Al Novembre de 2011 per primera vegada vaig veure una Marató i va ser a Donosti...(jo feia 1 mes i mig que havia començat a córrer, ja que m'havia apuntat a la Mitja de Granollers i havia d'entrenar per poder acabar-la)...vaig animar als corredors a varis punts, i jo deia que allò MAI ho faria, que aquest patiment no el volia passar, vaig anar a Anoeta per veure l'arribada dels primers i en veure la primera dona amb la seva faldilla vaig dir...."Jo mai faré una Marató, però si mai en fes una ho faria amb una faldeta d'aquestes". 5 anys i 5 maratons després (totes amb la faldilla), crec que ara si, ja puc afirmar que m'agrada córrer Maratons. :love:
L'any passat vaig passar una molt mala època personal, i com tots sabem, això acaba traspassant als entrenaments, vaig arribar a la Marató de València molt justa, però la vaig poder acabar .A l'Abril m'havia proposat fer la Marató de Palma, però tot i que la meva vida estava bastant arregladeta, tenia poc temps per entrenar i me vaig posar a la línia de sortida amb poques garanties d'acabar-la

... abans de la mitja, ja vaig veure que si seguia acabaria caminant, i sincerament, me vaig estimar més deixar-ho córrer. Això me va fastidiar i desmotivar bastant. Ja sabia que volia fer la Marató de Donostia a la tardor, i començava els entrenaments amb molta il.lusió, però mica en mica, per falta de temps veia que els entrenaments no podien ser tan estrictes i disciplinats com a mi m'agrada preparar una Marató. :erf: Estic ficada a un projecte d'investigació de ferides molt interessant (d'aquelles coses que te duen una feinada, no cobres res, però que t'agraden molt) que fa que hagi de sacrificar alguna horeta de més a la setmana. La qüestió era, que no volia sacrificar una Marató :no:, que la volia córrer i tenia el temps que tenia per tant vaig decidir no agobiar-me i fer els entrenaments que pogués fer...i crec que ho he aconseguit. He intentat fer els entrenaments que he pogut, i el dia que no es podia no em desmoralitzava i ja està. Volia acabar aquesta Marató com fos, volia poder tornar a sentir aquella emoció i volia creure que podia en un futur no gaire llunyà (els anys no passen en và) tornar a provar baixar marca. Així arribàrem a Donostia, amb il.lusió, amb un entrenament correcte però tampoc per tirar cohets i amb un volum justet.
Contenta de córrer, contenta.
Vaig amb dues amigues, na Tere fa la Mitja i na Marta (que ha fet un molt bon entrenament)

fa la Marató. Agafam el bus de les 7'30h, allà ja ens trobem a en
JJ_SBD i a les 7'45h ja estam plantades a punt de córrer (pelades de fred i vestides de curt com si la sortida fos JA!), anant a fer el cafè ens trobem a uns quants GPT, que encara deuen pensar que estic mig pirada a aquelels hores i ja vestida de curt! :intello:
Feim el cafetó i anam on haviem quedat per fer la foto correcat, que tots ja sabíem que no ens la faríem :rofl: ja que probablement ningú duria càmera!! Una vegada allà amb en
Jordimas,
sandmannn,
vicenç,
JJ-SBD i
Sr Door, ( a qui encara no coneixia, un plaer, sr!!) varem fer la xerradeta , ens desitjarem sort i cada un cap el seu lloc!!! :glasses:
Jo tenia molt clar que aniria a 5'30"-5'35" fins que pogués , però na Marta estava molt bé i volia anar una mica més ràpid...vaig pensar que també estaria bé acompanyar-la fins passat la mitja i que després ella tiràs i jo ja me quedava...començarem aquesta estrategia. Els primers km anam entre 5'20" i 5'25", per mi és massa ràpid avui, però tampoc tenc problema en anar així una bona estona. En
tonisp complint la seva paraula està aprop del km 2 amb la meva neboda animant. Fa un dia molt bó per córrer una Marató, la gent de Donostia ens animen molt i jo estic
"Contenta de córrer, contenta"...Va ser la frase que en
Hansi dissabte horabaixa me va dir que m'havia de repetir, i axí ho vaig fer. Tant ell com na
dina no podien córrer :'( , i per tant, jo que si que podia ...realment havia de sentir-me privilegiada de poder fer-ho. :yes:
Vaig còmode i parlant amb na Marta, estic gaudint de fer una altre vegada la Marató d'aquesta ciutat, hi tenc molt bons records de fa 2 anys....és inevitable no recordar a en
dion i
Aulaka i els km que vàrem compartir. Al km9 ja hi torn a tenir a la família, amb els seus ànims una s'embala i m'he de frenar aviat. Està bé, ja que anant les dues juntes i tenint tres grups diferents que ens animen, durant molt recorregut anam trobant gent...
M'agrada aquesta Marató, ja que et pots anar trobant i creuant a companys durant gran part del recorregut, això motiva bastant. Cada vegada he de frenar més a na Marta, ella va molt forta i crec que l'estic endarrerint, un parell de vegades, aprofitant que feim algun grupet de corredors me faig la loca i qued una mica endarrera

, però aviat se n'adona i frena...jo li vaig dient que tiri, ella ha de fer la seva Marató i jo la meva...res, que no em fa ni cas!!! Anam tranquiletes, tot i que jo ja començ a pensar que si continuo gaires km amb aquest ritme acabaré caminant....anam i tornam de la Kontxa, ja hem passat el polígon i després de tornar a veure a la família :love: que ens carreguen d'energia ja enfilam cap a Anoeta. De moment continuu aguantant bé el ritme, bevent i amb els gels que tenia previstos, el pas per Anoeta m'encanta, però avui me fa una mica de mandra...queda una mitja i aviat començaré a anar fosa. Pocs minuts després ens creuem amb el primer que aviat agafarà el tram final de la Marató...quina emoció...me desfaig en crits animant-lo!!!

.... Seguim juntes però de cada vegada faig més intents de separar-me, però vaig allà mantenint-me pocs metres darrera d'ella.
Mr Door sen's afegeix (quina al.legria!!!), anem poca estona junts, jo ja me despenj i tot que tenc a na Marta molt aprop ja no me torn posar al seu costat, cap al 28km i tal com havíem pactat , apareix na
Dina. Tot i el seus problemes de salut, va decidir que acompanyaria a na Marta els darrers 14km...ara ja me relax, sabia que na Marta no volia anar tota sola, i ara ja te companyia

...Jo ja començ a estar una mica perjudicada :sarcastic: però no malament, per tant baix el ritme i prou. Abans m'he intentat posar música, però l'Ipod no m'ha funcionat, tampoc me desesper, vaig fent....continuu pensant en la frase motivadora d'aquest Marató :
"Contenta de córrer, contenta"...poc a poc me'n don compte que de cada vegada me l'estic repetint amb menys espai de temps...mala senyal....Ja m'he despenjat molt de les meves amigues. En
tonisp &famili estan al 31km i ara pas pena, segur que quan les vegin a elles i no a mi se preocuparan. Quan estic a punt de veure'ls intent millorar molt la cara, però clar...ja puc dissimular, que en
Toni també corr i sap que està passant.. :rofl:.
Comença el patiment una mica més seriós, aquell no amb excés però que t'has de concentrar a cada passa per evitar que t'aturis o que baixis massa el ritme :beurk:...un ritme que tot i que sigui més baix de cada vegada costa més mantenir....
"Contenta de córrer, contenta"...seguim repetint per no desanimar-me...vull acabar com sigui, la vull acabar...però no només això...joder!.. tenc 4 Maratons en menys de 4h i vull que aquesta també ho sigui....això fa que sobrevisqui no baixant el ritme.
Darrerament quan estic desesperada me pega per contar el que queda en milles, no se...un doi com un altre, però pens que així se me fa més curt...els metres van passant i els minuts també. Tenc moltes molèsties al bessó esquerra i vull que un patinador me posi reflex, però per això m'hauré d'aturar i després no podré arrancar...total, que no me puc permetre el reflex... Ho desestim totalment i continuu...a la que me despist, el ritme baixa rapidament...per tant la concentració segueix màxima...els ànims de la gent son fonamenlatls per poder seguir...
Cap al 40km m'emocion, revisc els 2km darresr amb en
dion al 2014, tirant de mi i ajudant-me per poder fer marca :love:...
"Contenta de córrer, contenta"....continuu contant metres, no sé...tenc nausees, estic molt cansada...aquella gent m'ajuda.......com a caiguda del cel, apareix la meva neboda de 18 anys que m'acompanya l'últim km corrents, li dic que no puc més, ella diu:
" que si, que si que pots"...llagrimetes en veure que estic entrant a Anoeta,...joder, que guai! ...entr molt contenta anant més rapideta però gaudint de l'entrada, avui no me va de cap minut ni de cap segon...a l'arribada na
Dina, na
Marta i jo ens fonem en una abraçada que recordaré tota, tota la meva vida :love:. El
Sr Door molt prudent a un segon pla, però després també ens abracem!!!
5na Marató
3h 54' 36", de les cinc aquest marca està just enmig....molt, molt, molt contenta, d'haver-la feta, d'haver-la cabada, d'haver fer sub4h i sobretot, sobretot de no haver-me agobiat per falta de temps durant la preparació.
Propera parada BNA, no l'he feta mai, me fa por el paral.lel...ja veurem, ara descans 1 setmana i la que ve començar mica en mica i a veure si aquest vegada me puc plantejar fer una bona preparació i intentar fer marca...i si no...
"Contenta de córrer, contenta de fer una Marató".
A l'espera de la resta de cròniques aniré llegint les de València, que fa 8 dies i encara no he començat! :winktongue: