evidentment si la organització no ha dit el contrari, que no ho sé...

14 Gen 2015 12:13 #32 per ManoloM (Associat/da)

Ara llegeixo el post del Jorfer...no sé d'on ha sortit això però sent la Maratest una cursa plana jo faré els 30kms com a llebre de 3h30' a ritme de 4'59''....
encara que es vengui la cursa com un entreno per la Marató no deixa de ser una cursa...si la banderola posa 4'59'' doncs hem d'anar a 4'59''...si la gent que va amb tu està més o menys forta ja ho diran els kilòmetres...

Albert tú harás lo que te digan  :666:  :rofl:

Por eso son buenos estos debates........Jordi (Jorfer) está claro que tienen razón los danis, stone_apo y el resto. creo que lo mejor será, como hemos hecho los otros años (como excepción los primeros kms para coger ritmo) y marcar a ritmo que ponen las banderolas. así no habrá confusiones y se hace un buen trabajo tanto para la de 15 como la de 30kms  8)

14 Gen 2015 12:48 #33 per Joan3 (Associat/da)
Ei gent,

Jo també estic d'acord amb la majoria, penso que generaria confusió no portar un ritme constant. He fet de llebre les dues darreres edicions i aquest any hi tornaré, si no hi ha res de nou, i trobo que va bé fer-ho així. Per a molts és una tirada, però hi ha gent que ho planteja com una cursa. I de fet si algú decideix individualment anar en progressió, també les banderoles de les llebres li poden servir de referència (deixant-les avançar i després mirant d'atrapar-les, per exemple).

Tot i així, jo faré el que em digui el ManoloM:party: :party: 8) 8)

14 Gen 2015 13:16 #34 per Jorfer (Associat/da)
Doncs res, ho deixem com sempre i ja està.
La proposta va sortir a partir d'una conversa telefònica entre el ManoloM i jo i l'hem fet amb la millor de les intencions, però llegint els vostres comentaris i observacions, ho farem com sempre, a ritme constant.  :yes: :yes: :great: :great:

14 Gen 2015 15:06 #35 per amic (Associat/da)

La proposta va sortir a partir d'una conversa telefònica entre el ManoloM i jo i l'hem fet amb la millor de les intencions, però llegint els vostres comentaris i observacions, ho farem com sempre, a ritme constant.  :yes: :yes: :great: :great:

Per això està el fòrum no? Les propostes són benvingudes i la quantitat de comentaris i opinions és signe de que l'associació està viva.
Gràcies Manolo i Jorfer.  :love: :love:

14 Gen 2015 15:54 #36 per stone_apo (Visitant)

Albert tú harás lo que te digan  :666:  :rofl:

Por eso son buenos estos debates........Jordi (Jorfer) está claro que tienen razón los danis, stone_apo y el resto. creo que lo mejor será, como hemos hecho los otros años (como excepción los primeros kms para coger ritmo) y marcar a ritmo que ponen las banderolas. así no habrá confusiones y se hace un buen trabajo tanto para la de 15 como la de 30kms  8)

si hacemos lo que diga Manolo nos tocará 30kms contando chistes.... :beurk:

14 Gen 2015 15:54 #37 per stone_apo (Visitant)

di la verdad Jorfer, la culpa es de Manolo.... :rofl:

14 Gen 2015 16:00 #38 per ManoloM (Associat/da)
Ok, lo dejamos como estaba.

:666: :666: :666: Albert (Stone_apo) no malmetas más y empieza a aprender chistes (aunque sean malos) que cuando acabes la maratest preguntaré a los de tu barqueta  :surprised: :surprised: :surprised:.

14 Gen 2015 16:20 #39 per (Visitant)

I quines son les llebres??  :whistle:

14 Gen 2015 23:09 #40 per Jorfer (Associat/da)

I quines son les llebres??  :whistle:

Aquestes de la foto  :yes: :yes:
A veure si les reconeixes  :666: :666: :wink2:

Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats