37 Zurich Marató de Barcelona 2015 (15/03/15 - 8:30)

37 Zurich Marató de Barcelona 2015 (15/03/15 - 8:30)

15 Des 2014 21:56 #241 per Ori (Visitant)

Perdoneu però porto una hora buscant i no trobo el fil :oops:
Ma germana és vol apuntar a l'avituallament del km 38, on puc trobar el fòrum corresponent???
Moltes gràcies  :love:

Aquí... 8)

www.corredors.cat/index.php?option=com_j...c=17133.30&topicseen

5km   : 0:24:02 (Masnou 2011 - Curta?)
10km : 0:48:35 (Vilassar 2013)
21km : 1:47:55 (Mataró 2012)
42km : 4:24:51 (Barcelona 2013)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

15 Des 2014 22:03 #242 per xevifisio (Associat/da)

Quina passada de trofeus !!!!

Amb perdó, ni punt de comparació amb la merda de medalla que donen a la majoria de maratons d'avui en dia. Una mica d'imaginació per Déu !

Anys enrere era bastant habitual un record metàl·lic (que no en metàl·lic) :he:  a moltes curses. Un dia ja us farè dentetes amb alguns d'ells....   :whistle:

i quan devia valer l'inscripció en aquella època? ho recordeu?

16 Des 2014 20:41 #243 per Jorfer (Associat/da)

Una nova peça pel "museu": el record de la marató del 1994, amb un model de sabatilles que de ben segur molts voldríem fer servir als darrers kilòmetres.... :intello:

Aquest va ser el del meu debut.  :yes: :yes: :yes:
Quins records!!!

Per cert, la setmana passada la vaig acabar amb cinc dies d'entrenament amb un total de 63.438 metres fent la mitja de Vilanova el diumenge.

16 Des 2014 23:06 #244 per Buff! (Associat/da)

:oops:

Milers de kilòmetres

16 Des 2014 23:20 #245 per Jord1 (Associat/da)

:oops:

Deu ni dó, l'any 1992 costaba 2000 pts si la inscripció la feies abans del 15 de febrer i 3500 si ho feies després. El 94 ja havia pujat a 2500 pts. el preu de sortida.  :whistle: :whistle: :whistle:

www.zurichmaratobarcelona.es/files/historia.pdf

16 Des 2014 23:35 #246 per Jota79 (Visitant)

Hola!

No he escrit mail al fòrum però us segueixo desde fa 1 any, quan em vaig trastocar i vaig decidir preparar en 1 mes i mig la marató de Barcelona 2014 i córrer amb un mínim de garanties per poder acabar.

Els entrenaments van ser bàsicament rodatges llargs a ritme suau per agafar resistència i poder acabar, el gran repte.
Com vaig llegir per aquí, la primera marató és per acabar-la i no per fer temps, així que el dia D vaig sortir mooolt conservador degut al poc entrenament i a la calor que anunciaven...i vaig acabar: 4 hores i 50 minuts...pell de gallina!!

Del km 33 al 37....mai a la vida he patit tant!!!

Aquest any hi torno...i tinc un dubte existencial: com he d'entrenar per baixar de 4 hores? En 10K faig 49 minuts i en mitja marató, 1hora 50 min. Sí, sóc lent.

El dubte de com entrenar és que per fer 4 hores el ritme és de 5:40/km...llavors faig tirades llargues a un ritme sensiblement més lent combinat amb dies de qualitat? O faig tirades a 5:40 per acostumar el cos a aquest ritme?

Qualsevol comentari serà benvingut, ara mateix estic fet un embolic.

17 Des 2014 09:19 #247 per Buff! (Associat/da)

Deu ni dó, l'any 1992 costaba 2000 pts si la inscripció la feies abans del 15 de febrer i 3500 si ho feies després. El 94 ja havia pujat a 2500 pts. el preu de sortida.  :whistle: :whistle: :whistle:

Doncs.... era molt més econòmic.  :oh: La variació de l'IPC  corresponent al període 1992 a 2014 és del 86,66% i entre 1994 i 2014 del 70,8%.

Així que 12,02€ x 86,66% = 9,21€ que fan 21,23€!! El preu d'una mitja.....
i 21, 03€ x 70,80% = 14,89€ que surt 35,92€!! La meitat del que costa ara (i si ets dels 10.000 primers inscrits).

Milers de kilòmetres

17 Des 2014 10:26 #248 per Grinta (Associat/da)

Perdoneu però porto una hora buscant i no trobo el fil :oops:
Ma germana és vol apuntar a l'avituallament del km 38, on puc trobar el fòrum corresponent???
Moltes gràcies  :love:

Aquí... 8)

www.corredors.cat/index.php?option=com_j...c=17133.30&topicseen

moltes gràcies Ori!  :yipi:

Prohibit rendir-se. Respirem fort i endavant! ;)

17 Des 2014 17:45 - 17 Des 2014 18:53 #249 per Buff! (Associat/da)

...i tinc un dubte existencial: com he d'entrenar per baixar de 4 hores? En 10K faig 49 minuts i en mitja marató, 1hora 50 min. Sí, sóc lent.

Qualsevol comentari serà benvingut, ara mateix estic fet un embolic.

Benvingut Jota 79!
Tota la parrafada que segueix no és el comentari d'un expert, :no: només es tracta de la d'un corredor, encara que ja porti molts anys gastant sola.

Has fet el primer pas: decidir córrer la teva segona marató i fixar el temps que vols emprar, per tant, tens ja la motivació per preparar-ho.  8) No entro en el tema mèdic de la necessitat d'una prova d'esforç prèvia, ja que dedueixo pel nick que no arribes als 40, però tampoc et serà inútil si la fas. :yes:     

El següent pas és com fer-ho, el pla a seguir per creuar la meta el proper dia 15 de març abans de que passin les 4 hores.  :great:

Cercant per la xarxa en trobaràs un grapat,  :neutral: però jo començaria per definir la teva disponibilitat horària i les sensacions que tens al sortir a córrer i, en base a això, adaptar-lo. És a dir, pel teu objectu el pla no pot ser una imposició, només has de fer-lo servir com a orientació de les teves pautes d'entrenament. Un exemple el pots veure en aquest enllaç my.asics.es/ . :eyes: Un cop ho decideixis, has de tenir la voluntat per fer l'esforç i el sacrifici necessaris, però també has de ser flexible amb la teva vida quotidiana. 

Més enllà del simple fet de córrer, cal tenir en compte altres aspectes que són molt importants encara que puguin semblar secundaris, (estiraments, abdominals, descans, etc.) En aquest altre enllaç tens uns consells molt útils, presentats com a errades habituals  :whip: www.runners.es/entrenamiento/articulo/15...-preparar-un-maraton

No corres lent, corres com et ve de gust i com et sents  millor, pensa que sempre algú anirà per davant teu i altres per darrera. Si ho canvies per imposició acabaràs perdent les ganes i decebut. :erf:

I per acabar, també val per a nosaltres allò que en Cruyff els hi va dir als seus jugadors a la final de Wembley del 92: sortiu i gaudiu.
  :party:

Milers de kilòmetres

17 Des 2014 18:27 #250 per Jorfer (Associat/da)
Jota79 abans de res benvingut al foro
Jo tampoc sóc entrenador i sóc corredor popular

Seguint els consells de Buff tot depèn de la disponibilitat que tinguis per a entrenar a banda de les condicions
Si segueixes un pla d'entrenament les primeres semanes sera  d'acondicionament del cos al volum, després vindrà la qualitat més volum i al final ja hauràs agafat la forma que et portarà al teu objectiu

En quan a les tirades llargues sempre és recomenable fer-les més lentes que al ritme de la marató per tal ue el cos s'acostumi al temps corrent. Els experts sempre diuen que la tirada més llarga no hauria de passar de 30/32 kms o 2h 15/2h30 excepte la gent que triga més de quatre hores que necessita una mica més de temps

Ja anirem parlant però aquestes primeres setmanes haurien de ser d'aclimatació amb entrenaments amb desnivells per a millorar la força

18 Des 2014 09:32 #251 per Jota79 (Visitant)

Moltes gràcies Buff! i Jorfer per les vostres indicacions.

Estic a la 2ª setmana. Vaig començar xino-xano per anar acostumant el cos però no sabia si era la bona decisió o m'estava equivocant perquè acostumaria el cos a aquest ritme lent. Bé, veig que no anava equivocat, primer adaptaré el cos i després ja aniré afegint intensitat...amb seny.

La prova d'esforç ja està feta. L'any passat també la vaig fer. Tinc molt clar que m'agrada córrer...però encara m'agrada més viure...i si haig d'abandonar una cursa que sigui per un problema muscular o per no haver entrenat prou, però no per patir un atac de cor.

Buff! m'ha arribat que citessis al Cruyff....sóc més cruyffista que el Laporta  8)

18 Des 2014 11:50 #252 per al (Visitant)
Bon dia,

També estic a la segona setmana de l'entrenament, sumant kilometres i força (amb les pujadetes i tirades en part per Montjuich)

Surto de una lessió de piramidal i desprès d'un mes i mig de recuperació estic fent les tirades de 16 i 17km a 5' el km sense molesties, he fet alguna cursa ràpida però de moment em centro a tenit una recuperació completa i faig un parell de dies eliptica.

Suposo que tots, he de fer uns equilibris personals per entrenar aquestes festes i al gener a vuere si puc fer alguna tirada amb companyia, ja parlarem...

Salutacions i bons entrenaments 

entrenar com una guineu, competir com un llop

21 Des 2014 18:20 #253 per Toni VLC (Associat/da)
3/15

Seguim amb la fase atípica de la preparació, aprofitant la base aconseguida per a la marató de València.
Setmana de 42kms, amb sols 4 dies per què hui he corregut els 10K de Foios, com a test dels 10K de gener, on intentarem fer marca.
La veritat és que ha eixit força bé: 8k a 4:20 + 2k a 4:10, el que em dona prou garanties d'aproximar-me als 42:30. La veritat és que el fons acumulat per a València servix molt per a agafar velocitat.

Ara, aprofitarem els Nadals a Albacete per entrenar en altura i posar una miqueta a ratlla els dolços, després vindrà la San Silvestre de València i direm adéu a un any on he fet ja més kms que mai, i seguim sumant.

Bon Nadal, amics, a seguir corrent... mentre ens deixen  8)

10 Km: 42'26 (València, 2015) / Mitja: 1h36' (Benifaió, 2015) / Marató: 3h33 (València, 2017)
_______
Treballar, persistir, esperar

21 Des 2014 18:57 #254 per Jorfer (Associat/da)
Vinga una setmana més i una setmana menys pel gran dia.
Aquesta setmana per temes d'agenda només he pogut fer quatre dies, dos d'ells amb qualitat a pistes.
M'han sortit 53 kms i ja porto 221 amb una mitja de 55,436 setmanals. A poc a poc aquesta mitja anirà augmentant encara que la setmana propera costarà amb tantes tentacions gastronòmiques al teu voltant  :whistle: :whistle:

Bon Nadal maratonianes i maratonians  :party: :party:

21 Des 2014 19:40 #255 per XAVI-NAD (Associat/da)

Una nova peça pel "museu": el record de la marató del 1994, amb un model de sabatilles que de ben segur molts voldríem fer servir als darrers kilòmetres.... :intello:

Buff aquest també el tinc . Va ser la meva sisena marató i primer sub 3h amb 2:48 acabant a l´Estadi Olímpic.
Va ser una pasada i suposo que sortint encara de Mataró fent tota la NII.

100 Km. 9h35min TRAILWALKER 2015
Marató: 2h38'40" BCN 2003
Marató de Muntanya: 7h46'  Marató de l´Emmona 2013
Mitja: 1h13'45"  BCN 1999 i GAVÀ 2003
10Km: 34'19" Sant Antoni 2003

22 Des 2014 22:56 #256 per Buff! (Associat/da)
Setmana 4:
Dimarts: 6 km. a 5'50"   FC 136
Dimecres: 2 km. a 5'32"  FC 133

Dimecres vaig parar per evitar que l'adductor i jo acabessim malament. :grrrrrr: Li he donat descans fins diumenge.
A veure com anirà els propers dies tornant a poc a poc. :neutral:
Una dotzena de setmanes per la fita...  :whistle:

Milers de kilòmetres

24 Des 2014 14:24 #257 per Hansi (Associat/da)
Buff!, negocia amb l'adductor si està disposat a seguir entrenant a canvi d'uns mimos en sessió/sessions de fisio :wink2:.

24 Des 2014 16:19 #258 per Jorfer (Associat/da)
Buff!! al descans i uns bons torrons l'abductor es posarà perfecte ja veuràs.  :yes: :yes:

27 Des 2014 12:21 #259 per sergio (Associat/da)

He trobat el resguard de inscripció de la meva primera marató en el 1983... em va costar 600 pessetes (3,60€).

El placer de correr porque sí.

27 Des 2014 12:39 #260 per Hansi (Associat/da)
Sergio, document històric!! :yes: M'ha agradat molt veure'l. Guarda'l, que no se't perdi, que això pot ser peça de museu en poc temps! 8)

Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats