Bon dia,
Sense excusa possible, la realitat és que fa temps que em passo poc pels fòrums de corredors.cat i encara més temps que no hi escric res. Però pensó que l'ocasió s'ho mereix, així que us explicaré quatre coses de la meva marató de Castelló, fent però una mica de prèvia, ja que la marató del passat diumenge és només la part d'un camí que encara estic recorrent.
Però abans de tot,
enhorabona a tots, tant els que heu aconseguit els vostres objectius com els que no. Tots hem lluitat tot el que teníem a dintre, així que ens hem de sentir orgullosos. I ja a preparar la propera, per tornar a gaudir.
Amb molts no ens coneixem, però segur que tindrem ocasió de trovar-nos per les curses i saludar-nos¡¡¡
Doncs res, si comencem per la prèvia de la marató viscuda diumenge, aquesta podría començar ja fa 5 anys, quan vaig fer la meva primera i única marató a Donosti. Va ser un debut amb molt mal regust, sense gaudir gens de la cursa, ni de la preparació, van ser uns mesos molt llargs on vaig acabar cansat de córrer, entrenar, curses, marques....Sort que aquella marató va tenir moltíssimes coses excepcionals, com una pluja de marques de molts amics, un ambient excepcional, unes amistats incipients que s'han consolidat com veritables amistats amb els anys i que fa que els meus mals records atlètics quedessin esborrats per tots aquests aspectes tan positius. :love: :love:
I segurament van ser aquests bons records i les experiències viscudes les que van fer que després de 5 anys i veient l'expedició que s'estava organitzant de nou, aquest cop a Castelló, m'animés a fer la meva segona marató. Hi havia també l'afegit que va ser a Castelló on vaig fer la meva primera mitja marató, l'any 1987, amb 15 anys i falsificant les meves dades de naixement per poder-hi participar, quins temps........ Tot allò em portava tants records que hi havia de ser de nou, volia ser-hi i aquest cop volia gaudir de la gran cursa que és una marató, tal com vaig gaudir de la meva primera mitja quan era moooolt jove
.
La preparació per arribar fins la línea de sortida de diumenge no ha estat fácil. El darrer any havia entrenat poc i malament i havia de canviar aquesta dinámica, entrenar així per una marató no funcionaria. A principis d'agost em vaig posar a la feina, tenint clar que havia d'entrenar 4-5 dies a la setmana, substituint per sessions de bici aquells dies en que les cames i/o el cap es volien quedar a casa. Per fer-ho més fàcil, el gran
Chute :love: :love: :love: em va pasar un Pla de 4 dies a la setmana i sense sèries, per facilitar-me una preparació que se'm podía fer llarga. Jo vaig combinar el Pla del
Chute amb un Pla molt més exigent que em va facilitar el gran
Guissona :love: :love: :love: i un pla que em vaig treure jo per internet. Ja veieu quina anarquía,
, segons el dia, les cames i les ganes, anava picant d'un o altre pla.
Però tot i aquesta planificació "extranya" que anava fent, les cames s'anaven adaptant i anava sumant més o menys els quilòmetres esperats (sempre però menys dels previstos al Pla inicial). Iniacialment seguía un Pla sub 3 hores, adaptant però els ritmes al meu estat físic de cada setmana i tenint clar que el temps ja em marcaria els ritmes a portar el dia D. A més, durant tota la preparació he patit molts problemes respiratoris, amb constants visites al metge i tractaments amb antibiòtics, antihistamínics, corticoides, ......amb mocs per avorrir i inflamacions de gola dia rera dia. Fins i tot a 10 dies de la marató estaba decidit a no córrer, cansat de patir i ofegar-me entrenament rera entrenament. Però els meus amics
GPT & friends i la calma que sempre transmet
EL MÉS GRAN :love: :love: :love: mai em van deixar tirar enrera. Els seus ànims, els seus consells, la calma que em transmitien van ajudar a seguir i almenys intentar-ho. Mai us estaré prou agraït.
I així vaig arribar al cap de semana de la marató, decidit a pendre la sortida i intentar un ritme de 4'30"/km, encara que tothom em feia veure que podía anar una mica més ràpid, sobretot pels ritmes de les tirades llargues. A darrera hora però, una inoportuna contractura de coll quasibé em deixa sense fer la cursa. Sort de les mans del
Barceruel :love: :love: que em va fer un tractament d'urgència i em va ajudar a recuperar-me quasibé del tot i poder intentar fer la cursa amb garanties.
I ens plantem a la sortida de la marató el diumenge a les 9 hores una bona
colla d'amics :love: :love: amb objectius molt diferents però tots amb moltíssimes il·lusions. I amb una
CLACA :love: :love: :love: impressionant que ens acompanyarà tota la cursa i que farà que aquesta sigui una mica més fácil. A més, també hi són amb mi la
Gemma i l'Arnau :love: :love: :love:, els meus dos solets i que m'animaran i patirant durant tota la cursa, sempre ben prop. I a més, comptaré a la cursa amb la compañía del gran
Mario "Guissona" :love: :love: :love:, gran corredor, millor persona i amic de tot cor, que m'ho farà tot molt més fácil.
I ARRIBA LA SORTIDA DE LA MARATÓ i la crónica de la mateixa:
Darreres abraçades amb tots els amics, darrers ànims i consells, concentració i a córrer. Com que no tinc clar si el meu coll aguantarà, quedem amb el
Guissona que al km 5 ens veiem i l'hi indico si estic o no per continuar i que m'esperi o no al km 10.
El primer km costa molt córrer, amb molta gent i amb risc de caiguda dos cops per retalladors. Sempre havia pensat que a les maratons la gent no retallava, però es veu que no va així. :grrrrrr: :grrrrrr: A partir del Km 2 ja es pot córre bé i em poso al ritme previst, clavant els kms a 4'29" - 4'30". Al km 4,5 em toca fer un eslàlom i cert esprint per adelantar a la llebre de 3h15', que ha sortit massa ràpid, com alguna altra llebre, i no vull que em dificulti agafar aigua als avituallaments. Amb tot, sense adonar-me em planto al km 5 en 22'27", li indico al
Guissona que continuo, que la cosa va bé i rebo la primera pujada d'adrenalina de la
CLACA, espectacular.
Els propers 5 km seran els més irregulars, la lleugera pujada inicial se'm posa malament i em surten 2 kms a un ritme de 4'35". Per sort, recupero a la baixada fent 3 kms per sota de 4'15". I així, arribo al km 10 amb un parcial d'aquests 5 kms de 21'56", el més ràpid de tota la cursa. En aquest punt i com que a la lleugera pujada he notat les cames poc fines, em preu una pastilla de glucosa. No ho tenia previst i potser és una animalada, però em senta bé. A més, al km 10 s'incorpora amb mi el
Guissona, que farà la resta de la marató amb mi i tindrà gran part de la culpa que arribi a la meta prevista. :love: :love:
Del km 10 al 15 els ritmes surten bé i marquem un parcial de 22'26". M'anima molt quan ens creuem amb molts companys d'expedició i veig que van als llocs i ritmes previstos. I amb bona cara tots¡¡¡ Aquí però li comento al
Guissona que em comença a fer mal la planta del peu esquerre (he pres un risc, ja que corro amb vambes que només porten 23 kms): per sort, em diu una de les frases clau de les vàries que m'ajudaran moltíssim durant la cursa: "la marató és molt llarga i t'apareixeran moltes i diferents molèsties, centra't en córrer conm sempre, sense canviar res i ja anirà passant". Quanta raó tenia i quina sort tenir al costat un crack amb la seva experiencia i les seves cames.
Del km 16 al 20, amb el pas de nou pels crits de la
CLACA i la lleugera baixada del circuït, els ritmes surten una mica més ràpids dels previstos però no em preocupa, segurament perdré alguns segons a la tornada. El parcial d'aquests 5 kms és de 22'00". Les sensacions de les cames no són tot el bones que voldria, comencen a fer mal i pel meu cap passen molts pensaments de que no crec que pugui acabar la marató i menys a aquests ritmes (el meu cap ja les té aquestes pèrdues de confiança, tot i que al final es va portar prou bé...)
A la tornada del Grao, del km 20 al 25 (al el pas de la mitja en aproximadament 1h33'4..") noto que cada cop em costa més aguantar el ritme previst i vaig dubtant d'on petaré, si arribaré a la CLACA del km 24,....Aquí, un altre punt clau de la cursa, on gràcies als ànims i consells del
Guissona (mai t'ho agrairé prou), canvio la forma de pensar i decideixo no mirar ni planificar més endavant del següent quilòmetre. Si pensó que em queden més de 20 kms m'enfonso, així que només pensó que he de fer 1 km al ritme previst i allí, ja decidirem. Això fa que les sensacions millorin (puto cap...) i el parcial surti segons l'esperat, en 22'25".
El dos següents parcials de 5 kms seran els més lents que faig en cursa, en concret de 22'38" i de 22'35". Sobretot sofreixo una davallada de ritme entre els kms 26,5 i 33, on em poso a una mitjana de 4'34"-35" el km. Igualment, a aquestes alçades de la cursa ja em començo a creure que potser acabo la marató. I sobretot quan passo el km 32, on m'havia intentat plantejar mentalment que era el punt on començava la meva veritable cursa. Potser va ser això, potser el darrer gel que em vaig prendre, però a partir d'aquí recupero els ritmes i cada cop em noto millor.
Al darrer parcial de 5 kms, del quilòmetre 35 al 40, no paro d'adelantar gent i els quilòmetres em passen molt ràpid. Aquí realment disfruto. I noto que el Guissona també està disfrutant i això em fa sentir molt feliç, no li volia fallar ni a ell, ni a mi mateix ni a ningú. Encara no he arribat a la meta però em començo a sentir maratonià de veritat. Aquest parcial surt en 22'10".
Ja estem al km 40, ja quasi ho tinc. El quàdriceps esquerre m'envia un parell d'avisos, "no et flipis", que em contracturo i no arribes. Mantinc el ritme però res d'apretar més, que les cames es queixen. I arriba el km 41 (que no veig), però si a la
GRAN CLACA: impressionant, brutal, increíble, milions de gràcies¡¡¡ :love: :love: :love: Tanco els punys, somric, això ja ho tenim. El darrer quilòmetre em passa volant, no vull que s'acabi, estic gaudint molt, crido al al Guissona,
"ja ho tenim , Mariooooo", ja veig la meta, el temps no em preocupa, serà marca, ara és el de menys, a gaudir del moment. Al final entro a meta amb 3h08'11", amb els darrers 2,195 kms en 9'34".
Arribada, abraçada amb el
Mario, :love: :love:gràcies, milions de gràcies :love: :love:
"T'ho pago en birres jejeje". Puc caminar prou bé, quasibé no tinc mocs, el coll ni el sento....GRÀCIESSS. Busco a la resta d'amics, abraçades, somriures,no tots em assolit el previst però estem bé, a la propera lluitarem, segur que sí. Finalment em trobo amb
Gemma i Arnau, petons i felicitat, finalment ho podem celebrar junts. han estat mesos d'esforços per part de tots i han patit a la cursa per si no aguantava. Milions de gràcies, us estimo :love: :love: :love:
I fins aquí la meva crónica, un bon rotllo, però és el que he sentit. Agrair-li ali a tothom la seva aportació, gran o petita, sense la qual no s'arriba fins aquí. La familia, els amics en els moments difícils, els entrenaments de la Mar Bella que curteixen cames i cap (i les birres de després, sempre el millor...), els ànims en cursa, els crits, les baraçades, els petons.......Com no repetir-ho més sovint.
Marató, ara t'he trobt de veritat, et buscaré de nou.....