Moltes Felicitats a TOTS!!! Als que vau fer MMP, als que vau complir els objectius, als que no els vau complir però vau acabar i als que no vau acabar, però vau estar a la línia de sortida i vau lluitar fins que vau poder (aquí tot hom té el seu merit).
Farè una crònica,
en negreta el resum de lo + important, de com em va anar a mi:
De sortida dir, que no em vaig apuntat a cap dels 2 dinars, perquè anava amb un grup que érem 6 persones, els quals hem compartit molts entrenaments de preparació junts (els matinals, i algun nocturn) i tirades de cap de setmana.
D'altra banda, si m'hagues quadrat hauria vingut a la foto de sortida, però vaig apareixer per allí que eren les 8:22am, i ja estaveu desperdigats, i com no us conec als que estaveu en aquell moment o simplement no us vaig veure (conec en persona a Danili, Eduard, Esrafiki, Guissona, R_3, Koldo i algun més que em deixo o ara no recordo el Nick (penso en un GPT molt simpàtic que no recordo nom), doncs vaig marxar (soc vergonyòs de mena ¡, menys quan corro que faig soroll al públic).
Ara si, la crònica de la cursa:
L'objectiu pels Test (Mitja marató i Gavela), era 2h54', però la idea era passar la mitja entre 1h27' i 1h25' i si aquell dia tots els astres acompanyen, l'objectiu suprem seria apropar-me al sub 2h50' pelat o el temps del 2002 de 2h51', de totes formes anant a 4'07'' ja ho donava per bó, doncs fer un 2h54' també superava el temps de Donosti de l'any passat.
Em situo al calaix groc, ni molt davant ni molt enrere, i potser trigo uns 30'' o menys en passar per línia sortida on poso el GPS en marxa. Passo 1er kms en 4'24'' , les llebres 3h i 3h15 estan lluny, però no em preocupa, el meu GPS i jo farem la feina. I per primer cop, corro una marató d'asfalt amb pulsòmetre, desprès de 23 o 24 maratons (mai se si comptar la del Priorat com asfalt o muntanya, encara que es de camins i si que compto Medoc per ser asfalt).
Resumint, al km3 o 4 avanço la llebre de 3h i tiro suaument endavant, i arribo al primer parcial de 5kms en 20'28'', el cap comença a fer càlculs...30'' x 8 parcials, 4' i algo més... 2h53' ritme actual...
Val a dir que
la primera mitja hora vaig notar que suava molt ràpid i que agafava calor, i pensava, uiii que he dit que no hi hauria per tanta calor i potser això si que serà fortet. D'altra banda, marco 166 polsacions que esta bé per mi.
Aviat m'agafa el Jordi de la meva ciutat natal, Reus, i s'ajuntem. Just davant veig al Guissona i amb Dani (dels Xafatolls), avancem uns metres i em situo al seu costat,compartim impressions, inclús el fet "estrany" de veure un corredor que sembla desmaiat i l'estan atenent al km 8 aprox, molt aviat. Al cap d'algun km, decideixo tirar endavant, doncs les cames, he vist que responien bé aprop de 4'/km i anem a 4'07'' (objectiu inicial).
Seguim ara Jordi davant, ara jo davant, km 5-10 en 20'28'', mateix ritme de 2h53', entrem en carrers en ombra i alguna baixada, animo al públic i aquest respon, m'agrada l'ambient i cau el següent parcial del 10 al 15 en 20'02''. Total 1h00'58''. cap a calcular, ritme 2h52' on, seguim, passem aprop del hotel, però toca seguir...
Al km 15, he tingut el primer entrebanc de la marató i que em marcara la resta d'aquesta, al prendrem el 1er gel, aquest em senta com un tir a l'estomac, sembla que traient gasos la cosa es calma, però...
Entrem de nou a la ombra, i aquí, els termòmetres marquen 15 graus que esta força bé, tot i així, durant tot el recorregut em tiro aigua dels avituallaments pel cap, i no deixo escapar cap manega d'aigua que em pugui refrescar, cau el parcial del 15 al 20 en 20'03'', estic anant a 4'01'', i no vull fer més càlculs de quin pot ser el temps final, sols mantenir bons ritmes, animo a la gent i aquesta respon, i això em fa inclús pujar a 170 ppm, cosa que freno fins situar-me de nou en 167-168. al km 20 agafo gel de la organització i me'l quedo a la mà.
Passo la mitja, 1h25'24'' aprox, vaig bé de temps, però si penso en allò de que a la mitja has de passar com si res, tampoc es ben be això el que noto.
Per alguns km d'aquests em trobo als grans Esrafiki i Koldo, avui Koldo li fa de llebre, però Esrafiki no té el dia i ho comenta. Posteriorment plegaria, però Koldo acabaria la seva feina de llebre amb Guissona. Que grans sou tots!
Bé, seguim per Bingo, començo a pensar en la pujadeta que m'han comentat del 30-31, i cau el parcial del 20 al 25 en 20'04'' (segueixo en mode rellotge suís on, 3 parcials clavats). Aquí em prenc el gel que he agafat abans, i 2a bomba a l'estomac, tornem amb els gasos, km 26 i la cosa no va tant fina, encara faig kms a bon ritme, però les cames comencen poc a poc a encartronar-se i l'estomac comença a dir que algo vol sortir, mantenint les ppms a ratlla i sense apretar, sembla que la cosa aguanta. arribo al km 30 i els 2 darrer les ppm ja han pujat a 170ppms, un ritme portable, però no per anar més enllà avui.
darrer parcial, km25-km30 en 20'12''.
Això es farà llarg, estic al 30 comença la veritable marató, sols prenc aigua i powerade, vaig mantenint el rang 168-170ppm i cada km és una miqueta més lent, intento que no passin de 4'07'' previstos per avui, però el 34 i 35 ja van a 4'11'' i 4'14''.
Entro en mode automata on, aguanta, tal i com sento a algun altre corredor, que passi temps i metres, perquè ara el temps sembla més lent i els kms més llargs, costa de passar, però aquesta batalla ja l'he viscut altres cops, toca seguir.
Em prenc el 3er gel, aquest amb cafeïna, a veure si o peta l'estomac o reanimo el ritme. Ara si que tinc ganes de c....r, però penso que queden pocs kms i perdre més temps en entrar a un bar i tornar que el que pugui perdre, d'altra banda, vaig avançant més gent i sols m'avança algun corredor que encara va fresc. Km 36 4'09'', km 37 4'12'', km 38, 39 ,40 i 41 a ritme de 4'07'' que lluito km a km, fa baixada i això ajuda i molt, la gent també. Aquí ja vaig a 171ppm, el km 41 a 174 i el km 42 les faig pujar a 175 de mitja, aprofitant la baixada per fer un 3'55'' i gaudir de la recta final. Miro el rellotge, el 2h52 esta aprop, apreto a la passarel·la, fent els 250m a ritme de 3'49'', i just abans d'acabar veig un corredor que cau al terra, l'agafa el corredor que anava encara un tros davant meu, miro si he de parar, però ja hi van els de la creu roja, segueixo doncs i 2h51'52''. Molt content!!! Em poso les mans al cap i penso en quan es pateix a les maratons, però la gloria final ho compensa.
Algun dia haure d'abandonar la marquitis, de moment tot i patir, la he gaudit en un molt bon recorregut per fer marca.
POST MARATò : Em quedo post arribada esperant Guissona, Esrafiki, Koldo i el primer dels meus companys, el Angel, arriba molta gent i algun se m'escapa i poc desprès de grup de 3h és molt difícil trobar gent allí.
Vaig directe al wc portàtil, trec el que tenia pendent :rofl:, vaig cap al guardarropia on de camí em trobo als GPT i m'expliquen com els ha anat. Em canvio, i a esperar companys, ha passat força temps i
em trobo als meus companys, tots marca personal, excepte 2, un que ho ha buscat, però avui no ha estat el dia, porta un fi d'any dedicat a altres proves ( triatló recent) i ha tocat afluixar una miqueta. I el darrer, aquests ens ha fet patir, anava per MMP, però les cames han dit prou, i del 39 a l'arribada ha perdut una minutada, però ha acabat, tot el merit del mon per ell, quan ja no pots córrer toca abandonar, però a 3kms de l'arribada, si no es cosa de cor o lesió, toca arribar, caminant i corrent, com sigui. I així ho ha fet, em tret el barret per ell. Molt Gran Ramon, i molt grans la resta de companys.
Salut i Alegria,
Pere