I Marató Internacional Elx-Alacant 30/11/2025

I Marató Internacional Elx-Alacant 30/11/2025

24 Oct 2025 19:17 #41 per fandes (Associat/da)
Ets pura inspiració Jorfer!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

25 Oct 2025 14:57 #42 per kilometer (Associat/da)
Totalment d'acord amb el Fandes. Gran treball Jorfer. T'ha sentat bé al jubilació :sunglasses:

10 km: 33:17       XXIena Cursa de Bombers 2019
Mitja Marató: 1h12:51   eDreams Mitja Marató de Barcelona 2019
Marató: 2h34:08   XXXVI - Zurich Maratón Sevilla 2020

27 Oct 2025 16:40 #43 per Jorfer (Associat/da)
Fandes&kilometer gràcies per les vostres boniques paraules de dues persones extraordinàries de la casa.

Setmana 11/16
Aquesta setmana he fet 66.55 per un total de 792.84 amb una mitja de 72.076 setmanals.
Pes aquesta setmana he agafat 0.1 grams i estic a 75.1.

Tercera setmana de càrrega amb el colofó de la mitja de Gavà com a test per a veure com estic.

Aquesta setmana he fet cinc sessions de córrer i dos de gimnàs.

Aquest dimarts tenia doble sessió i m'he saltat una per temes familiars.
En quan a la qualitat he fet dimarts 12x400 a un ritme de 4:10 aprox i dijous vaig fer 3x2000+800+500 els primers a 4:45, els 800 a 4:20 i els 500 de recuperació.

I ahir vaig fer la mitja de Gavà cursa ràpida en la preparació. La idea ha sigut fer-la a un ritme de 4.22 per a arribar a meta sobre 1,32, però a la pràctica ha sortit més lenta i l'he fet a 4,25 per un temps global de 1.33.51 amb la sorpresa de ser el primer de la categoria dels Masters 60. És la segona vegada que guanyo una mitja en la categoria i les dues vegades he marxat sense agafar el premi (falta de costum).

En quan a la mitja m'he trobat bé, però amb pluja, una mica d'aire i els 3 darrers kms en pujada no ajuden a mantenir el ritme així que donarem per bo el test, encara que jo volia una mica menys per allò d'agafar confiança per a apropar-me a les 3h10.

Continuem i bona setmana, en el meu cas, setmana de recuperació.

"La motivación es lo que te pone en marcha, el hábito es lo que hace que sigas. "
Jim Ryun, atleta i polític nordamericà

30 Oct 2025 10:34 #44 per Chute (Associat/da)
Amic Jorfer, m'alegro que segueixin per bon camí a la preparació d'aquesta marató. Em sorprèn el control de pes que portes setmana darrera setmana, que fins i tot registres variacions de 0,1 grams. Jo realment sempre he pensat que els que fem esport acostumem a tindre un pes bastant estable i que potser dos o tres quilos amunt o avall tampoc té massa incidència. Però vaja, que potser té més importància del que penso.

30 Oct 2025 11:39 #45 per Jorfer (Associat/da)
Chute, el pes en un maratonià es nota, sobre tot a la part final. Un kg de més o de menys a la sortida pot siginificar alguns segons més per km durant tota la marató.
Jo tinc costum de pesar-me una vegada a la setmana, normalment, diumenge, però també et dic que no em privo de res que em vingui de gust, per exemple, fa una estona m'he prés un cafè i un Ferrero Rocher.

31 Oct 2025 08:47 #46 per Chute (Associat/da)
Aquesta ha de ser la filosofia, portar un control però sense que sigui una cosa obsesiva. Al final la preparació ja és prou dura, com per no poder-te permetre un caprici. Afortunadament no som profesionals d'això.

03 Nov 2025 17:27 #47 per Jorfer (Associat/da)
Setmana 12/16
Aquesta setmana he fet 69.73 per un total de 862.27 amb una mitja de 71.888 setmanals.
Pes aquesta setmana he perdut 300 grams grams i estic a 74.8

Setmana tranquil·la amb menys volum i menys intensitat.

Aquesta setmana he fet cinc sessions de córrer i dos de gimnàs.

Aquesta setmana he fet rodatges suaus i un dia amb acceleracions.
L'únic destacable van ser els 30 kms que, per temes familiars, els he avançat al dissabte fent un progressiu en Z2/Z3/Z4 i provant gels i sals de cara a la marató, així com roba.

Durant aquestes properes setmanes ja toca la posada a punt i el tappering. En principi faré la mitja de Vilafranca i algunes tirades més de, fins i tot, 32 kms. Demà, teòricament tinc doble sessió de qualitat amb sèries de 1000 pel matí i de 600 per la tarda. A veure si les puc fer per temes familiars.

Continuem i bona setmana.

"Tus talentos y habilidades irán mejorando con el tiempo, pero para eso has de empezar. "
Martin Luther King, acitivista nordamericà

10 Nov 2025 14:14 #48 per Jorfer (Associat/da)
Setmana 13/16
Aquesta setmana he fet 75.56 per un total de 937.83 amb una mitja de 72.140 setmanals.
Pes aquesta setmana he perdut 100 grams grams i estic a 74.7

Setmana dura a nivell emocional doncs després de molts mesos la meva sogra ens ha deixat i ha trastocat una mica els entrenaments i els ànims, però hem pogut fer bastantes sessions, només m'he saltat una de qualitat.

A nivell de qualitat he fet una sessió de 6x1000 a ritmes controlats al voltant de 4:30, un segon dia 15 acceleracions d'un minut al voltant de 4' i la tirada del diumenge de 32 kms amb 4 blocs controlats a ritme de 4:50 que van sortir més ràpids: 14:26/14:07/14:11/14:27 que em van deixar prou satisfet.

He fet dues sessions de gimnàs i rodatges lents.

La setmana propera aniré a Vilafranca i encara no sé si faré 21, 32 o 36 kms, ja veurem.

Demà doblaré la qualitat fent sessió de matí i tarda. A veure que tal.

"La fuerza no viene de la capacidad física. Proviene de una voluntad indomable. "
Mahatma Gandhi

11 Nov 2025 09:56 #49 per Chute (Associat/da)
Amic Jorfer t’envio una abraçada ben forta. No es fàcil gestionar aquesta situació al mig d’un preparació, i més quan la cosa ja ve de lluny, doncs recordo que ja vas cancel·lar la marató de Madrid pel mateix tema. En fi, descansi en pau.

En quant a la preparació m’has deixat glaçat amb la possible tirada d’aquesta setmana, que podria ser fins a 36km. Aquest diumenge estarem a quinze dies de la marató. Ja se que els ritmes sempre són en la seva majoria tranquils, però són molts quilòmetres. En fi, que l’entrenador és el que sap, però en el meu cas a aquestes alçades de preparació penso més en minimitzar esforços.

Endavant que ja queda molt poc. :thumbup:

11 Nov 2025 21:33 - 11 Nov 2025 21:35 #50 per Dennis Teuling (Associat/da)
Doncs sí, no vull repetir-me, però evidentment jo també t'envio una abraçada ben forta per la mort de la teva sogra.

Respecte a la tirada de 36km, jo abans també era molt contrari, però enguany he vist que fent-la a ritme molt tranquil (en el teu cas mooooooolt tranquil) tampoc crec que sigui perjudicial. Potser si fas uns metres caminant entre mig segur que no et farà cap mal.

De fet... fa anys vaig llegir un llibre (no sé si era de Afredo Varona ¡Filípides Existe! o de Ricardo Ortega De la Milla al Maratón ), i que parlava que el gran entrenador nacional de la selecció nacional de marató (època de Martin Fiz, Abel Antón, etc) els feia fer 36kms a ritme tranquil la setmana abans de la marató!!!

Sempre he pensat que lo pitjor és la Maratest de 30K (a tota hòstia) a falta de 3 setmanes.
(sóc jo el primer que no podia guardar les forces en aquests tests, ho reconec)

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

12 Nov 2025 09:34 #51 per Chute (Associat/da)
Dennis, comparteixo la teva opinió respecte al Maratest. Molta gent feia els 30k a ritme de marató, que a falta de tres setmanes és un esforç monumental. I no contents amb això, fins i tot els darrers quilòmetres acceleraven el ritme per acabar per sota del ritme de marató. Per fer una cursa així has de tindre el cap fred i pensar que estàs entrenant i no competint. Crec que molts ensorraven les seves opcions a la marató aquell dia.

12 Nov 2025 11:11 #52 per Jorfer (Associat/da)
Chute&Dennis moltes gràcies per les vostres paraules.

Doncs ja tinc l'entreno dels diumenges, al final aquest faré 26 i el proper diumenge 32 a quinze dies de la marató, però molts suaus.
La resposta la tindrem el 30/11 a veure si baixo dels 3h10. Si fos així seria la cinquena vegada que ho faig de les meves 67 maratons.

Ahir doble sessió de qualitat amb sèries de 2000 i sèries de 100 i 400 per la tarda. Estic bé. I aquest matí ja he fet 14 kms més, que ens 24 hores he sortit tres vegades. Estic boig :stucktongue :laughing:

16 Nov 2025 19:29 #53 per Jorfer (Associat/da)
Setmana 14/16
Aquesta setmana he fet 83.72 per un total de 1021.55 amb una mitja de 72.967 setmanals.
Pes aquesta setmana he perdut 200 grams grams i estic a 74.5

Setmana on he fet totes les sessions programades, cal tenir disciplina i persistir per a assolir objectius. Sis sessions de córrer i dos de gimnàs.

A nivell de qualitat el dimarts vaig doblar a la sessió matinal vaig fer un 4x2000 a ritme marató 4:30) i per la tarda 4x100+ 4x400 a ritme 4:20. Dijous segon dia de qualitat amb 10x2' a ritme marató amb 2' de recupero.

Avui la tirada l'he fet a la mitja de l'Espirall fent 27 kms en total. He fet un progressiu i he anat còmode. Per la calor i el desnivell de la cursa ha sortit més lent del que volia però estic satisfet igualment.

Ara ja queden dues setmanes de baixada que la feina ja està quasi feta. Suposo que faré sobre 50/60 kms màxim que cal començar a carregar piles.

"No se trata de dónde vienes sino a dónde vas "
Ella Fitzgerald, cantant de jazz d'EEUU

20 Nov 2025 19:42 #54 per Danigoal (Associat/da)

Jorfer va escriure: Setmana 13/16

Setmana dura a nivell emocional doncs després de molts mesos la meva sogra ens ha deixat i ha trastocat una mica els entrenaments i els ànims, però hem pogut fer bastantes sessions, només m'he saltat una de qualitat.

Vaja, em sap greu company, espero que puguis fer bé els últims entrenaments i dies de descans i arribar en bona forma per dedicar-li una bona marató :muscle:

Oferta per a Associats: GoAl Arquitectura

3'21" CCT '13/CCT '15 - 5'51" Sagrada Familia '15 - 19'20" Can Mercader '15
39'48" Clot '13 - 1h28'06" Mediterrani '16 - 3h13'16" Dublin '16

21 Nov 2025 19:20 #55 per Jorfer (Associat/da)
Moltes gràcies Danigoal.
A veure si tot va bé i puc dedidcar-li una bona marató.

23 Nov 2025 19:07 #56 per Jorfer (Associat/da)
Setmana 15/16
Aquesta setmana he fet 71.30 per un total de 1092.855 amb una mitja de 72.856 setmanals.
Pes aquesta setmana he guanyatt 400 grams grams i estic a 74.9

Setmana de cinc sessions de córrer i una de força (m'he saltat una, malamente trat-tra).

A nivell de qualitat el dimarts vaig vaig fer un 6x3' a 5 segons per sota del ritme marató i dijous a pistes vaig fer dos piràmides de 3', 2' i 1' x 2 a ritme marató.

Avui la tirada ha sigut un escalfament i 3x7 kms a ritme marató (4'32"/4'27"/4'28") que m'han deixat prou satisfet. Ja veurem diumenge proper si el cap i el cos responen i els imprevistos són benèvols.

Setmana de tapering, de fiso, de podòloga, de relax...i a córrer.
Ja us explicaré.

"El éxito no llega por casualidad: es trabajo duro, perseverancia, aprendizaje y sacrificio "
Pelé, futbolista brasiler

25 Nov 2025 19:22 #57 per Danigoal (Associat/da)
Som-hi Jorfer! ja ho tens a tocar

Gràcies per compartir la forma d'entrenar, sempre és bo aprendre coses noves (jo a la propera intentaré adaptar el métode Norueg simplificat: treballar umbral però sense fer dobles sessions).

Ja analitzaré les teves setmanes d'entrenaments, l'strava és una mica "xivato" jejejej, però he de dir que si en general podia semblar coherent, m'ha sobtat molt aquest últim rodatge llarg a falta només d'una setmana:
26-27km fent 21km a ritme de marató no és molta "canya" només 7 dies abans? :wonder: em sorpren bastant. La podria entendre 14 dies abans, no sé.

Si tens temps, ens podríes explicar-ho una mica? Gràcies, company :thumbup:

Oferta per a Associats: GoAl Arquitectura

3'21" CCT '13/CCT '15 - 5'51" Sagrada Familia '15 - 19'20" Can Mercader '15
39'48" Clot '13 - 1h28'06" Mediterrani '16 - 3h13'16" Dublin '16

25 Nov 2025 19:30 #58 per estanis13 (Associat/da)
Ànims Jorfer, ja ho tens! Com diu en Dani, és curiós que li hagis fotut tanta canya 7 dies abans de la marató amb l’entrenament tan conservador que fas, però segur que té algun motiu.

A disfrutar de la marató

25 Nov 2025 21:42 #59 per Jorfer (Associat/da)
Doncs a mi també m’ha sorprés molt la programació d’aquest entrenament dur a ser dies vista de la marató. La idea és comprovar els paràmetres que indiquen el nivel de forma: potència, pulsacions, …i
més paràmetres que utilitza l’eina TrainingPeaks que estic començant a entendre i que l’entrenador control.la molt.

He fet molts kms i lents la veritat i, tal com diu l’Estanis ha sigut una preparació conservadora i progresiva, però segons TrainingPeaks ara mateix estic al mateix nivell de forma que al gener/febrer del 2020 Quan vaig fer MMP a Sevilla amb 3h06’54”.

El primer capítul finalitza diumenge i començarà el segon cap a Barcelona. Veurem si si sóc capaç d’aguantar el ritme de 4’30” tota l’estona. La resposta diumenge.

Al que si us dic que he gaudit del camí. A veure si surt tot rodó.👌

Per cert ja tinc dorsal 1393 i som uns 4500 inscrits, que no està gens malament
Per a ser la primera
Edició.

Fins ara i Gràcies pel seguiment i les
Vostres paraules.

26 Nov 2025 10:37 #60 per Chute (Associat/da)
Molta sort amic Jorfer en aquesta nova marató. Era un pla amb molts quilòmetres, però has sigut molt regular setmana darrera setmana. Crec que arribes ben preparat, i tant debò et sorti la marató que esperes, o sinó com sempre dic jo de broma: la culpa serà de l’entrenador. :laughing:

També m’ha sorprès la bona participació d’aquesta marató. Pràcticament es situa just per darrera de les top espanyoles. A veure si fan bé les coses es pot consolidar al calendari.

Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats