Taula “Continguts web i xarxes”. CoRReDoRS.CaT 2021: Què volem ser?

Taula “Continguts web i xarxes”. CoRReDoRS.CaT 2021: Què volem ser?

30 Oct 2021 08:51 #1 per Barceruel (Associat/da)
La web, el fòrum, les xarxes... totes les eines, per bones que siguin, perden la seva funció si no les omplim de contingut. Aquest és un àmbit on, si aconseguim crear un grup de treball ampli i ben coordinat, tenim molt a millorar.

El primer pas, potser el més important, ja l'heu fet: A l'enquesta, aquesta àrea va ser on més correcats vau mostrar-vos disposats a col·laborar. Si tenim la gent i tenim les eines, pensem en què volem fer i com ho farem perquè hi hagi una continuïtat en la publicació de continguts.

Notícies, articles, entrevistes, unificació de les "línies editorials" dels diferents "community managers" que gestionen les xarxes oficials de l'associació, dinamització del fòrum...

Tenim molts associats/des que escriuen als seus blogs, grans instagramers, gent molt activa a facebook o twitter. Aprofitem tot aquest potencial i posem al servei de l'associació només una miqueta del nostre temps. Si sumem moltes miquetes, si els continguts no recauen sempre en els mateixos, segur que omplirem de vida la nostra web i les nostres xarxes. T'hi apuntes? ;)

2h59'43" (Donosti 2016) - 1h22'31" (Prat 2014) - 37'00" (Prat 2013)

FB: Víctor Millán || TW i IG: @barceruel

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

30 Oct 2021 12:55 #2 per Josep58 (Associat/da)
Barceruel, ho has descrit perfectament, la suma de molt poc pot fer molt :thumbup:

Tots sabem que l'ús de les xarxes socials ha tret protagonisme a la web, abans entraves i et faltava temps per poder estar al cas de tots els fils que s'havien obert i que estaven actius.

Avui mateix mirava i no esta obert el fil de la Cursa de RAC1 de demà a Badalona, fa un temps això era impensable. Sóc el primer que he deixat de fer ús de la web amb l'assiduïtat d'abans, no tenir el fil obert et porta a no crear "caliu", fer barquetes, parlar de ritmes, el post de la cursa ( les nostres nostrades ST) i ja no dic perquè pot ser no correspon a una cursa de poca distància, ho pot ser si, a fer cròniques en les que compartíem allò que havíem "sentit" experimentat i parlar de properes curses i objectius.

No deixem que l'ús de la web sigui cada cop més residual, ús de les xarxes si, per descomptat, però jo personalment em resisteixo a dejar-la morir.

Acabo, amb poc de molts segur que podem tornar a donar més activitat a la web i jo el primer em proposo canviar l'hàbit i tornar a "fer web"

La recuperació es possible, amb sort, paciència i temps

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

30 Oct 2021 21:21 #3 per tonivet (Associat/da)
Bona tarda a tots,

Es ben cert aixo que dieu, tots en major o menor mesura seguim a les xarxes pero em desviat la nostra atenció cap altres medis.
Jo mateix desde fa mesos col.laboro en una página de Facebook de maratons i em dedico a recordar els aniversaris de maratonians mitics. A partir d'ara (si m'en surto amb les fotos) ho anire posant per aqui ?

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

31 Oct 2021 11:25 #4 per Dennis Teuling (Associat/da)
Potser perquè començo a ser vell, però crec que la multitud d'opcions fa que un ja no sap on mirar.

Jo preferiria que només existeixi aquest fòrum i oblidar-nos de Facebook, Instagram, Twitter..
Però és clar que els joves justament prefereixen Instagram, etc..

El que sí es segur, que ha quedat clar que quan més possibilitats hi ha per comunicar-nos, menys ens comuniquem :grrr: :grrr:

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

31 Oct 2021 13:15 #5 per Josep58 (Associat/da)
Dennis, comparteixo part del que dius, de fet en el meu post anterior parlava de que la web no està tant activa, tot i que l'enquesta mostra que es el mitjà que diuen els associats que trien per comunicar-se. Sigui com sigui les dades objectives d'activitat a la web no diuen el mateix :wonder:

La qüestió es que comunicar-nos crec que s'està fent bé, prova d'això són els +11.000 seguidors a twitter, però personalment jo la defineixo com una comunicació externa, necessària cert perquè a la fi ens dóna a conèixer, però si no tenim increment d'associats, es un coneixement estèril.

És a nivell intern, on tenim dificultats, al meu parer no esta generant- motivant el continuar fent allò que de manera més nombrosa compartíem

La recuperació es possible, amb sort, paciència i temps

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

05 Nov 2021 20:07 #6 per Barceruel (Associat/da)

tonivet va escriure: Bona tarda a tots,

Es ben cert aixo que dieu, tots en major o menor mesura seguim a les xarxes pero em desviat la nostra atenció cap altres medis.
Jo mateix desde fa mesos col.laboro en una página de Facebook de maratons i em dedico a recordar els aniversaris de maratonians mitics. A partir d'ara (si m'en surto amb les fotos) ho anire posant per aqui ?


Aquest és un boníssim exemple del que podem aportar des de Corredors a continguts d'atletisme popular (i no popular). Ja he vist que vas obrint fils d'aniversaris. Arribat el moment (després de la jornada presencial) ja ho organitzarem, però aquest és el tipus de contingut que potser necessitaría una categoría propia a la pestanya "quiosc" de ja web, perquè quedi més ben organitzat i un únic fil on compartir les noves entrades i poder comentar-les. Gràcies, Toni!! :clap: :clap: :clap:

2h59'43" (Donosti 2016) - 1h22'31" (Prat 2014) - 37'00" (Prat 2013)

FB: Víctor Millán || TW i IG: @barceruel

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

06 Nov 2021 13:54 #7 per Jorfer (Associat/da)
Doncs jo crec que el mitjà tecnològic que utilitzem tothom i tenim més a mà és el mòbil, realitat irrefutable.

Per a obrir ig, tw, fb, telegram o el washapp cliquem una imatge i ja està, en canvi per a entrar a la web, cal buscar la web al navegador i obrir la pàgina,....resumint el procés és més llarg i, només tenim més paciència els més vells o nostàlgics...

Jo crec que una app on es pugui concentrar el màxim d'info ens podria ajudar.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

09 Nov 2021 02:09 #8 per andreugg (Associat/da)
A vera pot ser no acabo d'entendre la resposta jofer tant una web com una aplicació poden ser les dues igual de tedioses i complexes.

Un pot tenir una web desenvolupada amb els items bàsics i navegar per dins seu, cosa que una aplicació per a telèfon mòbil avui en dia és una carrera infinita, primer suposo que obrir per Android i iOS això ja implica tenir una mateixa estructura que funcioni en tots dos sistemes. Definir rang de versions del sistema on pugui ser compatible.

Cert en web podem dir que si tens certes coses en jQuery o altres sistemes pot ser la web en certs mòbils no funcionara i que si tens un navegador X no funcioni però en general serà menys complex perquè funcioni un disseny web que una APP.

Partint d'aquest punt de vista que tinc jo i que entenc que no sigui compartit el que jo crec és que el disseny de la web ha de tenir un esquema on gent sense un gran coneixement del que hi ha es situí. "si una persona diu que per arribar a la secciono X arriba abans pel google que dins teu es un fracàs teu".

I retornant al nostre tema, crec que concentrar aquesta info en una web desenvolupada i pensada perquè pugui ser vista amb mòbils és més plausible. Però reitero es una opinió i la veritat he tingut por de fer aquest post perquè entenc que es molt de rotllo i segur no s'entendrà res del que dic sorry.

10k - Cursa Moritz Sant Antoni (2024) 00:47:18
21k - La Mitja (2024) - 1:43:46
42k - Marató Barcelona (2024) 3:51:20

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

09 Nov 2021 12:00 #9 per Jorfer (Associat/da)
Andreugg si que t'entenc suposo que es tema tecnològic.
Jo d'això no domino gens.

Els que domineu aquest camp sou els que podeu orientar en la millor opció.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

09 Nov 2021 23:15 #10 per Barceruel (Associat/da)
Andreugg, no t’has de disculpar de res. Aquests fils estan pensats precisament per a aixó, perquè dieu la vostra i debatim. A més, em semblen molt interessants les teves reflexions. El día 27 es tracta que els que domineu més d’aquests temes ho parleu en persona per sentar les bases cap a on anar en aquest camp. A mi també se m’escapa força.

2h59'43" (Donosti 2016) - 1h22'31" (Prat 2014) - 37'00" (Prat 2013)

FB: Víctor Millán || TW i IG: @barceruel

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

09 Nov 2021 23:20 #11 per xevifisio (Associat/da)
Andreugg, jo t'entenc a mitges, però això és bona senyal, ja que soc molt poc tecnologic i per tant amb gent com tu, que hi enteneu, segur que es pot trobar una sol.lució!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

23 Nov 2021 08:19 #12 per jaumep (Associat/da)
Companys, apunteu-vos a la taula de "Continguts web i xarxes" de la Jornada d'aquest dissabte per tal de poder debatre, compartir i aportar idees. :muscle: :checkflag:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

23 Nov 2021 16:39 #13 per fandes (Associat/da)
Una taula superinteressant! Com connectar-nos entre nosaltres quan no som junts presencialment i com ens mostrem cap a l'exterior. Segur que surten molt bones idees (com les que ja esteu volcant aquí).

Ens veiem aquest dissabte 27!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

25 Nov 2021 13:43 - 25 Nov 2021 13:44 #14 per Xeix (Associat/da)

Xeix va escriure: No podré assistir per altres compromisos.

A banda de l'eina el problema més gran és farcir-la de contingut, el que fa que una web tingui vida i noves visites és trobar informació. Quan no havia xarxes socials, el nostre fòrum ho era i era el pal de paller de l'associació, quedavem per les curses, es preguntàven dubtes, etc... si l'eina que s'utilitzi no respon a les necessitats d'informació, no tindrà èxit. Més que informàtics cal grups que aportin informació rellevant, si aquesta és interessant per la gent, en faran us, si no, no serveix de res.

Suposo que a banda del boca orella d'amics, per trobar CoRReDoRS.CaT vau fer cerques d'informació per qualsevol motiu relacionat, amb els dubtes de novells. Jo vaig començar amb l'Atleta, d'aquí a 10de1000 i la resta ja la sabeu :whistle: ara per motius de pes :sick: duc temps sense fer curses corrent, he canviat la velocitat pel plaer de la muntanya d'on no m'havia allunyat mai. Tornaré a córrer però asfalt em sembla que ben poc.


Cito la meva resposta a : Taula “Desenvolupament tecnològic”. CoRReDoRS.CaT 2021: Què volem ser?, perquè està a cavall d'ambdues taules

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

25 Nov 2021 14:50 #15 per jaumep (Associat/da)
Gràcies per la teva aportació Xeix. Precisament un dels motius principals d'aquesta taula, es reflexionar sobre quin paper em de donar a les diferent xarxes de comunicació de les que disposem avui dia i com donar-li un contingut que sigui del interès del associats.
D'altra banda, recordar-te que dins de Corredors.cat també hi ha molts corredors de muntanya que la gaudim sense gaire necessitat de mirar cronometres i si molt GPS. Tots hi tenim cabuda!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

25 Nov 2021 17:57 #16 per squash (Associat/da)

Xeix va escriure:
A banda de l'eina el problema més gran és farcir-la de contingut, el que fa que una web tingui vida i noves visites és trobar informació. Quan no havia xarxes socials, el nostre fòrum ho era i era el pal de paller de l'associació, quedavem per les curses, es preguntàven dubtes, etc... si l'eina que s'utilitzi no respon a les necessitats d'informació, no tindrà èxit. Més que informàtics cal grups que aportin informació rellevant, si aquesta és interessant per la gent, en faran us, si no, no serveix de res.


Em sembla la clau, la base del contingut que es generi. Caldria encertar-la.


Fins ara.

Jordi



Please Entra or Crear compte to join the conversation.

26 Nov 2021 19:30 #17 per gorka (Associat/da)
Desgraciadamenmt no podré assistir a la jornada de debat: el darrer dissabte de novembre tinc un esdeveniment anual fixe que em té ocupat tot el dia.
Però hi ha un tema al que estic donant voltes des de fa dies i, de fet, no és una invenció meva: ho és de tots els grans mitjans transmèdia.
Partint de que la pàgina web-fòrum és un entorn poc atractiu en els temps que corren. No em refereixo a la nostra pàgina web que és la més sexy del món:heart: , en refereixo al web-fòrum en general. Quan hi entres si hi ha informació i debat del tema que cerques és extremadament interessant, però com hi arribes si no la conèixes?
Per contra les xarxes socials són extremadament populars (Twitter, Instagram, Facebook i altres). Cito aquestes tres perquè són les que hi tenim presència. També Telegram, que no és una xarxa social.
Quantes vegades s'ha obert un tema al fòrum i pensem que seria molt interessant de cara a la gent (no de cara als quatre friquis que som nosaltres, amb perdó, de cara a la gent en general que corre, que vol córrer o fer muntanya) i veiem que el tema es mor de fàstic? Parlo de debats tècnics, de fils de curses populars (en que hi participa molta gent), propostes interessants, projectes personal o col·lectius, etc.
Una manera de fer-los més visibles a la resta de la humanitat seria fer una publicació a xarxes, amb imatge si pot ser que ho fa més visible i sobretot el link cap al fil corresponent. Això facilitaria agregar a qui llegís el tema a xarxes socials al nostre debat alweb-fòrum, o almenys a llegir-lo. Seria feina extra pels gestors de comptes a xarxes, però suposo que la tecnologia els pot avisar cada cop que s'obre un tema.
Gràcies per llegir-me, espero haver-me explicat bé.


MP
1000 m.l. (1): 3.53 (Barcelona 2018)
5 Km (3): 22.31 (El Masnou 2017)
10.000 m.l. (2): 39.59 (Barcelona 2009)
10 Km (102): 38.20 (Girona 2007)
Mitja Marató (88): 1.27.38 (Granollers 2007)
Marató (34): 3.18.27 (Sant Sebastià 2007)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

27 Nov 2021 08:09 #18 per jaumep (Associat/da)
Gràcies per la reflexió Gorka. De fet, has tocat el moll de l'os...com difondre contingut interesant per associats (i no associats?) amb les noves eines que disposem avui dia.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

27 Nov 2021 11:47 #19 per korfbaler (Associat/da)
Corredors fa moltes coses però .... tenim un "periodista dins l'Associació"? Tenir-lo em refereixo a que tingui una tasca especìfica. Entenc que cada esdeveniment te les persones que porsen les seves xarxes i comunicacions, però sempre he pensat que Corredors ha de tenir una persona que SEMPRE pugui enviar un resum de les nostres activitats a la premsa en general, i esportiva en particular.

La voluntat pot modificar al nostre favor les circumstàncies

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

27 Nov 2021 20:05 #20 per tonivet (Associat/da)
Molt bones idees s'han " parit" en aquesta taula, sobretot per part de jaumep, txabi i squash en el moment que hi era jo. Ara caldrá posar-les en practica amb l'ajut de tots ?

Please Entra or Crear compte to join the conversation.