Des de ben petit he gaudit escrivint, durant tota la meva vida, i realment he escrit molt i molt (generalment de poca qualitat, suposo, perquè en cas contrari seria professional de la literatura :he:). Però aquests dies, posant ganes per oferir-vos una crònica de la meva marató de Barcelona, he vist que no tenia la inspiració per redactar la seqüència dels fets.
Com que sí que em faria il·lusió compartir amb vosaltres algunes sensacions del fantàstic dia que vaig tenir el 15 de març de 2015, faré una espècie de crònica "en imatges", una burda imitació del fotoperiodisme, utilitzant breus frases inconnexes que siguin com "flaixos" de les meves vivències. Espero que em disculpareu si no queda massa reeixit

.
Instantànies de la marató de Barcelona 2015
5,25h Ulls oberts, ment desperta. No he dormit prou, però fa setmanes que l'estrés m'ha alterat el cicle del son i ja és habitual desvetllar-me abans del so del despertador. Avui no és excepció.
6,30h Faig passes dubitatives per l'andana de l'estació de Ferrocarrils de Sant Cugat. Havia quedat amb l'
Esrafiki per anar junts i sento la seva veu que em crida i m'orienta cap al banc on està assegut. Primera cara amiga del dia :love: oferint-me el seu afable somriure de bona persona.
7,20h Escales davant de les torres venecianes. Amics i companys correcats van arribant i saludant. Noto que els dubtes per la meva salut de les darreres dues setmanes em tenen una mica bloquejat i potser no sóc tan comunicatiu com desitjaria. L'
R_3 em fa una broma seva habitual en les curses que surto a fer marca personal i em fa riure sonorament :love:.
7,45h Foto correcat. Per poc me la perdo, estava entretingut parlant amb companys. Impotència al veure que gairebé no puc saludar o xerrar ni amb la quarta part dels que voldria.
7,50h Neguit per anar al guardaroba. No podré conèixer en persona al
ToniVLC, un dels meus objectius del dia, no tinc més temps! :'( L'any passat hi havia cua i no vull fer tard. La que em trobo aquest any és pitjor encara! :grrrrrr: La companyia de l'
esrafiki i l'
ergofo és apaivagadora de l'emprenyament.
8,15h Xerrant amb el
Koose sortim del pavelló, fem un riu contra una paret i anem cadascú al nostre calaix.
8,18h Baixant cap al calaix m'he creuat amb un home corpulent amb barba que vestia la samarreta correcat del
Jorfer :oh:. Que estrany! Qui deu ser? Fins moltes hores després, llegint-ho al fòrum, no descobreixo que acabava de veure en persona al gran
ToniVLC. Atzar capriciós! :happy: Llàstima no haver-me aturat a presentar-me :ouch:.
8,20h Entro al calaix sub3h acompanyat de l'
esrafiki, que tira endavant per cercar el seu objectiu, jo enrere perquè he de ser dels més lents del calaix.
8,21h Molts correcats de la barqueta sub3h:
Joan33, Jaume86, Car-Pat, ERIC, Dela, Dabit,...els saludo, ens desitgem sort i quan els miro als ulls, intueixo que no estic per seguir el ritme d'ells, el meu cos ha patit darrerament i potser hauré d'abandonar en aquesta marató. Fora inseguretats, ja es veurà a cada km.
8,23h Em troben al calaix el
Khryz i el
Koldo. No la faran sencera, potser 25 km, potser 28, vénen a entrenar, però vénen també per estar amb mi, per ajudar-me :love:. No em fa res córrer una marató sencera en solitari (ho vaig fer a Donosti fa poc), però l'alegria de tenir a prop dos dels amics que més estimo transforma el meu sentiment. Sóc a casa. Fora inseguretats!
8,32h Tret de sortida. Això és la marató de Barcelona, amic meu! Passo amb un somriure la catifa, al cap de gairebé 1 minut, molt lluny de les llebres de 3h, que només seran una referència visual molt llunyana, molt més del que jo havia planificat. Adéu,
Joan3, amic que m'havies volgut ajudar :arf:. El grup ansiós de corredors al voltant de les 4 o 5 llebres, que corren juntes, em fa angúnia inclús vist a 100m. No vull córrer allà al mig.
km1-2 Passem la barqueta de sub3h08', amb el
Jorfer, ManoloM i un sel·lecte grup de correcats, a qui desitgem la millor de les sorts. Força, companys!
A cada avituallament El
Khryz i el Koldo em protegeixen, m'agafen la beguda, em pregunten si vull isotònica, em mantenen en línia recta sense haver-me de desviar i em donen a la mà la beguda... :love:
km 13-14 Gran Via, veig el
Jaume86 a l'esquerra d'on estic, corre amb un estil eteri. No havia corregut mai amb ell, i aquest xaval transmet la sensació que farà molt bones marques, té bona fusta.
Pujades diverses de la primera mitja marató (C/Numància, pas del Camp Nou a la Diagonal, Passeig de Gràcia, trams de Meridiana) Perdo segons per no desgastar-me. Noto que a la meva musculatura el pendent cap amunt li costa més del que és habitual. M'ha estat passant els darrers 15 dies, des del dia que em vaig trobar malament. Al pla i les baixades corro com els àngels sense esforç i recupero sense proposar-m'ho.
km 23 Una pujada abans d'enllaçar amb Gran Via em deixa les cames notablement tocades.
km 24-25 El gran
danili em canta una projecció de 2h59'2X", però paradoxalment aquí és on sé amb certesa que avui no baixaré de 3 hores. Rodo fàcil per sota de 4'15"/km a Gran Via i Rambla Prim, però la meva experiència maratoniana em diu que hauria d'estar encara més còmode per arribar al km 32-35 i no perdre ritme.
km 26-27 M'ho he callat, però com que de seguida plegaran i ens separarem, ja és moment d'avisar als meus amics
Koldo i Khryz del retoc als plans que he fet un parell de km abans. "No faré sub3h ni de conya, però si no estic molt malament, lluitaré per fer marca" (tenia 3h04'47").
km 28 El
Khryz i el Koldo s'aturen, han acabat el seu entrenament. Diria que l'han allargat una mica més del compte per donar-me companyia durant més estona. Que grans que sou, amics! :love: M'animen a lluitar fins al final i encaro el que m'agrada tant de la marató: un repte que sé que dependrà de la meva fortalesa mental, en solitari i minvant les forces físiques. Sóc maratonià, cada cop més fins a la medul·la, i m'hi enfronto amb l'estímul de guanyar un cop més la partida a la marató, tot i saber-me afeblit.
km 29-km 30 Em sento com un ocell volant sol, però no afluixo. Estic encara a ritme de sub3h. La Diagonal en aquesta part sempre se'm fa dura a nivell mental i també físic.
km 30- km 35 Molt cansat ja, tot i que el ritme és entre 4'15"/km i 4'20"/km. Amb el meu amic i conseller
Chute havíem planificat que aquesta marató servís per agafar experiència competint el màxim de km a ritme de sub3h. Em recordo d'ell :love: i m'enorgulleixo de poder-li dir que n'hauran sigut 35!
km 34 La meva amiga
Elena se m'afegeix, una altra gran persona que desitja ajudar-me :love:. Li explico que encara estic en temps, però que a cada km ja perdré segons i no faré sub3h, però si no m'enfonso, tindré nova marca personal.
km 36-km 37 L'Arc de Triomf i la Ronda de Sant Pere sempre em senten malament :he:. La meva passa, que fins el km 35-36 era llarga, ja em fa la sensació d'arrossegar les cames. L'
Elena m'anima, m'aconsella com pensar en positiu, no mirar tant el crono, ser optimista.
km 38-km 39 Baixant Portal de l'Àngel i Via Laietana no sóc capaç d'agafar rapidesa :oh:, els km amb prou feines baixen de 4'40". Un cop més, arribo a l'immens avituallament correcat de la Catedral massa fet pols i no puc correspondre com es mereixen tantes ovacions, tant afecte de tots aquests companys i companyes que em volen donar ales. Gràcies,
correcats! :love: L'únic que aconsegueixo tal com desitjava és mirar al gran
Pirata Agus :love: i enviar-li un fatigat petonet a distància.
km 40 És pla i tot i així arrossego les cames! :'( L'
Elena em transmet el seu esperit de lleona lluitadora (és una crack, una roca davant de tot desafiament que es proposa, va fer sub3h fa dos anys aquí mateix), però em temo que al Paral·lel aniré a 6'/km i se m'escaparà la marca personal.
km 41 Constato que el primer km de Paral·lel és més pla del que recordava :he: i el passo més ràpid que el 40! La marca personal està garantida si no se m'enrampa cap dels 4 o 5 músculs que em fan més mal :mdr:. Els crits d'ànim del grupet d'amics correcats que allà estan em fan una empenta. Estic tan cansat que només focalitzo la mirada en el
Dani, els seus ulls en els meus i un enorme somriure se'm dibuixa a la cara :love:.
km 42 Aquest sí que pujava, però ja està fet, i només falta la recta de la glòria, últims ànims de l'
Elena, els arcs, el sol lluent amb el MNAC al fons, una gentada cridant com si fossis el guanyador, els speakers...que bonica és aquesta arribada maratoniana! M'adono que baixaré la marca més de dos minuts

, no només baixo de 3h04', també de 3h03' i sobrat! La mare que em va parir! :happy: :happy: :happy: Somric i somric al llarg dels 195 m finals, aixeco els braços, sóc molt feliç! He completat la marató, m'he sentit bé de salut sense cap seqüela, i a sobre he rebaixat dos minuts llargs la meva marca! :yipi: :yipi:
Vaja, sembla que l'àlbum de fotos m'ha quedat més gros del que pretenia quan he començat...

:smile: :smile: