eDreams Mitja marató de Barcelona (11/febrer/2024)

eDreams Mitja marató de Barcelona (11/febrer/2024)

12 febrer 2024 13:57 #1 per Josep80 (Associat/da)
Decebut amb la mitja marató de la meva ciutat.
Sembla que el més important pels organitzadors siguin els números, i poder dir que la prova ja és la més multitudinària de l'estat espanyol, i la segona d'Europa, i poder acreditar rècords a la prova. En canvi, com a corredor popular, hi vaig trobar moltes mancances.
Massa gent, francament. I, si com organitzador, vols esclafar els registres d'altres mitges europees, aleshores fes-ho bé.
-Incompliment d'horaris de sortida.
-control ineficaç als calaixos de sortida. La gent es va col·locar on va voler, i després va passar el que va passar.
-amb quasi 30.000 samarretes per entregar a la fira del corredor, no van ser capaços de posar-ne una de cada talla com a mostrari, havent-les de triar a cegues (al menys el dijous, el primer dia).
- avituallament post-cursa consistent en un got d'aigua, un Aquarius, un plàtan, dues mandarines i una poma (al menys pel recorregut post-cursa que la Organització en va fer recórrer al final).

La gran quantitat de gent em va representar, en massa moments de la cursa, no poder anar al ritme que hauria pogut anar. Probablement el tram de la Gran Via va ser l'únic que vaig poder aprofitar 100%. És al·lucinant que, a aquestes alçades, hi hagi tant poca cultura esportiva en molta gent que es posa les sabatilles i un dorsal. Començant per enredar la Organització, i posar-se en calaixos on no els hi toca. Anar a un ritme molt inferior al de la resta de participants que t'envolten, i PEL MIG de la via. PARAR-SE en mig de la via a caminar, en lloc de situar-se en un dels costats. I així.
En el quilòmetre 18, anat amb les llebres d'1h:55, vaig presenciar una caiguda de fins a tres participants, per ensopegar amb un altre que anava caminant pel mig. Vaig arribar a veure vàries caigudes més, totes per topades. La traca final ja va ser a la llarga recta d'arribada, quan ho intentes donar tot, esgarrapant els darrers segons al crono, i només et trobes corredors i corredores celebrant la festa, intentant quedar bé a les fotos, saludant aquí i allà, i privant que hom pugui córrer amb llibertat, obstaculitzant el pas.

Cursa pensada pels turistes, i per fer diners. No pas pels que ens agrada córrer en un altre tipus de curses, segur que més modestes, però molt més "properes". Difícil que repeteixi, a no ser que, com ha passat en aquesta edició, m'agafi a dues setmanes d'una marató, i la vulgui aprofitar per intentar fer una mica de qualitat.

Cat M65-69- (1º CURSA 2001)
total maratons: 52 (en 37 països)
maratons olímpiques: 22 de 23 (falta Beijing)
maratons majors: 6 de 6
maratons continents: 6 de 6 (renuncio Antàrtida)
Mitges a Estats USA: 24 estats de 50 (+DC)
Mitges Europa: 26 països
Mitges prov+territ. Canadà: 0 de 13

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

12 febrer 2024 17:41 #2 per Jorfer (Associat/da)
Josep80 has descit molt bé els danys col·laterals de les curses massificades. Aquesta mateixa sensació la vaig tenir jo al desembre a la marató de València on per moments em vaig agobiar.

Al que passa que en aquestes curses festives/turístiques la gent doncs va al que va, a fer festa i turisme.

Segur que el tema dels calaixos ho tindran en compte pel futur.

Alguna persona més pot opinar?
Com heu vist la nova sortida i altres serveis de la mitja?

12 febrer 2024 18:39 #3 per Tiny (Associat/da)
Jo també vaig correr aquesta mitja perquè m'encanta el circuit i com a prova de cara a la marató.

Molt d'acord en el que explica en Josep. La sortida va ser més caòtica que mai a pesar dels diferents calaixos i sortides..

No vaig veure cap control i això va propiciar un caos amb molts corredors fora del seu espai natural..

Per afegir, dir que en el primer avituallament no hi havía aigua.. :grrr: , suposo que no donaven abast per omplir els gots..

Per dir un parell de coses positives:
Molt content de saludar als companys en el avituallament correcat (on sí que teníen aigua)

Em va agradar la samarreta i la medalla que era del nivell d'una marató..

L'any vinent canviaré de mitja segurament...:whistle:

10 km. Sant Antoni 2011  42'37"
Mitja marató. BCN 2015  1h 34' 27"
Marató. Munic2015  3h.27'26"

12 febrer 2024 22:33 #4 per andreugg (Associat/da)
Bona nit, primer de tot agrair el resum del Josep80 que en gran part subscric el que diu, jo d'aquesta edició vaig marxar mosquejat. Amb la idea que no volen una bona cursa sinó un gran show per moure calerons. Que les nostres opinions o necessitats estan agafades per punxes.

Vaig per parts ja que no tot va fallar ni tot el que jo dic que va fallar ho va fer amb el mateix grau d'importància.

Volen ampliar la cursa fins 28M persones per tenir una xifra mai vista? "Fantàstic no diré que no m'agrada" però ho tinc d'assumir la cobdicia d'aconseguir un titular per inscrits i no pas per valoracions és un bon mètode però llavors dimensiona tot d'acord amb el que tindràs però no va ser així. Poc desprès de la foto correcat i deixar la motxilla vaig trobar aquestes besties pardes que escalfaven o millor dit procuraven no refredar-se pel vent (Hem refereixo a la foto adjunta) un cop xerrem una mica i comentem que veiem molta gent corroborem el tema del nul control d'accés als calaixos. Entrem, el Mario es queda darrera, darrera per tenir la pista per ell sol (Li va anar molt bé vist el temps i sort que anava a estirar cames) ens situem en un punt que ja no avança més veiem que ja fa estona que tindríem de sortir però seguim quiets, un segon detall era el no tenir megafonia, ens vam perdre els crits d'ànim i obertura. Mica en mica la cua va progressant, tant que dic aneu encenent el rellotge que crec que no tindrem sortida la cursa ja està llençada. Certament, era així va ser arribar i sortir corrents, llebres? No en vaig veure cap (del meu calaix clar) feia més de 6 minuts que la sortida era en marxa....

Els primers kms, concretament fins el km4 vaig anar molt suau, massa transit lent o dubitatiu, a la Gran Via ja vaig poder posar una mica el ritme, però un cop arribats a l'Arc de Triomf altre vegada estret. Per cert d'aquest punt remarco la poca animació. Alguns aplaudien però en general poca vida. Ves que hi farem. M'he deixat de dir que l'avituallament del km5 van donar-me un got amb un dit i mig d'aigua.... Trist... Sobretot de pensar que la marató pretenen posar gots...
Un cop superat Pallars arribo a l'avituallament Correcat una alegria de saludar a les cares conegudes i moment de trobar la primera variació del recorregut que no coneixia, aquesta mira, tan em dona pujar a la Gran Via com baixar per Josep Pla (Es lleig i soso), inici de la Diagonal, bones sensacions i segona sorpresa al veure que no tornàvem inicialment per Diagonal sinó per Lope de Vega i Pallars (Que lleig tot allò) almenys a la diagonal et distreus mirant si veus algú conegut....

Arribada al passeig marítim, el mateix de sempre, Marina molta gent però esperava una mega Discoteca quan van dir que seria amb música i tot. Res més lluny, gent de la marca animant amb les manoples i res arribada a Pujades amb massa tanca pel meu punt de vista, quedava lleig.

Un cop creuat una versió petita de l'Av dels tarongers a la mitja de terrassa per caminar fins medalla i tot però en versió petita, vist que la bossa del corredor no portava res, per no portar no portava ni una mostra de gels... Esperava un avituallament final més maco... però res... Llavors arribo per gravar la medalla i sorpresa 1h llarga de cua.... Sincerament allò va acabar de robar-me la meva alegria pel temps de 01.44.52, vaig dedicar pretractament el mateix temps en fer cua que fer 21km, això si va servir per xerrar amb d'altres persones i escoltar que no va agradar gens als nous i als vells estaven decebuts.

Coses bones? La samarreta molt maca, la medalla, el recorregut, suposo que la festa d'animació abans de cursa, els voluntaris i poc més ah si les persones amb qui vaig poder compartir el dia.

Apa una abraçada PD El vídeo encara estic liat amb ell. Teniu un teaser al meu insta.

Salut!

10k - Cursa Moritz Sant Antoni (2024) 00:47:18
21k - La Mitja (2024) - 1:43:46
42k - Marató Barcelona (2024) 3:51:20
Adjunts:

12 febrer 2024 22:39 #5 per Jordi (Associat/da)
Molt d'acord en el que exposen en Josep80 i Tiny tot i que jo no vaig patir els problemes, però sí vaig veure clar que seria difícil que la tornés a fer si no era per gaudir de la festa; havia perdut l'opció de tornar a fer MMP en la mitja de casa

En el meu cas sortint força endavant, calaix blau, al ritme esperat de marató 4:45 amb molta gent, però sense problemes tot i veure una caiguda en el primer gir vaig poder anar fent.
Entre km 9-10 hem va volar la gorra i vaig poder girar i recollir-la sense masses problemes.

Potser tot el que explico està emboirat des de la sortida del metro en que veig i saludo a en Hansi :hearteyes: i ja tinc la pau i tranquil·litat per tota la prèvia i fins a la sortida, acompanyant-me en tot moment :great:
Ja comença cedint-me la jaqueta extra de xandall que porta a la motxilla, perquè no agafi fred :oops: i després parlant de les preparacions i converses habituals entre corredors i que sempre emocionen :woohoo:

Per mi els punts claus de la cursa són les meves arribades a foto i avituallament CoRReCaT amb orgull i el seguiment fotogràfic d'en Dabit, així com les sensacions durant tota la cursa i testant el que serà la marató :party: :party:

Salut!
Jordi

* MMP *
3h24 37 Marató - 1h31 07 Mitja - 41:55 10km - 19:49 5km - 5:48 Milla - 3:19,50 1000m - 1:07,23 400m - 14,43 100m || 2h28 53 30km - 1h06 17 15km - 46:55 ECI
* Addicte a l'endorfina des del 18/08/2011 *
JRDi69 en STRAVA
Masses Límits

123

13 febrer 2024 10:58 #6 per Tiny (Associat/da)
Apart de les crítiques la cursa la vaig fer acompanyat del OriolR amb l'objectiu de baixar de 1h 50'

Vam anar frenats després de la sortida i avançant un munt de corredors que anaven mooolt més lents.
Les sensacions no eren dolentes però el vent feia una mica la guitza..
L'Andreugg va anar tirant cap endavant amb la seva càmera inseparable i bon ritme.
En mario.cat ens va avançar en el tram de la Diagonal i jo vaig dir que anava com un bòlido! :rocket:
En un instant va desapereixer de la nostra vista...

Després del gir per agafar el litoral vaig començar a perdre contacte amb el Oriol en un tram amb força vent.
Finalment vaig arribar en un temps de 1h50' 45" amb parcials força regulars i recordant a la amiga Iris (poledancer) :coldsweat:

Per acabar, dir que m'ha agradat molt veure en la classificació de la categoria F65, en la mateixa plana de la Rosa Mota
i el seu record mundial estratosfèric (1h24'), hi ha dues correcats com la Ela i la luzyan que estan a un nivell molt alt. Felicitacions a les dues :clap:

10 km. Sant Antoni 2011  42'37"
Mitja marató. BCN 2015  1h 34' 27"
Marató. Munic2015  3h.27'26"

14 febrer 2024 01:10 #7 per XaviCht (Associat/da)
Coincideixo amb el Josep80. Encara vas tenir sort... jo ni poma, i, si no arribo a apartar les tanques per creuar a l'altra banda, ni aigua!
Avituallaments amb gots d'aigua qusi buits, darrer avituallament amb quasi totes les taules SENSE AIGUA, la Sandra va haver de tornar enrrere, i jo quasi també. El mateix avituallament, on hi havia d'haver gels, no en tenien, els vaig buscar i no vaig veure ningú donant-ne ni cap taula on hi fossin.

Gent incívica a grapats, retallant per les voreres i no una mica... tallant-te perquè vols anar per on toca...

A nosaltres la cursa ens va sortir segons el previst, i amb 6k previs, però se'ls va escapar de les mans la gent que van deixar inscriure...

23' 12" - 5 km La Sansi Viladecans 2016
43' 59" - 10 km Cursa dels Nassos 2019
1h 37' 32" - Mitja de Barcelona 2020
3h 49' 29" - Marató de Venècia 2018

14 febrer 2024 17:54 - 14 febrer 2024 18:27 #8 per mario.cat (Associat/da)

XaviCht va escriure: Coincideixo amb el Josep80. Encara vas tenir sort... jo ni poma, i, si no arribo a apartar les tanques per creuar a l'altra banda, ni aigua!
Avituallaments amb gots d'aigua qusi buits, darrer avituallament amb quasi totes les taules SENSE AIGUA, la Sandra va haver de tornar enrrere, i jo quasi també. El mateix avituallament, on hi havia d'haver gels, no en tenien, els vaig buscar i no vaig veure ningú donant-ne ni cap taula on hi fossin.

Gent incívica a grapats, retallant per les voreres i no una mica... tallant-te perquè vols anar per on toca...

A nosaltres la cursa ens va sortir segons el previst, i amb 6k previs, però se'ls va escapar de les mans la gent que van deixar inscriure...

Menys mal que no vaig ser jo l'únic. Volia agafar un gel al 15 i no vaig veure a ningú que me'l oferís. Vaig anar buscant les mans de tothom i ningú tenia gels. I em comenten que els que van passar després de mi, si que vàren tenir gels. No ho entenc.

Pel que fa a la resta de la mitja, coincideixo amb tot el que diu en Josep80.

Ahir vaig omplir una enquesta que em van fer arribar i els vaig ficar a caldo per tot lo comentat. Però com sempre, poca importancia li donarán als nostres comentaris.

Possiblement no hi torni mai mes a fer-la, tot i el circuit tan agraït que te la cursa.

14 febrer 2024 19:17 #9 per tonivet (Visitant)
Hola, la vaig fer amb la meva filla. Vaig sortir a la seva onada (9h) per a mirar de baixar de les 2h.
La primera sorpresa és que la sortida era lliure, no hi havia ningú informant ni parant a la gent. Varem preguntar als del costat si ja havíem sortit...
Potser per això durant la cursa vem poder correr bé, si que em va extranyar que cap al km 15 ens passes la llebre de 1h50;nosaltres portàvem ritme per baixar de 2h justet.
Per a mi el pitjor va ser l'avituallament de l'arribada, més que pitjor va ser penós. Gairebé anaves servint tu sol, un cúmul de gent al voltant de la persona que servia l'aigua amb manguera...
Considero que pel preu que val els serveis haurien de ser millors i si no troben voluntaris crec que tenen marge per a contractar més gent que gestioni les onades i que estigui a l'avituallament final

14 febrer 2024 23:00 #10 per andreugg (Associat/da)
Pel que veig dels comentaris ningú va sortir content, en menor o major mida marquem tots problemes amb algun grau d'avituallament.
El tema dels gels, és cert que al 15 no els van oferir, estava tant atent agafar un got que tingues líquid que ni vaig pensar amb el gel (ja el portava jo)
Les sortides en menor o major mida també.
Francament, quin desastre de cursa no? Li tinc pànic per la marató, sense ampolles i amb gots amb tot el que em viscut aquí tinc pànic, cert que amb gots es pot fer però aquí no es va fer ni molt menys com a Sevilla.

Per cert Mario a mi no m'arribat o no m'he donat compte del formulari... Me tenen tanta tirria que per això ja ni m'ho envien jeje però ja vaig enviar jo un correu presentant les queixes.

Apa seguim...

14 febrer 2024 23:09 #11 per mario.cat (Associat/da)

andreugg va escriure: Pel que veig dels comentaris ningú va sortir content, en menor o major mida marquem tots problemes amb algun grau d'avituallament.
El tema dels gels, és cert que al 15 no els van oferir, estava tant atent agafar un got que tingues líquid que ni vaig pensar amb el gel (ja el portava jo)
Les sortides en menor o major mida també.
Francament, quin desastre de cursa no? Li tinc pànic per la marató, sense ampolles i amb gots amb tot el que em viscut aquí tinc pànic, cert que amb gots es pot fer però aquí no es va fer ni molt menys com a Sevilla.

Per cert Mario a mi no m'arribat o no m'he donat compte del formulari... Me tenen tanta tirria que per això ja ni m'ho envien jeje però ja vaig enviar jo un correu presentant les queixes.

Apa seguim...

Andreugg, es un mail que van enviar el dia 12 que a l'assumpte diu: "¡28.235 gracias, Mario!". Si baixas i ha un lloc on diu d'omplenar una enquesta i al final de la mateixa, hi ha un lloc on pots dir la teva. Si vas rebre aquest mail, busca-la cap al final.

14 febrer 2024 23:37 #12 per XaviCht (Associat/da)
Gràcies, Mario. Trobat i contestat com es mereix el tema.

23' 12" - 5 km La Sansi Viladecans 2016
43' 59" - 10 km Cursa dels Nassos 2019
1h 37' 32" - Mitja de Barcelona 2020
3h 49' 29" - Marató de Venècia 2018

15 febrer 2024 01:25 #13 per andreugg (Associat/da)
Mario tota la raó! No ho veig llegir. Ara els deixaré una resposta més.

Salut i gràcies.

PD Segueixo editant el vídeo perdoneu el retard però arribo tard de la feina

15 febrer 2024 12:20 #14 per gorka (Associat/da)
Doncs ja havia llegit alguna cosa del David a la xarxa X. ...
Veig que la Mitja de Barcelona, que per moltes coses té potencialitat per ser una de les millors del món, té molta feina pendent per l'edició del 2025 si no vol col·lapsar. I no sembla tan difícil fer les coses bé.

MP
1000 m.l. (2): 3.53 (Barcelona 2018)
5 Km (4): 22.31 (El Masnou 2017)
10.000 m.l. (2): 39.59 (Barcelona 2009)
10 Km (105): 38.20 (Girona 2007)
Mitja Marató (90): 1.27.38 (Granollers 2007)
Marató (35): 3.18.27 (Sant Sebastià 2007)

15 febrer 2024 20:16 #15 per Buff! (Associat/da)
Esperem que els de la marató en prenguin nota d'aquest grapat de preblemes que comenteu, per sincans :whistle:

Milers de kilòmetres

16 febrer 2024 21:36 #16 per Dennis Teuling (Associat/da)

mario.cat va escriure: "¡28.235 gracias, Mario!"

Ia sobre "recochineo" oi?
:laughing: :laughing:

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

18 febrer 2024 21:10 #17 per andreugg (Associat/da)
Perdoneu el gran retard però entre la feina i varies coses he tardat més del compte en tenir el resum.

Desitjo que us agradi

20 febrer 2024 21:20 - 20 febrer 2024 21:21 #18 per Hansi (Associat/da)
Coincideixo amb els defectes que li vau trobar. Estic acostumat fa anys que aquesta mitja només té una virtut: el circuit és pla per fer bona marca. Per la resta de coses, paguem la pasta que volen per poc servei. Jo, quan m'hi apunto, és perquè em segueix divertint molt córrer 21 km el més ràpid que el meu estat de forma actual em permet. Quan això no em diverteixi, ja m'hauran vist prou.

Jordi va escriure: Potser tot el que explico està emboirat des de la sortida del metro en que veig i saludo a en Hansi :hearteyes: i ja tinc la pau i tranquil·litat per tota la prèvia i fins a la sortida, acompanyant-me en tot moment :great:
Ja comença cedint-me la jaqueta extra de xandall que porta a la motxilla, perquè no agafi fred :oops: i després parlant de les preparacions i converses habituals entre corredors i que sempre emocionen :woohoo:

Quina il·lusió m'ha fet saber que et va anar tan bé fer la precursa junts :kissheart:
A mi també em va fer estar relaxat i entretingut :hearteyes:

25 febrer 2024 21:26 #19 per fandes (Associat/da)
Un altre que va passar per Barcelona... Amb la il·lusió d'acompanyar a un amic a fer MMP :hearteyes: . En el meu cas el que em va decepcionar però, va lligat a un dels comentaris que feia el Josep, a Barcelona demostrem any rere any la poca cultura esportiva que tenim respecte les curses populars.

I no em refereixo a anar ràpid, a ser milers corrents... A Barcelona no sabem o no volem animar a aquella gent que es proposa reptes i no és del nostre entorn immediat. I evidentment que l'organització pot incentivar aquesta participació, però per mi és una gran lliçó la que ens donen els/les bascos/ques a cada esdeveniment que organitzen.

Tan de bo aprenguem algun dia a valorar i deixar-nos les mans i la veu per aquelles històries anònimes que surten a córrer pels carrers de la nostra ciutat. Jo us espero el diumenge 10 de Març per fer-ho!

Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats