37 Zurich Marató de Barcelona 2015 (15/03/15 - 8:30)

37 Zurich Marató de Barcelona 2015 (15/03/15 - 8:30)

22 Mar 2015 20:39 #1201 per Jorfer (Associat/da)
Fins avui no he pogut finalitzar la meva crònica. És llarga, així que si voleu la deixeu per les vacances.  :666: :666:

MARATÓ 48

“I A LA TERCERA….NOVA MMP ”
“ZENÓN, MI INSPIRACIÓN”
“PÒQUER DE LLEBRES DE LUXE”

Títols de la marató

Doncs si, després dels tirs als propers de BCN 2014 i VLC 2014, he aconseguit baixar de nou, la MMP deixant-la en un temps de 03:07:19.

El motiu del segon títol és les vegades que em va vindre al pensament el nostre amic Zenón amb el seu etern somriure per a tothom i en tot moment encara que no té gaires motius per a estar alegre. El súmmum va ser trobar-lo a la mitjana de la Meridiana, al costat de Can Tapetes on es troba amb els seus millors amics cada divendres per a renovar il·lusions i carregar piles. Quan el vaig veure, em vaig aturar, li vaig donar un petonàs i, després de carregar-me de la seva energia, vaig continuar amb més forces fins l’arribada.

I el tercer títol, és una dedicatòria especial al pòquer de llebres que vam tenir la barqueta sub 3h08 en general i jo en particular, doncs sóc una miqueta acaparador com podreu veure a la foto adjunta on entro agafat de la mà de tres d’elles, doncs l’Oscar el teníem deu metres enrrera. JordiRio, llebre no prevista que va fitxar ManoloM per la causa a la Carretera de Sants, ManoloM que a banda de ser un dels meus millors amics el considero la millor llebre popular de Catalunya, Rugbyman que des de la mitja es va incorporar al grup i Stelvio des del quilòmetre 30. Aquests quatre personatges es van desviure per a nosaltres, per cobrir totes les nostres necessitats, per animar-nos, aconsellar-nos, frenar-nos, avituallar-nos, en definitiva, per mimar-nos per tal d’estalviar forces i no cremar energies de forma innecessària. Sense el seu esforç, quasi segur que la MMP no hauria caigut. Us estaré eternament agraït.

Contextualitzem la marató

Després de dos intents fallits per a baixar de 3h08 (BCN i VLC 2014) intentarem per tercera vegada aconseguir-lo.

La preparació l’he començada després de la marató de València durant setze setmanes consecutives fent pràcticament 1000 quilòmetres. He seguit un pupurri de consells del meu entrenador Jordi Ballesteros i part del repte que hem organitzat a l’associació amb la MLMuñoz. A la pràctica he sigut una mica anàrquic i he fet el que el cos m’ha demanat cada dia: a vegades he seguit al Jordi, a vegades a la Maria Luisa i a vegades al Jorfer. De totes formes va molt bé tenir una guia. La majoria de les setmanes he fet cinc dies arribant en una d’elles per primera vegada als 100 quilòmetres setmanals. He fet una única cursa forta: la mitja de BCN on vaig fer 01:27:56.

El dia de la sortida he aconseguit arribar més prim que a València i amb un pes similar de BCN 14.

M’he presentat a la línia de sortida descansat i dormint bastant més de l’habitual la darrera setmana, fins i tot, la darrera nit. 

Les prèvies

Doncs les prèvies les començo amb el viatge amb una de les llebres del dia Rugbyman que passa a recollir-me per casa i anem cap a BCN. Al bar de sempre a l’hora de sempre, ens trobem els amics de sempre i algun de nou on prenem el cafetó i el donut corresponent abans d’anar al lloc de trobada a fer-nos les fotos del dia.

Un cop reunits ens trobem una immensa colla CoRReCaT, els públics i els tímids, els xerraires i els invisibles, els grans i els petits, els corredors i els animadors,...l’important és que estaven la immensa majoria. Aquí ens trobem el nostre associat valencià que tant bé acull totes les expedicions correcats que es fan a València els darrers anys, en Toni VLC (a qui li passo una samarreta amb el meu nick per tal que faci la marató doncs li fa especial il·lusió). També ens trobem moltes de les persones que han compartit il·lusions, dubtes, entrenaments durant setze setmanes amb el repte maratonià de la MLMuñoz.

Fetes les fotos marxem a canviar-nos i ja quedem en llocs concrets dins dels calaixos de sortida, així que anem cap als cotxes a deixar la roba i fer les darreres rutines prèvies de qualsevol marató.

A poc a poc ens anem trobant tots els de la barqueta tal com havíem quedat i abans de la sortida estem tots plegats menys el TociBDN que no el veiem. Sortirem plegats en: ManoloM (l’almirant i alma mater de  la barqueta), mk30, Ignasi65, Amic, M@rcus i jo mateix. Repetim uns quants de la barqueta de València 2014. Abans de començar a córrer ens desitgem sort unim les nostres mans i ens animem mútuament amb un crit de guerra.

Objectiu, estratègia i barqueta

L’objectiu del dia era fer MMP i baixar de 03:08.
La estratègia? Doncs córrer en silenci, guardar, guardar i guardar forces, desgastar-me el mínim i seguir al ManoloM i a les altres llebres (RugbyMan des del 21 i Stelvio des del 30)  sense obsessionar-me amb el rellotge, escoltant el cos en tot moment i amb pensaments positius al cap. 
La barqueta té molt bona pinta i està motivada. Anem a remar doncs.
En quan a l’alimentació durant la cursa he près: quatre gels (9/19/29/34) dues aspirines (una a les 07.30 i l’altre al km 25) i he begut molta aigua i powerade pràcticament a tots els avituallaments.

Números i estadístiques

Segons el Garmin 310:
03:07:18
42.769 metres
3493 calories
2:54 ritme més ràpid
4:22 ritme mitjà

Segons l’organització:
Temps oficial 03:07:19 (01:33:36/01:33:43)
Ritme mitjà: 4:27/km
Velocitat: 13.48 km/h
Posició final 1207
Posició categoria: 197
Parcials:
00-05: 22:27 (04:29/km) 00:22:27 posició 1550 (temps previst +00:12)
05-10: 22:22 (04:28/km) 00:44:48 posició 1654 (temps previst +00:18)
10-15: 22:03 (04:25/km) 01:06:51 posició 1639 (temps previst +00:06)
15-20: 22:00 (04:24/km) 01:28:50 posició 1587 (temps previst - 00:10)
20-25: 21:54 (04:24/km) 01:50:43 posició 1556 (temps previst - 00:33)
25-30: 22:19 (04:28/km) 02:13:02 posició 1501 (temps previst - 00:28)
30-35: 22:58 (04:36/km) 02:35:59 posició 1403 (temps previst +00:14)
35-40: 21:58 (04:18/km) 02:57:27 posició 1263 (temps previst - 00:33)
40-FI:  09:52 (04:30/km) 03:07:19 posició 1207 (temps previst - 00:41)

És la millor marca del meu palmarès 1/48 i he arribat el 7.84% dels arribats

La marató

Per primera vegada en moltes edicions tinc la sensació de que avui serà un gran dia. Bona temperatura per córrer, poca humitat, vent just, envoltat d’amics per tot arreu tant dins com fora d ela cursa, bona estratègia, seguretat del veterà, estic descansat i tranquil, bones vibracions i segur de les meves possibilitats doncs estic ben entrenat. Calculo que sortim al voltant de 10 graus. Surto amb samarreta de tirants i les ulleres de sol al cap.

Dels de la barqueta anem per MMP mk30 i jo.
La idea és passar la mitja entre 01:33:15/01:33:30 i la passarem a 01:33:36.

I arranca la marató. Passem per sota de l’arc amb un quaranta-cinc segons de la  sortida real doncs anem a la primera onada. Hem sortit molt bé, tant que els companys del sub 3 ens passaran per Creu Coberta (Jaume86, Car-Pat, Hansi, Joan33..)

Els parcials haurien de ser per baixar de l’objectiu de 22:15 cada cinc quilòmetres i com he vist abans hem tingut de tot, fent la lectura del terreny i de les forces.

(0-5 kms) Aquest tram correspont al barri de Sants i de les Corts.  El motor comença a escalfar-se sense preses, sense pressió. Des del primer moment intento estalviar energies sense fer zigues-zagues innecessàries i intento anar en silenci. La companyia immillorable: ManoloM (almirant de la flota), JordiRio (fitxat com ajudant de l’almirant per la Carretera de Sants), M@rcus&amic (que a l’Avinguda Madrid decideixen anar més fluix doncs el seu ritme és per la forquilla de 3:10/3:15), Ignasi65 (tot pundonor) i mk30 (el meu company d’entrenaments amb el que tinc un pique sanote als entrenaments). En aquest tram se’ns afegeix un noi de nom Raúl que havia fet la Maratest amb nosaltres i que ja nos ens abandonaria fins la línia d’arribada.

(6-10 kms): Tram del  Camp Nou , Diagonal i tornada cap a Plaça Espanya. El recorregut té pujades i baixades que si no les gestiones bé ho pagues al final. Manolo va cantant els temps i avisa que ja anirem recuperant a poc a poc.
En aquest tram em trec els guants que li passaré al Danalbod al carrer Tarragona.

(11-15 kms): Per aquest tram et sents molt acompanyat doncs passes per la sortida i molts companys que després faran de llebres estant animant. També et trobes molts correcats que han vingut a la festa a animar. No té preu córrer per la nostra ciutat amb la samarreta pastanaga doncs sents el teu nom per tot arreu o vinga correcats. Continuem amb bones sensacions i a bon ritme per la Gran Via. Recuperem segons i ens posem en temps.

(16-20 kms): Tram del Passeig de Gràcia, Diagonal, Sagrada Família i Meridiana. Aquí se’ns enganxa per darrera en TociBDN. A Passeig de Gràcia es posa al nostre costat en Sergi, mà dreta de la MLM i acompanyant-nos una estona ens anima i ens dóna un parell de consells al grupet. Gràcies Sergi, sou molt grans. La baixada per la Sagrada Família ens fa agafar una mica de velocitat i ens apropem a la Meridiana ràpidament. El ManoloM ens diu que s’avança que va a saludar al nostre estimat amic Zenon. Quina sorpresa doncs jo no ho sabia. Tinc molt clar que no puc perdre aquesta oportunitat de saludar a una de les persones més estimades de l’associació per tothom i per qui tinc un especial apreci. Quan el veig m’aturo en sec i li dono un petonàs donant-li les gràcies pel seu suport en les seves circumstàncies sempre amb un somriure a la boca per a tothom. Ets admirable!! En aquest moment m’has donat més forces que dotze gels junts. Continuem. Hauré d’apretar uns metres per a recuperar els metres perduts però en un plis-plas ja estic de nou a la cua de la barqueta.

(20-25 kms): en aquest tram passem la mitja una mica més lenta del  temps previst (01:33:36) però molt sencers. Passada la mitja s’afegeix la tercera llebre del grup: RugbyMan que em donarà el tercer i quart gel. L’organització de la barqueta és espectacular, sobre tot al passar als avituallaments. Els que anem per marca ens col·loquem al mig i les llebres ens passen aigua de fora a dins per les dues bandes i no perdem ni forces ni ritme en cap moment. De barretina. I els beneficiats són tota la gent que vol: un hongarès, un francès, un del CNS, un de SJD, ...som conscients que anem en una bona barqueta amb un almirant excepcional de nom Manolo. En aquest tram favorable en busca del mar i la Diagonal recuperem segons. Saludem a la MLM en aquest tram. Gràcies campiona.

(26-30 kms): En aquest tram comencem a veure qui està bé i qui no. El tram de pujada cap a les Glòries ho fem de forma compacta i sense problemes. L’Ignasi65 comença a patir i es despenja una mica per a agafar un ritme més còmode que li portarà a una gran marca. En aquest tram, al 30 s’afegeix la darrera llebre del grup en STELVIO que ja comença a ser també un clàssic del grup. Moltes gràcies Víctor per estar amb nosaltres un any més. Jo ja no em desenganxaré d’ell fins l’arribada.
La feina del pòquer de llebres és extraordinària i en aquest tram els dediquem un fort aplaudiment agraint la seva feina desinteresada. Vaig també que crido: “Avui el mur està de cap de setmana i passa de nosaltres”. No tinc molèsties vaig bé. Manolo ens diu que fins ara hem corregut amb les cames, que ara començarem a córrer amb el cor i acabarem al Paral·lel corrent amb els col…. que gran ets Manolo..fins i tot ens conta un acudit.

(31-35 kms): Em trobo genial i m’avanço una mica a la barqueta amb l’STELVIO i JordiRio. Manolo em diu que em freni i jo li dic que vaig davant que estic agobiat al mig de la barqueta.  Veig a Ori, a Jord1 a Gorka a...molts correcats animant per la zona del mur. En aquest moment el km 32 pel litoral en mk30 es posa a la meva alçada i em convida a marxar-me amb ell. Dubto i li dic que tiri que encara és aviat. A poc a poc marxa però no ens treu més de deu/vint metres. En aquest tram TociBDN es va despenjant, potser pateix l’esforç del principi per a atrapar-nos. La barqueta perd a part de la gent. ManoloM i Rugbyman van a cinc metres darrera nostra. 

(36-40 kms): i ja estem al tram més bonic de la marató. Per l’Arc de Triomf vaig eufòric i l’Stelvio em diu vàries vegades que pari. Pell de gallina al passar per sota de l’arc. Ens apropem a la Plaça Catalunya i al gir del CI estem al costat del mk30, aquí li dic: “Hola David, ja estem aquí”  i el xaval es posa a menys de 4 per Porta de l’Àngel doncs vol arribar davant meu de totes totes. Ens apropem a un altre moment emotiu per nosaltres que és el pas del nostre avituallament. Espectacular festa pastanaga, cares conegudes a tort i dret, crits i ànims a dojo, piles carregades de nou. En aquest tram passem a Car-Pat i a Raúl Martínez que li fa de llebre. Em fa pena doncs podria estar al nostre costat tranquil·lament però ha volgut apostar molt fort. Bona marató de totes formes Carlos.

(41-42,195 kms): I arribem al Paral·lel, el nostre particular Tourmalet. No sé si és l’asfalt o les forces que porto, però aquesta vegada, no s’ha fet dur el tram final. El km 40 el passem a 2.57.24 i tenim més de deu minuts per a fer els 2195 metres finals. Aquesta vegada si, estic eufòric, em venen les llàgrimes als ulls vàries vegades, penso en Zenon, penso en la Glòria, penso en els entrenos fets durant l’hivern abans de les set del matí, tinc la pell de gallina. Em trobo gasoses pel Paral·lel i amb el puny tancat els dic que aquesta vegada si. Em trobo al Raulsan i al mister Jb que em porta entrenant des de fa més de cinc anys i que, aquesta vegada no confiava en mi, però jo si en ell. Quasi a la plaça Espanya s’enganxa ManoloM al meu costat i ja penso en l’entrada espectacular que farem. Busco a Rugbyman i no el trobo (està deu metres darrera i no el veig). Ens ali·lniem i ens agafem de la mà entrant com un equip que ha corregut junt i que ha arribat a la meta junt. Espectacular, brutal, l’hem aconseguit. Les abraçades i l’alegria es continua. La pluja de MMPs és constant. L’alegria compartida no té preu: David77, Car-Pat, Joan33, Kurt, Oriol R, Jaume86, Rubens, Guillem Gàndol, Tiny, M@rcus, Carles#22, Amic, Polgi, mk30 ….i sobre tot el pòquer de llebres que ens han acompanyat: ManoloM, JordiRio, RugbyMan i Stelvio gràcies amics.

La propera serà la marató gastronòmica de la Corunya el proper 19 d’abril.

Molt agraït als mister Jordi Ballesteros, Maria Luisa Muñoz i Sergi  i a tots els companys amb els que he fet aquesta preparació a les trobades, a les sèries a i Cornellà, a les curses.

També a la quantitat d’amigues i amics que des de qualsevol indret del recorregut criden el teu nom i et donen forces per a continuar.

Anàlisi

Per quina he assolit la marca?
Bàsicament pels següents motius

-        condicions climàtiques: excepcionals, bona temperatura i poca humitat;
-        descansat: he dormit molt els darrers dies i he arribat descansat a la sortida;
-        el estalvi de forces: he parlat poc, no he perdut ritme als avituallaments, he mirat poc el rellotge, he guardat, guardat i guardat forces.

Intentaré millorar però sóc conscient que cada cop estic més proper al meu límit però la motivació i la il·lusió no em la treu ningú.

Orgullós de ser maratonià i orgullós de ser CoRReCaT.  :love: :love: :love: :love: :love:

Gràcies a tothom!!!  :love: :love: :love: :love:

CoNTiNueM

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

22 Mar 2015 21:07 #1202 per atmos (Visitant)
Quina crònica...... :yes: 8)

Objectiu: Divertir-me
1000m: 3:35 (2011)     5000m: 21:30 (2012)    10Km: 44:40 (2011)     21097: 1:40:55 (2011)     42195: 3:59:20 (Bcn 2015)

22 Mar 2015 21:18 #1203 per Carles #22 (Associat/da)
S'ha fet esperar però ha valgut la pena.  :yes:

Gran crònica Jorfer, molt content per tu. Coincideixo amb tu en moltes coses, el sentiment de triomf, d'haver fet be les coses... però sobretot de l'orgull de ser correcat i tenir uns companys tan extraordinaris...  :love:

I ara, a seguir cremant sabatilles  :whip:

10K: 49:44 46:31 46:02 44:13 43:28 43:23 42:22 42:01 41:51 41:49 41:30 40:40 40:38 40:04 39:25 39:20 37:46 (Nassos'16)
21K: 1:44:28 1:37:50 1:34:28 01:33:11 1:30:57 1:27:33 1:26:47 1:24:43 1:23:27 (BCN'17)
42K: 3:23:53 3:03:51 3:02:18 (VLC'16)

22 Mar 2015 21:23 #1204 per Manu 1.1 (Visitant)
Jorfer Com no podia ser excel.lent crònica. Moltes felicitats per la marató que has fet, per la MMP i sempre pensant i agraït dels  teus companys i amics. No ens coneixen gaire però, ja es veu que ets una gran persona i que et mereixes recollir els fruits plantats.

Moltíssimes felicitats i a gaudir.  :yipi:

22 Mar 2015 22:05 #1205 per mk30 (Associat/da)
Molt be Jordi, gran crònica,  ho has explicat molt be i tens raó era el dia perfecte pel temps, les llebres i la motivació que portàvem.

Que consti que jo no et vaig sentir en cap moment i que la meva motivació no era guanyar-te :whistle:, sinó aconseguir acabar una marató sense conèixer el mur.  No sabia que havíeu arribat a la meva altura, quina llàstima, segur que haguéssim fet una bona barqueta pels metres finals. :yes:

Estic segur que ven aviat t'aproparàs :great: a les 3h

David Pugès - "Sempre m'ha agradat correr"

22 Mar 2015 23:13 #1206 per MIGUEL SBD (Associat/da)
Jorfer

molt maca la teva crónica però millor la teva MMP tu mereixes capi  :yes: moltissimes felicitats  ;)

Cada km serà per tu. 3a sempre amb nosaltres

2h56'58'' marato Barcelona 2010
1h22'24'' mitja  Barcelona 2007
37'17''   10km   Pineda 2007
19'08''  5km La Nostra (Sabadell) 2014
05'27''   milla de Sant Viçens de...

22 Mar 2015 23:14 #1207 per Jorfer (Associat/da)
Atmos, Carles#22, Manu 1.1, mk30, Miguel SBD moltes gràcies per les vostres paraules  :love: :love:

Vull complementar la meva crònica amb quatre imatges que parlen per si soles

22 Mar 2015 23:28 #1208 per mario.cat (Associat/da)
Jorfer, espectacular la teva crónica. Moltes i moltes felicitats.  :yes: :yes: :yes: :yes:

I per cert, tens raó: molt orgullosos de ser Correcats !!  :party: :party: :party:

22 Mar 2015 23:34 #1209 per M@rcus (Associat/da)
Gran cursa i gran crònica Jorfer  :party: :party: :party:
A veure si recupero forma i m´apunto a la barqueta la propera vegada  :yes:

Salut company!  :yipi:

"El dolor es inevitable, però el patiment es opcional" Budha

23 Mar 2015 00:26 #1210 per Jota79 (Visitant)
La meva marató m'ha reforçat el convenciment que aquest esport és genial i la distància de la marató és mítica...renunciaria a córrer curses durant l'any a canvi de disputar cada any la marató.

Vaig debutar l'any passat a Barcelona i vaig fer 4 hores 50 minuts, però com diu tothom, la primera marató és per acabar-la.
Aquest any volia fer sub 4 i tot anava bé...fins que 3 setmanes abans de la marató em vaig lesionar: sobrecàrrega de campionat al psoes i adeu als entrenaments. Vag haver de fer 3 setmanes de tàpering. Repòs absolut. El divendres vaig anar a buscar el dorsal completament coix però amb el convenciment que prendria la sortida. Estava preparat psicològicament per haver d'abandonar però no per perdre'm la festa de la sortida. Faria el que pogués fins on pogués.

Diumenge vaig prendre la sortida untat de Fisiocrem, havent fet moooolts estiraments i havent-me pres un ibuprofè. També em vaig posar el mp3 (sacrilegi!!) per tenir la ment ocupada i no pensar en el psoes. Entre la música, l'ambient, els punts d'animacó i divagacions mentals vàries, vaig distreure la ment i anaven passant els km. Vaig passar la mitja en 2 hores 6 minuts, i fins el km 27 vaig tenr el psoes lleugerament controlat. A partir de llavors es va despertar però vaig aconseguir aguantar. A un ritme més lent però vaig poder acabar. Al final, 4 hores 26 minuts. Un temps que durant els entrenaments no hauria signat però que tal i com van anat les últimes 3 setmanes el considero un èxit: retallada de 24 minuts a la marca de l'any passat i una experiència que segur que em farà millor corredor.

Aquest esport i aquesta distància són genials: segur que no pujarem mai al podi però d'alguna manera tots guanyem.

23 Mar 2015 00:37 #1211 per ERIC (Associat/da)
Bona crònica Jorfer, i excel-lent marca, has insistit, has perseverat, i has trobat premi, Felicitats; més que merescut el resultat

23 Mar 2015 10:00 #1212 per ManoloM (Associat/da)
JORDI AMIGO!!! Te merces esta super Marca. Te la has ganado tú solito, recuerda que las piernas las pones tú, los que ayudamos un poquito, solo ponemos la ilusión de que cumplais vuestros objetivos.

Aún tengo que hacer mi crónica, que casi la has contado tú, pero la haré desde mi punto de vista...estoy en ello  ;).

:smile: :smile: :smile: :smile: :smile:

23 Mar 2015 11:36 #1213 per SOM (Visitant)
Moltes Felicitats Jorfer ... per la gran Marató que vas fer i vas gaudir !!  :party:

Molt Gran !!  8)

42K 3h44'13  -  21K 1h43'19  -  10K 44'55

23 Mar 2015 13:17 #1214 per curat (Associat/da)
jorfer,

GRAN CRONICA!!!  :party: Les 3 fotos són boníssimes  :yes: La millor amb en Zenon  :love:

ToniVLC,

La Grinta et va portar a l'hort  ;) Molt bona crònica novelada  :great:

ManoloM,

a veure quan corres una marató a tope, per donar espectacle. Gran feina amic  8)

Marató 2h53'07" Castelló 2010
Mitja 1h21'31" Granollers 2008
10mil 36'55 Clot 2011
6 hores en pista 64,129km Can Dragó 2008
22 maratons

23 Mar 2015 13:43 #1215 per JoanDeGracia (Associat/da)
Jorfer: espectacular la teva crònica..... he sentit com si fos jo qui estigués corrent la teva cursa.
M'ha donat un subidón....  uufffff!!! gallina de piel !!! 
Llegint aquesta i altres cròniques, prepararé la meva propera marató amb molta més constància, amb molt més seny i molt més acompanyat.
Aquest any he fet la meva tercera marató, però per mi, ha sigut la primera que he corregut tot el circuit, sense aturar-me.
Com s'aprén de les experiències del demés, deu ni do!!  :surprised:

10K. 47'32" Can Mercader 2014 *
1/2 Marató 1h49'18" Barcelona 2017
30K. 2h49'12" MaraTest Badalona 2017
Marató 4h14'16" Barcelona 2015

23 Mar 2015 14:38 #1216 per AnRol58 (Associat/da)
8) 8) 8) Oh Capitán mi capitán!!!  :great: :great: :great:

Grande!!!

Salud
Antonio

Disfruta el momento

23 Mar 2015 15:04 #1217 per profe (Associat/da)
He afegit fotogrames de la pel·lícula de la marató a l'Àlbum Marató Barcelona 2015 .

23 Mar 2015 15:05 #1218 per angel101 (Associat/da)
Me han emocionado mucho vuestras crónicas, de verdad (en especial la tuya, jorfer, eres un crack!!)
No suelo escribir mucho por aquí, pero os aseguro que os leo siempre con muchísmimo interés.

Con dorsal de Zurich por 3er año consecutivo, finalmente podía debutar en la Marató de Barcelona (sería mi 2a maratón, sólo había corrido Sevilla 2010).

Soy asiduo del trail, y un "montañero" como yo quería probarme en asfalto, así que después de navidades dejé un poco de lado mis entrenos por la serralada litoral donde entreno habitualmente y empecé a entrenar más por el paseo marítimo.
Sin planificación ni entrenamientos específicos (algo habitual en mi  :he:) y con un par de medias maratones y maratest llega la gran cita.

No tenía muy claro que ritmo seguir, ya que soy muy malo para clavar los tiempos (en montaña vas por sensaciones), pero decido intentar seguir la liebre de 2h45' (hasta el km 30 creo que la podría seguir, y a partir de ahi ya sería todo una incógnita).
Pero cuando entro en el cajón, me encuentro con Eloy (el entrenador de mi amigo Rafa, con el que había venido desde Premià) y me dice que intentará un 2h43'  :surprised:

Pues nada, así soy yo, y me voy con él los primeros kms.
Me encuentro bastante cómodo la verdad, y llegando al camp nou, me doy cuenta que Eloy se ha descolgado ya unos cuantos metros  :whistle:
Ya en ese punto, decido seguir, y a partir de diagonal, el grupo en el que voy (van la 4a y 5a chica) empiezan a apretar (veo en el suunto ritmos de 3'30 y pico). Empiezo a dudar si no me habré flipado un poco....esto es muy largo, pienso.

Así van cayendo los kms, y continuo en este buen grupo hasta llegar arriba de la meridiana (km 20).
Me encuentro bien, y justo en ese instante 3 integrantes de un mismo equipo vienen fuertes desde atrás adelantando al grupo. En este instante decido irme con ellos (visto el resultado final, creo que fué una buena decisión)

Paso la 1/2 maratón en 1h20'30''..... (mi idea inicial era pasar por debajo de 1h23'.... demasiado rápido quizás??)  :oops:

Siguientes kms a ritmo alto, corriendo a la estela de los 3 compañeros de carrera (uno de ellos hacía nada que se había unido, ya que hacía de liebre a los otros 2).
A partir del km 30 cerca del fórum, ya comienzo a sufrir este ritmo alto, y en el km 33 decido descolgarme de este grupo para intentar asegurar llegar sin reventar (prefiero perder 5-10''/km).

Cuando giro a la derecha camino del arco del triunfo y subiendo ya me cuesta bajar de 4'/km, pero continuo apretando los dientes (Las molestias en gemelos y psoas izq. cada vez van a más).

Subidón moral en plaza catalunya, portal del ángel y sobre en la catedral (que grandes sois correcats!!  :love:).

Comienza paralel. Las piernas ya van como palos. Veo a uno de los componentes del grupo de 3 que antes me habían descolgado, sentado en la acera con rampas. Sigo concentrado y apretando, pero el ritmo va decreciendo por momentos.....aunque voy bien de cardio, las piernas ya no tiran más.

Encaro la recta de meta y paso por el arco de llegada en 2h42'31''. Evidentemente MMP.

Muy contento la verdad, pero el asfalto es muy malo  :rofl:, creo que me vuelvo a la montaña.

Felicidades a todos por vuestras marcas!!!!  8)

23 Mar 2015 15:25 #1219 per AnRol58 (Associat/da)
Angel, yo siempre te lo digo... lo tuyo no es normal  :no: :no: :no:

Doy fe de que no entrenas un pimiento y de que solamente haces montaña para pasear  ;)

Ademas un pajarito me ha dicho que la vispera de la maratón estuviste concentrado jajajaj de fiestuki  ;)

Y luego vas y te pegas en la segunda maratón de tu vida una marcaza como la que has hecho.

2h42'  :oh: :oh: :oh:

El día que entrenes....!!!

Muchas felicidades crack  :yes: :yes: :yes:

Salud
Antonio

Disfruta el momento

23 Mar 2015 15:57 #1220 per Grinta (Associat/da)

ToniVLC,

La Grinta et va portar a l'hort  ;) Molt bona crònica novelada  :great:

Que consti que ell es va deixar portar  :666:

Prohibit rendir-se. Respirem fort i endavant! ;)

Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats