Marató de València 19.11.2017

Marató de València 19.11.2017

26 Nov 2017 17:59 #201 per Jorfer (Associat/da)
Brutal crònica Jaume.
Maratonià en estat pur, gaudint del primer al darrer metre, estratègia perfecte, moral pels nuvols, lluita contra els fantasmes de la teva ment.

És el començament d'una temporada de somni, ja veuràs, MMPS a dojo i en totes les distàncies. Ja tu creus i és qúestió de mantenir-sei millorar.

Moltes felicitats fillol per tornar a ser el gran maratonià que tens dins teu.

Ens veiem cami de Bcn a les sortides??

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

26 Nov 2017 18:36 - 26 Nov 2017 18:37 #202 per Dennis Teuling (Associat/da)
Sandmann, malgrat tot... has fet marca, 210' :great: :great:
Saps que fent un entrenament normal faries marques molt millors.. però no series el Sandmann. Enhorabona.

Toni VLC, moltes felicitats campió... pura poesia i amb un premi final, MMP!! Gran marató la teva, com tots els entrenaments.

Jaume86, molt, molt bona cursa i grandiosa la crònica!! Collons... quina millora en aquestes últimes setmanes.
Un plaer poder-ho veure cada setmana a les pistes de Cornellà i a les curses!!
No trigaràs en tornar a veure un 2h:XX.
Quines ganes alguns d'insultar i preocupar-se per una bandera... segur que amb la bandera de Zimbabwe no tenien cap problema. Pitjor per ells.

Bravo a tots vosaltres... ara llegiré les cròniques de la resta :great: :great: :great:

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

27 Nov 2017 15:56 #203 per Oriol_TBID (Associat/da)
Pels que vareu córrer a València, ens ha arribat aquest informació :great:

Buenas tardes, soy Marc Segura Osanz y estoy realizando un trabajo sobre el maratón de valencia dentro de un ciclo superior de deporte. Le agradecería que pasara este cuestionario entre los atletas de su club ya que el muestreo tiene que ser amplio para tener validez.
Muchas gracias y un saludo cordial.
Marc Segura

docs.google.com/forms/d/1KZprMxODigh3jCf...M12xuhBJWPZTEMM/edit

27 Nov 2017 16:57 #204 per squash (Associat/da)
Hola

jaume86, fènix86 et diré. Ben renascut de ben avall, per anar amunt i incloent un energúmen a la recta final de la Marató.

Gran crònica, gran preparació, gran Marató i sobretot, gran esperit de superació.

Enhorabona.

Fins ara.

Jordi

27 Nov 2017 17:15 #205 per Oriol_TBID (Associat/da)
Quines cròniques tan ben parides jaume86 i ToniVLC!

Moltes felicitats pel retorn a lo grande a un i per la MMP a l'altre.

Gran moment de distensió pre-marató el dissabte al migdia. Un plaer compartir taula amb la Carmen, la Mei i vosaltres dos :great: I encara més plaer conèixer-vos en persona, Carmen i Toni :)

27 Nov 2017 19:50 #206 per Toni VLC (Associat/da)
Guissona, et vaig tenir molt present a la marató, ja t’ho vaig dir. Encara que no ho cregues els teus ánims tan directes et deixen tremolant i, amb seguretat, surten efecte. Gràcies.

Gràcies squash, el crono sempre està ahí, és de veres.

Gràcies, jorfer, mestre, per les teues paraules, venint d’un cinquantamaratonià s’agraïxen, i molt. Amb ganes de vore la teua regularitat d'entrenes cara Barcelona.

Tiny, gràcies, que sàpigues que et seguixc.

Dennis Teuling, moltes gràcies, segur que a Tarragona tindràs oportunitat d’escriure una gran página maratoniana.

Oriol_TBD, crec que ja ho deixat dit en altre lloc, però fer una marató amb els entrenes que duies em sembla d’home de ferro total. M’agradà molt compartir taula amb la Mei i Jaume. Has de tornar a Valencia a disputar-la, ara que a et coneixes el camí.

Jaume86, ja saps que m’agrada molt l’èpica i posar alguna coseta de drametisme per ajudar a lo que no donen les cames. Per cert, a la teua crónica has deixat una tesi sobre com resurgir de les pròpies cendres com l’au fénix. Ara, a pel 2018.

10 Km: 42'26 (València, 2015) / Mitja: 1h36' (Benifaió, 2015) / Marató: 3h33 (València, 2017)
_______
Treballar, persistir, esperar

28 Nov 2017 16:42 - 28 Nov 2017 16:50 #207 per OscarBolo75 (Associat/da)
Bona tarda tots/es

Voldria primer de tot donar les gràcies a Mona pel seguiment de la cursa i a la resta de companys per les felicitacions.

Enhorabona a tots el companys per les maratons i a en Toni_VLC i Jaume86 per les seves grans cròniques.

Pel que fa a la meva cursa.
El 29 d'octubre vaig notar una "pedrada" al bessó esquerra que em va fer aturar totalment.
Vaig fer gel i compressió i en 2-3 dies van baixar les molesties, però no en van desapareixer. Vaig anar al traumatòleg aquell divendres i a l'eco no en va veure res, ni trancament de fibres ni res. ....deia que si va haver una microtrancament, no es veia. En vaig continuar fent repos absolut, però la setmana de la marató encara hi tenia molesties. Vaig visitar-me amb un segon traumatòleg......que tampoc va veure res a l'eco i em va recomenar que després de quasi 3 setmanes, comencés a "trotar" per terreny suau....aixi que li vaig fer cas i varem anar a València. :lol:

Cert, no es la millor decissió.
Teniem el tren i l'hotel pagat, el fill amb cangur el cap de setmana i algú que s'encarregava de portar-lo a Reus al partit de fútbol. Vamos que hi era tot quadrat per tenir un cap de setmana fora.

Esperava que les molèsties hagessin desaparegut, eren 3 setmanes totalment aturat fent bondat, i aprofitar per fer tots el kms que pogues amb Jaume86.

Diumengue al matí ja es va veure que no podria fer el plan A amb Jaume86. Durant els 2-3km de l'escalfament les molesties hi eren....així que em vaig possar al final del calaix i vaig sortir suau, mantenint el 5'-5'05"/km

Als 7-8 em vaig trovar amb en Jaume86, varem conversar uns minuts i ens vam desitjar sort. El meu bessó no em deixava anar mes ràpid així que el millor era anar guardant, concentrar-me en no fer-me molt mal i minimitzar el patiment.
El parcials sortien més o menys bé, no notava desgast físic, anava hidratant-me i prenent les meves càpsules de sal cada 5km (no hi vagi a donar-t'hi una estravada pensava :whistle: ) i el gel al km15.

Fins les 2h tot rotllava de conya....però sobre el km 26-27 una punxada al bessó....en aquel moment vaig veure passar a 2 correcats, però amb la concentració que portava en no cagar-la amb la trepitjada, ni hi vaig donar un crit de suport.

Les molesties varen pujar de tó al km30, allà vaig haver d'aturar-me per réflex i vaig pendre el 2º gel, encara que crec que no em feia falta. La meva 13ª marató, la 12ª d'asfalt i era la primera vegada que havia d' aturar màquines.
Això es va repetir al km36 i al 39, aturada a boxes per réflex...van ser 9km un mica durs per les molèsties.....els últims 3km el cap i la gent va fer poder correr novament sobre el 5' per tancar la marató en 3h42'50".

Per la tarda, parlant amb la companya d'un altre maratonià, que es fisio, em va comentar que les meves molesties, que no es veien a l'eco, que no fa mal al pressionar, però que genera molestia amb l'impacte; tenien tota la pinta de ser: periostitis del tibial anterior.

Ara mateix porto varies sessions de rehab i la cosa sembla que millora.

Salut

37'27" Cursa dels Nassos 2019
1h21'33" Mitja Barcelona 2020
2h49'44" Marathon de Paris 2019

50km Ruta de les X Ermites 2015
71km Long Trail Barcelona 2016
85km Ultra Trail Collserola 2015

28 Nov 2017 16:51 #208 per guissona (Visitant)
Quin patir de marató, va parir.

Cuida't nano.

No seré jo qui et digui que potser no l'havies d'haver corregut. Déu me'n guard.

Amunt i crits!

28 Nov 2017 18:37 - 28 Nov 2017 18:38 #209 per Pep_e (Visitant)
Poso la crònica en castellà aprofitant que la he fet per altres persones.

Gràcies.

Maratón de Valencia
En un principio no tenía en mente hacer la maratón de Valencia, sino que la que tenía en la cabeza era la maratón de Atenas. Pero cuando empecé a buscar combinaciones de vuelo a un ya que íbamos toda la familia, o el precio era desorbitado, o bien, la combinación hacía que mis hijos faltaran bastante a clase.
Así que tenía dos posibilidades, o bien me saltaba la maratón de otoño, o bien buscaba una alternativa que estuviera bien.
Como en primavera no hice ninguna maratón dado que anímicamente me encontraba tocado, no quería dejar tanto tiempo entre maratón y maratón, así que opté por buscar una alternativa.
Empecé a buscar posibilidades y las que había o bien las había hecho, o bien había ido a al país recientemente por vacaciones o por maratón. Así que se empezó a pasar por la cabeza hacer Valencia, que por fecha me daba tiempo de entrenar unas cuantas semanas.
Una vez inscrito empecé a retomar mis entrenos a mediados de Agosto. Primero de todo salidas suaves para poco a poco volver a coger ritmo, y ya a partir de la tercera semana de septiembre hacer un entrenamiento más específico con series, tiradas más largas, etc.
La parte positiva es que el cuerpo estaba muy descansado y mentalmente los entrenos no se me hacían pesado. Iban cayendo las series con tiempos no top, pero si decentes para empezar a buscar el sub3.
Por el camino solamente de referencia la mitja de Puigcerdà y una tirada larga de 32 km para tener referencias.
Pero por la experiencia que tiene uno en los entrenos y las maratones veía factible ir a por un sub3 bien. Así que la idea era salir a por el 2:56 y disfrutar de la carrera,
Finalmente voy solo a Valencia, y como me dormí en la búsqueda del hotel cojo plaza en un 5 estrellas como un señor, pero era eso o nada…
Llego a Valencia y voy a recoger el dorsal. La feria pobre comparada con otras a las que he ido. La camiseta horrible, así que ya veremos uso, pero ponérmela seguro que no. Una vez recogido el dorsal, quedo con unos amigos para cenar sobre dosis de pasta, y después a mi suite a amortizar los euros.
Dejo todo preparado, dorsal puesto, geles, ropa, vaselina y botella de boca grande, aunque si es mediana ya me sirve…
Duermo como los ángeles y a las 5:30 me despierto para ir a desayunar. Almuerzo todo lo que se mueve, cafelito y de nuevo a la habitación a discutir con la almohada la táctica final.
Sobre las 7:15 salgo de la habitación disfrazado de romano para luchas con los leones. Poco más de dos kilómetros separa el hotel de la salida, así que voy calentando hacía allí, donde había quedado de nuevo con los amigos para hacer café. Dos de ellos querían bajar de sub3 porque nunca lo habían hecho. Por marca en media cuadraban (sobre 1:20/1:21) así que les dije que si querían podíamos ir juntos y que yo le marcaría el ritmo. Así quedamos.
Calentamos un poco más, movilidad, progresivos y al cajón azul. Ellos entran conmigo aunque tenían verde por la marca de media. La temperatura es alta, ya que a la salida ya marca 12/13 grados y un 70% de humedad. Un tema está claro, se ha de beber desde el primer avituallamiento de forma generosa.
Countdown y salida. Aunque es limpia, el ritmo va en torno a 4:14/4:20, cuando yo quería hacer sobre 4:10. Así que dejo pasar unos cuantos kilómetros para que se limpie la carrera y empezar a marcar el ritmo. Como siempre, a lo lejos veo el globo sub3 que se me va escapando. Paso el Split 5 en 21:10
Los compañeros enseguida se me van para adelante, pero yo sigo a la mía. Conozco el ritmo que puedo aguantar sin problemas durante toda la maratón, y así lo hago.
Los kilómetros pasan bien, voy adelantando grupos de forma constante haciendo el segundo Split de 5k en 20:39. Todavía tengo al globo sub 3 delante cuando sus splits han de ser de 41:20. Me meto el primer gel.
Voy recorriendo avenidas anchas de ida y vuelta y poco a poco me voy acercando a un grupo muy grande. Por fin empiezo a alcanzar al globo sub3. En este grupo veo un amigo correcat que es Carles22. Me pongo a su lado y lo saludo. Le pregunto si quiere bajar de 3 y me comenta que esa es la idea. Me agobia un poco ir en grupos tan grandes, así que me despido y avanzo el grupo sobre el km15, con un Split de 20:45.
Hacemos un grupo de varios corredores con un ritmo parecido sobre 4:10 y los kilómetros van cayendo bien. En cada avituallamiento sigo la misma regla, cojo una botella de agua, me hidrato, me tiro agua en las piernas para refrescarme (este detalle es muy importante cara al final de la maratón) y después un vaso de isotónica.
Split km 20 en 20:51. Todo en orden. Nos vamos acercando a la mitja y las sensaciones son buenas. Me tomo el segundo gel y sigo el protocolo de avituallamiento.
Los siguientes kilómetros vuelves a pasar por la zona de salida con mucha animación que hace que se pase rápido. Split del km25 en 20:37 con la media pasada en 1:27:50.
Sobre el km 28 cojo a mi primer compañero que iba bastante tocado, le ofrezco geles le digo que regule y sigo a mi ritmo. Paso por el km 30 con Split 20:47. Tomo el tercer gel
En el km 31 nos metemos en una gran avenida y tengo como una bajada de fuerzas. Dudo si apretar dado que estamos todavía en el km 31, o bajar unos segundos y encontrar un ritmo más cómodo. Opto por lo primero y espero que sea un poco de rebote del gel. Durante un kilómetro voy un poco raro, pero poco a poco vuelvo a encontrarme bien y voy en el grupo cómodo. A lo lejos veo al otro compañero, pero va bastante bien, aunque le voy recortando.
Km 35 en Split 20:55, le digo al compañero que se coja, pero veo que pierde unos metros. En este momento empiezo a notar ampollas en los pies que hace que no pueda pisar bien. Le empiezo a dar vueltas ya que el material es todo probado y es cuando caigo que al refrescarme las piernas en cada avituallamiento se me han mojado los calcetines y es lo que me ha provocado las ampollas.
El compañero me vuelve a coger y aunque voy bien cada pisada duele. Volvemos a meternos en la zona de llegada. De nuevo mucha gente, ya se que seré sub3, de hecho hace bastante tiempo que lo sé. Paso el km 40 con split 21:14, el más alto, pero bien.
Últimos kilómetros muy bonitos, bajada fuerte, curva, alfombra azul y meta en 2:56:25.
Alegría de conseguir otro sub3. En algún momento no podré con ese objetivo, pero mientras disfruto de lo conseguido.
Al final 1:27:50 y 1:28:35.
En las maratones siempre cuando pienso los días posteriores en ella, me vienen miles de imágenes, el recorrido, recuerdos. En Valencia tengo pocos recuerdos, como si hubiese sido muy neutra. Tal vez cuando pasen las semanas piense de otra manera, pero de momento todo y que el recorrido es ideal, no será de mis favoritas.
Eso si, organización, animación (en algunas partes) y recorrido es muy bueno.
Ahora buscando un nuevo objetivo, pero todo pinta que será Zurich

King of pain

28 Nov 2017 20:17 #210 per jaume86 (Associat/da)
Pep_e carrerón el teu!! Pel que comentes ets un asidu dels sub3h i domines aquests ritmes, quina enveja!! Molt bona marató, perfectament gestionada, llàstima de les butllofes. Ja sé que dius que no creus repetir Valencia però si mai hi tornes, t'aconsello Airbnb, doncs els hotels estan a preus desorbitats.

OscarBolo75, tens tota la meva admiració!! Acabar una marató amb tants problemes físics no ha de ser fàcil. De fet, ja s'ha de tenir un parell de cullons per posar-se a la sortida sabent que no estàs bé físicament! Me n'alegro que ja hagis trobat la causa d'aquests mals i que li estiguis posant remei, molts ànims i moltes felicitats

2h55'28"; marató Barcelona  2019 (17)
1h22'14" mitja  Barcelona 2019 (44...)
37'21";   10km   Pineda 2018 (42...)
19'13";  5km Horta 2013 (1)

Properament: 24h (diumenge a Can Dragó!)

28 Nov 2017 20:25 #211 per jaume86 (Associat/da)

Oriol_TBID va escriure: Pels que vareu córrer a València, ens ha arribat aquest informació :great:

Buenas tardes, soy Marc Segura Osanz y estoy realizando un trabajo sobre el maratón de valencia dentro de un ciclo superior de deporte. Le agradecería que pasara este cuestionario entre los atletas de su club ya que el muestreo tiene que ser amplio para tener validez.
Muchas gracias y un saludo cordial.
Marc Segura

docs.google.com/forms/d/1KZprMxODigh3jCf...M12xuhBJWPZTEMM/edit

Fet! Són 5 minuts, no costa res, i si així ajudem a algú doncs genial!

28 Nov 2017 20:34 #212 per jaume86 (Associat/da)
guissona, moltes gràcies! Sempre és un plaer compartir estones amb el gran maratonià que ets!

Rugbyman, arribes a ser el de verd i et deixo de parlar!! Que potser és el que vols... :p

Tiny, moles gràcies però encara haig de seguir millorant si vull retornar a temps anteriors.

Jorfer, tu em mires amb masses bons ulls! Aquesta temporada serà difícil rebaixar alguna marca però l'objectiu d'enguany és recuperar la forma. Tenim molts anys per endavant per millorar, l'estat deplorable de la temporada passada ja ha estat revertit, que era l'objectiu d'aquesta temporada, tornar a gaudir corrent. A partir d'ara tot el que vingui serà de més i que em servirà pel futur.

Dennis, moltes gràcies, un altre quel em mira amb masses bona ulls! On s'ha de firmar per ser sub3h?!?!

Squash & Toni, m'ha fet molta gràcia això del fènix!! Realment estava fotut al juny i ara estic més content que un nen petit amb sabates noves!

Moltes gràcies a tots :) :) :)

28 Nov 2017 23:02 #213 per guissona (Visitant)
Pep_e, gat vell, quina manera tan brillant de gestionar la marató.

Per tu fer sub3h ja comença a ser un pur tràmit.

Enhorabona crack.

28 Nov 2017 23:09 #214 per jaume86 (Associat/da)

guissona va escriure: Pep_e, gat vell, quina manera tan brillant de gestionar la marató.

Enhorabona crack.

Em recorda a algú...

28 Nov 2017 23:39 #215 per aurelian (Associat/da)
Companys, moltes gracies per aquestes croniques. La de ToniVLC i jaume86 les vaig llegir dissabte per la nit abans de la meva marató en Doností, i em van motivat molt.

Pep_p: moltes felicitats

me tiro agua en las piernas para refrescarme

Sabia el desenlaç! Em va passar el mateix a Boston.

10000: 38:43 - Sant Antoni 02.2016
Mitja: 1:23:49 - Oxford Half Marathon, 10.2018
Marató: 2:56:26 - Maratona di Pisa, 12.2018

strava

29 Nov 2017 12:41 #216 per Pep_e (Visitant)

guissona va escriure: Pep_e, gat vell, quina manera tan brillant de gestionar la marató.

Enhorabona crack.

Gràcies Mario,

Està clar que la veteranía es un grau, però diumenge pel matí després de dormir perfectament i no pasar gens de nervis vaig pensar en això que dius, perque a la marató sempre s'ha de tenir molt respecte i a Valencia anava massa tranquil i això no es bo.

King of pain

29 Nov 2017 12:43 #217 per Pep_e (Visitant)

aurelian va escriure: Companys, moltes gracies per aquestes croniques. La de ToniVLC i jaume86 les vaig llegir dissabte per la nit abans de la meva marató en Doností, i em van motivat molt.

Pep_p: moltes felicitats

me tiro agua en las piernas para refrescarme

Sabia el desenlaç! Em va passar el mateix a Boston.

jajajaja, a mi mai m'havia passat i tot i que pots seguir corrent la sensació es dolenta.

King of pain

29 Nov 2017 13:18 #218 per Pep_e (Visitant)
Felicitar a Carles22, Sr.Door, Toni VLC, Jaume86,Bolo, Oriol_TBID, Jordi89, Sandmann i JJ_SBD la seva marató i ser finishers. En el cas de Carles22 tot i no acabarla, va ser molt valent i segur que la marca sortirà.

Als que han fet MMP brutal, perque tot i que la marató es bastant bona, per mi no eren les condicions ideals per fer marca, així que encara teniu recorregut.

En una marató la verdadera victoria és creuar la linia d’arribada, ja que darrera hi han molts sacrificis fets. Hores robades al somni, familia, personals. Fred, calor, pluja. Cansament, lesions, dolors…i tot jugat a una carta...Molt injust... Per això, ser finisher ja es una recompensa i el temps en fer-la passa a un segon pla.

King of pain

29 Nov 2017 13:19 #219 per Pep_e (Visitant)

jaume86 va escriure:

Enhorabona crack.

Em recorda a algú...

Mario, es super Mario...

King of pain

29 Nov 2017 19:26 #220 per Jorfer (Associat/da)
Oscarbolo75 deu ni do quin patiment amb el síndorme de pedrada donant pel sac durant la marató. Té molt de mèrit finalitzar-la.

Pep_e gran plantejament per a assolir un nou sub3. Tenim per qui gent que fa sub3 amb gran regularitat com jcarpa o guissona. Tu et pots afegir aquesta dupla sense problemes.
Felicitats.

Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats