Mario, t'ho has currat sortin del cor, gran crónica de lo que es el nostre món.
Bé, començarem el tema de cróniques.
Jo voldria explicar-vos la crónica d'una manera una mica diferent. Espero em perdoneu !!!! :glasses: :glasses: :glasses:
UN CONTE AL MES DE MARÇ
(Tota semblança amb la realitat es pura casualitat. Encara que algun personatge o situació us recordi a algú es degut únicament a la vostre imaginació......i a la meva)
Durant molts anys vaig estar treballant a un cos de seguretat del Estat, però degut a que ni bevia, ni fumava, ni anava amb dones de mala reputació, van expulsar-me del cos tan aviat van poder. No era el prototip que els meus superiors volien per donar valor a la seva Organització. :aww: :aww:
La meva vida va canviar de tal manera que em vaig tirar al món del joc i les apostes il·legals. Com això no donava per menjar, vaig haver de seguir lligat al món obscur de lo il·legal, però ara ho faria des de la vessant de detectiu privat.
Malvivia amb poca feina i amb pocs calers fins que un bon dia, vaig rebre un encàrrec per part d’un client. Era un encàrrec una mica estrany.
Un matí va presentar-se un home al meu localet que tenia al Carrer de Conde del Asalto on a voltes feia de lloc de treball i a voltes feia de petit dormitori amb un camastre que tenia plegat en un recó de l’estància. Era un home d’uns seixanta anys d’edat, amb el cabell blanc, calçat amb unes Nimbus i amb un gran somriure a la cara. Era d’aquells homes que tenen un carisma especial, que es recorda fins i tot el dia que ja no hi sigui amb tots nosaltres. :yes: :yes: :yes:
Bon dia li vaig dir.
Bon dia va respondre.
En que el puc servir, vaig comentar-li.
Amb un tó ferm i clar, va dir-me:
Miri, seré ràpid i breu. Crec que la meva companya m’enganya amb algú. I vinc a vostè perquè investigui si es cert el que penso o bé son cabòries meves. El seu nom es Mar i el seu cognom Ató. :oh: :oh: :oh:
Estrany nom vaig pensar jo: Mar Ató.
I va continuar dient-me. M’he assabentat que el dia 12 estarà aquí a Barcelona i que estarà acompanyada amb molta gent. Que a les 8,30 del matí estarà al voltant de la Plaça Espanya i que pensa estar amb aquests companys una bona estona. Vull que la trobi, la segueixi i investigui si realment m’enganya o pel contrari m’és fidel. Li puc dir que anirà amb una samarreta color pastanaga i que ella es molt, però que molt maca. El dia 12 per la tarda vindré a veure’l novament i vull que em doni resultats de la seva investigació. Si el treball l’ha fet bé, rebrà una gran recompensa. :yipi: :yipi:
Sense dir res més, va aixecar-se i tal com va entrar, va marxar del localet i va encarar camí cap a les Rambles.
Doncs bé, vaig pensar jo. Intentarem fer la feina i trobar a aquesta noia amb aquest nom tan estrany. Mar Ató, Mar Ató. A que em sona això?. No ho se, però el dia 12 anirem a veure que treiem en clar sobre aquesta noia.
...............................................................................
Vaig llevar-me aviat aquell diumenge ja que no havia pogut dormir massa bé per la nit, no sé per què.

Vaig vestir-me una mica esport per passar desapercebut i vaig calçar-me unes sabatilles que mesos abans havia comprat en una tenda prop del Hospital Clínic. Vaig agafar el meu atrotinat i vell 127 i cap a Montjuic que vaig anar.
Hi havia molta gent. Massa gent. Vaig pensar que aquesta dona tenia molts amics. No sabia jo com podria identificar-la amb tant personal, encara que vaig pensar que la feina seria més fàcil ja que la gent portava un cartell al davant amb un número i el seu nom. Només serà qüestió de buscar les samarretes pastanagues, vaig dir-me, llegir els cartells que porten i trobar a la tal Mar Ató, i seguir-la i observar el seu comportament.
Dit i fet. Vaig ficar-me en mig de tota aquella gentada i a buscar samarretes pastanagues. Hi havia moltes:
Teresa57, Alba, No Surrender, Mona, Kanu. Mireia, però ni rastre de la tal Mar Ató. De cop i volta va començar a sonar pels altaveus la cançó “Barcelona” de Freddy Mercury (l’original) i Montserrat Caballé i tots plegats van començar a córrer. Jo no volia abandonar el meu encàrrec i vaig començar a moure’m al mateix ritme que la resta de gent. Eren les 8,45 hores del matí. :surprised: :surprised:
Anava a un ritme lent ja que no volia equivocar-me i no deixava que se m’escapés cap samarreta correcat. I van dur-me de tour per la ciutat seguint una línia blava pintada al terra. Primer cap al camp del Barça i la Diagonal. Quant vàrem baixar cap el carrer Numancia vaig trobar-me un cartell pintat a terra que deia K10. Feia 52’55’’ que ja la buscava i ni rastre de ella.
Jo no defallia del meu intent de trobar-la, i vinga a córrer i vinga a buscar. La gent de les voreres animaven a tothom i el clima que es vivia era espectacular. Grups d’animació cada poc tros feien que la búsqueda de la Mar Ató fos més amena.
I vaig arribar a la Meridiana. Era a prop del k21 però abans d’arribar vaig passar per un lloc on un amic que tenia, tal dia com aquest i quan ja no podia fer el que més li agradava, sortia a animar a tothom. Va ser un moment molt emotiu. Vaig llençar un petó al cel, on segur que ell ho recolliria.
Seguíem buscant a la Mar Ató però no la trobava. Ja feia 1h 49’ 44’’ temps que anava jo al darrera de trobar-la i 21k a les meves cames. Però no era moment de rendicions.
Potser estarà més endavant, vaig pensar. I a seguir buscant samarretes pastanagues de noies. De nois havien moltes:
Obadia, Carsobe, Pinelli31, Manu 1.1, Manel59, Grampy, Dion, Joan de Gracia, Jorfer, Jose Carnero, Polgi, Barceruel, Mas, R61, etc... molts, però el meu objectiu es deia Mar Ató i no hi era.
I anar buscant i buscant, vàrem arribar a un lloc de la Diagonal on hi havia un cartell que deia 30k. Ni rastre de ella i ja duia 2h 36m 08s de temps buscant-la. Ni rastre d’ella, però sí d’un paio que portava un mall a la mà. I ha gustos per tot vaig pensar. Però sense adonar-me, em va fotre un viatge de cal déu. Collons, quina mala llet té aquest paio !!!!! :grrrrrr: :grrrrrr: :grrrrrr:
Al k35 hi havia una noia, mig xinesa mig catalana, que crec recordar que es deia
Wai (per cert, quina semblança tenia amb la Montserrat Caballé). Vaig aturar-me i li vaig preguntar per Mar Ató. Va dir-me que no l’havia vist però que més endavant, al k38 de la catedral, creia que hi havien un grapat de gent Correcat i que potser estaria allà. Doncs li vaig donar les gràcies i vaig continuar cap al k38. :glasses: :glasses: :glasses:
Arc del Triomf, Plaça Catalunya, Portal de l’Àngel i per fi em trobava amb tot el grup de voluntaris de Corredors.cat. Ja duia 3h24’34’’ de recerca. Només arribar ja vaig sentir una gran emoció per com vivien aquella gent el voluntariat. Aquí sí que la trobaré, vaig pensar jo. I torna a llegir:
Cristina, Socanna, Marina etc.... Res, que no apareixia la Mar Ató. Això sí, un tal
Egaco va convidar-me a prendre una Voll Damm. Quina gent més enrotllada !!!!!
Em quedava ja poc tros per intentar trobar-la. Ens quedava el passeig de Colom i la pujada del Paral·lel.
Abans del Paral·lel vaig trobar-me amb una catifa dels 40 k que xiulava quan passava la gent pel damunt, quina cosa més estranya vaig pensar jo. Realment ja estava una mica cansat però no em rendiria.
Poc a poc vaig pujar el costerut Paral·lel per arribar finalment a la Avinguda Maria Cristina i trobar-me amb el número 42 pintat al terra de color blau elèctric. Al girar a plaça Espanya cap a les fonts de Montjuic, vaig veure al fons un bonic arc amb un cronòmetre al damunt. Just al passar per sota, marcava 3h 53’07’’ de temps. Mai en ma vida havia corregut tanta distancia en tan poc temps. :sarcastic: :sarcastic: :sarcastic:
No havia aconseguit trobar la persona del meu encàrrec. Tenia la sensació de que aquesta dona la tenia molt a prop i no l’havia sabut veure. I a sobre, per més INRI, van posar-me una medalla al coll com si hagués aconseguit fer la feina ben feta i en canvi havia fallat estrepitosament. :grrrrrr: :grrrrrr: :grrrrrr: Ràpidament vaig treure’m la medalla del meu coll pensant en el fracàs de la meva feina i vaig començar a plegar veles. No l’havia trobat i no se que li explicaria al meu Client aquella mateixa tarda després de tot un matí buscant-la.
.....................................................................................
Eren dos quarts de set de la tarda, quan estant jo al meu localet, vaig rebre la visita d’aquell Client tant carismàtic. Fins i tot, al tornar-lo a veure, va recordar-me a algú i no vaig poder saber a qui. Aquesta memòria cada vegada em falla més, vaig pensar.
Vaig intervenir jo en primer lloc.
Ho sento, no he sabut trobar a la seva companya. He mirat totes les samarretes pastanagues i cap d’elles portava el nom de Mar Ató. Per tant, no puc dir-li res de nou respecte a les seves infundades actituds d’infidelitat.
De cop i volta, el Client va posar-se a riure grotescament. :rofl: :rofl: :rofl:
I tant que l’has trobat, va dir-me.
Quéeeeeeeeeeeeeeeeee?????????, vaig deixar anar tot estranyat. Si no la he vist en tota la estona. !!!!
Va interrompre’m i va dir. Sí, has trobat a la meva estimada, la MarAtó de Barcelona. Sense donar-te compte, has fet tot el recorregut de la marató de Barcelona, i has quedat frepat del seu ambient i de la seva grandesa. I a més, ho has fet fent MMP a un ritme de mitjana de 5’28’’ el quilòmetre. :yes: :yes: :yes:
Va continuar dient-me: Qui estima córrer aquest dia a la ciutat de Barcelona, sempre em serà infidel ja que s’enamorarà per sempre més de la meva estimada MarAtó. Sense ella, moltes de les nostres vides no existirien i avui tu amb l’afany de buscar-la, no te n’has adonat de que també m’has estat infidel a mi ja que has estat flirtejant durant 42.195 metres amb la meva companya, la MARATÓ de Barcelona. :eyes: :eyes: :eyes:
I quina es la meva recompensa que va prometre’m ? li vaig preguntar.
Amb una mirada directa i amb un somriure que enamorava va dir-me: El premi és haver estat una de les 20.000 persones que avui han tingut el privilegi de córrer en una de las ciutats més boniques del Món. Les imatges que avui has processat, les mantindràs pers sempre més al teu cervell. Les emocions que hi has viscut les mantindràs per sempre més al teu cor. :yipi: :yipi: :yipi:
Va aixecar-se de nou, va fer-me una mirada de complicitat i va marxar novament en direcció a Les Rambles. Vaig sortir corrent per seguir parlant amb ell, i havia desaparegut, com si el cel se’l hagués empassat. :'( :'( :'(
M’acabava d’adonar que havia fet la meva segona marató a la ciutat de Barcelona. Ningú podria pagar-me amb tot l’or del Món les sensacions que aquell home m’havia fet viure pels carrers de la ciutat on en va veure néixer, buscant jo com un babau, a la seva estimada MARATÓ.
:love: :love: :love:
[/quote]