I Marató Internacional Elx-Alacant 30/11/2025

I Marató Internacional Elx-Alacant 30/11/2025

21 Ago 2025 20:43 #1 per Jorfer (Associat/da)
Bona tarda a tothom.

Molta gent ja ho sap, però ja fa unes quantes setmanes que estic entrenant amb aquest objectiu.
He triat Alacant per vàries raons: tinc ganes de fer una marató no massificada i a la tardor. Les opcions d'aquesta època properes al pais són València (per mi massificada), Màlaga (la vaig fer l'any passat i molt recomenable) i Donosti (risc climatològic com l'any passat que es va anul·lar per temporal).

Aniré fent petits resums setmanals de les 14 setmanes que queden.
Fins ara porto dotze setmanes de construcció de base, no he parat en tot l'estiu, i en aquest perìode he fet 816 kms.
En aquest període he fet molt temps majoritàriament en Z2 i Z3.

Ara, ja porto una setmana i mitja de les darrera 16 i ja em dono una mica més de canya.
També com rutina tinc una sessió de força al gimnàs i, en breu, afegiré una segona.

La primera setmana especifica he fet 72.66 kms on he fet dos rodatges en Z2 i Z3 una tirada llarga de 27.5 kms i dos dies amb canvis varis.

Als meus anys estic experimentant córrer a partir de la filosofia de Philippe Maffetone on es prioritza el preservar al corredor i sortir de les rutines convencionals de canya, canya i canya... on t'arrisques a les lesions. M'està portant un entrenador online que practica aquest mètode i, estic encantat, doncs cada cop corro més ràpid a les mateixes pulsacions, no em canso i no em lesiono.

Ja us aniré explicant.

Per si voleu veure informació de la maratóaquí teniu l'enllaç_
maratonelchealicante.com/

Com objectiu tinc baixar de 3h10 que als meus 61 anys crec que és una mica ambiciós però provarem a veure fins on arribo si a les 3h20, 3h15 o sub 3h10.

Fins ara.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

21 Ago 2025 23:20 #2 per RUNandWINE (Associat/da)
Jorfer, estaré atent al fil, sempre és un estímul aprendre dels millors.
816 km amb la calorada que hem tingut té un mèrit enorme, i començar amb una tirada de 27,5 kms la primera setmana…sense paraules.
Suposo que també faràs la marató de Barcelona. A quina preveus millor marca? Perqurè si a Elx busques un sub 3h10 i Barcelona encara ha d’anar millor jo estic per muntar un club de fans .

22 Ago 2025 00:36 #3 per Dennis Teuling (Associat/da)
Vinga jorfer!!!!

La Marató d'Elx!
Pinta bé.

Et seguirem, no físicament, però al menys virtualment!

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

23 Ago 2025 13:38 #4 per Jorfer (Associat/da)
RUNandWINE gràcies per les teves paraules però per això de les maratons no n'hi ha més secret que entrenar amb seny i perseverança confiant en les teves possibilitats segons el teu estat físic, emocional i psicològic de l'època en que prepares una marató.

Jo ara em jubilo i, espero que el treure'm l'estrés laboral m'ajudarà a rendir més i millor atlèticament. Ja veurem.
Aquesta temporada prepararé també Bcn, de fet ja estic apuntat des de fa uns mesos i, serà el segon intent de baixar de les 3h10. Ja veurem si ho faig en una, en dos o en cap.

Dennis, si vols acompanyar-me físicament ja saps que encantat de la vida que tu ets una de les meves llebres favorites i ho saps. :hearteyes: :stucktongue

24 Ago 2025 20:11 #5 per Jorfer (Associat/da)
Setmana 2/16 finiquitada.
Aquesta setmana he fet 71.83 i porto en aquestes dues primeres setmanes 144,49.
Pes estic en 76.2 i la idea és arribar a la marató al voltant de 73.

Aquesta setmana he fet cinc entrenaments específics on destaco la tirada d'avui de 25.5 kms en companyia de Keimy on hem fet 6 kms de 1000 al voltant de 4:30 i han sortit.

He fet dos rodatges suaus en Z2 i Z3 i després dos dies un amb sèries de 400 metres i l'altre amb acceleleracions.

Aquesta propera setmana tindré diumenge una de les tres competicions que faré abans de la marató per a veure com estic que és la Cursa de Festa Major de Ripollet on intentaré fer un sub 45 (l'any passat vaig fer un 45:19 i crec que estic un pelin millor) a veure si el temps acompanya.

Bona setmana!!

