38a NN Marathon Rotterdam (8 d'abril 2018, 10h)

38a NN Marathon Rotterdam (8 d'abril 2018, 10h)

09 Abr 2018 13:02 #61 per RugbyMan (Associat/da)
Jo vaig fer seguiment per l'app i estava flipant. El parcial del 30-35km té una explicació i una anecdota que ja contarà ell si entra per aquest fil

Hi havia possibilitat via Twitter de fer un petit video motivador de 6" que possen a les pantalles del km 34 i aqui en menda li va fer un en la meva linea.....així q ja sabeu per que va apretar tant. L'anecdota del video i el visualitzat en cursa ja l'explicarà ell :laughing: :laughing: :laughing: :laughing:

Com ja l'he dit per privat ....no en té cap mérit aquest temps per que segur que era curta :kissheart: :kissheart:

5000: 19'01" (Relleu 24h de Can Dragò 2014)
10km: 41'31" Bombers 2018 41'09" El Vendrell 2019
Behobia: 1:31:43 (2012)
21km: 1:31:05h (El Prat 219) 1:27:59 (Sitges 2020)
30km: 2:27:57h (Maratest 2013)
Maratò: 03:36:49h (BCN 2013) 03:20:07 (BCN 2018)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

09 Abr 2018 21:23 #62 per NACHOSBOYS (Associat/da)

RugbyMan va escriure: Jo vaig fer seguiment per l'app i estava flipant. El parcial del 30-35km té una explicació i una anecdota que ja contarà ell si entra per aquest fil

Hi havia possibilitat via Twitter de fer un petit video motivador de 6" que possen a les pantalles del km 34 i aqui en menda li va fer un en la meva linea.....així q ja sabeu per que va apretar tant. L'anecdota del video i el visualitzat en cursa ja l'explicarà ell :laughing: :laughing: :laughing: :laughing:

Com ja l'he dit per privat ....no en té cap mérit aquest temps per que segur que era curta :kissheart: :kissheart:


Ja li preguntarem, però ha de ser un gran chute d'ànims veure al km 34 el missatge d'algú conegut. Bona acció RubgyMan :clap: :clap:

5km: 0:20:12 (Pallejà 2018)
10 km: 0:41:56 (Can Mercader 2016)
   Mitja: 1:34:36 (Sitges 2020)
Marató: 3.46:16 (Castelló 2015)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

09 Abr 2018 23:01 #63 per jaume86 (Associat/da)
Disculpeu la demora!!

Ha estat un cap de setmana fabulós, ja faré la crònica espero durant aquesta setmana.

La marató de Rotterdam és una passada, planeta i plena de gent animant per tot arreu pràcticament. Hi tornaré. Abans vull fer altres maratons d'abril com Paris, Londres, Boston o Roma, però sé que hi tornaré segur. Ha estat genial!!!

A grans trets, la marató va anar segons el què havia escrit i previst. Els primers kms anar tranquil i intentar seguir les llebres de 3h, i si podia, a partir del km30 apretar. Però l'apretada va durar poc, tenia més ganes que forces la veritat. I no tenia el guissona per exprimir-me al 200%. Honestament, també haig de dir que als darrers kms sabia que anava pel sub3h però no quin marge portava i si era factible la mmp. En qualsevol cas, els últims metres van ser de celebració absoluta. Tots els insults de València ahir eren aplaudiments i ànims, una passada!!

El que comenta el Rugbyman, crec que ja ho vaig explicar fa uns dies. Al km34 hi havien unes pantalles gegants i just abans d'arribar-hi hi havia una catifa dels xips. De tal manera que quan passaves, si algú t'havia fet un video de màxim 6", potser et sortia! Jo vaig tenir la sort de veuren 2! Primer de mons pares, just quan passava un atleta español que em va felicitar pels ànims del video. I després surt el cabron de l'Oscar: Va Jaume espavila o no ens donen l'indepenència!! I jo amb l'español, ens mirem i riem! Vam acabar amb una abraçada a l'arribada però no va anar a més (Oscar que et conec...).

Moltíssimes, moltíssimes gràcies pels vostres comentaris i felicitacions. Han estat 36h plenes de whats, tweets, straves i instagrams però em faltava entrar al fòrum. Quina passada de seguiment Oriol i Pere, no n'era pas conscient d'anar tan similar a Barcelona, als últims kms creia que faria un sub3h raspat!

I molt content de poder repetir el meu millor resultat maratonià en 28 dies. Els vostres ànims de millorar marca els tenia molt presents, però també els molts avisos de no prendre mal que em fan anar amb cautela i ser prudent en aquestes 3 maratons en 7 setmanes. Avui em trobo molt bé, així que a per Empúries!!

Moltes gràcies de nou, sou la hostia!! :hearteyes: :hearteyes:

2h55'28"; marató Barcelona  2019 (17)
1h22'14" mitja  Barcelona 2019 (44...)
37'21";   10km   Pineda 2018 (42...)
19'13";  5km Horta 2013 (1)

Properament: 24h (diumenge a Can Dragó!)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

10 Abr 2018 07:31 #64 per MIGUEL SBD (Associat/da)
Jaume86
Moltes felicitats crak per el teu sub 3h i per la teva marató

Cada km serà per tu. 3a sempre amb nosaltres

2h56'58'' marato Barcelona 2010
1h22'24'' mitja  Barcelona 2007
37'17''   10km   Pineda 2007
19'08''  5km La Nostra (Sabadell) 2014
05'27''   milla de Sant Viçens de...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

10 Abr 2018 18:17 #65 per bernaus (Associat/da)
Enhorabona Jaume!!

Ets un fora de serie.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

10 Abr 2018 20:34 #66 per sandmannn (Associat/da)
Grande Jaume!! Enhorabona crack!!

10000: 43' 04''                  La Llagosta 2017
21097: 1h 36' 20"              El Prat 2016
42195: 3h 30' 00''                València 2017
6h: 59,430 km's (58,510?)    Martorell 2017
12h: 89,302 km's              Can Dragó 2016

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

11 Abr 2018 15:50 #67 per Joan33 (Associat/da)
Moltes i moltes felicitats Jaume. Tu si ets la hostia, fent 2 sub'3 en 4 setmanes. Que animal!!!
Quan et proposis preparar exclusivament una marató faras miques aquesta marca.
Una abra¢ada Jaume.

Marató: 3:01'45''(Sevilla 2014)
Mitja: 1:24'00" (Barcelona 2015)
10 Km: 39'19'' (Can Mercader 2013)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

13 Abr 2018 18:12 #68 per Hansi (Associat/da)
A veure quan té temps de fer una crònica-totxarro el protagonista del fil...:whistle:

:woohoo: :woohoo: :muscle: :muscle:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

14 Abr 2018 11:28 #69 per Josep58 (Associat/da)
Jaume86, enhorabona i felicitats per aquesta nova gran marató. :clap: :clap: :clap: :clap:

Esperem llegir la teva crònica quan trobis el moment òptim per fer-la

La recuperació es possible, amb sort, paciència i temps

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

14 Abr 2018 18:16 #70 per danistal (Associat/da)
Amb retard però enhorabona per la marató Jaume86!!

Esperem crònica ;)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

18 Abr 2018 21:25 #71 per jaume86 (Associat/da)
A la Hanneke i el Ron

La marató de Rotterdam comença al setembre. Tal com us vaig comentar fa unes setmanes en aquest fil, a la família tenim uns amics holandesos que en els darrers 60 anys ens van visitant (molt més que nosaltres a ells) amb periodicitat irregular. Aquest inici de temporada va coincidir amb la visita per separat dels dos fills de la família, ara ja pares i inclús avi un d’ells, una mica més joves que els meus pares. I el Ron, el fill petit, tenia nova parella. De fet, fa anys que la té però ara feia molt que no ens veiem. Així que va venir a passar uns dies a Vilanova i ens va presentar la Hanneke.

Jo en aquells moments, començava a recuperar la regularitat en els entrenaments però els temps s’allunyaven molt dels actuals. En aquells moments ni ho podia somiar arribar fins aquí si haig de ser honest. La Hanneke va veure que corria i en un dinar va treure el tema. Ella també corria, de feia un any, i a l’abril volia fer la seva primera marató a Rotterdam, ciutat on treballen i que està a 15 minuts del seu poble, Dordrecht. Vaig mirar la data de la marató i coincidia de nou amb el meu aniversari, igual que els dos darrers anys a Manchester (dels quals el primer no vaig poder còrrer per migranya i vaig haver de tornar l’any passat a treure’m l’espineta). Per tant, ja havia fet l’any passat dues maratons seguides i em sonava que a Rotterdam hi havia anat algun correcat. Per si em quedava algun dubte, vaig llegir en diagonal que en les darreres edicions hi havien anat forces correcats i que tots coincidien a elogiar aquesta marató.

I els que hem coneixeu mínimament ja sabeu que m’apunto ràpid a un bombardeig, així que li vaig dir a la Hanneke que allà estaria, que a l’abril anàvem cap a Rotterdam a còrrer la marató. El Ron va estar molt content, feia uns 25 anys que no hi anàvem, gairebé no ho recordo. Els dos ens van assegurar que seria un cap de setmana inoblidable! Vaig haver d’esperar a finals d’octubre per cobrar la meva primera nòmina de la Generalitat per reservar l’hotel. La Hanneke m’havia explicat que enguany avançarien la sortida de la marató a peu de l’Erasmus Bridge i que allà hi havia un hotel que estava molt bé, així que va ser el primer que vam reservar, una triple pels meus pares i jo, dues nits, a l’Inntel Hotel Rotterdam Centre. Ells ens volien a casa seva però jo no vaig voler forçar tant i vaig preferir no molestar-los més. A més, podria fer les meves necessitats a l’habitació mateix abans de sortir (una de les meves principals preocupacions a les maratons).

Els mesos van anar passant, amb la Hanneke manteníem contacte sovint, ens anàvem explicant curses i entrenaments, li vaig dir que es fes strava i aixi podia seguir la seva evolució més properament, així com ella la meva. Ella té un entrenador personal que li facilita la feina (quina passada, no?) i tal com passa aquí, també hi ha un calendari farcit de curses per preparar la marató. A mi em quedava molt per arribar a Rotterdam, el primer pas era València i el segon Barcelona. Rotterdam tan sols seria el fruit de l’inercia de la preparació de les dos maratons que vinc fent des de fa 6 anys.

La meva progressió va ser tan ràpida com la regressió de la temporada passada. Cursa que feia, cursa que millorava. Em perdia pocs entrenaments i pràcticament des de l’agost he anat sumant 5 sessions setmanals: dilluns recuperació, dimarts volum (consell d’un dels més grans de la casa), dimecres descans, dijous sèries amb el jb, divendres recuperació, dissabte descans i diumenge entrenament amb dorsal. Aquesta temporada les circumstàncies em van fer canviar de rutines, d’entrenador i de companys d’entrenament i és un fet que ha anat genial. El Jordi Ballesteros ha tingut molta paciència amb mi, així com tota la quarantena de jbs que som. I entre ells haig de destacar el XarliOne1, el RugbyMan i sobretot el Jorfer, el meu padrí, que sempre està allà per tot el que necessiti.

La marató de València va ser un espectacle, poder còrrer amb progressió sense patir i apretant tot el que podia al final em va deixar amb ganes de més. El mes de desembre no em vaig poder testejar però al gener a la mitja de Sitges em vaig quedar impresionat dels aires que estava adquirint la temporada. Partint d’un forma nula, estava en els millors temps que he fet mai al gener. El mes següent va venir la gran sorpresa a la Mitja BCN, gràcies al guissona i al Dani, i com va sortir un resultat tant brillant i inesperat, vaig decidir sortir de manera kamikaze amb ells a la marató de Barcelona, juntament amb un bon grapat de correcats. Malauradament la barqueta es va anar desintegrant i només quedava jo amb el Mario cap al km35. Era una oportunitat d’or que no podia deixar escapar i em va portar a deixar la MMP en 2:58:12. De somni! Encara avui no m’ho crec!!

Restaven 4 setmanes justes per la marató de Rotterdam. La primera vaig fer força bondat però el diumenge tenia l’última oportunitat per sumar punts a la Challenges de mitges de la FCA, on anava 3r de la meva categoria. Sorprenentment, amb la temporada de serda que vaig fer l’any passat vaig aconseguir quedar primer de categoria per haver corregut moltes mitges, no pas pels resultats! Aquesta temporada no cal participar en tantes mitges i això em resta opcions, i més quan no he pogut participar a la mitja de casa i a la darrera, que coincideix amb la marató d’Empúries. Així que vaig anar a la mitja del Mareseme en contra de l’opinió de molts amics que em recomenaven prudència o em faria mal. Va anar bé, vaig poder fer una bona progressió als darrers 5kms i vaig tenir el plaer de que em tornes a llebrejar el guissona.

La setmana següent vaig fer volum, acabant fent de llebre de 90’ a la mitja de montornés. Debutava i em va agradar molt, tot i que al final em vaig accelerar una mica massa i vaig entrar abans d’hora! La setmana següent vaig fer una tiradeta de 18k a ritme marató i la darrera setmana ja de baixada i cap a Rotterdam!

Divendres a la tarda anem cap a l’aeroport per anar amb transavia fins a Rotterdam. Allà, tot i que arribem tard, ens esperen el Ron i la Hanneke per portar-nos cap a l’hotel. Quedem l’endemà a migdia per anar a recollir el dorsal. Aprofito per fer el darrer entrenament, 20’ on repasso el principal escull de la marató de Rotterdam, l’Erasmusbrug. És una marató completament plana i només aquest bonic pont fa un mínim desnivell. El passo d’anada i tornada i penso que si demà la marató va malament no serà pel pont. Sembla que tampoc la calor, ni el vent, ni la pluja seran excuses. Llavors? Hauré de sortir a per totes fins on el cos aguanti, tal com ho vam parlar dijous amb el Jordi Ballesteros. Fins al km30 intentar seguir les llebres de 3h i, si puc, a partir d’allà, donar tot el què em quedi.

El Ron i la Hanneke ens fan de perfectes amfitrions durant tot dissabte: anem a buscar el dorsal, ens ensenyen l’arribada, la sortida que just serà davant l’hotel tal com ens van dir, anem a dinar a un italià al mercat central de Rotterdam (que és una passada!) i a berenar-sopar amb tota la família! Inoblidable!! Genial!!

Per acabar-ho d’adobar, la Hanneke em comenta que l’empresa on treballa, junt amb dues empreses més, han llogat un edifici per l’endemà on hi haurà dutxes, servei de massatge, begudes, menjar, lloc on deixar les coses… i fins que no ho veig no m’ho crec!! Un edifici sencer per 10 empleats que corren la marató (i la marató per relleus que es fa alhora)! Una passada! I a més està a 500m de l’hotel, així que quedem allà el diumenge a les 8:30, faltant 90’ per començar. La Hanneke em presenta als seus companys de feina i tots ja em coneixien com el “the fast from Barcelona”. Quina vergonya! Parlem dels últims detalls mentre fem un café. La Hanneke és tota il·lusió però crec que porta una preparació justa. Ha fet varis diumenges més de 25k però en cap setmana de la seva preparació ha fet més kms dels que farà avui. Sense voler treure-li la il·lusió, li intento fer veure que no passa res si coneix el mur, que la marató és especial, que són molts kms i que sobretot gaudeixi… Ella és molt positiva i tossuda i no li vol donar l’opció al “fracàs” de fer més de 4h, objectiu pel qual s’ha entrenat però que jo veig poc realista, sobretot pel volum de kms que porta, no perquè no en sigui capaç, que ho farà en breu segur!

Marxem de l’edifici amb tota la colla de les 3 empreses i els entrenadors. Faran un breu escalfament doncs la majoria surten de les darreres onades. Jo tinc la sort de sortir de la primera i ahir a la fira vaig poder agafar lloc al calaix C, darrera l’èlit i la sub-èlit. Torno a l’hotel a deixar tot el que no és meu i recollir els gels. Ah! que no se m’oblidi, el millor aprenentatge de la marató de Barcelona a càrrec del Bighouse: un Fortasec abans de començar. Efectivament, des de l’habitació de l’hotel es veuen els primers calaixos i la línia de sortida. Els senyalo als meus pares on estaré i decideixen veure la sortida des de l’habitació. Extranyament, no hem quedat a on em vindrien a veure, només al finalitzar la marató a l’hotel.

Baixo al carrer i cap al calaix C. La sortida de la marató de Rotterdam està dividida en dos carrils, estil sortida de la marató de València on passen per la dreta del pont els maratonians i per l’esquerra els del 10k. A Rotterdam correm tots la marató, hi ha unes 30.000 persones inscrites i diuen que al voltant d’un milió pels carrers. I allà estic jo, estranyament sol. A penes em creuo amb un parell d’espanyols sense dir ni piu. Em sorpren positivament veure força noies al calaix i penso que a Rotterdam i deu haver més nivell que Barcelona. De fet els que guanyen van més ràpids i si la marató és plana… penso que és possible. Entre pensaments miro l’hotel, tracto de buscar la dotzena planta i on pot estar la nostra habitació. Mirant i remirant trobo a mon pare i la seva samarreta del barça, aixeco els braços pensant que no em veurà enmig de la gentada però sorprenentment em torna la salutació. I m’emociono, allà entre tant corredor bo, se’m cauen les llagrimes. Comencen a parlar per la megafonia, no diuen res en anglès però crec que ja sé què toca: el You’ll never walk alone! Tinc el cantant a 10 metres en una grua i allò és un clamor. Sembla el Camp Nou quan sòna l’himne. Gallina de piel i altra llagrimeta avall. Què em passa avui?? S’acaba la cançó, foten el canyunassu i a còrrer!!

Sé que les llebres de 3h han sortit davant de tot de l’altra carril, i calculo que amb uns 20s per davant meu. Primers passos per l’Erasmusbrug, quin goig que fa en un dia perfecte per còrrer. Potser fa una mica més de calor que la que voldria venint de l’hivern, però almenys no fa vent, que era el que més temia. El primer km ja el vaig fer ahir però avui entre la gentada es fa diferent. Em repeteixo que la tàctica és clara i que res d’anar més ràpid de 4:15. Sovint m’accelero, els corredors del meu voltant van molt més ràpid i em passo els primers compassos frenant. M’han dit tants cops que em faré mal que involuntariament estic més pendent de si els peus, els isquios o qualsevol xorrada que no pas gaudir de la marató.

Passem per davant de l’estadi del Feyenord cap al km3-4, abans allà hi havia el primer avituallament però amb l’adelantament de sortida, s’ha retrassat tot una mica. De fet, em queda la curiositat d’on es farà aquest km de més però encara a dia d’avui no ho sé. Tinc molta curiositat per arribar al primer avituallament i conèixer el sistema aquest de lesponja al vas. Això dels vasos no em fa gaire gràcia però tothom qui he llegit de les anteriors edicions no hi posen pega, al contrari. Així que arribo al primer, una mica abans del km5. Penso que és estrany que estigui abans del km5. Agafo el vas que em donen per la dreta, només hi ha avituallament en aquest costat. L’agafo i miro amb curiositat: vas blanc amb una esponja groga a sobre, fa com de tapa i té dos petites obertures. Tal com vaig llegir aquí al fòrum, és com una llauna i es pot veure bé (sempre i quan no apretis massa el vas i l’esponja salti pels aires, com em va passar en algun avituallament pels nervis). El mateix sistema fan servir per l’isotònica. N’hi ha a cada avituallament. Primer els vasos blancs d’aigua i dsp els blaus d’isotònica, d’una marca que es diu AA no sé què, que no he probat i espero no haver de fer-ne ús en tota la cursa.

Content pel sistema d’esponja passo pel km5, primer parcial, 21:20, aixó pinta bé. Les sensacions fins al moment són molt bones i veig que la distància visual amb les llebres es manté. Crec que van bé si jo he anat un pèl massa lent, pràcticament a ritme. Em començo a trobar amb un grupet de corredors de ritmes similars. Especialment hi ha un corredor de vermell (crec que era el dorsal 7770), una noia que va de verd força maca i una dona amb cabell curt que em crida l’atenció per com corre. La guapa va un pel més ràpid i se’n va, llàstima! Jo em quedo seguint al de vermell que porta una M d’ironman tatuat al bessó i amb la dona del cabell curt ens anem passant. I així arribo al km10, ja m’he fotut el primer gel, he tornat a comprobar que tema esponja mola i passo la catifa en 42:19. Perfecte!

Aquesta part de la marató transita per una espècie de parc, paral·lel a un rierol. El carrer és estret però ja no hi ha desdoblements des de fa un parell de kms. Tampoc hi ha massa gent, estem a la part més allumyada del centre. Pico alguna mà dels pocs infants que hi ha, mentretinc buscant-los tot i que des del primer pas de la marató, he decidit fer el mínim trajecte possible, traçar les corbes pel més interior possible, encara que hagi de reduir el ritme. I entre una cosa i altre van passant els kms i jo segueixo el de vermell i a la del cabell curt. Porten bon ritme i ens anem acostant a les llebres. Ho comprobo a l’únic tram d’anada i tornada de la cursa, al km15. No és ni molt menys la meridiana doncs és pla i molt més curt però m’ho recorda. Pas per la catifa en 1:03:33 i les llebres ja a la vista. M’han passat les ganes de fer pipi així que ja puc beure el vas sencer i el segon gel.

Estem fent camí cam al centre, encara queda molt per tornar a passar l’Erasmus, però hi comença a haver més gent al carrer. En punts concrets hi ha moltíssima gent, fileres i fileres una darrera l’altra i en alguna d’aquestes he sentit el meu pare cridant Jaumeeee! L’he trobat entre la multitud però segueixo. Que el de vermell se m’escapa! De fet arribant al km20 ja pràcticament estic a cua de barqueta. Passo per aquest km en 1:24:39 i la mitja en 1:29:17, un pel més ràpid que a Barcelona. Sensacions positives tot i que em noto algo cansat. Els kms ja no passen amb la fluidesa dels primers on m’havia de frenar. Avui potser no serà el meu millor dia. Però encara és aviat per definir res, tot just estic a la meitat i porto un bon coixí de segons per aconseguir l’anhelat sub3h.

Arribo definitivament a la barqueta de 3h. Hi ha dues llebres que porten unes fulles similars a les notres. Són algo més petites i la motxila s’assembla més a les de la marató o les que ens deixa La Sansi que no pas els nostre camelbags. Amb tot això ja han passat un parell de kms i comprovo que el ritme que porten és el correcte, potser algun segon més lent. Els parcials continuen sortint sobre el previst: km25 en 1:45:49 i el km30 en 2:07:10. Val a dir, que entre aquests dos punts hem tornat a passar el pont Erasmus però que, extranyament, m’ha sortit un dels kms més ràpids de la marató. L’ambient és espectacular. Moltíssima gent al carrer, fa un dia esplèndid i la gent s’està volcant amb la marató. Arriba el moment clau.

Tot està sortint com havíem parlat amb el JB, anar a ritme 3h els primers 30k i si podia, allà apretar. I això faig. Sóc conscient que porto força fatiga muscular a sobre i que les sensacions no són les millors. Alguns amics m’havien arribat a predir 2h55 però no era falsa modestia quan els hi negava. De fet en aquest fil teniu escrit setamana rera setmana que la intenció era alló que estava posant en pràctica. M’hagués agradat molt poder fer un progressiu com el de València i anar desvocat fins l’arribada però avui no era el dia. De totes formes, ho havia d’intentar. Passo les llebres i accelero el ritme. Començo a passar corredors i corredores i alguns em sonen del principi, deixo enrera el de vermell. També passo la noia dels primers kms. La dona del cabell curt l’he perduda a l’arribar a la barqueta…

Arribo al km34 i, efectivament, hi ha unes grans pantalles. Veig que al terra hi ha una catifa pels xips just abans d’arribar-hi. I en el moment de passar la primera surten els meus pares animant-me. Merda una altra llàgrima. Algú em felicita “que bonito la familia”, li contesto que gracias i torna a sonar el meu nom. Ara és el RugbyMan, tan catxondo ell com sempre però un bon amic (sé que em volien fer un video amb el Jorfer però les seves circumstàncies personals li han impedit, hi ha coses molt més importants en aquesta vida que còrrer). “Va Jaume, espavila que al ritme que vas no ens donaran l’independència”, i l’espanyol es posa a riure! “Anda que tienes buenos amigos, eehh!!” Un altre gracias entre somriures. Li pregunto quin objectiu té i em diu que 2h58’, li pregunto que tal i em contesta justito. Como yo, pero lo intentaremos! Arribem al km35 en 2:27:51, el parcial més ràpid, però no em queda gaire fuel.

Em passa la noia del principi i l’intento seguir mentres l’espanyol es despenja. Jo començo a fluixejar. Més que pels laps automàtics del suunto ho sé perquè ja no aconsegueixo fer les sumes dels kms a 4:15 més els 21:15 de cada 5k. Em perdo i no sé quan porto de coixí. Sé que vaig per sota de les 3h però també molt per sobre del ritme 4:12 que optimisticament em va fer una pulsera cada 5k el XarliOne1. Tandebo m’hagués pogut posar a 4’ aquests darrers kms per arribar en les 2h57’ i poc que marca la pulsera. Tampoc podré fer MMP però crec que salvaré les 3h. Va espavila, que no marxi la xurri!!

Passo pel km40 en 2:49:07 i em sembla recordar que a Barcelona anava molt millor de temps (ara que ho comprovo 2:48:44, tampoc és tant) però que caram, aquí no hi ha paral·lel i tinc gairebé 11 minuts per fer 2,195 kms. Ho tinc, repetiré sub3h en 4 setmanes, això és un éxit que haig de gaudir!

Dels darrers kms recordo ben poca cosa, estava pleníssim de gent quan hem acabat de fer el segon boucle, per un parc, entre els kms 32 i 36-38. Allà no hi havia massa gent però a la tornada es torna a passar per sota unes cases cúbiques que hi ha, força peculiars, que crec que hem passat cap al km32. Ja tornem a estar al centre centre de la ciutat i estar a rebentar de gent. Intento gaudir dels últims passos i trec l’estelada que sempre porto a la butxaqueta dreta de les malles hoko. Estic tan content que l’he tret abans d’hora i gairebé no puc aixecar els braços. Tot allò que a València van ser insults (i seran segur al desembre) aquí són aplaudiments. Vaig aixecant els braços demanant ànims i la gent respon. Faig l’avió. M’ho passo genial als darrers metres. Torno a sentir mon pare i me n’alegro molt perquè tindré segur una bona col·lecció de fotos d’aquest gran moment. Aixeco l’estelada i arribo a meta, 2:58:30! Com? Culló si que m’he quedat aprop de la marca i jo sense saber-ho! I a més a més, encara que per molt poc, he tornat a fer negative split en 1:29:17+1:29:13!

Estic molt content, em paro a tots els fotògrafs a inmortailtzar el moment. Quina medalla més xula, amb l’Erasmusbrug presidint-la! Em retrobo amb l’espanyol i ens abracem felicitant-nos. Més endavant trobo la noia que m’ha passat al principi i al final, la felicito i li dono les gràcies per fer-me de llebre els kms finals, ella em diu que gràcies a mi que m’havia estat seguint des de que he saltat de la barqueta 3h al km30! Els dos contents, mira que bé! Bec 2 o 3 vasos d’aigua, ara ja sense esponja. També menjo un parell de plàtans. Ofereixen la possibilitat de fotografiar-te amb el teu temps en un crono gegant. Faig la cua i em faig la foto, que per cert, encara no tinc.

I més feliç que un anís vaig a grabar-me la medalla. No en tinc ni idea d’on haig d’anar, segueixo les indicacions del guardarroba i allà ja preguntaré. Entre tant m’adono que em fan molt mal els mugrons. He perdut els esparadraps que m’he posat i els porto sangrant! També pot ser que tingui una butllofeta al peu dret. Però m’importa ben poc, estic radiant d’il·lusió! Arribo al vilage i és allà on graben les medalles. No hi ha cua, perfecte! Pregunto on està el pont doncs estic molt desubicat i haig de tornar a l’hotel per trobar-me als pares i, sobretot, ara ja sí, saber com va la Hanneke. N’estic segur que està batallant i em temo que sent les 13:30h i portant ella 3h, ho pot estar passant xungo.

De tornada a l’hotel, anant mirant els parcials del suunto, el Ron em crida i em felicita! És la primera persona que trobo que conec i li faig una bona abraçada!! Li pregunto per la Hanneke i em diu que està fent la volta al parc. Li pregunto que què tal va i em diu que bé, que segueix corrent. M’alegra molt saber-ho, fins aquí no tenia dubtes però pateixo per com arribarà als kms30-40.

Arribo a l’hotel i no trobo mons pares. He arribat jo pràcticament coix abans que ells. Faig un parell de tombs per les dues entrades i no els veig. Per no perdre més temps decideixo anar-me a dutxar a l’edifici de l’empresa de la Hanneke. Després ja els trobaré. O no. No tinc mòbil i a les 12h ens feien fora de l’hotel… en fi, ja ho trobaré. Jo em vaig a dutxar que m’ho ha guanyat.

No em posen cap problema per dutxar-me, la Hanneke és la hostia! Inclús el seu entrenador em felicita pel bon temps que he fet amb cara de sorprés. Però tu no vas fer més o menys això fa un mes a Barcelona? Li contesto que sí i encara es sorpren més. Crec que no ‘he fet la idea encara del què acabo de fer. Una cosa va ser l’any passat repetir un temps havent petat i l’altre fer dos maratons a tope i calcar el temps. 2 sub3h en 4 setmanes, quen n’havia fet 1 en 31 anys. Els 32 han començat bé sembla!!

Em dutxo i li dic al vigilant que ara torno. Em renya dient que a les 6 tenca l’edifici, li explico per primer cop que aquella hora tenim el vol, que no es preocupi. Ara el què em preocupa i ocupa és trobar mons pares i saber com va la Hanneke. Torno a l’hotel i per fi trobo mons pares, escarxofats en dos sofàs i preguntant-me on era, que què faig dutxat ja?? Els hagués engegat a pasta fang però no tinc ni ganes ni forces. I ells tampoc, els dos van coixos i mig malalts amb molta tos. Ja han fet molt perseguint-me pels carrers de Rotterdam en l’estat que es troben, per molta ràbia que a vegades em facin. Per molt que insisteixi que cada cop tinc més clar que aniré sol a Boston… Sé que si hi vaig, ells vindran. Però d’aquí allà encara ha de ploure molt! I unes quantes maratons pel mig! Començant per Empúries, en 3 setmanes, llebrejaré per primera vegada en una marató, a3h15’ amb el Rafa Perez. Em relaxa saber que vaig amb ell. Ara mateix em noto una molèstia al genoll dret que no m’agrada. Tampoc vaig coix ja, amb l’horeta que fa que he acabat i la dutxa em noto millor però no m’agrada. I em venen al cap totes les preocupacions d’amics que em diuen que fer 3 maratons en 7 setmanes és molta tralla…

I la Hanneke? Bé! Segueix en marxa, ja ha passat el km35, s’ha estampat contra el mur com em temia però ha sabut regular bé i crec que en breu passarà pel km40! Això ja ho té, serà finisher i encara em fa estar més content!! Recollim les maletes de l’hotel i les portem a l’edifici on m’he dutxat. Altre cop el de seguretat que a les 6 tanca… i anem a dinar sushi. La Hanneke està a punt d’acabar i li envio un whats, porta el telf a sobre. No ens hem assentat al japo que ja m’ha contestat, està molt feliç!! Em comenta que ja està amb el Ron, que van a grabar la medalla. Li dic que estem al mercat on vam dinar ahir, que vingui i anem a menjar les ostres que vam comentar ahir! Comencem a dinar, mon pare té pressa i està emprenyat, diu que farem tard i que ell no pot còrrer. L’intentem tranquilitzar doncs per anar a l’aeroport necessitem al Ron i la Hanneke així que és absurd emprenyar-se. Però ell tossut. Arriben en breu la Hanneke i el Ron, què contents que estan! Quina il·lusió! Els hi dic si volen ostres i em contesten que gin tònic, doncs gin tònic! Acabem de dinar ràpid, tornem a l’edifici, la Hanneke es troba amb els seus companys de feina, ha estat de les més ràpides i està molt contenta! Es canvia ràpid i ens acompanyen a l’aeroport.

Ha estat un cap de setmana magnífic!!

Un cop passat els controls, agafo el mòbil. Tinc 300 whats, molts de vosaltres em feliciteu i em feu sentir estimat! Entre cabòries pugem a l’avió. Avui les cames no donaven per més, segurament si hagués tingut el guissona hagués rebaixat la MMP però cada dia no és diumenge i no sempre es pot còrrer en el luxe. Tot i així, aquests 3 dies han estat brutals i no els oblidaré mai!

A Rotterdam hi tornaré aviat i a la seva marató també!

2h55'28"; marató Barcelona  2019 (17)
1h22'14" mitja  Barcelona 2019 (44...)
37'21";   10km   Pineda 2018 (42...)
19'13";  5km Horta 2013 (1)

Properament: 24h (diumenge a Can Dragó!)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

18 Abr 2018 22:35 #72 per Jorfer (Associat/da)
Gran crònica d’un gran maratonià de la casa amb un gran futur per endavant.

M’alegra molt el teu nou èxit i la forma en que has superat un any horribilis. A banda del grup, és important la perseverança i el cap. Aquests dos elements han estat presents en la teva temporada i estàs recollint els fruits que remataràs amb MMP’s en les distàncies curtes.

Moltes felicitats fillol. ????????

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

18 Abr 2018 23:09 #73 per guissona (Associat/da)
Enhorabona una altra vegada, Jaume.

M'ha agradat molt la crònica. Magníficament detallada però d'aquelles que no avorreixen amb massa números, només els justos.

T'has demostrat a tu mateix que sol, solet, ets capaç de fer una marató brillant, molt brillant.

T'agrairia i t'aconsellaria que les bogeries les vagis espaiant. Fer 3 maratons tan seguides, encara que la última sigui de llebre, massa bo pel cos no és. Després acabar sortint tot, t'ho dic per experiència.

Amunt i crits.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

18 Abr 2018 23:25 #74 per aurelian (Associat/da)
Molt bona la crònica Jaume86, m'encanten tots aquests detalls.

Gran cursa sense dubte, molt bé gestionada del primer moment fins al final.

10000: 38:43 - Sant Antoni 02.2016
Mitja: 1:23:49 - Oxford Half Marathon, 10.2018
Marató: 2:56:26 - Maratona di Pisa, 12.2018

strava

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

19 Abr 2018 08:52 #75 per RugbyMan (Associat/da)
Em trec el barret Jaume....peró no feia falta desvelar quin va ser el teu "secret" per baixar de 3h, que no vull començar a fer videos motivadors en serie que tinc molta feina jajajajajajajajaja

La veritat es que estàs fent una molt bona temporada i com diuen els savis, no forçis tant que no volem que petis. De la crónica, impressionant......com has dit que es deia l'Hotel? La veritat es que entren ganes de correla, peró per lo q dius de les xurris bàsicament :666: :666: :666:

Ens veiem avui a pistes company

5000: 19'01" (Relleu 24h de Can Dragò 2014)
10km: 41'31" Bombers 2018 41'09" El Vendrell 2019
Behobia: 1:31:43 (2012)
21km: 1:31:05h (El Prat 219) 1:27:59 (Sitges 2020)
30km: 2:27:57h (Maratest 2013)
Maratò: 03:36:49h (BCN 2013) 03:20:07 (BCN 2018)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

19 Abr 2018 09:55 #76 per squash (Associat/da)
Hola

d'au fènix valencià a devorador d'asfalt rotterdamià. Quina evolució !!!

Enhorabona, per les prestacions i la crònica... minsa en números.



Fins ara.

Jordi



Please Entra or Crear compte to join the conversation.

19 Abr 2018 10:41 #77 per cachirulo (Associat/da)
Otro que esperaba con ganas tú crónica y por fin he podido leerla. También me parece una locura hacer Empuries,te has ganado el descanso. Aunque pienses que estas recuperado el castigo ha sido importante.
Y el cuerpo a veces no avisa,Mario estará conmigo,de repente un día sin venir a cuento lesión. Sin esperarlo,pero te rompes.

Para correr rapido primero hay que hacerlo despacio.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

19 Abr 2018 12:20 #78 per jcarpa (Visitant)
Fantàstica Crònica Jaume!!!

Has fet una cosa que jo trobo molt difícil, correr en temps MMP 2 maratons en un mes.

Com diu Guissona, si les has de fer a tope, el proper cop millor espaiar una mica, però vage, cada cos és un mon, i recupera diferent.

Salut i Alegria,
Pere

Qui fa el q pot no esta obligat a més!!!
Carpe diem!
MMPs:
10 Qm's: 37'20" Bombers05/ 36'29" La Sagrera09
Mitja  : 1h 20'55" Tarragona98/ 1h20'23" Granollers08/ 1h 19'17" Salou08/ 1h19'16" Reus10
Marató : 2H 50'12" Donosti06/ 2H 49' 39" Benidorm07/ 2h...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

19 Abr 2018 15:14 #79 per Dennis Teuling (Associat/da)
Ara amb PARLEM ja no tinc accés al fòrum amb l'ordinador, i llegir aquesta mega crònica al mòbil serà massa complicada...
Intentaré imprimir-la a la feina :oops:

De totes maneres, jo també temo que es pugui lesionar l'amic jaume, però no és necessàriament així. Kawauchi fa bestiesses així durant anys i anys.

A més, guissona, fent 35 kms a 4'/km a 14 dies :whistle: :whistle:

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

19 Abr 2018 15:36 #80 per guissona (Associat/da)

Dennis Teuling va escriure:
A més, guissona, fent 35 kms a 4'/km a 14 dies :whistle: :whistle:


A 22 dies, per ser més exacte, quan tocava, vaja.

I em sembla que n'estic patint les conseqüències.

I només faig aquesta marató.

I dic que parlo per experiència perquè he fet 2 vegades 3 maratons a tope (i alguna marxa i mitja més) en 7 setmanes i bo, el que es diu bo, pel cos, no ho és gens.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.