Enganxo crònica de la marató de La Llanera per si algú està avorrit :sleep:
Tot preparant la marató l'havia seccionat en tres trams dins el meu cap per mentalitzar-me com hauria de córrer en cada tram. Fins Castellar (km 16,5) era majoritàriament pista ampla i trencacames amb tendència a pujar, el "bucle" de Castellar (del 16,5 al km 30) que era pura muntanya vallesana, amb corriols i la meitat del desnivell total, i la tornada (km 30 a meta 43) que era similar a la part inicial però amb tendència a baixar amb la pujada del riu a 2 kms de meta.
Vam sortir puntuals i de seguida es va formar un grup de líders on vaig comptar 10 corredors i jo onzè tancant el grup. Passant la plaça Marcet vaig mirar el crono i portàvem casi un km i anàvem a 3:40 tot i que no ho semblava. Vam fer la baixada al riu el grup sencer i després van continuar corrent riu amunt a 4 pelats, i allà vaig decidir fer la meva estratègia que sovint funciona, de continuar al meu ritme sense intentar seguir els de davant. Corrent sol es notava una mica el vent que entrava de cara i de la dreta, però intentar seguir aquell ritme hauria estat fatal.
Em vaig parar a tots els avituallaments a beure i menjar algo i vam anar corrent entre pistes i algun corriolet que em va sorprendre. El grup s'havia estirat ja en els primers tobogans i tothom corria separat. Vaig passar alguns corredors per inèrcia i sobretot en baixades pronunciades i curtes. Primera hora de carrera 13,1 kms i bé de cames, la cosa rutlla. Un ciclista em diu que vaig 5è, em va estranyar, doncs pensava que continuava 8 o 9.
Primer tram fins a Castellar com esperava, 16,5km 1h16 amb 570m+. Aquí començava la part tècnica i dura. Una pujada inicial que es podia fer pràcticament tota corrent per una carena del costat del Puig de la Creu. Preciós. Un descens tècnic i ràpid i pujada corriolera al Puig de la Creu. El 6è el tenia a la vista, em seguia d'aprop, i a la pujada final vaig passar el quart (i el 6è també continuant 5è). A dalt del Puig em donen ànims i em diuen que el segon i tercer estan a tres minuts. Sabia que era molt difícil atrapar-los però després de beure i iniciant el descens cap a Castellar vaig pensar que aniria lo més ràpid que pogués, que si anaven junts en algun moment un intentaria tirar i l'altre en el seu intent d'aguantar es podia fondre i quedava la pujada de la Cobertera a dos kms de meta que podia fer pupeta. Tancant el bucle del Puig de la Creu 1h20 13,7km a ritme 5:50 i +630m. Una mica més lent del que esperava però també va ser una mica més tècnic i divertit del que estimava Smiley
A Castellar em quedava la tornada, casi tot per pista bona però amb tobogans i la pujada final. No veia els dos de davant meu (el primer era una bèstia i ens va treure a tots les enganxines), però si que en camps molt oberts veia el 5è que venia uns 200 metres per darrere. Vaig pensar "jo que volia acostar-me al 3r encara hauré d'apretar per mantenir el 4t!!" Anàvem a lo que donava la màquina, pel pla-baixada entre 3:50-4 i les pujadetes lo que es podia. Arribant a la pujada final vaig veure que el 3r estava a mitja pujada, i que el 5è continuava a poc més de mig minut darrere meu. Vaig apretar lo que vaig poder, ja a la Ronda Zamenhoff em portava una cantonada i mitja el tercer, i jo corria notablement més ràpid. Però tampoc anava parat, i amb només 1,5 km veia difícil atrapar-lo. Em vaig distanciar una mica del meu perseguidor i si bé vaig arribar molt aprop del tercer (el tenia a menys de 100m) al final vaig disfrutar d'una arribada més tranquila amb els meus fills. L'últim parcial des de Castellar a meta va sortir amb 56:30 per 13 km i 150 m+ a 4:20 de ritme, per un total de 43,3 kms de GPS amb 3:32:40 i +1360m positius, a 4:54 de ritme. Molt content per la cursa, experiència altre vegada lluitant per davant i perquè són els meus camins d'infància i joventut amb la bici, em va encantar. L'organització i marcatge genial i a sobre barateta, què més es pot demanar!!??
Felicitats Rül i organització!!