Taula "Filosofía i valors". CoRReDoRS.CaT 2021. Què volem ser?

Taula "Filosofía i valors". CoRReDoRS.CaT 2021. Què volem ser?

12 Oct 2021 19:17 #1 per Barceruel (Associat/da)
Obro aquest primer fil per poder començar a reflexionar conjuntament sobre el què volem que sigui la nostra associació en els pròxims anys. En els propers dies obrirem altres temes més concrets, on parlar més de propostes concretes, però també és necessari que ens plantejem l'essència mateixa de Corredors.Cat.

Vam nèixer com a continuació d'un fòrum d'internet, 10 de 1000, i inicialment la nostra gran força va estar a la web i més en concret al nostre fòrum. De seguida, l'associació va començar a organitzar un munt d'esdeveniments: Curses, iniciatives solidàries, reptes... En els últims anys, tot i que s'han continuat realitzant la majoría d'aquestes activitats (i s'han iniciat algunes de noves), la nostra associació ha près una especial rellevança per la seva tasca de llebres a moltes de les curses del calendari. En resum, som una associació que ha anat evolucionant, però amb la sensació que hem perdut la proximitat entre els associats que hi havia a l'origen (som molts més i s'han creat molts grups, i això ho fa més complicat, per suposat) i que aquesta evolució ha anat sorgint d'una forma poc estructurada.

Per saber què volem fer, primer hem de decidir què volem ser. Qui comença? ;) ;)

2h59'43" (Donosti 2016) - 1h22'31" (Prat 2014) - 37'00" (Prat 2013)

FB: Víctor Millán || TW i IG: @barceruel

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

12 Oct 2021 20:18 #2 per Jorfer (Associat/da)
Suposo que la idea que tenim de l'associació ideal costarà trobar-la i tindrem tantes com persones la formem.

Un dels trets d'identitat que ens caracteritza i que crec que s´hauria de mantenir i/o millorar és l'altruisme, l'ajut solidari, el compartir pel plaer de compartir, el continuar sent un punt de trobada de les persones que corren en solitari i volen socialitzar-se no només darrera d'una pantalla si no també mirant els ulls.

M'agradaria més presencialitat i menys virtualitat (encara que sembla que vagi contracorrent), iniciatives com els entrenos dels dissabtes o les birres són bones iniciatives.

Ja aniré pensant...i ja he trencat el gel.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

12 Oct 2021 20:42 #3 per fandes (Associat/da)
Que difícil i que fàcil em sembla alhora encara una primera aproximació a aquesta pregunta!

M'agradaria que Corredors.cat...
· Fos una associació més arraigada en el territori, que el .Cat soni encara més fort!
· Que la gent que duu molts anys li segueixi veient molts motius per seguir-hi pertanyent.
· Poder plantejar viatges, escapades atlètiques plegats (segur que es fan, però soc jo que em despisto!)
· Que els nous associats es trobin acollits, sapiguen on o a qui poder dirigir-se i sobretot aportin moltes idees.
· Poder aportar el meu granet de sorra a que aquests quatre punts previs no sols siguin utopies, sinó realitats.

Amb moltes ganes de llegir-vos!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

12 Oct 2021 20:56 #4 per xevifisio (Associat/da)
Bones, jo em vaig fer de corredors.cat perquè en una cursa per bcn (soc de Girona) vaig veure una gent vestida amb camiseta taronja que semblava que sabien el que feien i a mes se'ls veia molt feliços.
Al arribar a casa i buscar per internet vaig descobrir un forum increible on podia parlar del que m'agradava, aprendre, descobrir curses, plans d'entreno,...
M'agradaria que corredors.cat segueixi essent això, un lloc on qui es nou en aquest mon si senti a gust i acompanyat.
Està molt be la presencialitat de la que parla en Jorfer, però al estar lluny de la Capital, per mi la virtualitat és super important.
Per descomptat, fandes, el .Cat vull que creixi i les altres coses que dius tirin endavant.
Desitjant que entre tots aclarim el que volem ser. Salut i kms!!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

31 Oct 2021 13:27 #5 per Josep58 (Associat/da)
Veig i llegeixo el títol de la taula "Filosofia i valors" i em pregunto que ens ha canviat m'atreveixo a dir i perdoneu l'atreviment, començat per mi mateix, per aquesta percepció de que hi ha alguna "cosa" que s'escapa.

Tot el que heu descrit és el que teníem i no soc capaç de torbar la clau de volta que ens porti a ser novament un referent en l'atletisme popular i socialment molt més actius del que ara ho som.

Es ben cert que la pandèmia no ens ho ha posat fàcil, però deu n'hi do, les trobades virtuals, els clínics virtuals fets, ..., i moltes coses que m'oblido, van fer que l'associació estigues ben viva.

Segurament persones d'una generació diferent a la meva i no vull que s'entengui com un passar pilota, ens puguin ajudar i ser més rics del que ara mateix soc capaç d'aportar.

La recuperació es possible, amb sort, paciència i temps

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

22 Nov 2021 20:31 #6 per Josep58 (Associat/da)
Hola,

Entro al fil per animar-vos a aportar idees per la taula de debat "Filosofia i valors" d'aquest proper dissabte.

Donant un cop d'ull als resultats de l'enquesta i en relació a aquesta taula refresco dues conclusions una negativa i una positiva, tot demanant-vos que sobre aquestes o altres relacionades n'expresseu el que ens penseu en llibertat

- Es percep una falta d’orgull correcat respecte al que hi havia als inicis de l’associació Perquè creieu que s'ha donat aquesta pérdua
- La majoria dels enquestats son partícips dels valors de l'associació. A qui us demanaria que expresseu quins son per vosaltres els valors de l'associació.

Us esperem a la trobada del dissabte per parlar-ne d'aquests i altres aspectes relacionats amb aquesta taula i els que no pugueu acompanyar-vos, us demano 5 minuts de pensar i el temps que necessiteu per escriure.

La recuperació es possible, amb sort, paciència i temps

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

22 Nov 2021 20:54 #7 per No Surrender (Associat/da)
Hello!
Quina gran iniciativa. Dissabte tinc un examen i no podré assistir :cry:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

23 Nov 2021 16:52 #8 per fandes (Associat/da)
Potser la taula que ens marcarà més clarament el camí de l'associació. I és que és difícil saber quines accions concretes ens interessen fer si no sabem cap a on anem. Segur que surten molt bones idees (com les que ja esteu volcant aquí), així que encara que no pugueu anar com la No Surrender (et trobarem a faltar) deixeu-nos les vostres idees per aquí.

Ens veiem aquest dissabte 27!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

24 Nov 2021 17:55 #9 per profe (Associat/da)
M'agradaria ser-hi a més d'una taula. Però com cal triar, m'estimo més anar als temes de fons.
Si Déu vol, ens veiem proper dissabte!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

25 Nov 2021 15:28 - 25 Nov 2021 15:29 #10 per Barceruel (Associat/da)
Com que jo hi seré a la taula de desenvolupament tecnològic, aniré passant per tots els fils de les altres taules per donar la meva opinió i idees.

Començo per aquesta que, com diu en Profe i altres companys, és la que va al fons de la qüestió.

Faig cita de l'artícle 1 dels nostres estatuts i poso en negreta allò que marca la nostra "Filosofía i valors":

L’Associació Esportiva Corredors.Cat, constituïda en data 20 de gener de 2007, com a club esportiu de
règim general, és una associació privada amb personalitat jurídica i capacitat d’obrar i d’actuar i sense
ànim de lucre
, formada per persones físiques, els objectius bàsics de la qual són el foment, el
desenvolupament i la pràctica continuada de l’activitat física i esportiva
. Aquesta entitat esportiva es
constitueix per temps indefinit iniciant les seves activitats en el moment de la seva constitució i
s’estableix fonamentalment entre persones que s’entenen en català i usen internet com a mitjà de
comunicació
.
L’activitat esportiva principal de l’entitat és de caràcter de lleure, sense participar en competicions
organitzades per les federacions esportives
.


A banda de formalismes, està clar que Corredors té al seu ADN altres valors com la solidaritat, el companyerisme, l'esportivitat... que no crec que calgui recollir-los a nivell estatutari però que tots tenim molt present que ens representen. El meu resum de tot aixó ja ho vaig escriure fa un temps, però el comparteixo aqui: "SER CORRECAT" per Barceruel

2h59'43" (Donosti 2016) - 1h22'31" (Prat 2014) - 37'00" (Prat 2013)

FB: Víctor Millán || TW i IG: @barceruel

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

25 Nov 2021 16:06 #11 per profe (Associat/da)

Barceruel va escriure: A banda de formalismes, està clar que Corredors té al seu ADN altres valors com la solidaritat, el companyerisme, l'esportivitat... que no crec que calgui recollir-los a nivell estatutari però que tots tenim molt present que ens representen. El meu resum de tot aixó ja ho vaig escriure fa un temps, però el comparteixo aqui: "SER CORRECAT" per Barceruel


:clap:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

25 Nov 2021 16:19 #12 per profe (Associat/da)

xevifisio va escriure: sabien el que feien i a mes se'ls veia molt feliços.


Això és fonamental.
Vindrà gent nova i canviaran les activitats i la manera de fer-les, però mentre conservem aquest esperit, aquest bon rotllo, CoRReDoRS.CaT continuarà tenint el "ganxo" que ha tingut des del principi.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

25 Nov 2021 19:47 #13 per DIEGOLH (Visitant)
A mi també m'agradaria ser a aquesta taula.
Penso com el Jorfer. Hem de fer més presencialitat, i hem de fer més territori.
La tasca que s'esta fent des de la Junta amb trobades com corre a Ca... O les birres són molt bones, però potser hem de tornar a recuperar l'esperit que hi havia fa anys dels diferents grups...
I que consti que es una crítica constructiva, per que jo he sigut el primer que ha deixat d'anar a aquests grups...
Tinc ganes de parlar de Corredors.cat.... Tinc ganes de colaborar amb el poc temps que tinc...
El dissabte ho parlem entre tots i totes...
Segur que treiem grans idees.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

26 Nov 2021 12:36 #14 per XaviCht (Associat/da)
Em sap greu no poder venir demà.
Volia remarcar dues coses. La primera, que m'identifico totalment amb aquesta frase del xavifisio:

xevifisio va escriure: .. un lloc on qui es nou en aquest mon si senti a gust i acompanyat


No només qui es nou, sinó també qui és lent, qui és gran, qui és jove. Per a mi la gran virtud de corredors.cat és que quadra amb tot el que descriu en barceruel a "SER CORRECAT", sí, però a més et sents com a casa des del primer moment amb gent que és molt diferent amb tu per nivell, edat, o qualsevol altra cosa.

23' 12" - 5 km La Sansi Viladecans 2016
43' 59" - 10 km Cursa dels Nassos 2019
1h 37' 32" - Mitja de Barcelona 2020
3h 49' 29" - Marató de Venècia 2018

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

26 Nov 2021 20:13 #15 per rularo86 (Associat/da)
Bones,
Tal com diu en XaviCht, en aquesta associació s'accepta gent de totes les edats i nivells. Es més, en competicions per equips, com les 24 hores, en cap cas es descarta cap persona pel seu ritme. Potser, a les curses o activitats organitzades per l'associació podríem
recalcar més aquest aspecte i el de poder ajudar a gent fent de llebres o voluntariat. Es podría posar una taula amb informació al respecte.

1000: 0:03'21" (1000 socials - 18/06/2022).
5000: 0:19'59" (XXIII Cursa de Poble-sec - 17/07/2022).
10000: 0:41'17'' (Córrer per córrer - 13/11/2022).
21097: 1:32'08" (XXXV Mitja Marató del Vendrell - 30/10/2022).
42195: 3:42'51" (Marató Barcelona - 07/11/2021).

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

27 Nov 2021 11:42 #16 per korfbaler (Associat/da)
Per una celebració familiar no podré ser-hi, però si voldria deixar els meus comentaris ....
No sabia be si possar-ho al fil del Area Social o en aquest. Ho escric aquí i si ho creieu oportú, ho modifiqueu.

Corredors.cat va començar com una Associació oberta on, en aquell moment, l'extructura associativa a nivell de l'atletisme popular, era molt minsa. Les corredores i els corredors populars veien a Corredors com una associació que els hi donava informació, hi havia bon rotllo (casi sempre, jejejeje), i s'organitzaven entrenaments per preparar una Marató, entre d'altres coses.
El temps ha fet que botigues d'esports, grups d'amics, clubs, hagin desenvolupat noves estructures pròpies, deixant de banda la web i el foro de Corredors con un punt d'informació de referència. Les noves tecnologies també han provocat que la comunicació entre associats s'hagi desviat cap a altres xarxes.

La meva proposta va per intentar establir vincles amb diferents grups d'entrenament (de Corredors ja van sorgir alguns). No se si d'entrada poder començar amb un de cada ciutat "gran", i poder oferir .... coses noves o diferents.
Potser dins aquestes coses noves entraria la segona proposta, que seria establir vincles amb atletes d'èlit. Vist actualment, son aquests i aquestes els que poden "provocar" que la gent es mogui i es desplaci. Crear i proposar entrenaments, trobades, amb associats i amb aquests grups "amics".

No se si m'he expresat be .....

La voluntat pot modificar al nostre favor les circumstàncies

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

27 Nov 2021 14:22 - 27 Nov 2021 14:23 #17 per profe (Associat/da)
Korfbaler, t’has expresat molt bé.
Tindrem en compte aquestes aportacions teves.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

27 Nov 2021 20:00 #18 per tonivet (Associat/da)
Molt interesant aquesta taula. Ha servit per saber qui som o si mes no qui volem ser. Ara caldra saber el que n'opina la resta de corredors que no son de l'associació i potser també ls resta d'associats

Please Entra or Crear compte to join the conversation.