26 Ago 2025 16:48 #6 per fandes (Associat/da)
Un altre subscrit a aquest fil. Sempre és bonic i a la vegada trepidant participar en la primera edició d'algun esdeveniment. Així que espero que per tu i pel futur d'aquesta prova, el 30 de Novembre sigui una gran celebració!

M'encanten les curses que uneixen poblacions. Així que sens dubte serà apassionant. Aviam aquest perfil on hauràs d'aplicar la teva experiència i l'estudi de la forma assolida durant la preparació per treure-li el màxim profit possible i que sumi més que resti.

Molts encerts en aquestes setmanes Jorfer!

29 Ago 2025 18:16 #7 per Danigoal (Associat/da)
Molt bona base previa i bones primeres setmanes.
Segur que amb la millora progresiva de temperatura i estat físic, conduiran a una gran millora :thumbup: :great:

Caram amb la comunitat Valenciana, una marató per provincia. A veure com funciona amb la de València al damunt.
M'agrada el concepte de barrejar un trajecte lineal amb dues parts (inici i final) de recòrrer cada una de les ciutats
10km per Elx - 20km d'unió i 12km per Alacant. a més, he vis el perfil i hi ha una mica de baixadeta a la part lineal, cosa que ajudarà una mica.

Oferta per a Associats: GoAl Arquitectura

3'21" CCT '13/CCT '15 - 5'51" Sagrada Familia '15 - 19'20" Can Mercader '15
39'48" Clot '13 - 1h28'06" Mediterrani '16 - 3h13'16" Dublin '16

01 Set 2025 18:15 - 07 Set 2025 19:22 #8 per Jorfer (Associat/da)
Fandes&Danigoal gràcies pel vostre seguiment.

Setmana 3/16
Aquesta setmana he fet 68.16 per un total de 212.65 amb una mitja de 70.88 setmanals.
Pes aquesta setmana he baixat un kg i ja estic a 75.2.

Aquesta setmana he fet una sessió de gimnàs, la cursa de Ripollet i quatre dies més de rodatges inclosos un amb sèries de 300 metres a nivell d'umbral de lactat (ara en 4:35/36) i altre amb acceleracions.

I en quan ha Ripollet ha anat pitjor del que volia,,,això si, he mantingut el ritme tota la cursa (22:47/22:49) per una mitja de 4:36, curiosament el ritme de l'umbral de lactat actual. No vull buscar excuses però he anat tocat de gola per algun aire acondicionat que m'ha fet mal. De totes formes ja sé on estic.

Aquesta setmana, ara que estic jubilat, afegiré una segona sessió de gimnàs setmanal per a millorar la força i flexibilitat. Diuen que treballar la força és bàsic per a evitar lesions, assimilar millor els entrenaments i millorar l'economia de carrera. A veure si a mig/llarg termini ho noto.

Continuem i bona setmana.

"La millor forma de predir el futur és crear-lo"
Abraham Lincoln

07 Set 2025 19:32 - 07 Set 2025 19:33 #9 per Jorfer (Associat/da)
Setmana 4/16
Aquesta setmana he fet 58.09 per un total de 270.74.65 amb una mitja de 67.685 setmanals.
Pes aquesta setmana he pujat 0.1 gramsi estic a 75.3.

Per mi aquesta setmana, ha sigut molt especial, doncs m'he jubilat oficialment i, això no sé com em repercutirà anímica i emocionalment. Espero que en positiu i el fet de viure sense mirar tant el rellotge m'ajudi a descansar i a millorar la qualitat de l'entrenament no visible com el descans, l'alimentació, l'espiritualitat...

Amb el meu nou estat "laboral" he començat a fer dues sessions de força al gimnàs de forma dirigida on treballo bàsicament la flexibilitat, la força en general, l'equiibri i zona abdominal i musculatura que incideix en la mecànica del córrer. A veure com ho assimilo.

Estic fent la rutina de tres setmanes de càrrega i una de recuperació, que ha sigut aquesta on he baixat el volum considerablement. Les tres properes ja toquen apropar-me els 75/80 kms.

Aquesta setmana han sigut rodatges i només un dia he fet acceleracions que no em van sortir doncs 10 hores abans havia anat al gimnàs i tenia les cames cansades. Ho hauré de controlar.

"Si treballes en allò que t¡agrada i t'apassiona, no necessites una empenta. La teva visió serà el teu impuls"
Steve Jobs

07 Set 2025 22:23 #10 per aurelian (Associat/da)
Enhorabuena por tu jubilación jorfer, a disfrutar de esta nueva etapa. Por supuesto que también seguiré este hilo.

10000: 38:43 - Sant Antoni 02.2016
Mitja: 1:23:49 - Oxford Half Marathon, 10.2018
Marató: 2:56:26 - Maratona di Pisa, 12.2018

strava

10 Set 2025 11:17 #11 per Jorfer (Associat/da)
Gràcies Aurelian.

14 Set 2025 18:43 #12 per Jorfer (Associat/da)
Setmana 5/16
Aquesta setmana he fet 75.08 per un total de 345.82 amb una mitja de 69.164 setmanals.
Pes aquesta setmana he baixat 0.1 grams i estic a 75.2.

Setmana 1 de 3 on estaré entorn als 75 kms i dues sessions de gimnàs setmanals.
Aquest cicle el remataré amb la participació a la MMCosta Maresme, encara no tin clar si la faré competitiva o com tirada. Ja veurem.

De qualitat he fet dos dies en un primer he treballat 6x3' forts amb tres de recuperació i el segon dia rodatges amb acceleracions. Per últim avui he fet una tirada llarga amb tres blocs de 5 kms a un ritme entre 5'05" i ´5'10" (5.05/02/09) per afer més de 27kms.

"Es un hombre sabio aquel que no se entristece por las cosas que no tiene, sino que se regocija por las que tiene"
Epitecto

15 Set 2025 17:03 #13 per RUNandWINE (Associat/da)
Jorfer, tirada de més de 27 kms a la setmana 5? 🤪 Què faràs a la setmana 13? Una ultra? 😂
Aquestes kilometrades amb aquesta calor tenen molt de mèrit, quan baixin les temperatures volaràs 👍

17 Set 2025 15:40 #14 per Jorfer (Associat/da)

RUNandWINE va escriure: Jorfer, tirada de més de 27 kms a la setmana 5? 🤪 Què faràs a la setmana 13? Una ultra? 😂
Aquestes kilometrades amb aquesta calor tenen molt de mèrit, quan baixin les temperatures volaràs 👍

Suposo que faré alguna fins a 32 o potser 34.
I tant de bo que baixin les temepratures, a veure si tota la feina que porto val la pena.

23 Set 2025 10:57 #15 per Jorfer (Associat/da)
Setmana 6/16
Aquesta setmana he fet 77.57 per un total de 423.39 amb una mitja de 70.565 setmanals.
Pes aquesta setmana he baixat 0.7 grams i estic a 74.5.

Setmana 2 de 3 on estic entorn als 75 kms i dues sessions de gimnàs setmanals.
Aquest cicle el remataré amb la participació a la MMCosta Maresme, encara no tin clar si la faré competitiva o com tirada. Ja veurem.

De qualitat he fet dos dies en un primer he treballat 8x6' a ritme d'umbral de lactat aprox 4'35" i el segon dia rodatge amb 5 repeticions de 4' per sota de ritme d'umbral. I diumenge amb tirada llarga amb cinc milles intercalades a ritme d'umbral també. Encara queda molt però intueixo que sortiré al voltant de 4'30" per veure si sóc capaç d'apropar-me a les 3h10.

"La vida no es siempre una cuestión de tener buenas cartas, sino, a veces, de jugar bien una mala mano"
Jack London

23 Set 2025 18:27 #16 per Dennis Teuling (Associat/da)
Pinta tot molt bé Jorfer !

Sub 3h10 és un OBJECTIU amb majúscules!!

Ja has mirat a quina marca correspon per una persona de p.e 30 anys?

24 Set 2025 17:59 #17 per Jorfer (Associat/da)
Gràcies Dennis.:kissheart:
Aquest diumenge intentaré fer el primer test seriós a veure com estic i com em sento fent la mitja a ritme de 4'30".

Això de les equivalències, on es mira?

26 Set 2025 10:30 #18 per fandes (Associat/da)
Jo ho miro amb aquesta calculadora Jorfer.

I segons la puntuació World Athletics de 2022, equivaldria a un magnífic 2h34m56.70s (el 3h10m). Així que bruuutal!

26 Set 2025 18:11 #19 per Dennis Teuling (Associat/da)
Gràcies fandes!!

Comences molt d'hora en sentir-te gran, ehh :whistle:

Doncs ja veus que amb el 3h14 de l'any passat amb 60 anys ja va fer un tiempasso

26 Set 2025 19:58 #20 per Jorfer (Associat/da)
No conneixia aquesta eina.
Moltes gràcies Fandes i Dennis. :stucktongue

Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats